Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 550 van de 550 [ 13737 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 546, 547, 548, 549, 550
Plaats een nieuw onderwerp

[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Profiel   

Vorig jaar was een extreem nat najaar, jaar ervoor hebben we volgens mij alles gewoon kunnen rijden tot en met Rekken. Toen was het daar in november zelfs prachtig herfstweer met een zonnetje erbij ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-24 23:30 

Profiel   

Voor deze specifieke wedstrijden kan ik geen antwoord geven. Maar er zullen 2 zaken meespelen:

1.de eventing kalender. Die wil je zo mooi mogelijk verdelen.
En heel vaak hebben we prima kunnen crossen in maanden als maart en april en oktober en november. En anders wordt het seizoen wel heel kort.

2.voldoende terrein kunnen gebruiken.
Wij zitten met AC ook in een onmogelijke maart maand. Maar dat is dan weer vanwege de vogeltjes en hun broedseizoen en de akkers die ingezaaid moeten worden meteen na de cross.
De crossen in de laatste maanden van het jaar zitten misschien juist weer (gedeeltelijk) op terreinen die juist net geoogst zijn dan. Princenhage zat vroeger ook altijd met het maisseizoen. Die waren voor parkeren en dressuur afhankelijk van die akkers.

Er komen wel wat wedstrijden bij die alles in eigen beheer hebben. Van parkeren, pistes tot de cross. Maar heel veel crossen zijn afhankelijk van grondeigenaren zoals boeren, particulieren, natuurorganisaties en gemeenten en moeten dus schipperen tussen hun belangen. Die puzzel krijg je nu eenmaal niet zomaar in een willekeurige maand van het jaar gelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-24 07:45 

Profiel   

Helder verhaal, dank je wel! Weer wat geleerd. Vroeg het me oprecht af. Maar klinkt allemaal heel logisch zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-24 22:37 

Profiel   

Inschrijving Bathmen is gesloten, ik heb weer te lang getwijfeld :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-24 17:18 

Profiel   

Melisje_92 schreef
Inschrijving Bathmen is gesloten, ik heb weer te lang getwijfeld :')

Nee hoor je kan nog bijschrijven tot en met 19 oktober voor Bathmen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-24 13:26 

Profiel   

Ja maar de wedstrijd is al vol met een wachtlijst toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-24 14:22 

Profiel   

Fly_high schreef
Ja maar de wedstrijd is al vol met een wachtlijst toch?

Oh dat weet ik niet, zover heb ik niet gekeken :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-24 14:50 

Profiel   

Ik stond ook op de wachtlijst voor het L paarden, maar kreeg woensdag bericht dat ik alsnog mee kom doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-24 19:29 

Profiel   

Ja inschrijven was idd weer geopend dus meteen ingeschreven en ook bericht gekregen dat als ik het startgeld overmaakte ik van de wachtlijst af zou gaan *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-24 22:35 

Profiel   

Fly_high schreef
B zit al lang vol incl wachtlijst, andere rubrieken zijn alleen KNHS kampioenschap dacht ik?

Edit. Hoe is Barchem en Bathmen qua bodem eigenlijk zo laat in het najaar? En denken jullie dat Bathmen en Rekken nog daadwerkelijk doorgaan?

In Rekken wordt het Regio kampioenschap van Gelderland en Flevoland verreden. Het is hier qua bodem op dit moment zeker nog prima. De weersvoorspellingen zijn gelukkig ook niet heel verkeerd. Vorig jaar was oktober een heel erg natte maand!
En wij kunnen niet eerder onze wedstrijd organiseren. We zijn inderdaad afhankelijk van de grondeigenaren en kunnen dus niet midden in de zomer organiseren, dan hebben zij het land/gras nodig voor het vee (of er staat mais). En de agenda is redelijk vol in het najaar en dan wil je niet tegelijk met een andere organisatie in hetzelfde weekend zitten. Voor beide verenigingen niet tof...
En we hebben tot nu toe alleen vorig jaar pech gehad met het weer, voorgaande edities zelfs met een zonnetje, dus die is voor dit jaar al wel besteld.. {:} *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-24 16:02 

Profiel   

voor ons is het eventingseizoen klaar, onze allerliefste tante rikie hebben we vorige week moeten laten inslapen.. Mocht iemand nog foto's zoeken van de cross in vasse, stuur dan even je startnummer.. online zetten is helaas door alles nog niet gelukt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-24 16:21 

Profiel   

robbie88 schreef
voor ons is het eventingseizoen klaar, onze allerliefste tante rikie hebben we vorige week moeten laten inslapen.. Mocht iemand nog foto's zoeken van de cross in vasse, stuur dan even je startnummer.. online zetten is helaas door alles nog niet gelukt

Nee wat verdrietig! Heel veel sterkte voor jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-24 19:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 550 van de 550 [ 13737 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 546, 547, 548, 549, 550
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen