Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 14 [ 346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[AR] Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Profiel   

Wat ziet het er super uit jouw jonkie voor de wagen! Wat een droom zeg!

Ik dacht ook altijd dat het mij nooit zou lukken, een vaardigheidsparcours of marathonhindernissen onthouden, maar oefening baart kunst. Al hebben de husband en ik wel op het punt gestaan om het maar niet meer te proberen om ons huwelijk te sparen haha, maar nu krijgen we er toch meer handigheid in. Het was vooral het ervaren hoe leuk mijn pony's en paard het vonden om zo'n parcours te lopen dat we toch hebben doorgezet.
Het helpt wel dat de groom tegenwoordig ook in de vaardigheid mag praten. Dus ondanks dat groom niet verplicht is met enkelspan doen we het toch met z'n tweeen nu. Samen goed parcours lopen en herkenningspunten afspreken plus afspraken maken wat hij na een bepaalde poort gaat zeggen om voor mij de route duidelijk te maken helpt enorm. De eerste keren riep hij nog vrolijk "daarheen!" terwijl ik hem natuurlijk niet kon zien wijzen, achteraf enorm grappig maar destijds vond ik dat niet haha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-24 21:05 

Profiel   

Geweldig! Zo mooi rustig hoort het te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-24 06:04 

Profiel   

Haar eerste, ietwat slingerige :+ meters op de weg en mijn eerste meters achterop de wagen daarbij <3

Ik heb mn hart een paar keer vastgehouden, maar ik ben blij met mijn kundige instructeur. Niet dat ze raar deed, maar meer soms wat twijfelen en gewoon nog balans moeten leren krijgen, ook in tempo :) .
Zo leert ze het prima.

Daar gingen we:

[ img ]

We gaan nu even doorpakken en een paar keer vlot op elkaar plannen nu het weer nog mee zit en dan is ze voor dit jaar klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 13:39 

Profiel   

Wat een fantastisch dier heb je toch!
Mocht ik ooit nog weer beginnen dan zou ik er ook wel zo een willen. Superbraaf zijn ze. En wat heerlijk om te mennen dadelijk met moeder en dochter. Is een andere dimensie dan rijden, maar zekers niet minder leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 14:20 

Profiel   

waaauw, wat goed!!!!

En ook zo fijn dat je zo iemand aan huis hebt die dit goed doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 14:23 

Profiel   

En ook hier: dit is toch een top paard! Zo'n paard willen we allemaal wel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 15:06 

Profiel   

Wauw wat zal jij trots zijn. Wat fantastisch zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 15:34 

Profiel   

Een andere dimensie is het zeker, maar ik ben ontzettend trots op ze allebei.

Het is een hele lange aanloop op deze manier voor mijzelf (ruim een jaar geleden besloot ik om te gaan mennen en nu moet ik nog steeds beginnen om dat echt te gaan leren) maar al het goede komt langzaam en dat maakt straks niks meer uit. Dan heb ik toch een luxe om niet 1 maar zelfs 2 fijne paarden ervoor te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 17:06 

Profiel   

Dat ziet er heerlijk uit! Fijn paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 17:18 

Profiel   

Ziet er goed uit. Het lijkt mij wel wat spannend zo snel op pad al :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 17:28 

Profiel   

Bedankt <3

Mijn instructeur wil juist eerst de weg op. Daarna komt bakwerk wel, maar eerst rechtuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 20:57 

Profiel   

Nog een paar plaatjes van in de bak, voordat we de weg op gingen. <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-24 08:32 

Profiel   

Vandaag wat licht werk gedaan maar niet minder nuttig. stuur-oefeningen, want dat vindt ze nog best lastig en zo kon ik haar ook een beetje bijbenen. Leuk om zo ook zelf nog iets met haar te kunnen doen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-24 13:51 

Profiel   

Gaat helemaal goed zo; mooi om die ontspanning te zien en de oplettende oortjes. Ik geniet van je topic <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-24 18:15 

Profiel   

Dat is lief, dank je wel. Haar oortjes zijn echt geconcentreerd. Vandaag had ze ze een beetje naar achteren, maar dat was omdat ik daar liep, schattig eigenlijk. Ze doet echt haar best met alles <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-24 20:33 

Profiel   

Daar gingen we vanmiddag weer <3 . Al een stukje stabieler toch?

We reden over krakende eikels heen, zijn ingehaald door een fietser op een e-bike en we zijn 2 auto's tegengekomen. Ik ben hartstikke tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 15:27 

Profiel   

Mooi dat staartje zo lekker los. Het ziet er nog wel een beetje wiebel uit haha, maar dat lijkt me logisch.

Veel plezier samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 17:37 

Profiel   

Dank je wel <3 . Het is zeker nog wel wat wiebelig, maar al veel minder wiebelig dan de vorige keer. Ik merk echt verschil, mooi is dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 18:43 

Profiel   

Mooi om te zien! Hoe vaker ze er voor staat hoe makkelijker het wordt en hoe stabieler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 18:59 

Profiel   

Ik blijf het zo'n mooi beeld vinden. En wat maakt ze iedere keer weer progressie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-24 10:00 

Profiel   

Mooi hoor, ze pakt het super op en heerlijk ontspannen ook inderdaad ! Genieten !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 10:25 

Profiel   

Wat pakt ze het super op zeg. Genieten als je ze zo braaf kunt krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 10:31 

Profiel   

heerlijk om zo met een "schone lei" te kunnen beginnen, vanuit vertrouwen leren en ontwikkelen, kan alleen maar plezier geven

en dan klopt de visie van Jeroen Dubbeldam, wel is waar in en andere discipline maar de basis is gelijk

Jeroen Dubbeldam: "Ik wil een relatie opbouwen met mijn paarden, geen kant-en-klaar machientje aan de start brengen."
https://equnews.nl/article/showjumping/ ... rt-brengen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 10:47 

Profiel   

Wat een leuke reacties, dank jullie wel! <3 Zaterdagmiddag staat in principe de laatste keer op de planning, maar ik zie nu dat er vrijdagnacht en zaterdagochtend 10 mm regen op het programma staat. Ik hoop dus dat het meevalt en dat we het zaterdag fijn kunnen afsluiten. Het is echt zo heerlijk om met een paard te werken dat zo werkwillig en braaf is. Maar ook juist daarom vind ik het nu genoeg voor haar. Ze is 3,5 en flink aan de maat (en ook drachtig) en een beetje uitdaging vindt ze absoluut leuk, maar ik wil ervoor waken dat ze niet TE veel moet werken.

We zijn samen groen + groen op dit terrein maar ik heb er alle vertrouwen in dat we het heerlijk samen gaan leren straks. En natuurlijk heb ik Veronia ook nog en die mag straks verder als Elonia stopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 16:36 

Profiel   

Muronia schreef
Wat een leuke reacties, dank jullie wel! <3 Zaterdagmiddag staat in principe de laatste keer op de planning, maar ik zie nu dat er vrijdagnacht en zaterdagochtend 10 mm regen op het programma staat. Ik hoop dus dat het meevalt en dat we het zaterdag fijn kunnen afsluiten. Het is echt zo heerlijk om met een paard te werken dat zo werkwillig en braaf is. Maar ook juist daarom vind ik het nu genoeg voor haar. Ze is 3,5 en flink aan de maat (en ook drachtig) en een beetje uitdaging vindt ze absoluut leuk, maar ik wil ervoor waken dat ze niet TE veel moet werken.

We zijn samen groen + groen op dit terrein maar ik heb er alle vertrouwen in dat we het heerlijk samen gaan leren straks. En natuurlijk heb ik Veronia ook nog en die mag straks verder als Elonia stopt.

Fijne vacantie en straks een mooi gezond veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 16:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 14 [ 346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen