2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 20:53

Hallo allemaal,

Begin dit jaar maakte ik mijn endurance planning, ik ben samen met mijn merrie Jet klasse III startgerechtigd maar mede omdat Jet vorig jaar een veulentje gekregen had en ik haar nog liever wat meer wedstrijd ervaring op zou willen doen koos ik ervoor om dit jaar nog een jaartje klasse II wedstrijden te starten met in mijn achterhoofd héél misschien een klasse III (80 km) verderop in het wedstrijd seizoen.

De afgelopen wedstrijden gingen geweldig goed, Jet is fitter dan ooit te voren. Ook behaalden we mooie plaatsen (2x 1e, 1x 4e, 2x 7e en 1x 6e) in de top 10 en staan we momenteel 2e in het verenigingskampioenschip van de 192 deelnemers in de klasse II *\o/* Daarom besloten om 2 weekendjes achter elkaar te starten op zwaarder terrein als voorbereiding voor een mogelijke 80-er.

Zo plande ik vorig weekend Leersum 45 km in en dit weekend Elten, 46 km in. Zo zouden we mooi 91 km pakken in 1 week. Leek mij een goede training.

Beide wedstrijden pakten geweldig goed uit.

Jet hield zich goed staande op het pittige terrein in Leersum. Veel steenslag, flinke heuvels en wisselende ondergronden zijn wij thuis niet gewend maar Jet deed dit geweldig. Ook in de vetgate herstelde ze binnen 5 minuten en werden we goedgekeurd, we mochten de tweede ronde in! Een kortere ronde en ook daar reed Jet lekker. Uiteindelijk helemaal goedgekeurd en ook nog een 1ste plaats mogen behalen, super trots op mijn knapperd!! Het was een warme wedstrijd en Jet vind drinken nogal 'eng' op wedstrijdterrein maar pakte toch wat slokjes mee!

Hier onder wat fotootjes van Leersum:

Afbeelding
Tijdens een groompunt, gemaakt door een vrijwilliger onderweg, bedankt!! *\o/*

Afbeelding
Ook deze is gemaakt tijdens een groompunt door een vrijwilliger, bedankt!

en nu een paar foto's waar ik heel blij mee ben, stukje over zware zandverstuiving!
Gemaakt door Tamara van Teylingen fotografie.. *\o/*

Afbeelding
1e ronde <3

Afbeelding
2e ronde <3 ik keek alleen helaas naar beneden of Jet niet in de tak stapte..


De dagen erna gaf ik Jet vrij, de 4e dag nam ik haar wandelend aan de hand lekker mee naar buiten en verder die week reed ik een keer een klein buitenritje met mijn nichtje op mijn andere merrie door het bos zonder zadel. Lekker genieten dus..! :j

Gisteren was het dan weer zover, Jet was fit en er klaar voor! We reden die dag naar Elten waar de wedstrijd plaats zou vinden. Geweldig mooie wedstrijd en prachtige omgeving. Ook weer veel steenslag en heuvels op en af. We hadden een lekker tempo erop zitten en de eerste ronde ging dan ook snel voorbij, Jet leek zelfs wel steeds fanatieker te worden (soms tot vervelend aan toe bij mij :') ) Aangekomen in de vetgate dacht ik, omdat ze zo druk was, niet snel te kunnen aanbieden. Mijn groom legde de hartslagmeter aan, 57.. Wat?? 8-) Dus door naar de keuring, goedgekeurd op alle fronten! Dit keer dronk Jet op de vetgate zelfs al, wat eerder zo'n probleem was leek nu goed te gaan!

De tweede ronde reden we samen op met Georgette met de knappe Prodigy-d, wat een geweldig mooi beest. De paardjes liepen samen lekker, de eerste ronde zat er snel op! Ook daar werd Jet hoe verder hoe enthousiaster. :') Vervolgens lekker gegeten, en Jet dronk nogmaals goed. Bij de nakeuring een geweldig nette kaart gekregen en helemaal goedgekeurd. De dierenarts complimenteerde ons zelfs, 'dat ziet er goed uit, jullie hebben het goed gedaan!'. Wauw!! <3 <3

Fotootjes van Elten

Afbeelding
De start was achter een auto aan, ik startte vooraan en bof met deze foto die vanuit de auto gemaakt werd door Geoman fotografie.

Afbeelding
Groompuntje, flessen dravend aanpakken gaat steeds beter! <3

Afbeelding
nog in het eerste rondje.. knappe Jet

Afbeelding
Vetgate, klaar voor vertrek. Jet word aan alle kanten geholpen door haar grooms.. Geweldig hoe ze deze keer niet helemaal 'uit' ging in de vetgate maar ook echt ging eten en drinken.

Afbeelding
Tweede ronde reden we samen met Georgette en Prodigy :)

Afbeelding

Ik wil beide organisaties, alle vrijwilligers en anderen bedanken voor twee geweldige wedstrijden! Goed georganiseerd en beide gaan zeker op de lijst om nog eens te rijden!

En ja we hebben ons ingeschreven voor onze eerste 80-er te Grolloo!! *D *\o/* *D *\o/*

Ik hoop dat jullie een beetje mee hebben kunnen genieten van onze wedstrijd weekendjes!


Groetjes van ons!!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:32

TEN --> TEN-ITP

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 10:07

Hilli, dankjewel, sorry niet goed opgelet.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:07

Kan gebeuren, geen probleem :)

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:56

Super leuk verslag! Lees jullie topics wel vaker. Heb verder niet zo´n verstand van endurance, maar het ziet er uit alsof jullie er beide onwijs veel plezier in hebben! Ga zo door! Succes met je 80 km wedstrijd!

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 00:08

Onwijs leuk verslag en wat lijkt het mij geweldig dit ooit ook te kunnen doen :D

Karoune
Berichten: 173
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Maastricht

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 06:53

Wat heb je een fantastisch presterende merrie. Leuk om de foto's te zien en verslag te lezen. Nog heel veel succes en plezier samen.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:05

Mooi verslag Michelle en vet leuk dat jullie Grolloo ook gaan starten. Ik vind het ook heel goed van je dat je klasse III nog even hebt uitgesteld, nu snapt Jet dat ze gewoon moet drinken en eten tussendoor, maakt een klasse III toch 'makkelijker'!

Ik ga jullie vast nog zien in Grolloo daar start ik mijn 'project V - opknappertje' voor het eerst! :P

maartje02
Berichten: 893
Geregistreerd: 31-08-15

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:18

Mooie foto's hoor! <3

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:36

Leuk zeg! Echt fijn dat ze zo goed liep. En heel veel succes straks in Grolloo! :)

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 07:54

Jeej in uitgelicht!! Wat leuk!

En bedankt voor jullie leuke reacties.. ik heb ontzettend veel zin in die 80 km.. best spannend maar een echte uitdaging!

Kristel, precies.. dit jaar hebben we best wel wat wedstrijden gereden, puur om Jet steeds weer het routine etc. Te bevestigen.. dat is gelukt en daarbij inderdaad het eten en drinken. Wilde ook niet eerder een klasse III starten voordat ze zou drinken :) leuk dat jij met Viool komt, we zien elkaar vast nog wel! Komt helemaal goed met jou en viool!! :)

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:54

*\o/* *\o/* *\o/* Knappe Jet ! Succes met jullie eerste klasse 3 en ook dat gaat jullie lukken ! +:)+ +:)+

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:57

Leuke foto's en een mooi paard heb je!

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:08

Leuke foto's, de paden in Leersum zijn heel herkenbaar en ook het zandverstuivingsstuk; ben daar een paar weken geleden 3 weken met paard op vakantie geweest; was geweldig rijden; ook veel dieren in het bos gezien... Het plezier straalt er vanaf bij jullie 2; succes bij de volgende wedstrijden!

Tika

Berichten: 154
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Bos Duinen en Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:38

Een fantastische prestatie! *\o/* Ik geniet altijd van je verslagen op Bokt en het endurance forum :j Prachtige en een blije combinatie zijn jullie. Ik heb idd wel al eerder begrepen dat Jet een veulen heeft gehad. Nooit foto's ervan geplaatst? Is het veulen nog bij jou? Succes met je 80 km in Grolloo!! *D

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:43

Ziet er super goed uit allemaal. Denk met jouw opbouw en hoe ze uit de wedstrijden is gekomen dat die 80-er echt goed gaat komen hoor :j
Vaak zie je dat merries uiteindelijk sterker zijn als ze een veulen hebben gehad, dat jaar eruit is helemaal niet verkeerd.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:46

Wat een leuk verslag, ooit wil ik ook richting klasse III, eerst maar eens II rijden!

Succes in de III!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:54

Super goed!! Veel succes met je eerste klasse 3!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:17

Gaaf zeg! Mooie foto's ook erg leuk!

Heb jij trouwens achter beschermers voor zitten of lijkt dat zo?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:42

Wat een leuk verslag en foto's :)

Mooie prestatie hebben jullie geleverd en 2x een korte klasse II lijkt me inderdaad een prima voorbereiding en vertrouwen geven voor de eerste klasse III!

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:18

wortelsussie schreef:
Gaaf zeg! Mooie foto's ook erg leuk!

Heb jij trouwens achter beschermers voor zitten of lijkt dat zo?



volgens mij wel, doen wel meer endurance ruiters, ze zijn kleiner dus een kleiner oppervlakte waar warmte onder blijft hangen en als je toch alleen die kogels wilt beschermen..........

Super michelle op naar die 80 km. komt vast goed met jullie

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 13:09

dankjulliewel voor de leuke reacties, beide wedstrijden waren inderdaad prachtig. Leuk om te lezen dat er mee genoten word via mijn verslagen:)

Tika, Jet's veulen is gefokt door anderen door hun eigen hengst. Ik ben helaas niet in het bezit van dit leuke veulen. Wel heeft ze bij ons gestaan na de geboorte, geweldig mooi en lief veulentje, Magiya heet ze.

Vanhuisuit, precies! Ik heb ook echt het idee dat Jet beter voor zichzelf is gaan 'zorgen'. Meer eet, eigen eten bewaakt etc. Een jaartje niets doen was voor haar echt even goed.

Liberty, komt vast goed met jullie, succes in klasse II en bedankt!

Wortelsussie, ik heb inderdaad de strijklappen van achter voor zitten, in leersum had Jet wat wondjes opgelopen door de peesbeschermer. Als ze draaft strijkt ze met haar hoefijzer langs haar koot waardoor ze ook weer wondjes kreeg dus gekozen voor een tussenweg haha! En inderdaad zoals Koetjeboe zegt klopt ook, de warmte kan beter weg doordat er maar een klein oppervlak bedekt is :)

Nogmaals bedankt voor de leuke reacties!!

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:21

wat een heerlijk verslag om te lezen !!
en leuke foto's erbij !
rij je epe ook mee ? dan zien we jullie daar haha ;)

dat drinken onderweg moet sparky ook nog steeds leren, eten is geen probleem onderweg (fjord ) :D

xplientje
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-07-15

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:56

Wauw gaaf paard! Oortjes erop & gaan!

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Re: 2 wedstrijd weekendjes als training met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:22

Vind het altijd heerlijk om een topic van jullie te Zien! <3 Gaaf dat het Zo goed gaat! Ooit wil ik ook met die van mij meedoen, maar het is soms een echte druktemaker helaas.

Heel veel succes met de komende wedstrijden! :D