Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vond Marlies van Baalen van [***]?

 

Hi!

[***] is een ruim vier jarige ster/prok merrie van [***] x [naam]. Sommige zullen haar kennen van het jonge paarden topic en sommige niet. Aan de hand een draak maar onder het zadel een wereld paard.
Ik heb heel wat (jonge) paarden gereden en er zijn er maar weinig zo betrouwbaar en werkwillig als [***]. We hebben haar vorig jaar halverwege februari uit de opfok gehaald en hebben haar toen gemeten op 1.62. Nu afgelopen weekend weer gemeten en ze was ondertussen 1.70 cm! Dit betekent dat ze na de keuring in 2017 (1.67 m) weer 3 cm gegroeid is. Het wordt dus een hele dame! Door haar fanatieke groeien hebben we het vorig jaar rustig aan gedaan en dit jaar wat meer aan het werk geweest.

Zaterdag 13 oktober mochten we meerijden bij de clicic van Marlies van Baalen. Super gaaf en een ontzettende kans! Ze vond het een heel mooi paard die mooi in het dressuurtype staat en 3 zeer goede gangen waarvan de stap en galop uitblinken. Altijd leuk om te horen! Haar tips kwamen heel erg overeen met waar we zelf tegenaan lopen dus dat is ook fijn, dan zitten we op de goede weg. Daarnaast was het een ontzettend goede oefening want wij hebben op stal geen grote bak met spiegels, dit leverde de nodige grappige momenten op. Elke spiegel wilde ze het liefste even stilstaan en kijken naar zichzelf. :’)
We beginnen altijd met iets lager en ronder inrijden en pakken dan op.

Foto's zijn gemaakt door LE Fotografie.

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7.
[ img ]

8.
[ img ]

9.
[ img ]

10.
[ img ]

11.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 09:00 



 
Profiel   

Echt super mooie foto's Bobby! Je hebt haar al heerlijk voor elkaar zo te zien, zondag knallen op wedstrijd! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 11:05 



 

Dankjewel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 20:37 



 
Profiel   

Mooi paard hoor!!! Krijg wel op sommige foto’s de indruk dat je knieën last hebben van de lange wrongen en je daardoor net niet in je zadel kunt zakken . Veel succes met haar, snap goed dat Marlies haar leuk vond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 20:43 



 
Profiel   

Ik vind haar ook leuk! *\o/* Jullie zijn lekker bezig samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 20:55 



 
Profiel   

Onwijs leuk paard!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 13:04 



 

Dank!
@Bigone, dat kan kloppen, ik had hier nieuwe rijlaarzen aan + ik ben flink aangekomen. Ondertussen weer wat kilo's eraf en dat gaat makkelijker. Ik rijd al 14 jaar met dit zadel en blijf het de lekkerste vinden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 18:20 



 
Profiel   

Hele mooie foto's! Ziet er netjes uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-18 10:32 



 
Profiel   

Wat heb je een heerlijk paard dat fijn voor jou werkt.
Het plezier straalt er aan beide kanten ook vanaf.

Het enige waar ik me aan stoor op alle foto's is jouw handhouding. Doordat je jouw handen plat hebt en ook vrij dicht bij je kruis houdt, geeft het een wat onvriendelijker beeld. Ik denk dat als je jouw handen rechtop zou houden en een centimeter of 5 naar voren, het beeld meer overeenkomt met hoe je rijdt.
Want ik vind dat je haar heel netjes voorstelt, zo op de foto's.

Veel plezier nog met jouw dame :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-18 16:36 



 
Profiel   

Wat een knap paard en wat een heerlijk roze neusje!
Dapper op een andere grote locatie met je jonkie, toch een extra uitdaging! Veel geluk samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-18 18:57 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Houden jullie er rekening mee dat het topic op HAW staat en het in een reactie wel de bedoeling is rijtechnisch commentaar te geven :)

Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-18 19:28 



 

assie schreef
Wat heb je een heerlijk paard dat fijn voor jou werkt.
Het plezier straalt er aan beide kanten ook vanaf.

Het enige waar ik me aan stoor op alle foto's is jouw handhouding. Doordat je jouw handen plat hebt en ook vrij dicht bij je kruis houdt, geeft het een wat onvriendelijker beeld. Ik denk dat als je jouw handen rechtop zou houden en een centimeter of 5 naar voren, het beeld meer overeenkomt met hoe je rijdt.
Want ik vind dat je haar heel netjes voorstelt, zo op de foto's.

Veel plezier nog met jouw dame :)


Dank! Klopt zeker, was daar zelf nooit zo bewust van tot ik deze foto's zag. Heel goed opgemerkt dus. *D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-18 22:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen