Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Steve Young horsemanship

 
Profiel   

De laatste 6 maanden heb ik dagelijk een stukje video bekeken van Steve Young en ik heb zoveel geleerd. Hij plaatst wekelijks een video (van 90 - 120 minuten !!!) op zijn kanaal en heeft daarnaast ook een betaald kanaal. Hij geeft clinics en helpt mensen door heel Engeland die een groot of kleiner probleem met hun paard hebben, of paarden nu agressief zijn, niet te vangen, voeten niet op te lichten etc. alles wordt vast gelegd op film en daar wordt dan een video van gemaakt waarin alle momenten die van belang zijn om het verschil te maken, zijn opgenomen.

Tussendoor vertelt hij interessante dingen over paarden, hoe hun brein functioneert, hoe je met hun voeten en met hun zicht omgaat, echt zo super leerzaam. En alles paardvriendelijk en met een glimlach. Zie zijn Facebook pagina en zijn youtube kanaal, wel in het engels en je moet er 'even' voor gaan zitten.

Veel kijkplezier!

https://www.youtube.com/channel/UC0wf_O ... s-U9VwAGvA
https://www.facebook.com/steveyounghorsemanship
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 10:56 



 
Profiel   

Ik kende hem niet. Net 2 filmpjes gauw doorgescrolled maar echt niet mijn ding... Ten eerste hele langdradige filmpjes.... En ten tweede ook niet echt mijn manier.

Dit filmpje bijvoorbeeld https://youtu.be/g_rHcWZeIWw

Het stukje in de bak... Wat een geruk en gepluk aan die pony.

Ik kan je adviseren om eens filmpjes van featherlight en Warwick Schiller te kijken, een zelfde soort systeem, maar dan met zo veel meer rust en vanuit het paard gekeken ipv uit de mens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 11:24 



 
Profiel   

Ik heb hem ook een aantal keer voorbij zien komen en dacht, ik kijk eens. Ik kwam snel tot de conclusie dat ik liever een basis leg van connectie en niet van "domineren". Zo noemt hij het niet, maar het is wel een beetje "laat hem zien wie de baas is", wat mijns inziens niet meer van deze tijd is.
Je ziet ook zelden tekenen van ontspanning, ik zie eigenlijk in iedere video alleen maar paarden in een freeze en dat is juist wat je niet wilt bereiken.

Ik volg al langere tijd Warwick Schiller - die Sky_As ook aanhaalt - en als je die manier van omgaan met paarden kent, kijk je op een hele andere manier naar Steve Young.
Ieder heeft zijn manier, maar mij spreekt Warwick met als basis ontspanning, rust en connectie veel meer aan, echt op zoek gaan naar je paard begrijpen in plaats van gedrag de kop indrukken zonder de oorzaak te kennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 11:31 



 
Profiel   

Na jouw enthousiaste verhaal heb ik een stukje gekeken over een paard in een open stal die boos doet of soms bijt naar mensen die erlangs lopen. Dit paard zou mishandeld zijn en vindt mensen niet veilig. In plaats van het paard te leren dat het niet nodig is zich te verdedigen kiest hij ervoor om het paard te leren dat hij niet meer met z’n kop door het Luik mag. Daarmee vergroot hij het onveilige gevoel van dat paard en bevestigt nogmaals dat mensen niet te vertrouwen zijn. De eigenaar geeft een trotse update dat het paard het heel goed doet en achter in de stal vliegt Als er iemand langskomt. Nou chapeau. Top prestatie. Not. Dit soort mensen verdienen absoluut geen podium…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 12:36 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Ik kende hem niet. Net 2 filmpjes gauw doorgescrolled maar echt niet mijn ding... Ten eerste hele langdradige filmpjes.... En ten tweede ook niet echt mijn manier.

Dit filmpje bijvoorbeeld https://youtu.be/g_rHcWZeIWw

Het stukje in de bak... Wat een geruk en gepluk aan die pony.

Ik kan je adviseren om eens filmpjes van featherlight en Warwick Schiller te kijken, een zelfde soort systeem, maar dan met zo veel meer rust en vanuit het paard gekeken ipv uit de mens.


Ik word hier ook echt niet blij van. :n
Die pony is angstig en hij vergroot de angst alleen maar, resultaat is inderdaad een makke pony, maar niet een die vanuit een fijne plek kan samenwerken en verbinden met een mens.

Voorbeeld van pluisje88 zegt ook genoeg.

Nope, nare man.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 13:24 



 
Profiel   

Doet me nog erg denken aan de eerste ‘horsemanship’ methodes en wat mij betreft allang niet meer van deze tijd. Idd de hierboven genoemde als warwick schiller en featherlight zijn absoluut wel aanraders met veel gevoel voor paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 13:38 



 

Ik vind ‘m erg Parelli-esque met inderdaad veel druk en dominantie. Niet mijn ding, nee. :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 14:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen