Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sybriich

Berichten: 46
Geregistreerd: 15-03-08
Woonplaats: Bergum

Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 21:53

Even een filmpje van mijn 5 jarige Santano. <3 <3
Heb haar 1 Oktober gestart in het B en daarna gelijk L1, inmiddels hebben we 9 winstpunten en mogen we dus bijna over naar de L2. :D
Banca heeft nog wat moeite met de galop om haar achterhand eronder te zetten, dit komt omdat ze nog wat overbouwt is en behoorlijk aan de maat is. (1,76m)




Advies, opmerkingen zijn welkom. :o

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:10

Ik vind je houding heel erg netjes en je aanleuning is heel mooi constant.

Ik vind alleen dat je je onderbenen wat stiller mag houden. Ik denk dat je dat kan doen door je hakken nog net ietsje meer uit te drukken.
Verder is je paard niet echt actief met de achterhand. Dat is echt iets waar je op moet gaan trainen. Zowel is stap, draf en galop is dat het geval.
Wat je heel goed kan doen daarvoor is overgangen rijden, zowel hele als halve zoals ik het meestal noem ;). Ook balkjes draven en dergelijke. Ook aan de longe of aan de hand kun je schakelen en balkjes doen.

Let verder met wijken op dat de voorhand eerst naar links of naar rechts moet en dat de achterhand moet volgen. Soms is de achterhand net wat te snel naar opzij naar mijn idee.

Jullie zijn verder echt een mooie combinatie en je hebt haar lekker aan het lopen!

Sybriich

Berichten: 46
Geregistreerd: 15-03-08
Woonplaats: Bergum

Re: Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:15

Bedankt voor je reactie:D

De achterhand is hier inderdaad niet erg actief, dat komt vooral omdat ik haar probeer rustig te houden en haar zo braaf mogelijk te laten lopen, haha. Dit is namelijk mijn eerste proef dat ze er niet vandoor vliegt. :P ze is erg impulsief en kan er zo vandoor gaan. Dit is mijn 2de proef, en in de eerste proef was dit namelijk ook het geval.

Ze heeft een ontzettend actieve achterhand maar durf haar nog niet zo pittig te rijden. Maar zal zaterdag mijn best doen om toch wat pittiger te rijden. :D

blubjes
Berichten: 83
Geregistreerd: 02-05-10

Re: Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:25

hoi,
wat een paard heb je onder je kont zeg! wow!
ik vond haar erg.. sloom, maar nu ik je reactie lees snap ik waarom, heeft ze dit tijdens de trainingen ook?
probeer haar tijdens de trainingen veel overgangen te laten maken, jij bepaalt haar snelheid, zij moet zich aan jou aanpassen, snap je?
ik vind je onderbenen niet heel erg storend, was eigenlijk zelfs een beetje jaloers aan het begin van het filmpje... wou dat ik ze zo stil kon houden zeg..
netjes gereden, en probeer in de trainingen veel overgangen te maken, laat haar naar jou tempo rijden..

Sybriich

Berichten: 46
Geregistreerd: 15-03-08
Woonplaats: Bergum

Re: Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:32

Hee,

Jij ook bedankt voor je reactie. :D

Tijdens de training heeft ze dit niet...
Dan is ze juist ontzettend snel, en een beetje te snel wat mij betreft.
Ik rij haar zelf zo rustig omdat ik dan haar zo snel mogelijk weer op kan pakken als ze er vandoor gaat.
Ik train ook best wel veel op overgangen, alleen zodra ze in de ring komt en mijn vriend begint voor te lezen dan begint Banca te ouwehoeren. Ze is zoooo slim. :P
Maar moet zaterdag weer rijden en zal dan letten op een wat actievere proef met een actief achterbeen!

Bedankt. :o

zuske

Berichten: 822
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Groenekan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:34

blubjes schreef:
hoi,
wat een paard heb je onder je kont zeg! wow!
ik vond haar erg.. sloom, maar nu ik je reactie lees snap ik waarom, heeft ze dit tijdens de trainingen ook?
probeer haar tijdens de trainingen veel overgangen te laten maken, jij bepaalt haar snelheid, zij moet zich aan jou aanpassen, snap je?
ik vind je onderbenen niet heel erg storend, was eigenlijk zelfs een beetje jaloers aan het begin van het filmpje... wou dat ik ze zo stil kon houden zeg..
netjes gereden, en probeer in de trainingen veel overgangen te maken, laat haar naar jou tempo rijden..


Hier ben ik het helemaal mee eens. Vond haar ook wat sloom tonen. Wijken mag wel iets pittiger, maar is zeker niet slecht.

feanor
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-01-12

Re: Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:35

Hey ziet er niet bekeerd uit!!
Ik zou alleen proberen om de bochten netter te rijden meer vanuit het binnenbeen en dan hier ook op tijd met binnenbeen in te komen voor de bocht. Dit is met name in de slangenvolte zichtbaar.
daarnaast vind ik je been echt meevallen proberen ze alleen iets meer op de plaats te houden dus niet optrekken en bij het wijken niet je buitenbeen helemaal naar achter te leggen.

Succes verder

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:34

Wat een leuke combi om naar te kijken. Heel netjes gereden.
Wat mij opviel is dat op het moment dat jij van lichtrijden naar doorzitten gaat, er wat impulsverlies ontstaat. En probeer de overgangen iets meer te markeren, wat duidelijker te laten zien, dan scoor je net een puntje meer op die onderdelen. Succes verder!

Sybriich

Berichten: 46
Geregistreerd: 15-03-08
Woonplaats: Bergum

Re: Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:02

Bedankt voor al het advies en leuke reacties. :D
Wordt hier echt blij van!

kandell
Berichten: 33
Geregistreerd: 05-01-12

Re: Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:49

Als je wil gaan oefenen met de achterhand in galop zou ik in de galop veel overgangen rijden. Kleine overgangen is beter dan dat je grote explosieve overgangen rijdt. Rij ook veel voltes waarin je probeert om je paard flink op te vangen om er de achterhand als het ware onder te duwen. Maar hou ook deze oefeningen klein, en niet de lang. Wissel veel af.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:08

Ik mag het niet zeggen want zat bokkers gaan stuiteren maar ik zou in je wijken in de training vanuit het afwenden eventjes rechtstellen en dan direct wijken want ze loopt nu nog net weg naar links voor je wijkt voor het linkerbeen waardoor de tact verloren gaat en ze te weinig over de benen gaat en kantelt in het front. Je draaft net te lang vooruit om haar mooi zijwaarts te krijgen.. en dit afwisselen met paar
passen rechtuit en dan wijken zodat het niet standaard wenden=wijken wordt.. maar wellicht is het iets
om te proberen.

Ik vind haar overigens niet sloom maar ze loopt wel wat van het achterbeen af.

Met km's maken en gedurfder rijden komt dit vast helemaal goed. Verdere opmerkingen zijn al gegeven en
met een bommetje is het ook lastig rijden :j

Complimenten voor je nette zit en de aanleuning is mooi constant. Vergeet het uitschuiven niet te oefenen
in je training want met halsstrekken laat ze net niet los bij de schoft en daalt daardoor te weinig.

Prachtig beestje hoor! Veel succes ermee! Komt vast goed in het L2!