Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 86 van de 86 [ 2145 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuur aan de lange teugel

Profiel   

quintusgl schreef
Als je een groepje bij elkaar kunt krijgen dan kan je Piet zo vragen.

Hij is wel wat selectiever geworden hoor, ik begreep dat ze lesdagen door het hele land rustig aan het afbouwen zijn en in principe geen nieuwe locaties meer aannemen nu hij echt ouder aan het worden is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-24 10:10 

Profiel   

Klopt Nouvel. Maar als hij t kan koppelen dan is t ok

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-24 17:21 

Profiel   

Gisteravond met beiden weer bezig geweest. We zijn bezig met de galop, gaat soms nog wat wild , maar ze krijgen het steeds beter door (en willen soms niet meer draven maar alleen galopperen :D )

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-24 14:26 

Profiel   

Knap zeg!
Mijn lusitano had ik ook zover dat hij een paar galopsprongen kon maken en was dat aan het uitbouwen, helaas leeft die niet meer…
Ik ben nu druk bezig met nieuwe paard, maar daar is dat stukje verzameling in de galop nog even een stap te ver voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-24 14:43 

Profiel   

Nouvel schreef
Knap zeg!
Mijn lusitano had ik ook zover dat hij een paar galopsprongen kon maken en was dat aan het uitbouwen, helaas leeft die niet meer…
Ik ben nu druk bezig met nieuwe paard, maar daar is dat stukje verzameling in de galop nog even een stap te ver voor.

Ik ben ook al even bezig met Ella, die kan nogal snel ontploffen en dat deed ze regelmatig na 2 passen galop. Inmiddels is dat ontploffen wel over en zitten we aan ongeveer 7 a 8 galopsprongen. Maar kost echt veel tijd en eigenlijk zou ik toch regelmatiger bezig moeten zijn met het werk aan de lange teugel.
filmpje van een paar maanden geleden https://youtu.be/i4kiCvHMomQ

Gelukkig nu druk met het schrijven van online proeven en die wil ik allemaal eerst uitproberen voor we ze wereldkundig maken, dus nu even weer wat fanatieker ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-24 15:01 

Profiel   

Ik ben met Deedee er ook mee bezig, al jaren. Nu lukt een meter of 10 links om.
Laatste keer dat ik haar mee had naar Piet moest Leny ook gehaald worden om het te zien, en alle stalgenootjes van de stal waar ik was moesten het ook zien.

Maar met een knie die niet altijd even tof is doe ik het niet genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-24 15:05 

Profiel   

Dennis schreef
Ik ben met Deedee er ook mee bezig, al jaren. Nu lukt een meter of 10 links om.
Laatste keer dat ik haar mee had naar Piet moest Leny ook gehaald worden om het te zien, en alle stalgenootjes van de stal waar ik was moesten het ook zien.

Maar met een knie die niet altijd even tof is doe ik het niet genoeg.

Ha ha, Piet is altijd zo lekker enthousiast.
Het is kost gewoon echt tijd (en kracht bij het paard) en inderdaad regelmatig blijven oefenen. Mijn fries kon het destijds erg goed en haalde vaak wel een ronde door de bak en eenvoudige galopwissels.
Mijn pony nu wordt vooral heel druk en maakt meer hupsjes omhoog met wel de galopbeenzetting maar dressuurmatig absoluut onvoldoende qua ruggebruik en hoofd hals houding :D Gisteren het tempo toch iets verhoogd en toen ging het beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-24 15:09 

Profiel   

Ik ben vooral een lezer nog af en toe op bokt.Maar lang teugelen *\o/* :j jaaa het allerleukste. Ik heb heel lang door ontstekingen onder aan de voeten pols handen , maar beperkt dit gekund bv max 20 minuten maar dat deden we wel 1 a 2 x per week. Inmiddels met medicatie en diagnos; lukt het weer 45 min tot een uur
Omdat knappe pony vierkant is , korte rug etc: vind ik het een fantastische wijze om lekker te gymen met hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-24 17:45 

Profiel   

Snel vraagje, hoe oud moet het paard zijn voordat je hiermee kunt beginnen? Is bijna 2.5 oud genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-24 03:38 

Profiel   

juniper schreef
Snel vraagje, hoe oud moet het paard zijn voordat je hiermee kunt beginnen? Is bijna 2.5 oud genoeg?

Als je rustig aan doet en het vooral bij rechte lijnen en stappen houdt, dan kun je met 2,5 jaar rustig beginnen. Houd de sessies wel kort omdat ze mentaal best snel vol kunnen zitten. Wat starten met leren voor je uit te lopen en reageren op lichaamstaal bij gaan stappen en halthouden en een bocht maken is goede optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-24 06:18 

Profiel   

Wij mogen overmorgen onze eerste les van Piet, erg veel zin in! **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-24 09:37 

Profiel   

Gaaf, veel plezier!

Ik had gisteren zowaar een paar spontane galopsprongen bij het voorwaarts gaan na halthouden en achterwaarts, altijd leuk *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-24 12:49 

Profiel   

Odetje92 schreef
Wij mogen overmorgen onze eerste les van Piet, erg veel zin in! **\O/**

Leuk! Veel plezier

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-24 12:51 

Profiel   

Nouvel schreef
Gaaf, veel plezier!

Ik had gisteren zowaar een paar spontane galopsprongen bij het voorwaarts gaan na halthouden en achterwaarts, altijd leuk *\o/*

*\o/* cool

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-24 12:51 

Profiel   

Die van mij was van de week niet te genieten aan de lange teugel, dus ben benieuwd morgen bij Piet.

Vorige maand liep ze wel een monsterscore op shetten wedstrijd, gejureerd door een leerling van Piet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-24 14:27 

Profiel   

Dennis schreef
Die van mij was van de week niet te genieten aan de lange teugel, dus ben benieuwd morgen bij Piet.

Vorige maand liep ze wel een monsterscore op shetten wedstrijd, gejureerd door een leerling van Piet.

Hoe is het gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-24 08:45 

Profiel   

Warm, maar super!
Het was weer een feestje!

De galop links om bijna een hele grote volte! En rechts ook een meter of 10.
Echt zo leuk om te zien, ze gooit zich zelf echt op achter waardoor de 1e pas er soms heel explosief uit ziet alsof ze bijna opstijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-24 08:48 

Profiel   

Dennis schreef
Warm, maar super!
Het was weer een feestje!

De galop links om bijna een hele grote volte! En rechts ook een meter of 10.
Echt zo leuk om te zien, ze gooit zich zelf echt op achter waardoor de 1e pas er soms heel explosief uit ziet alsof ze bijna opstijgt.

Klinkt super

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-24 14:33 

Profiel   

Gisteren de dames weer even aan de lange teugel laten werken. Ik ben bezig met het ontwikkelen van online proefes en die moeten natuurlijk wel getest worden op haalbaarheid. Het zijn geen superfoto's want het zijn stills uit Pivo filmpjes.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Verder weer wat geoefend met de galop. Het begint langzaam ergens op te lijken. Voorheen sprong Twinkle (de pony) vooral omhoog, nu wordt het wat meer naar voren.
https://youtu.be/zaUgujawquA

https://youtu.be/UMMfCvwLpX0

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 07:36 

Profiel   

Ik volg! Met mijn vorige pony deed ik veel lange lijnen, hij kon dat erg goed, helaas nooit het galop knopje erop gekregen.

Op dit moment ben ik mijn 4 jarige pony aan het opleiden om uiteindelijk voor de wagen te gaan. Pony oogt nog wat jeugdig en is nog ietsiepietsie overbouwd.

Ik hou het dus kort en simpel maar pony begint nu zelf dingen te verzinnen.
We zijn nu bezig met rechtuit lijnen lopen en 10-15m voltes in de hoeken en ik pak op de rechte lijnen stukjes buitenstelling mee.

Het verbaasd me echt hoe die jonge spagettislierten zich kunnen dubbel vouwen en dan weg draven als het te moeilijk word... ben daar hard mee aan het werk. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-24 22:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 86 van de 86 [ 2145 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen