Forums » Over Paarden » [HAW] Horses at Work |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 7 van de 12 [ 293 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend |
---|
Kirrr | |
Denies, al een aantal jaar geen barrelrace meer. Heb daarna een aantal jaar cutting gereden en nu vooral Reining.
De drachtige merrie heet Lucy. Voorlopig is de koorts onder controle. Ze hoest nog wel. Maar de medicatie helpt zeker. Ik stoom haar hooi en ze gaat zoveel mogelijk op gras. Ze heeft nog een veulen bij haar lopen. Voorlopig is die niet ziek. 1 andere merrie heeft wat snot, maar verder geen verhogingen. Filmpje en foto's is echt zalig! Hoop dat ook snel in te plannen. Zot dat het al 10 jaar geleden is, was echt wel een leuke dag! @Gerliev, bedankt! Ziet er goed uit en dat nog maar voor 3 keer. @Speedfiets, hier meestal bandages met onderlappen. Zou ook wel graag een goed passend paar beenbeschermers hebben voor buiten. Dus ik volg mee voor tips. @miereneter, Die warmte is idd vermoeiend. Vond het vandaag al vroeg heet. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 02-09-24 19:26 |
xDenies | |
We hebben ook echt volop genoten. Twee jaar geleden had ik dit niet gekund met haar en kijk ons nu eens gaan! En ik snap dat een cap een eigen keus is, maar we weten allemaal hoe toetsenbord ridders tekeer kunnen gaan. Ik kan dat nu er even niet bij hebben haha. Ik rijd op stal ook gewoon altijd zonder cap, in het bos en met clinics/les gaat ie netjes op. Maar ik vond het in dit geval veiliger om hem af te doen zodat ik alleen op die irritante beugels kon focussen.
Dat gezegd hebbende zijn we weer dichter bij mijn nieuwe zadel! En zo ben ik nog even bezig met een ander hoofdstel en hoop ik ook een ander leuke zadelpad te vinden. Maar god wat is het lastig ... @ Speedfiets, Ik zal je even een PB doen! Daarnaast gebruik ik eigenlijk altijd de spullen van Classic Equine, vraag me niet waarom. Beenbeschermers had ik maar eigenlijk nooit gebruikt, vind dat het best heel warm wordt en ze heeft het dan niet nodig. En de skidboots nu ook van Classic Equine. Bellboots hebben we ook nog niet nodig, maar zal vermoedelijk in dezelfde trant zijn. @ Mondy, Ik denk er ook nog heel vaak aan terug! Heb zelfs nog een keertje geprobeerd het weer tot leven te brengen, maar helaas. Wellicht leuk om dat over een tijdje nog eens te doen hier met deze nieuwe club. Tien jaar geleden was ik wel een stuk meer verlegen dan ik nu ben haha. Ik heb die prachtige gewonnen bokaal volgens mij ook nog steeds, tenzij hij nu wel ergens met het oud vuil is meegegaan ... @ Gerliev, Wat leuk zeg! Lekker van genieten! @ Miereneter, Wat is lateraal werk? Help me out haha, voel me heel blond. @ Kirr, Leuke naam Lucy! Zonde dat je niet meer barrelt, vond het toen erg leerzaam. Op dat moment niet direct iets voor ons maar het was leuk om even van te proeven. Cutting blijf ik ook erg leuk vinden en Reining natuurlijk. Ik duim voor je dat het snel beter gaat met de paarden! Ik heb nog wat leuke foto's van ons cowgirlweekend, wilt iemand ze zien? |
Geplaatst: 02-09-24 19:33 |
Kimvicious | |
Oh denies die fotooos wat een genot!!! Dat is wel een droom hoor om ooit te doen!
En jazeker wil ik die cowgirl weekend foto's ook zien! Beterschap voor de ziekenboeg bij jou Kirr! Speedfiets ik heb toevallig net vandaag een set arena masters binnen gekregen en ga ze morgen proberen. Ken deze van mijn vorige werk en zijn gewoon a la pro choice maar dan €50 goedkoper. Vond ik wel de moeite. Vandaag inderdaad veel te heet om hard te werken. Dus toen vaders aankwam met de vraag "gaan we weer 't bos in?" Was dat geen moeilijke keuze! Zelfs deze keer de halve ronde voorop gelopen! Lilo liep even alsof ze dronken was en keek steeds waar Heaven was maar al snel had ze door dat het zo ook kon en liep ze lekker rond te neuzen. Wat mini stukjes gedraafd ook(Heaven heeft altijd haast in het bos dus vooral om weer bij te komen). Zo blij, trots en mega genoten. |
Geplaatst: 02-09-24 21:20 |
Sirius_ | |
Ik moet nog even bijlezen, sorry. Gelukkig zijn de scholen weer begonnen en krijg ik eindelijk weer even tijd voor mijzelf.
Maar ik wilde even reageren op de prachtige foto's van Denies ik ben zo blij dat je ze hebt durven delen! Je weet wat ik van het hele cap verhaal vind. Heerlijk genieten van die prachtige herinnering en met trots delen! Tof stel zijn jullie Ik zal morgen ook even op de anderen reageren |
Geplaatst: 02-09-24 22:45 |
miereneter | |
xDenies schreef @ Miereneter, Wat is lateraal werk? Help me out haha, voel me heel blond. Lengtebuiging, zijgangen! Heel basaal bij ons, in dit geval een beetje schouder in/schouder voor. Hij (en ik) zijn behoorlijk scheef en ik moet daar echt aan gaan werken. xDenies schreef Ik heb nog wat leuke foto's van ons cowgirlweekend, wilt iemand ze zien? Ja, duh ! Kimvicious schreef Zo blij, trots en mega genoten. Wat doet ze het ontzettend goed buiten. Zo leuk dat jij samen met je vader paardrijdt! |
Geplaatst: 03-09-24 08:31 |
Sheeltje2 | |
Poeh beetje veel bij te lezen wat knappe foto’s komen er voorbij
Wij hebben afgelopen zaterdag onze eerste mini wedstrijd gehad incl overnachting en veel nieuwe prikkels bij de northern outlaws locatie Koeien, muziek boxen , inrijbak die heel vol was sandwiches eerste klas haha Maar m’n 3.5 jarige Johnny heeft dit doorstaan samen hebben we ons erdoorheen gepraat zo zo trots op hem we hebben 1 klasse gestart de walk trot plessure bij elkaar een uur erop gezeten dat is incl warmingup en classe zelf 2e geworden van de 6 ik maak er nog foto overzicht van hier alvast 1 goede ervaring voor ons verders hebben we daar op terrein gewandeld en lekker op stal gestaan TROTS |
Geplaatst: 03-09-24 18:44 |
xDenies | |
@ Kimvicious,
Ooh het is zo genieten jullie foto's! En jouw strandritjes gaan echt nog wel komen hoor. Mijn andere merrie had ik een hele tijd en nooit naar het strand geweest. Met Beeb ben ik voor het eerst in 2019 naar het strand geweest. Dus moet je nagaan Zou ik dat anders hebben gewild? Ja zeker .. maar gelukkig hebben we ook op hele andere mooie plekjes gereden. En bijvoorbeeld met mijn andere merrie heb ik ook in de Belgische Ardennen gereden dus ach Arena Masters zie ik steeds meer van langs komen. Volgens mij is dat een beetje een upcoming merk? Ik had bijna die zadelpad gekocht maar zat schoftvrijheid in. Volgens mijn osteopaat was de schoftvrijheid te krap voor Beeb waardoor ik dit niet meer aan durf. Koester de momenten met je pa en zo heerlijk samen in het bos, wauw! @Sirius_ Super lief, dankjewel! Ik geniet zeker na van deze prachtige momenten! Volgend jaar met mijn eigen zadel haha. Geniet jij lekker van de me-time nu de kids weer naar school zijn! @Miereneter, Oh interessant, en dat doe je dan aan de longe/dubbele longe? Of wel onder het zadel (sorry dat weet ik even niet meer) @Sheeltje2, Ik vind het wel gezellig dat het topic weer wat meer leven heeft en dat mensen ook echt geïnteresseerd op elkaar reageren Heb dat toch wel een tijdje gemist haha. Is het niet meer zo'n dump van, 'ik heb dit gedaan'. Leuk hoor dat het zo goed ging op wedstrijd! Wat een kort halsje heeft ie zo op deze foto haha. Je ziet wel dat ie onder de indruk is! Uit nieuwsgierigheid; rijd je ook buiten met Johnny? Vandaag hebben we eindelijk weer een beetje kunnen rijden. Ze vond er op haar manier wat van en ik klooi ook een beetje aan (god wat mis ik het om les te hebben...). Maar uiteindelijk komen we er wel. Er zat iemand langs de bak te kijken en ik wordt daar doodnerveus van. Misschien mijn 'ooit een showtje rijden', nog maar lekker in de ijskast laten staan! Maar ... toen deed ik ineens het hoofdstel uit. Tsja als reiner moet je dit wel kunnen natuurlijk . Lekker rond gestapt en nog een halfbakken spinnetje beide kanten op gedraaid. Daarna naar mijn kast terug gestapt. Het voelde heel vertrouwd, zo dankbaar voor haar! Wat betreft de Cowgirl weekend foto's, ik ga eens wat bij elkaar sprokkelen! |
Geplaatst: 03-09-24 19:38 |
Sheeltje2 | |
Ow wat lekker toch zo even zonder hoofdstel heel stoer ook fijn dat vertrouwen dat is zoveel waard
Nee ik heb nog nooit buitenritje gemaakt wel aan de hand door bos gewandeld dat wel een keertje ik vind buitenritje nog iets te spanend |
Geplaatst: 03-09-24 19:47 |
SCC | |
Sheeltje2 schreef Poeh beetje veel bij te lezen wat knappe foto’s komen er voorbij Wij hebben afgelopen zaterdag onze eerste mini wedstrijd gehad incl overnachting en veel nieuwe prikkels bij de northern outlaws locatie Koeien, muziek boxen , inrijbak die heel vol was sandwiches eerste klas haha Maar m’n 3.5 jarige Johnny heeft dit doorstaan samen hebben we ons erdoorheen gepraat zo zo trots op hem we hebben 1 klasse gestart de walk trot plessure bij elkaar een uur erop gezeten dat is incl warmingup en classe zelf 2e geworden van de 6 ik maak er nog foto overzicht van hier alvast 1 goede ervaring voor ons verders hebben we daar op terrein gewandeld en lekker op stal gestaan TROTS [ Afbeelding ] ik heb je zien rijden! (ik stond aan de kant te kijken) zag er leuk uit jullie combinatie, jammer dat ik nu pas zie dat je een bokker bent zag iets staan over Arena Masters (merk). ik heb er nu 2 pads van. 1 rechte en 1 met anatomische vorm, ik ben er heel tevreden van! heb er met ons vorige paard een set beenbeschermers gehad (van die soort sok dingen) en die waren echt goed in gebruik zonder mega warm te worden. en snel schoon met de tuinslang @xDenies. heerlijk zo zonder hoofdstel. fijn dat je dat kunt met jouw paard! Enne foto's zijn altijd leuk te zien vind ik En ik vind het zo zonder cap eigenlijk wel erg mooi, wapperende manen en haren.... @kimvicious onwijs leuk om zo samen met je vader samen te kunnen rijden! En dan ook nog eens in het bos Ik heb met mijn paard even niet zoveel gedaan qua rijden, maar begin nu wat serieuzer te oefenen. Heb eind vd maand een oefenwedstrijd opgegeven en moet nog wel even wat dingen oefenen..... |
Geplaatst: 03-09-24 19:52 |
Sheeltje2 | |
Ow wat leuk en toevallig:)
Waar ga je een oefen wedstrijd doen leuk zijn toch leuke wedstrijden om het weer op te pakken vind de sfeer ook leuk van wedstrijd afgelopen weekend |
Geplaatst: 03-09-24 19:58 |
SCC | |
Sheeltje2 schreef Ow wat leuk en toevallig:) Waar ga je een oefen wedstrijd doen leuk zijn toch leuke wedstrijden om het weer op te pakken vind de sfeer ook leuk van wedstrijd afgelopen weekend Ik vond de sfeer dit weekend ook echt geweldig! zowel de mensen van de organisatie als de toeschouwers waren vrolijk. En en hoop mensen waren ook echt zo aardig om dingen uit te leggen wat ik niet snapte. (ken nog lang niet alle klasses) Ik heb voor eind vd maand opgegeven bij de Silver Ranch in Oosterwolde. https://www.facebook.com/events/1151795609470300 |
Geplaatst: 03-09-24 20:03 |
miereneter | |
Heerlijk, zo zonder hoofdstel rijden, Denies! De mijne is al onder het zadel hoor, al vind ik afwisselen met grondwerk / longeren leuk en nuttig. Ik word ook altijd zenuwachtig als iemand kijkt, slaat echt nergens op. We kunnen opeens ook niks meer, zo lijkt het .
Leuk, die (oefen)wedstrijden! |
Geplaatst: 03-09-24 20:07 |
Sheeltje2 | |
Indd wat jij zegt klopt helemaal zo kwam het bij mij ook binnen leuke mensen ah leuke locatie ben ik met m’n vorige Paint eens gestart
|
Geplaatst: 03-09-24 20:08 |
Benfan | |
Hai! Helemaal vergeten dat we een nieuw deel hadden... maar hier ben ik dan!
Heb eindelijk een amazone gevonden voor Maartje, mijn welsh B. Een 9 jarig meisje wiens ouders een pony hebben. Het meisje was direct verliefd op Maartje en nu leasen ze haar. Vorige week voor het eerst met haar op Maartje het bos in. Ouders waren mee. Het vertrouwen in elkaar is zo goed dat ik morgen alleen met haar, samen te pony, het bos ingaan. Op de nieuwe stal gaat alles goed. Leuke mensen, heerlijke sweer. Vorige week nog met elkaar een BBQ gehad! Super gezellig! |
Geplaatst: 06-09-24 20:27 |
miereneter | |
Wat een goed nieuws, Benfan, leuk om te horen dat je op een fijne plek staat én een match voor de pony hebt gevonden.
|
Geplaatst: 07-09-24 09:09 |
Coentjuh | |
SCC schreef zag iets staan over Arena Masters (merk). ik heb er nu 2 pads van. 1 rechte en 1 met anatomische vorm, ik ben er heel tevreden van! heb er met ons vorige paard een set beenbeschermers gehad (van die soort sok dingen) en die waren echt goed in gebruik zonder mega warm te worden. en snel schoon met de tuinslang Hallo allemaal, ik kom weer even binnen vallen. Las iets over Arena Masters pads. Is het toevallig deze https://www.onlinehorseworld.com/a-6067 ... escription of deze https://www.poppyshorseshop.be/product/ ... ound-skirt ? 1) Is dit heel stug materiaal of soepel en vormt deze mooi naar de rug? 2) Kan hier ook evt. af en toe een showblanket overheen of is het dan te dik? Ik ken bijv. de pads van Classic Equine Biofit maar die vind ik wat aan de stugge kant, het merk 5-Star Equine westernpad voelt veel soepeler. Mocht iemand nog een toevoeging hebben voor dit topic: [HAR] [WN] Korte western pad (met schoftuitsparing, anatomisch) |
Geplaatst: 07-09-24 11:19 |
Onlylienn | |
Ik heb gisteren een heerlijke lunchrit gereden, in de Loonse & Drunense duinen, we zijn van Loon op Zand naar de Klinkert in Drunen gegaan, natuurlijk in het begin de weg kwijt geraakt
Daar heerlijk geluncht en toen weer terug naar stal |
Geplaatst: 07-09-24 14:16 |
miereneter | |
Onlylienn, dat klinkt als een leuke rit. Was dat de lunchplek op de foto? Wat een goede plek om je paard te parkeren!
|
Geplaatst: 07-09-24 14:45 |
Achterom | |
Wat fijn dat je iemand gevonden hebt voor de pony Benfan!
@denies: lekker zo zonder hoofdstel! Dat is voor mij en James nog een stapje te ver nu, blijft wel een heerlijk gevoel he? Met Walter destijds weleens gedaan, maar die had soms ook ineens de kolder in de kop, ik weet heus wel dat een bit geen rem is, maar het is dan toch wel prettig om íets in handen te hebben @coentjuh: geen ervaring met dat merk, maar zie in je topic wel de tip van Kifrahorse voorbij komen, heb je daar al eens geïnformeerd? Ik rijd zelf met een Freemax, vandaar dat ik de site ken en heb er positieve ervaringen mee. @onlylien: wat een prachtige staart heeft je paard Ik ben een beetje aan het puzzelen met James, volgende week weer les, met rijden vindt hij het aanspringen in de linkergalop lastig. Daar waren we de vorige les ook al mee bezig, als ik de hulp geef dondert hij eerst even snel over de schouder naar buiten en springt rechts aan Een bekend probleem, daar heb ik met Walter ook wat ervaring mee opgedaan zeg maar Nu had ik gisteren het idee om het weer eens aan de dubbele lijnen te proberen. Galopperen vindt hij nu wel even lastig (kan goed komen omdat de bak wat zwaar is nu), maar links of rechts maakte ineens weinig uit? Vandaag ook weer geprobeerd op de grond, dit keer met lange leadrope en touwhalster, en eigenlijk hetzelfde als gisteren: hij springt even niet graag aan, maar gooit er wel een mooie vlotte draf uit Mooie bevestiging dat ik meer grondwerk moet doen, ik moet wel scherp blijven. Morgenvroeg maar weer eens rijden, kijken wat er dan gebeurt. Zo puzzelen we even fijn door, en dan vrijdag dus weer les! |
Geplaatst: 07-09-24 14:54 |
_Carien | |
Jolien/Onlylien, wat een enorm gave kruising heb jij! Bevalt je zadel goed tot zover?
Gerliev, dat ziet er super uit! Volgens mij gaat het doorpakken goed? Prachtige foto's Denise, een mooi aandenken. Vaak kan je daar zo lang op teren. Lukt de zoektocht naar een nieuwe cap een beetje? Geen makkelijke zoektocht, ik vind tegenwoordig niks lekker zitten. Maar heb nog een hele fijne Casco liggen. Sheeltje, wauw! Wat knap van Johny en jou, daar mag je zeker trots op zijn. Mooi die mijlpalen. Kim, ook goed aan de weg aan het timmeren met Lilo. Wat een rijkdom dat je het met je vader kunt delen. Toushie, heb je het beleren zelf gedaan met Hailey? Ik ben me al een beetje aan het verdiepen. Zelf doen wil ik tzt niet meer en besteed ik het denk ik uit. Super mooie foto's van je kudde! Achterom, wat fijn dat rijden en onbevangen genieten je weer gegund is. Dat zijn toch, ondanks soms alle zorgen, de momenten waar je het voor doet. Lagonda, wat jammer dat je daardoor een nieuw bijrijdpaard gaat zoeken, maar volg je gevoel. Dat zegt je altijd het juiste. Kirr, ik heb de bouw van jullie stal gevolgd. Super gaaf geworden, wat een droom. Leuk dat je Stud hebt gekozen, bij Whizper in de opfok staan ook een paar gave Stud'jes. Benieuwd wat ze volgend jaar gaat geven, op naar een gezond veulen! Is alles weer de oude bij je inmiddels? Speedfiets, bevallen de plates voor Fudge? Prachtige kleur heeft hij trouwens. Ik voer mijn oudere ruin met ppid Pure Feed balancer en de Veteran van Pure Feed. Soms wissel ik het af met Vitalbix. Verder een mix van kuil en hooi in grotere hoeveelheid. Mijn jonkie staat op Agrobs meen ik. Hier alles zijn gangetje. Skeet gaat goed en Whizper wordt einde van deze maand gecastreerd. Met Skeet een aantal keer wandelend naar het strand geweest en genoten van prachtige avonden. Mijn hartenpaard De man van mijn beste vriendin was zo lief om ons met de drone vast te leggen. Heel benieuwd naar het eindresultaat. Skeet is al lekker geschoren door een stalgenoot. |
Geplaatst: 08-09-24 14:25 |
speedfiets_2 | |
Kimvicious :hoe waren de nieuwe beenbescheremers?
Sheeltje : Wat goed bezig van johnny op die leeftijd al zo op pad. Daar mag je zeker trots op zijn! Xdenies: wat lekker he zulk vertrouwen in je knol kunnen hebben SCC: zijn daar regelmatig oefenwedstrijden? Benfan: Fijn om te horen dat je goed voelt op je nieuwe paardenstekje onlylien: Lekker zo door de drunese duinen Carien: wat lekker om zo naar het strand te kunnen Hier alles zijn gangetje. Zaterdag naar het rodeo summer event van Gipsy Horses geweest. Zat een enorm leuk meiske op een kleine pony bij de barrel races bij die ook hoog plaatste. Was wel weer vet om te zien een echte rodeo. Ook nog een nieuwe hoed gekocht. Fudge mocht gisteren een ander zadel uitproberen. Helaas zat deze niet helemaal naar mijn zin. Daarna mocht een van mijn nichtjes hem uit stappen. En wat was meneertje weer braaf. 15 min daarvoor nog even een flinke discussie met hem gehad dat die echt met de paarden op de vrachtwagen mee mocht. En zondag nog even bij de DRHA gekeken en wat meegeholpen. Flikkerde over iemand haar spoor en vervolgens *hap* van Billy the oliebol. Gelukkig had die alleen mijn bh te pakken. Ik had misschien zijn baas niet moeten uitlachen die ook mee was naar de rodeo en had een flinke kater. |
Geplaatst: 09-09-24 12:12 |
xDenies | |
Het 'als reiner moet je dit kunnen', was natuurlijk een grapje en meer voor mezelf! Toch wel een mooie bevestiging als reiner vind ik dan. Vond het wel spannend hoor en het stil staan is nog niet optimaal, maar ach.
@ Sheeltje2, Zonde dat je nog nooit hebt buiten gereden, voor ieder een andere volgorde natuurlijk. Ik vind een wedstrijd spannender dan buiten rijden @ SCC, Leuk om te horen dat je tevreden bent over de Arena Masters, heb je ook foto's? Ja zonder cap is ook mooier haha, maar ik wil vooral niet de indruk geven dat ik als western ruiter vind dat ik maar overal zonder cap kan rijden. Het kan wel Maar op buitenrit heb ik hem netjes op, als hij niet zo k*k doet. @ Miereneter, Grondwerk is heel belangrijk dus goed dat je dit er in houdt hoor! En precies dat, spontaan lukt niets meer hahahaha. @ Benfan, Fijn dat je weer terug bent! Fijn dat je een goede amazone hebt gevonden voor Maartje. En dat alles zo goed gaat op de nieuwe stal, dat is heel belangrijk voor onze sport! @ Coentjuh, Ik heb ze inderdaad bij Poppys horseshop gezien. Maar ik ken ze verder niet. Ik ben zelf heel fan van de Classic Equine pads maar het nadeel vind ik vooral dat de kleuren nu niet zo leuk zijn ... Ik 'mag' ook geen schoftuitsparing meer en dat is best een uitdaging. @ OnlyLienn, Klinkt als een heul geslaagde rit met je knappe pony! @ Achterom, Het gaf zeker een heel goed gevoel, maar we zijn echt nog niet zover dat het in draf en galop ook kan hoor. Je hebt ineens een andere balans ofzo, ik weet niet wat het is. Het voelt ook een beetje zonder controle, ik weet heel slecht maarja. It is what it is hahahaha. Wat ik eerder al zei, grondwerk blijft heel goed, mits op de juiste manier natuurlijk. Beeb wordt door mijn verzorgster aan de dubbele lijnen gezet en waar nodig doe ik dat zelf ook. Blijft toch een basis dingetje heh! Lekker bezig zo te lezen. @ _Carien, Absoluut een geweldig aandenken, mijn eerste strand foto's! Mijn cap doet nu weer normaal, blijkbaar heeft mijn haar er dus effect op? Hij staat op z'n kleinst maar die dag had het iets gemiezert en net gewassen haar blijkbaar mistte het volume en werd de cap te groot Ik scheur hier in het bos ook gewoon, bergjes op en alles .. maar geen last meer van gehad. Dus voor nu .. laat ik het even zo gezien de aankomende zadel kosten. Heel tof die strandfoto, ben benieuwd naar de dronebeelden! En al geschoren? Moet er nog niet aan denken haha. Spannende aankomende castratie! @ Speedfiets_2, Absoluut, ze is echt goud waard Voor mij dan iig. Veel stalgenootjes zijn ook bij de Gipsy Horses geweest, ik wist het te laat helaas. Je hebt wel een gaaf dier hoor! Beeb kwam vorige week donderdag weer met een interessante wond uit de paddock. Deze keer aan de achterzijde van haar voorbeen. Wellicht tijdens het rollen/opstaan in de stal met dr plate langs af gekomen? Geen flauw idee. Gelukkig niet kreupel dus lekker het bos in gegaan. Lekker een flinke galop (ook gefilmd maar stond alleen in story op insta) en deze twee foto's: Zondag lekker in de rijbak gereden maar het was erg hectisch met wat andere stalgenootjes. Toch op het eind nog even zonder hoofdstel uitgestapt. Morgen gaan we er weer heen! Ik ga nog beloofd wat foto's uit de oude doos te toveren, dus bij deze Het Cowgirlweekend: Op de eerste avond deden we een leuke spellenavond waar ik dus toevallig de wisselbeker heb gewonnen. Spijkerpoepen etc. Mijn broertje was ook mee, was ik iets minder verlegen hahaha. Op de 1e echte dag zijn we gaan buitenrijden, het zou een ritje van 2 uur naar het pannenkoekenhuis zijn en dan een ritje van 2 uur weer terug. Dat ging niet helemaal volgens plan en zo werd het ritje heen bijna 3,5 uur Terug waren we volgens mij wel binnen een uur. Ook gigantische regenbuien over ons heen gehad haha. Mijn broertje mocht uiteindelijk ook even zijn kont op een paard parkeren, die heeft een stuk meegewandeld. 's Avonds kampvuurtje in de rijbak. Bij t restaurant Hier een stukje onderweg en je ziet ook de billen van Joker Op de tweede dag hadden we een clinic van Kirr met Barrel Racen Je ziet hier achter ons (Joker & Beeb) Kirr galloperen! Beeb had helemaal haar soulmate in Joker gevonden En na de Barrel race clinic hadden we de koeien clinic van Peter. Met gevlekte koeien. Beeb was lekker bloed fanatiek. Dit was dus 10 jaar geleden. Na de clinics hebben wij nog even in de waterplas gespeeld en zijn we weer terug naar huis gegaan. Volgens mij klopt mijn planning zo nog |
Geplaatst: 09-09-24 20:00 |
Onlylienn | |
miereneter schreef Onlylienn, dat klinkt als een leuke rit. Was dat de lunchplek op de foto? Wat een goede plek om je paard te parkeren! Ja dat was de lunchplek, het zit ook direct aan het terras vast, dus je hebt je paard dichtbij staan en in zeer goed in het zicht, nadeel was dat de drinkbakken niet waren aangesloten.. |
Geplaatst: 12-09-24 13:55 |
Toushie | |
kimvicious ,ooh wat heerlijk zeg zo samen het bos in. Fijn dat ze zo ontzettend braaf is. En zelf al voorop !
achterom : fijne vakantie gehad? Wat lekker dat je nu eindelijk een paard hebt waar je dan zo fijn mee kan rijden. Ik vind alles eromheen ook heerlijk , maar het rijden en vooral lekker de bossen in is hier wel echt favoriet. Hier toch wel regelmatig grondwerk en wat ik er van zie is dat het ook heel goed helpt in het dragen van hunzelf als paard zijnde. En alles op de grond is een enorme hulp voor onder het zadel. kirr :Spannend een veulentje volgend jaar ! Ja Sookie heeft een echte uitstraling. speedfiets , wat fijn zo met halstertje , en hij is knap mondy : Wat fijn dat je weer heel rustig wat met joker kan oppakken zeg. Sheeltje2 : Mooie foto en gefeliciteerd met je 2e plek. Hardstikke knap voor zo jonkie. Denies : Hele toffe foto's van die strandrit Het plezier straalt er vanaf. Bijzondere plek heeft ze een wond op de been. Ondertussen al goed aan het genezen ? onlylienn , wat heeft je pony toch een enorme staart. maar fijne rit zo te lezen. |
Geplaatst: 13-09-24 00:54 |
Achterom | |
Wat leuk die foto's uit de oude doos!
@toushie: vakantie was fijn! Alleen kwam in de tweede week wel de mededeling dat mijn zusje in het ziekenhuis lag, dat vond ik wel even heftig. Het liefst ben je dan toch in de buurt, en wij zaten dus in Denemarken. Uiteindelijk zijn we niet eerder teruggegaan, gelukkig kun je via de telefoon ook heel goed contact houden. Maar toen we eenmaal thuis waren, was ik meteen de volgende ochtend bij haar in het ziekenhuis natuurlijk Inmiddels is ze weer thuis Vanmorgen had ik weer les, even lekker door gepuzzeld, James is gewoon lui, hij vindt de rechtergalop gewoon makkelijker blijkt De beste manier om hem nu links aan te laten springen is vanuit wijken voor de omheining. Dus we hebben weer een mooi handvat om verder te werken. En verder blijft de dubbele longe natuurlijk ook fijn voor dit soort dingetjes |
Omhoog |
Geplaatst: 13-09-24 15:10 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 7 van de 12 [ 293 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [HAW] Horses at Work |
Inloggen |