[HK]Parelli Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariek123
Berichten: 97
Geregistreerd: 22-05-14

[HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:05

Hey Bokkers!

Al sinds een best wel tijd doe ik aan parelli! The 7 games al behaald, (had ze wel echt moeite mee) Level 1 (Partnership) al behaald en nu druk bezig met Level 2 (Harmony)! Dat gaat echt super goed! Los naast de fiets en los wandelen! En in de bak kan ze heel fanatiek spelen! :j Onze band gaat ook als een speer vooruit! Parelli is echt een aanrader, ook druk bezig met liberty en vrijheidsdressuur. *D

Zijn meerdere mensen hier mee bezig? Of willen jullie er hier iets over kwijt?

(Ik weet dat hier al een topic over is maar ik moest het toch even kwijt :P )

Groetjes marieke! /3

mariek123
Berichten: 97
Geregistreerd: 22-05-14

Re: Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:12

Niemand?

Mizora

Berichten: 18112
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:16

Geduld. Je kan niet verwachten dat mensen binnen 7 minuten reageren.

Ik ben nog niet begonnen, maar hoop volgende week level 1 te kunnen kopen.

Wicky
Berichten: 937
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:02

Mizora schreef:
Ik ben nog niet begonnen, maar hoop volgende week level 1 te kunnen kopen.


Level 1 staat online op Parelli Connect en dat is weer twee weken gratis op proef.

Wat leuk dat je al in level 2 bent, TS. Heb je dan ook auditie gedaan voor level 1?
Ik ben level 4 student, op het moment veel bezig met liberty en dressuur.

Mizora

Berichten: 18112
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:42

Ik heb een creditcard aangevraagd en ga dan een membership kopen. Maar de creditcard moet dus eerst binnenkomen (vandaar pas volgende week). En dan eventueel pakketten bestellen. Ik heb zin om weer een nieuwe methode te leren.

Leentje_P
Berichten: 130
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Daar waar Leentje is, zit ik prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:33

Hoi,

Altijd blij om net zo'n fanatiekeling te zien. Ja, ben ook helemaal in het Parelli (natuurlijk niet blind in vertrouwen maar ben tot de conclusie gekomen dat er aardig veel van klopt ;) ). Parelli op de grond (all levels) en de basis (level 2 freestyle) in het zadel. Wel tijdens het rijden doe ik aan rechtrichten

Nou zal ik maar beginnen?

Ben op dit moment bezig met Level 3 On line. Freestyle level 2 is afgerond en level 2 Liberty is ook ver klaar.

Vandaag de bal opgepompt en vanavond aan de slag. *\o/*

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:37

Leuk he,

Ik heb de level 3 box en die ook met mijn beide paints gevolgd, geen examen gedaan.
Ben echt fan van het Parellisysteem, al 'meng' ik het wel met andere zoals Voest en John Lyons.

Het leuke vind ik dat je bijv de 7 games in je dagelijkse omgang met je paarden gebruikt en bij alles verl baat hebt, gehoorzaamheid wordt zo op een leuke en duidelijke manier onderdeel van je routine.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:40

Ik ben van plan om dit jaar met parelli te beginnen met mijn vz paard en Shetlander. Heb er veel goeie dingen overgehoort !
Ben erg benieuwd :)

yvonne1303
Berichten: 206
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:45

Ook al probeer en kijk ik ook naar anderen, ik blijf altijd toch terugkomen op parelli. Dat spreekt mij gewoon het meeste aan. Daardoor ook Karen Rohlf. Dat maakt voor mij het plaatje compleet.

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:59

Ik meld mij ook even :)
Op dit moment ben ik in level 1 bezig met de 7 games, ik en mijn tinker hebben ze allemaal doorlopen maar we zijn nog niet klaar om naar level 2 te gaan.
Sinds 2 weken ben ik lid van parelli connect en daar heb ik geen spijt van.
Super veel informatie en leerzame filmpjes!

Rianne11_42

Berichten: 1510
Geregistreerd: 10-12-07
Woonplaats: Malden (Nijmegen)

Re: Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:45

Leuk dat jullie er ook zo mee bezig zijn ;) Begin 2013 heb ik l3 on line gehaald en l2 freestyle. Daarna veel perikelen gehad met ziek paard enzo :( Nu heb ik m'n focus ook niet meer zo op het halen van de levels, maar dat komt vast wel weer als we weer helemaal back on track zijn.

LifeAsSaar
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-03-15
Woonplaats: Ipswich

Re: Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:31

ik was hier vroeger heel actief in. Had een boek en weet niet precies tot waar ik ben gekomen maar de band met de desbetreffende pony is echt geweldig en heb er nog steeds plezier van. Jammergenoeg tegenwoordig niet meer genoeg tijd om het op te pakken. Leuk om te lezen dat zo veel mensen er ook zo positief over zijn

Eef01
Berichten: 281
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:43

Ik doe met mijn verzorgpony ook parelli. Ik leer het van de eigenaresse. De 7 games gaan nu prima. we rijden ook, bitloos (met touwhalster) en met een zadel zonder boom of barebackpad.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:05

Vandaag naar de open dag van Het Lage Woud geweest en Eef Veenstra en andere aan het werk gezien.
Was erg interessant.. en toch maar eens vandaag me voor de 90 dagen gratis preview ingeschreven op http://www.parelliconnect.nl.
Ben begonnen met de eerste les van level one. Vind de website echt super opgezet wat ik er tot nu toe van gezien heb. Heb ook al leuke foto's van mijn paard geupload... morgen maar eens kijken of ik ook wat oefeningen met paard kan gaan doen.

Maar eerst maar eens de lange video van Pat Parelli afkijken waarbij hij een Engels Volbloed heeft in een demo. Daarna verder met alle info en zelf beetje alles proberen in banen te leiden... en maar eens kleine stapjes voor mezelf verzinnen waar ik mee bezig kan.

Wicky
Berichten: 937
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:06

Wat leuk dat je gaat beginnen, Evelijn!

Ondertussen zit Parelli zo in ons systeem en net als yvonne1303 kom ik altijd weer terug. Soms zwerven we even door iets anders, maar we komen altijd terug. Met m'n ponies zit ik ergens in Level 4, al gaan we daar niet heel hard door.

Als leidraad en inspiratiebron vind ik de selfassesmentlijst een fijn handvat. Die vind je in de auditiedocumenten (in de learning library zoeken op audition). Ik vind die lijst overzichtelijker dan de tasklist bij je paard, daarnaast is deze uitprintbaar dus te bewaren op stal. Het benadert de games op een manier die je zelf misschien niet gelijk ziet en maakt je creatiever.

Voor de starters heb ik een tip; je kan maar een keer beginnen dus begin goed en met een instructeur. Het programma is zo groot en veel, laat iemand je bij de opstart helpen om er maatwerk van te maken voor jou en je paard.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:31

Tot nu toe vooral droog geoefend met de carrot stick en string. (les 2 van lvl 1 On line ;) )... maar dat is nog wel lastig... heb nog niet het idee dat ik echt vriendelijk met dat ding kan zwaaien. Het maakt al snel zwiepend geluid zeker als je het als helikopter boven je hoofd doet... mijn konijnen in de tuin vonden het maar vreemd.

Wicky
Berichten: 937
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:01

Helikoper maakt inderdaad geluid, hoort ook zo. Helikopteren is hoger niveau hoor. Het gaat om het verschil in intentie in je lijf, bij friendly game is je lijf "neutral". Friendly met stick en string is niet bang zijn voor m'n hulpmiddelen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:18

Leuk topic! Ik plant even een stipje hier :D Zelf heb ik een net 6-jarige PRE en ik heb een ontzettend leuke lesjuf waarmee ik diverse kanten uit kan. O.a. pak ik af en toe een stukje NH/Parelli mee.
Vind het leuk om hierover meer te weten te komen dus ik hoop dat het goed is als ik wat mee lees.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:59

ik ben er ook mee bezig, zit in level 1...heel leuk om te doen. Ik ga me ook lid maken om verder te gaan

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:03

Leuk Mindful, hoe ben jij dan begonnen met je Level 1? Waar volg je dat dan?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:46

Jellie schreef:
Leuk Mindful, hoe ben jij dan begonnen met je Level 1? Waar volg je dat dan?

Wel, ik heb me ingeschreven om deel te nemen aan een clinic die door een erkend parelli instructeur gegeven wordt. Daarvan heb ik een code gekregen om een paar maanden gratis gebruik te maken van de savvy club.
Ik kijk dus héél veel naar de filmpjes, meestal 3-4 keer om het meeste op te pikken, want elke keer ontdek je toch weer dat kleine wat een groot verschil kan maken :j

5 jaar geleden heb ik iemand aan huis gehad die me de basis geleerd heeft, dat maakt het voor mij wel makkelijker om de lichaamstaal tebeheersen :) Ik vind het zo geweldig om te zien hoe mijn " moeilijke spookeigenwijzedominante paard" verandert en vooral hoe ik zelf veranderd ben! Ik ben veel rustiger en minder in paniek, ik heb mijn paard leren lezen en kennen, nu weet ik tenminste waar zijn gedrag vandaan komt en kan ik ermee omgaan. Het is dus een groot deel zelfstudie op de parelli Side, ik ga me na deze gratis proefperiode officieel lid maken en ook af en toe aan clinics deelnemen om toch een wat vastere leidraad te hebben.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:58

Klinkt super en fijn dat je er zoveel baat bij hebt! Vooral het met wat heftiger gedrag omgaan is het prettig dat je hiermee nu rustiger om kunt gaan.

Snippie
Berichten: 30
Geregistreerd: 09-05-15

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:04

Parelli doe ik niet, sinds kort wel vrijheidsdressuur met me Shetje :D

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:16

Zoals een aantal mensen hier ook al schreef, is voor mij parelli de basis waar ik altijd weer op terugkom. Erg prettig!

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:39

Leuk dat er een infotopic is over parelli.

Ik wil binnenkort starten met mijn jonge ruin, maar vind het moeilijk tebepalen hoe ik het beste kan beginnen. Ik zie parelli connect hier een paar keer terugkomen, is dat een goede start? Ik heb de oude levels 1 en 2, maar ik mis toch wat info denk ik. Volgen jullie ook allemaal les?
Alvast bedankt!