"Winterdijen" bij fanatieke amazones

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:02

Ethelate schreef:
ik heb als ik in de kou heb gereden, altijd hele rode, pijnlijke bovenbenen maar na een paar uur trekt dat wel weer weg...

Dit heb ik ook, als het echt koud is doe ik rainlegs aan.,die beschermen mij tegen de koude wind

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: "Winterdijen" bij fanatieke amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:07

Ik heb het ook gehad. Enige wat werkt is thermo broek eronder. Lange jas (met longeren ofzo want ik rij altijd zonder jas) of indd die rainleggs tegen de wind. Qua creme helpt de creme voor winterhanden en voeten van VSM (ik dacht dat dat het merk was). Beste is echt al voor dat het begint een thesmo broek aan te trekken, als je het eenmaal hebt is het moeilijk te bestrijden

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:41

Ik doe in de winter ook gewoon een goedkope thermobroek van de Zeeman aan onder mijn gewone rijbroek. Merk je niks van maar je blijft wel lekker warm. :) Maar in de winter rijd ik sowieso niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:43

Zohee, een topic uit 2003 :wow:

Niettemin goed dat er aandacht voor is. Bij mij doet een goedkope thermobroek onder de rijbroek het prima, en als het echt koud is gaan de lange neopreen chaps aan :)

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: "Winterdijen" bij fanatieke amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:44

Wauw! Ik heb er dus ook ontzettend veel last van.
Mijn moeder schrok zich dood laatst :+
Het jeukt ook als een tierelier...

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:45

Volgens mij heb ik dit weleens gehad, maar dacht dat het gewoon schraalheid was, want dat zijn mijn benen op zo'n moment ook. Reed toen met een zomerrijbroek in winterse temperaturen met stevige wind. Met gewone rijbroek gelukkig geen last van.

rhett99
Berichten: 140
Geregistreerd: 15-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:35

Ik ga de mensen die hier last van hebben jammer genoeg slecht nieuws vertellen. Bij mij zijn ze jammer genoeg al 3 jaar onderzoeken aan het doen en kijken wat ze er aan kunnen doen. 2 weken geleden mocht ik naar het radboudumc en gisteren kreeg ik de uitslag. Er is vrij weinig tot niks aan te doen behalve te zorgen dat je geen temperatuurverschillen hebt. Mij werd letterlijk gezegt dat ik er mee moest leven wat voor mij momenteel bijna de hele dag jeuk/pijn betekent. Op slechte dagen lukt het niet eens om te bewegen door de pijn(mijn pijngrens is vrij aan de hoge kant). Het ergste is dat het elk jaar momenteel erger wordt en in de zomer de plekken ook bijna niet meer weg trekken.
Als iemand nog ideeën om het dragerlijker te maken heeft laat ze alsjeblieft achter.

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:45

Dit topic is 17 jaar oud :')

rhett99
Berichten: 140
Geregistreerd: 15-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:47

Bambelien schreef:
Dit topic is 17 jaar oud :')


Er was geen nieuwer topic. Vandaar dat ik het hierin zetten.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:53

nou dit had ik een jaar of 10 geleden....gek geen enkele arts kon het toen uitleggen wat het was...dit dus. en idd het gaat niet meer over, ook als je al jaren niet meer rijd! :+

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:53

In de openingspost zie ik dat het vergelijkbaar is met wintertenen - klopt dat? Dat heb ik als puber ooit gehad. Advies van de huisarts: zorg voor een betere doorbloeding door wisselbaden. Als je warm gedoucht hebt, nog even de koude straal op je tenen (dijen). Dat hielp! Is in het begin echt niet fijn, maar het werkte wel. Tegenwoordig ga ik liever met enige regelmaat naar de sauna (al is dat nu even niet mogelijk).

Ik heb ook heel sterk het idee dat bij mij het regelen van mijn temperatuur in algemene zin verbeterd is toen ik een vitamine B12-supplement ging nemen. Maar ik denk rhett99 dat je bloedwaardes ook wel gecheckt zijn ondertussen?

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:12

Bekend wel, moet ook altijd van mezelf zsm na stal douchen. Heb vaak niet echt door als ik onderkoeld aan het raken ben tot ik me echt heel naar voel. Ook dooie handen waar ik de kou slecht door voel en voeten. Vroeger te vaak te koud geweest. Mega irritant want handschoenen werken daardoor ook slecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:14

Dit heb ik standaard als ik in de kou geweest ben, niet eens per se na het rijden. := Een rondje wandelen als het een beetje fris is, en het is raak.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:23

Ik heb het vroeger ook gehad toen ik nog veel reed. Thermo lange onderbroek eronder hielp wel. Insmeren met uierzalf ook.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: "Winterdijen" bij fanatieke amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:24

Ik heb er ook last van. Zowel met rijden, lopen als fietsen. Gaat enorm jeuken en ziet eruit alsog ik ergens allergisch voor ben :=

rhett99
Berichten: 140
Geregistreerd: 15-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:03

JorineV schreef:
In de openingspost zie ik dat het vergelijkbaar is met wintertenen - klopt dat? Dat heb ik als puber ooit gehad. Advies van de huisarts: zorg voor een betere doorbloeding door wisselbaden. Als je warm gedoucht hebt, nog even de koude straal op je tenen (dijen). Dat hielp! Is in het begin echt niet fijn, maar het werkte wel. Tegenwoordig ga ik liever met enige regelmaat naar de sauna (al is dat nu even niet mogelijk).

Ik heb ook heel sterk het idee dat bij mij het regelen van mijn temperatuur in algemene zin verbeterd is toen ik een vitamine B12-supplement ging nemen. Maar ik denk rhett99 dat je bloedwaardes ook wel gecheckt zijn ondertussen?


Idd zijn mijn bloedwaardes gecheckt en deze waren allemaal goed. Daarnaast is er al 2 keer een biopt gemaakt maar daar kwam dit uit. Wisselbaden heeft denk ik geen net bij mij. Het maakt namelijk uit of ik na dag werken wel of niet ga douche. Heb het al meerdere keren ook tijdens het douche geprobeerd maar helpt slecht.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:21

rhett99 schreef:
Ik ga de mensen die hier last van hebben jammer genoeg slecht nieuws vertellen. Bij mij zijn ze jammer genoeg al 3 jaar onderzoeken aan het doen en kijken wat ze er aan kunnen doen. 2 weken geleden mocht ik naar het radboudumc en gisteren kreeg ik de uitslag. Er is vrij weinig tot niks aan te doen behalve te zorgen dat je geen temperatuurverschillen hebt. Mij werd letterlijk gezegt dat ik er mee moest leven wat voor mij momenteel bijna de hele dag jeuk/pijn betekent. Op slechte dagen lukt het niet eens om te bewegen door de pijn(mijn pijngrens is vrij aan de hoge kant). Het ergste is dat het elk jaar momenteel erger wordt en in de zomer de plekken ook bijna niet meer weg trekken.
Als iemand nog ideeën om het dragerlijker te maken heeft laat ze alsjeblieft achter.


Ik heb het een aantal jaar terug heeeeeel erg gehad en volgens de ha ook niks aan te doen. Ik kreeg mega plekken op mijn been, open en zag er zo ongeveer zwaar mishandeld uit. Enige wat mij hielp was 4x per dag stevig(AU) insmeren met hele vette crème. Verder de warm koud verschillen zo klein mogelijk houden. Uiteindelijk ben ik er na een jaar pas vanaf gekomen en duurde het dik een jaar voor het blauwe echt weg was. Na 2 weken intensief smeren werd het al minder.

_Caithlynn

Berichten: 920
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Re: "Winterdijen" bij fanatieke amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:40

Hooi, ik zag dit topic voorbij komen bij mij is net een biopt afgenomen. Ik krijg als het goed is op 4 januari de uitslag. In februari had ik dit ook en is het weg getrokken. Nu weer en ik smeer brandnetelzalf. Het is nu weer na 3 weken wat weg getrokken maar wel met blauwe/paars plekken nog zichtbaar

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: "Winterdijen" bij fanatieke amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:55

heb dit ook jaren gehad. al werden de plekken bij mij van rood naar paars naar soms richting zwart. aan beide benen. ook diverse bloedonderzoeken gehad. enige oplossing was zodra de temp. zakte een thermobroek onder mn broek aan als ik naar buite ging(ja ook voor stalwerkzaamheden, wandelen en rijden) vorig jaar er minder last van gehad en dit jaar alleen af en toe wat rode plekken.
nou ben ik ook minder gaan rijden in de tussentijd. en de temperaturen zijn niet meer zoals vroeger.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: "Winterdijen" bij fanatieke amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:22

Scheelt idd wel dat het niet zo vaak meer vriest. Paar jaar geleden deed ik voor schooltijd nog kranten bezorgen. Had toen echt vaak kapotte plekken op mn benen := En dan liep ik vaak al met thermobroek onder een spijkerbroek

rhett99
Berichten: 140
Geregistreerd: 15-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:03

Zijn er ook mensen die gestopt zijn met rijden in de winter om te kijken of dat zou werken? Ik zit hier namelijk jammer genoeg heel hard aan te denken als enige oplossing. Lig namelijk al 3 weken als ik woensdags heb gereden het hele weekend in bed van de pijn(ben niet kleinzerig). Weet niet 100% zeker of het natuurlijk daar mee te maken heeft maar als er iemand is die dat al geprobeerd heeft.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:39

Ik heb van die dikke thermo rijbroeken gehad die over je rubriek kon. Nu rij ik bijna niet meer. Nou heb ik heb 2 of 3 lagen broeken aan. Dat werkt het beste. Sta ik veel stil of niet te zwaar werk heb ik een ski broek aan. Zodra ik maar een broek aan heb is het weer mis.

Ik had voor ik wist wat het was ook hele rode jeukende bulten. Op den duur was hele boven been blauw zwart. Huisarts kende het niet de dermatoloog daarin tegen zei meteen rij je paard of motor..

Het is bij muj op de benen niet opengeknapt en ik had wel heel de zomer zichtbare plekken op mijn bovenbenen.

Op mijn handen knapt het hellaas wel open. Word ook dik rood.

_Caithlynn

Berichten: 920
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Re: "Winterdijen" bij fanatieke amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 03:24

Op het moment smeer ik hennepolie, dit heeft mij erg goed geholpen. Ik heb nog wel wat zwarte plekken. Maar de rode bulten en jeuk zijn verdwenen