Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sinds kort: mijn Friese bijrijdvriendje!

 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Het ziet er vooral uit alsof je er plezier in hebt en dat is het belangrijkste. Je moet jezelf niet zo afkraken hoor (hoewel ik dat zo herken van mijzelf).


Plezier heb ik zeker en vast! Ik stap wel altijd op met een klein hartje, maar dat betert elke keer, want hij is echt 100% te vertrouwen. Laatst schrok hij voor het eerst, toen we aan het draven waren. Dat resulteerde in een luie galop :+ Als het dat maar is... Dat kan ik wel aan haha! :D

De eerste keren liep hij bij wijze van spreke vogels uit de lucht te meppen met zijn hoofd. Echt een héél ander beeld dan wanneer de eigenaar hem rijdt, en daar wordt ik erg onzeker van. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ook dat al enorm gebeterd is, nu ik aan de teugels durf komen :+ Paard is héél goed voor mijn zelfvertrouwen :j

Dieuwke_ dankjewel voor het compliment! Ik mag idd niet te snel te veel verwachten - met mijn eigen paard liep het destijds ook niet van een leien dakje, en ondertussen rij ik haar al jaar en dag bitloos, mét een gerust hart. Dat had ik 10 jaar geleden ook nooit geloofd haha!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 16:52 



 
Profiel   

Oh ik vind het wel heel herkenbaar. Ik ben altijd bang dat ik het paard waar ik op rijd of waar ik mee train geen recht doe. Als in iemand anders zou het veel beter doen dan ik dus dan ben ik het paard niet waard.

Uiteindelijk merk ik dat ik mezelf daarin veel te vaak onderschat en dat ik meer leer als ik mezelf openstel en niet zo veel prestatiedruk op mezelf zet om maar de perfecte rit te maken. Pas als ik dat aan de kant zet merk ik dat ik super veel groei in mijn zelfvertrouwen en dan ook weer in mijn rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 17:12 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Zonnebloem92 schreef
Het ziet er vooral uit alsof je er plezier in hebt en dat is het belangrijkste. Je moet jezelf niet zo afkraken hoor (hoewel ik dat zo herken van mijzelf).


Plezier heb ik zeker en vast! Ik stap wel altijd op met een klein hartje, maar dat betert elke keer, want hij is echt 100% te vertrouwen. Laatst schrok hij voor het eerst, toen we aan het draven waren. Dat resulteerde in een luie galop :+ Als het dat maar is... Dat kan ik wel aan haha! :D

De eerste keren liep hij bij wijze van spreke vogels uit de lucht te meppen met zijn hoofd. Echt een héél ander beeld dan wanneer de eigenaar hem rijdt, en daar wordt ik erg onzeker van. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ook dat al enorm gebeterd is, nu ik aan de teugels durf komen :+ Paard is héél goed voor mijn zelfvertrouwen :j

Dieuwke_ dankjewel voor het compliment! Ik mag idd niet te snel te veel verwachten - met mijn eigen paard liep het destijds ook niet van een leien dakje, en ondertussen rij ik haar al jaar en dag bitloos, mét een gerust hart. Dat had ik 10 jaar geleden ook nooit geloofd haha!

Snap ik hoor!
Ik heb zelf een 3-jarige merrie die ik effectief 2 maanden licht heb kunnen rijden voordat de klachten bij haar begonnen.
Nu heb ik van de week voor de derde keer op een andere Fries gereden die ik nu ga bijrijden en daar heb ik zaterdag een les op, nu rijdt de instructrice haar al een paar maanden bij en krijg ik haar op de meeste momenten nog niet fijn naar beneden en dan voel ik mij echt een prutser.
Maar ik heb dressuurmatig nog niet zoveel meters gemaakt en ik rij het paard.
Vergeet niet dat de eigenaresse van het paard en het paard waarschijnlijk al jaren een combinatie zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 17:15 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Oh ik vind het wel heel herkenbaar. Ik ben altijd bang dat ik het paard waar ik op rijd of waar ik mee train geen recht doe. Als in iemand anders zou het veel beter doen dan ik dus dan ben ik het paard niet waard.

Uiteindelijk merk ik dat ik mezelf daarin veel te vaak onderschat en dat ik meer leer als ik mezelf openstel en niet zo veel prestatiedruk op mezelf zet om maar de perfecte rit te maken. Pas als ik dat aan de kant zet merk ik dat ik super veel groei in mijn zelfvertrouwen en dan ook weer in mijn rijden.


Ja, exact dit!!
De eigenaar heeft hem zelf opgeleerd en rijdt hem al jaar en dag, en dat zie je dan ook, die harmonie.
Die is er bij ons (nog) niet (helemaal), maar ik voel me goed bij het paard, en dat heb ik niet snel! Toch zeker niet in het zadel haha, op de grond maak ik sneller een klik met een paard, maar door mijn gebrek aan lef in het zadel ervaar ik de meeste paarden als een risico dat ik niet wil nemen :+ Niet dat ik ga lopen van paarden hoor, maar de meeste vind ik op grond leuker in het zadel :) En dat is bij de Fries niet zo, die vind ik echt oprecht fijn ook onder het zadel! Is een goudeerlijk paard, doordat hij zo netjes is opgevoed :j

Zonnebloem92 de kilometers die je wel/nog niet gemaakt hebt met een paard doen inderdaad veel! Dat heb ik bij mijn eigen paard ook heel erg ondervonden, daar zat in het eerste jaar érg verkrampt op door een gebrek aan vertrouwen van mijn kant. Dat is uiteindelijk ook goed gekomen, en ik mag haar ondertussen echt alles vragen :j Ik ben heel erg met haar bezig geweest van op de grond, maar elke kilometer die we onder het zadel maakten versterkten het vertrouwen ook heel erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 17:54 



 
Profiel   

Ziet er leuk uit, ik zou blij zijn met zo iemand voor mijn dieren. Voor het mooie kan je je handen wat hoger houden. Je houdt je benen mooi lang/hakken mooi omlaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 18:16 



 
Profiel   

Divers schreef
Ziet er leuk uit, ik zou blij zijn met zo iemand voor mijn dieren. Voor het mooie kan je je handen wat hoger houden. Je houdt je benen mooi lang/hakken mooi omlaag.


Dat van die benen/hakken doet me enorm veel plezier *\o/* Ik heb echt jaren als een jockey gereden haha, knietjes net niet tot over mijn oren, was echt niet om aan te zien :') Kwestie van gewoonte, en ik heb héél hard moeten werken om die af te leren. Ik heb vooral héél lang zonder zadel (met bbp) gereden, zonder beugels kan ik niet anders dan lang zitten :') Ik heb gisteren een gaatje langer geprobeerd, maar heb tijdens het rijden toch de lengte terug moeten aanpassen omdat ik voelde dat ik toch echt te lang zat om nog goed/comfortabel te zitten :') Ik moet er kei hard op letten hoor, op lang zitten en kapstok-tenen, en dan is het fijn om te horen dat het vruchten afwerpt :D De volgende stap was mijn hielen laten tatoeëren :') Ik zit toch 10 gaatjes korter dan de eigenaar, die ook nog eens met sporen rijden, (ik ben ook gewoon klein), dus ik ben héél blij dat paardje wél goed reageert op mijn korte beentjes _/-\o_

Handen vind ik echt moeilijk, mijn eigen paard heeft die niet echt nodig, dus het is heel hard zoeken naar waar ik ze nou moet laten :+

Dankjewel voor het fijne compliment!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 18:54 



 
Profiel   

Wees niet zo kritisch!
Het ziet er vriendelijk uit & geef het even de tijd, lekker genieten! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 20:30 



 
Profiel   

Als je je onzeker voelt , misschien heb je er baat bij om af en toe eens te lessen? Dan kan je gericht werken aan jou houding en dat zal je zelfbeeld zeker ook ten goede komen. Je bent idd vrij streng voor jezelf. Dit paard is met een reden op jou pad gekomen, wees dankbaar voor alle momenten die je samen hebt. Zie het als een positieve leerervaring. Alles komt goed, geef het tijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 00:29 



 
Profiel   

Nevermind17 schreef
Als je je onzeker voelt , misschien heb je er baat bij om af en toe eens te lessen? Dan kan je gericht werken aan jou houding en dat zal je zelfbeeld zeker ook ten goede komen. Je bent idd vrij streng voor jezelf. Dit paard is met een reden op jou pad gekomen, wees dankbaar voor alle momenten die je samen hebt. Zie het als een positieve leerervaring. Alles komt goed, geef het tijd :D


Dat wil ik in de toekomst idd wel doen, als het mag van de eigenaar (volgens mij wel hoor :j ). Maar eerst elkaar nog een beetje beter leren kennen :D

Paard kwam meteen naar de draad gelopen vandaag toen die me zag. Sorry jongen, vandaag niet :+ :D

Zeker en vast dat het een positieve leerervaring is, dit paard is erg goed voor mijn zelfvertrouwen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 18:46 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Dat wil ik in de toekomst idd wel doen, als het mag van de eigenaar (volgens mij wel hoor :j ). Maar eerst elkaar nog een beetje beter leren kennen :D

Paard kwam meteen naar de draad gelopen vandaag toen die me zag. Sorry jongen, vandaag niet :+ :D

Zeker en vast dat het een positieve leerervaring is, dit paard is erg goed voor mijn zelfvertrouwen! :j


Vetgedrukt! Dat zegt wel genoeg dat het diertje ook blij met jou is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 19:21 



 
Profiel   

SsSimonee schreef
LWDaisy schreef
Dat wil ik in de toekomst idd wel doen, als het mag van de eigenaar (volgens mij wel hoor :j ). Maar eerst elkaar nog een beetje beter leren kennen :D

Paard kwam meteen naar de draad gelopen vandaag toen die me zag. Sorry jongen, vandaag niet :+ :D

Zeker en vast dat het een positieve leerervaring is, dit paard is erg goed voor mijn zelfvertrouwen! :j


Vetgedrukt! Dat zegt wel genoeg dat het diertje ook blij met jou is!


Ik hoop dat het hem om mij te doen is, en niet om de wandelende wortel die ik ben haha! Nee, hij vind me wel leuk hoor, hij geniet echt van het frullen en langdradige poetsen en het verliefd naar hem kijken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 22:07 



 

Ohh wat zijn jullie een leuke match <3 !
Maak je een volgtopic, ben er benieuwd naar jullie vorderingen :j ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 09:36 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Ohh wat zijn jullie een leuke match <3 !
Maak je een volgtopic, ben er benieuwd naar jullie vorderingen :j ?


Wat lief, dankjewel!
Als ik een slachtoffer vind om foto's te maken zal ik dat zeker doen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 10:07 



 
Profiel   

Ik ben voor een volgtopic! Vind jullie ontzettend leuk samen en je praat zo leuk over hem! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 11:16 



 
Profiel   

SsSimonee schreef
Ik ben voor een volgtopic! Vind jullie ontzettend leuk samen en je praat zo leuk over hem! <3


Wat lief, dankjewel!

Dankzij jullie lieve aanmoedigingen heb ik vandaag met de eigenaar van het paard besproken of ik les mag nemen.. Jaaaa! *\o/* Les staat al gepland, spannend hoor!

Nu nog lief naar mama lachen, of ze foto's wilt komen maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 17:38 



 

Leukkk! Veel plezier met elkaar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 23:17 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Leukkk! Veel plezier met elkaar <3


Mama komt alvast foto's maken!

Ik besef net.. Friese man staat al op de zomerweide dan haha. Zal maar vroeger vertrekken dan, als ik hem daar moet gaan ophalen :+ Ik kijk er wel naar uit hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 21:45 



 
Profiel   

Jullie zien er happy en prachtig uit samen! Geniet van alle kleine stapjes die je samen maakt. Elkaar vertrouwen en leren van elkaar is het mooiste wat er is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 09:29 



 
Profiel   

Horselady88 schreef
Jullie zien er happy en prachtig uit samen! Geniet van alle kleine stapjes die je samen maakt. Elkaar vertrouwen en leren van elkaar is het mooiste wat er is <3


Wat lief, dankjewel!!

Doen we hoor, zeker en vast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 12:06 



 
Profiel   

Ik ben best wel benieuwd hoe het nu gaat, TS? Volg je nog les? Hoe is dat bevallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:20 



 
Profiel   

Ik ga mee in de reactie van mijn voorgangers, het ziet eruit dat jullie alle twee plezier erin hebben. Lekker doorgaan zou ik zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:11 



 
Profiel   

Helaas... De knappe man is verkocht.

Maar ik heb erg genoten van onze tijd samen, en ben blij met de kans die ik gekregen heb om met hem te mogen werken! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 08:05 



 
Profiel   

Wat een knappe Fries! En leuke foto’s! :D
We kunnen niet allemaal gelijk ala Anky hè, dat zie je wellicht niet op Bokt, maar is gewoon zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 08:32 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Helaas... De knappe man is verkocht.

Maar ik heb erg genoten van onze tijd samen, en ben blij met de kans die ik gekregen heb om met hem te mogen werken! :j


Dat is jammer! Maar je leert zo wel weer veel. Eigen paardje gaat het niet worden voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 08:32 



 
Profiel   

Wat rot zeg TS, wist je dat hij te koop stond of kwam het onverwachts?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 23:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen