Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 14:26

Ik plaats niet vaak rij-foto's van ons, want ik heb ook niet zo vaak foto's van het rijden. Die kan je immers niet zelf maken… Nu is laatst Marjolein van Finishing Touch Pictures langs geweest voor een paar mooie portretfoto's en hebben we er maar gelijk rij-foto's achteraan geplakt.
We hadden op dat moment les, dus vandaar het oortje en de ontvanger aan mijn broek ;)

Even een korte intro:
Dragan, fjord, ruin, 6 jaar oud, M2 dressuur. We zijn nu 1x gestart en hadden net geen winst, met name de travers en de keertwendingen zijn stukken waar we nog op moeten oefenen. Ook heb ik er moeite mee om een uitgestrekte draf te rijden in de proef. Met een fjord al niet even makkelijk, maar op de een of andere manier is op wedstrijd dan de druk te hoog of zo en krijg ik het er niet uit gereden.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

Ik had een beetje ruzie met de bokt-upload, dus het staat helaas niet op volgorde..
Blijft altijd een beetje confronterend om jezelf terug te zien op foto's, soms leiden m'n handen een eigen leven en zo te zien zit ik ook lang niet altijd netjes op m'n kont :+ Tips zijn uiteraard welkom, maar houd het lief, alsjeblieft! :)

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:31

Wat een leuke foto's!!

Stiekem geef je me hoop om later een fjord te kopen en er dressuur me te kunnen gaan rijden :)!

Edit: nog een opmerking zetten :o

Ik vind het er echt super net uitzien, enkel op foto 5 lijkt je houding precies wat schever te zijn, maar dat kan ook liggen aan hoe de foto genomen is
Laatst bijgewerkt door The_Cat op 10-11-16 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:35

Wat een mooie Fjord! En knap dat je er M2 mee rijdt. Aangezien dit HAW is word ik geacht commentaar te leveren: Ik vind dat het er mooi en netjes uitziet. De laatste foto zie je dat je je been optrekt en een ietsje pietsje scheef zit. Probeer zelf recht maar wel mee te zitten.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:37

oh wat een gave Fjord... wat een mooi dier...

Mooie combi zijn jullie..!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 14:37

@ The_Cat: Oh nu ben ik wel nieuwsgierig, waarom heb je daar hoop voor nodig? Koop een fjord en schrijf je in voor een wedstrijd en tadaa! ;) De basissport moeten ze goed mee kunnen komen hoor!

@ daydream: dank voor je reactie! We waren daar aan het oefenen met een pasje travers, waar ik zelf dus ook nog niet zo goed in ben, dan ga ik snel scheef zitten inderdaad. Had hem trouwens bij ITP willen plaatsen maar zie nu dat ik het verkeerd heb gedaan, dus ik heb even en TeM gestuurd.

Imre

Berichten: 14211
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:41

Ooh dat is met recht wel een dressuurfjord te noemen! Leuk setje zijn jullie! Wat mij vooral opvalt is dat je op de eerste foto's erg achterop je zadel zit. Je lijkt niet in het diepste punt te zitten, maar op de lepel. Vanaf foto 6 gaat het beter.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:42

Nymeria schreef:
@ The_Cat: Oh nu ben ik wel nieuwsgierig, waarom heb je daar hoop voor nodig? Koop een fjord en schrijf je in voor een wedstrijd en tadaa! ;) De basissport moeten ze goed mee kunnen komen hoor!


Ik wil eigenlijk heel graag een fjord als volgende paard, maar ik had eens gaan spreken met een fokker en die vertelde me dat als men passie bij dressuur ligt, ik dan beter geen fjord koop. Maar jij bewijst me dus dat het ook anders kan :)!

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:42

Ziet er netjes uit! Mooie combinatie :))

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 14:47

@Davina1402 Dank je wel!
@Imre: dat viel mij ook al op! Ik pas in principe prima in het zadel, maar ik zit af en toe niet al te best nee :') Goed om dat zo eens terug te zien :D
@The_Cat: het kan zeker! Ik zou wel enigszins rekening houden met de bouw van het dier dat je aanschaft, maar ik zou me er niet door laten tegen houden als je graag een fjord wilt. Ik heb ook altijd geroepen dat ik een fjord wilde en toch even getwijfeld aangezien ik graag dressuur rijd, maar toen ik Dragan zag was ik verkocht. Heb er nog geen minuut spijt van gehad. Hij kan ook gewoon goed meekomen tussen de grote paarden :)
@NinkeG: Dankjewel! :o

Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:59

Wat is hij mooi uitgegroeid! Ik vind dat hij voor een M2 paard ondanks zijn bouw toch iets te neerwaarts op alle foto's gaat. Dat doet het rijkunstig evenwicht geen goed naar mijn idee.
Maar hij is nog ontzettend jong, dus dat komt vast goed.

Ik zie het mijn drukke drammer niet doen (denk dat ik die maar voor de marathon in moet zetten met haar drukke gedoe haha)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:18

In overleg met TS verplaatst naar RIJ -ITP.

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:23

Mooie combinatie! Ziet er netjes uit.

SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:24

Ik vind het een heel fijn beeld, je pony lijkt erg veel plezier te hebben in het werk en dat doet uiteraard deugd. Ik vind je dekje trouwens helemaal te gek, van de nieuwe Eskadron lijn toch?
In de galop valt mij op dat je iets uit het zadel lijkt te komen, probeer meer te blijven te zitten en je bekken wat meer door de te kantelen. Als het ware: laat je rug los. Die tip heeft mij erg geholpen tot het beter zitten in de galop.
Jullie zijn in ieder geval een super leuke combinatie! Heel veel succes verder en de foto's zijn trouwens ook prachtig.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:28

Wat een prachtig dier!
En het ziet er ook netjes uit.

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:29

Suus, pony loopt netjes en ook nog M, gaat goed hoor.
Travers? wel recht blijven zitten :) .Vaak doen we zelf te veel.

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:32

Wat gaaf! Ziet er netjes uit!

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:57

Ziet er goed uit! Let wel op je handhouding.

Anoniem

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:08

Wat een geweldige Fjord, helemaal mijn type. <3

Je zit op zich ook heel netjes, maar ik zou deze fotoserie wel aangrijpen om met je instructrice eens heel goed naar je beenligging te kijken; zoals anderen al opmerkten trek je je hakken namelijk steeds op en draai je je tenen, maar op deze foto's is ook duidelijk te zien wat dat voor je pony betekent: namelijk dat hij steeds als je dat doet de sporen voelt. Als je goed wilt kunnen schakelen voor bijvoorbeeld de uitgestrekte draf dan begint dat met een hele nette en consequente hulpengeving waarbij de pony alleen jouw been voelt als jij iets wilt vertellen. Met een omhoog getilde kuit en naar buiten gedraaide voet werk je onbedoeld continu en met elke pas in met hak, kuit en spoor waardoor de pony niet meer het verschil zal kunnen voelen tussen een hulp voor uitstrekken en bijvoorbeeld 'mijn ruiter klemt zich weer vast omdat ze anders de balans verliest'.
Als je aan je eigen zit en dus aan je onbedoelde hulpengeving gaat werken dan vlieg je vast zo de klasses door, van verder ziet het rijden er heel netjes uit, ook mooi met hier en daar het neusje eruit.

Sjolvir

Berichten: 25289
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:09

Oh, wat is Dragan toch mooie rooie en met jullie dressuur komt het ook wel goed, mag nog meer op het achterbeen zodat ie meer oprichting krijgt en meer sluiten, maar dat komt nog wel, hij is nog maar een jong guppie. Lekker veel (Schijn)overgangen rijden.
Hoop dat die van mij volgend jaar ook stapje verder is, loopt momenteel nogal achter in opleiding (niet dat zij dat een probleem vind :D :+) .

@The_Cat, ligt aan je verwachtingen of dat gaat werken of niet en je moet een geschikt exemplaar zien te vinden, maar als je passie bij de Fjorden paarden ligt en je je realiseert wat de beperkingen zijn zou ik zeggen doen. Nou weet ik niet hoe het in België in de sport werkt met pony's en volwassenen (hier in NL geen probleem).

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 03:12

Fijn beeld! Leuk om te zien

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 07:00

Wat gaaf zeg! :D

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 13:10

Dank voor alle leuke reacties en tips!

@Sjolvir: die van jou is jonger dan Dragan ook toch? Ach, de fjorden zelf hebben idd nergens haast mee, Draak vind het ook geen probleem om gewoon lekker met z'n neus in t gras te staan de hele dag ;)

@Morganlefay: dat is precies mijn probleem, dat ik te veel doe! Ik ben zelf ook nog nooit M2 geweest, dus het is een beetje de lamme helpt de blinde :') Maar we komen er wel!

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:26

Wat een geweldig leuke fjord! Fijn beeld, leuke setje en wat zit je netjes :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:33

Mooie plaatjes hoor! Ziet er heel leuk uit!

Blijft de ontvanger bij jou goed in je oor zitten, bij mij gaat het een tijdje goed en daarna krijg ik hem met geen mogelijkheid er meer fijn in :')

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Dressuurfjord Dragan in de les door Finishing Touch Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:41

Hij is heel stoer +:)+