Forums » Informatief » Algemeen » [RT] Rijtechnisch » [RT-HAW] Horses At Work |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
![]() |
Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende |
Plaats een nieuw onderwerp |
Sam (v. kennedy) @ wedstrijd bitloos L1 |
---|
NicoleHorses | |
![]() |
Sorry als ik zo overkom.
![]() maar het is absoluut niet de bedoeling dat mensen denken dat ik een 'ik trek en pluk mijn paard aan de teugel' ben. zo ben ik echter niet, al ziet dat er misschien zo uit. Bontje is gewoon een normaal schapenwolsbontje. Bedankt verder! doerakje schreef Jammer dat je meteen zo op je teentjes getrapt reageerd men bedoelt het goed. Ik vind het er met bit ook prettiger uit zien als ik eerlijk ben. Ook vind ik het bontje wel erg overdreven groot maar zoals ik al eerder zei blijven jullie wel een leuke combi |
Laatste bericht |
![]() |
NicoleHorses | |
![]() |
Over het algemeen vind ik hem zelf met bit gespannen lopen. (die ene foto was net een goede, mooie moment opname
![]() |
![]() |
Setteli | |
![]() |
NicoleHorses schreef Over het algemeen vind ik hem zelf met bit gespannen lopen. (die ene foto was net een goede, mooie moment opname ![]() Op de foto met het bit loopt ie niet aan de teugel maar loopt ie er achter. Ik zie nl een boogje in de teugel. Op de foto's zonder bit loopt ie wel aan de teugel. Misschien iets te diep, maar je hebt daar wel contact. Dat zie ik dan liever dan een losse teugel waar ie achter kruipt. Ik weet dus niet of het aan het bit ligt of een andere manier van rijden zonder bit..... Ik rij zelf altijd met bit, zou ook met mijn paarden niet zonder gaan (vind ik veel te eng ![]() |
![]() |
AniqueN | |
![]() |
Leuk paardje, de overstap naar bitloos is ook lastig (ook voor het paard). Ik lees dat je de neusriem lager hebt ziteen vanwege medische redenen. Denk je er wel om dat het hoofdstel nu veel scherper inwerkt dan wanneer hij op de juiste hoogte zit?
|
![]() |
KayC | |
![]() |
Ik zie geen geruk en getrek?
Ziet er goed uit hoor ts, vind het ook een erg mooi paard! |
![]() |
NicoleHorses | |
![]() |
hartstikke bedankt!
![]() ik ben heel voorzichtig met zijn hoofd/mond/lijfje want hij is echt onwijs gevoelig. wanneer de wond heel is gaat ie zeker een gat of 2 omhoog ![]() |
![]() |
Daan_O | |
![]() |
Wat leuk om eens een topic te zien van iemand die bitloos start! Erg leuk! Ik vind het er fijn uit zien
![]() Wel je neusriem wat hoger hangen want die zit nu echt te laag. Succes verder en ik zou het leuk vinden als je vaker topics plaatst! |
![]() |
Katie1989 | |
![]() |
Ik vind de foto's ook geen verkeerd beeld geven, op het beetje diepe na wat je zelf al aangeeft.
Vind ook dat je aan de hand van 1 foto niet kan zeggen dat het paard er met bit meer ontspannen uitzag. Foto's blijven een momentopname. Ik rijd verschillende paarden en heb van sommige prachtig ontspannen foto-momentjes terwijl ze dat over het gehele rijden nog bij lange na niet zijn. K ga zo je andere foto-topics met bit even bekijken ![]() Edit: Bij de topics met bit zie ik je in de galop niet achterover hangen, probeer dit dus zonder ook niet te doen. Verder zie ik inderdaad met bit meer spanning als zonder. Je paard lijkt zonder bit ook een stabielere aanleuning te hebben. Met bit verschilt zijn hoofd-halshouding eigenlijk continu. |
![]() |
KarinvdM | |
![]() |
Ik vind het er helemaal niet zo hangerig en trekkerig uitzien, de kwaliteit van de foto's is niet zo goed, dat is wel jammer.
Apart dat de jury je zo liet starten, met én de neusriem te laag én het bontje om de neusriem. Bij mij was dat niet gebeurd. |
![]() |
moes | |
![]() |
HUh? Ik was in de veronderstelling dat je (nog) niet bitloos mocht starten op wedstrijd....
![]() Fijn zeg, dat jullie zo de weg naar ontspanning gevonden hebben! |
![]() |
Lowara | |
![]() |
leuk paard! en super dat je bitloos bent gaan starten
![]() wel ga ik een beetje mee met bovenstaande, persoonlijk vind ik de hele combinatie MET bit, er wat vriendelijker en meer ontspannen uitzien dan zonder bit. maar waarschijnlijk moeten jullie er ook nog wat meer handigheid in krijgen en erin groeien, dus dat gaat vast en zeker helemaal goed komen ![]() |
![]() |
moes | |
![]() |
Onthoud dat bitloos rijden wel even anders rijden is, dus wat lowara ook zegt: je moet daar wel in groeien en sommigen moeten zelfs anders (beter) leren rijden! Ik vind niet dat wij van één mooie foto met bit en een aantal van de eerste keer bitloos starten al zo kunnen oordelen... De TS zal zelf wel weten waar haar paard op ontspant en wat niet toch? En als het zo gespannen was in de L1 krijg je echt geen 186 punten denk ik...
|
![]() |
Amazone4Fun | |
![]() |
Hoi leuk om te zien dat je de overstap hebt gemaakt naar bitloos...
Je paardje loopt bitloos naar mijn idee echt wel beter in de aanleuning als met het bit. Ik heb zelf ook een bitlooshoofdstel (dan wel een kingekruiste) en merk toch echt wel dat het heel anders rijden is. Heb dan ook veel bewondering voor je dat je zo bent gestart. Blijf je ook nog met bit rijden? Of hou je het voortaan bij bitloos? |
![]() |
Vicky_88 | |
![]() |
Afgaand op de foto's:
Op de 1e foto (met bit) heb je je hand geopend, daar volgt je paard jouw hand niet. Dit waarschijnlijk omdat hij niet genoeg van achteren naar voren is gereden. Op de foto's bitloos vind ik je handhouding wat strak en sorry om te zeggen maar toch wat trekkerig. nogmaals, dit is wat IK beoordeel aan de hand van de foto's die ik zie. Ik vind dat je een leuk paardje hebt en ik hoop dat je snel je hand kunt openen als je bitloos rijdt ![]() |
![]() |
KarinvdM | |
![]() |
moes schreef Onthoud dat bitloos rijden wel even anders rijden is, dus wat lowara ook zegt: je moet daar wel in groeien en sommigen moeten zelfs anders (beter) leren rijden! Heb jij zelf wel eens bitloos gereden? Amazone4Fun schreef Ik heb zelf ook een bitlooshoofdstel (dan wel een kingekruiste) en merk toch echt wel dat het heel anders rijden is. Ik heb afgelopen voorjaar bij mijn beide paarden een bitloos hoofdstel getest, maar ik had eigenlijk geen verschil, mijn beide paarden liepen er probleemloos mee. |
![]() |
Chaos | |
![]() |
Hee,
Ik vindt het een leuk paard, en fijn dat je zo kunt starten nu. Echter moet ik toch eerlijk zeggen dat ik de foto met bit prettiger vindt. Er staat volgens mij behoorlijk wat druk op, en ze duikt behoorlijk... Succes! |
![]() |
moes | |
![]() |
@ Karinvdm : Ja dat heb ik hoezo? Niet met mijn eigen paard dat dan niet
Bovendien ben ik me er nogal in aan het verdiepen omdat ik er zelf over denk dit er bij te gaan doen met mijn eien paard. Mijn eigen paard loopt prima met bit, maar ik heb toch het idee dat sommige bitloze systemen prettiger zijn voor paarden dan een bit... |
![]() |
KarinvdM | |
![]() |
Omdat je zegt dat bitloos rijden "wel even anders rijden" is.
Dat is mijn ervaring niet. ![]() |
![]() |
Chaos | |
![]() |
Ik ook. Als ik mijn paardjes een halster omdoe met een touw eromheen lopen ze net zo prettig als met mijn hoofdstel met bit in.
![]() |
![]() |
irmalouise | |
![]() |
Vind het er goed uitzien hoor.
Ziet er wel ontspannen uit. En vind het knap dat je dit op wedstrijd gedaan hebt. Gelukkig dat het nu ook toegestaan is op wedstrijden. Kunnen mensen ook zien dat een paard ook goed te rijden is zonder bit, want er word vaak gedacht dat een paard niet aan de teugel kan lopen of wat dan ook, had ook zijn instructice toen ik met mijn paard voor het eerst naar les kwam zonder bit. En dan ook nog met een boomloos zadel, ze zij hallo wat heb jij nu voor cowboyzadel en waar is je bit. Nu was ik niet een topruiter en de rest was er echt voor de wedstrijden en zo, echte dressuurruiters. Maar ik durfde eerst ook niet met mijn bullebak zonder bit, maar na paar keer geprobeerd te hebben wilde ik niet anders meer, hij was zo ontspannen zonder bitje. Helaas is hij er niet meer, maar heb nu ook een verzorgpaardje die echt western gereden word en ook lekker zonder bit. |
![]() |
moes | |
![]() |
Chaos schreef Ik ook. Als ik mijn paardjes een halster omdoe met een touw eromheen lopen ze net zo prettig als met mijn hoofdstel met bit in. ![]() Ik typte het denk ik verkeerd: Ik vond het namelijk ook prettig rijden en het ging mij goed af. Maar er zijn veel mensen (en zo ook de eigenaresse van dat paard waar ik bitloos op gereden had) die er achter kwamen dat je toch echt meer met je zit en been op moet lossen.... Zal ook per paard verschillen natuurlijk... Sommige paarden gaan ineens veel druk zoeken op een bitloos hoofdstel.. Wat ik vooral met deze reactie bedoelde is dat ik vind dat sommige mensen een beetje overdrijven met hun reactie.. Ze hebben het over geruk en getrek en dat vind ik dus niet.. En ik wilde dus zeggen dat het dus best kan zijn dat ze nog even moet wennen en dan mogen de reacties ook wat milder vind ik... Eigenlijk heb ik al wel eens bitloos gereden met mijn paard bedenk ik me net... Ik heb eens het bit van het hoofdstel afgehaald en de teugels aan de neusriem bevestigd... Dit ging ook goed! Maar Ik wil toch een echt bitlooshoofdstel omdat ik niet zeker ben of het goed is om zo met de teugels aan de neusriem te rijden... En het paard reageerd met zon hoofdstel net iets mooier denk ik... Met een halster en een touw kan ik wel rijden maar echt niet zo prettig als met een hoofdstel hoor.. Het halster zit veels te los! |
![]() |
NicoleHorses | |
![]() |
Bedankt voor de reactie's.
![]() ik ben van plan het beide te starten. ![]() ![]() |
![]() |
lataar | |
![]() |
wat goed! eindelijk iemand die ook echt bitloos wedstrijden doet!
want ze hebben het wel geregeld, maar ik dacht dat er niet zoveel aanmeldingen waren. ziet er goed uit hoor, al lijkt het nu wel een beetje dat je meer druk aan de voorkant geeft dan met bit, maar dat kan ook aan de foto liggen natuurlijk. dat de neusriem te laag is wordt al heel veel gezegd hier in de topic. ik vind het er netjes uit zien! super leuk samen ![]() |
![]() |
IMANDRA | |
![]() |
Misschien dat je benen een tikkeltje nog naar voren mogen, verder: Mooie houding en mooi paard
![]() |
![]() |
NicoleHorses | |
![]() |
thanks!!!!
![]() |
Omhoog |
![]() |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende |
|