Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

 
Profiel   

Wat een knap dier! En een flink zware bak zo te zien :oo

Aangezien het HAW is, je zou je handen wat meer mogen dragen. Dan rij je minder met gestrekte armen . Dat komt je contact met de mond en houding ten goede (een rechte lijn van bit naar elleboog).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 22:48 



 
Profiel   

Murosch schreef
Wat een knap dier! En een flink zware bak zo te zien :oo

Aangezien het HAW is, je zou je handen wat meer mogen dragen. Dan rij je minder met gestrekte armen . Dat komt je contact met de mond en houding ten goede (een rechte lijn van bit naar elleboog).


We gaan eraan werken en bedankt voor de feedback

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 22:53 



 
Profiel   

Ts, je hebt een mooi paard en je vraagt om positieve feedback. Die krijg je vervolgens, het staat je niet aan en dan zijn sommige mensen jaloers i.p.v. dat je er iets mee zou kunnen doen. Misschien maar eens beginnen met een duidelijke trainingsvideo zodat jij duidelijke en misschien in jouw ogen goede feedback krijgt. Maar niet een topic openen, vragen om verbeterpunten en dan in de verdediging schieten want i.p.v. oh en ah krijg je verbeterpunten aangereikt .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 23:00 



 
Profiel   

bigone schreef
Ts, je hebt een mooi paard en je vraagt om positieve feedback. Die krijg je vervolgens, het staat je niet aan en dan zijn sommige mensen jaloers i.p.v. dat je er iets mee zou kunnen doen. Misschien maar eens beginnen met een duidelijke trainingsvideo zodat jij duidelijke en misschien in jouw ogen goede feedback krijgt. Maar niet een topic openen, vragen om verbeterpunten en dan in de verdediging schieten want i.p.v. oh en ah krijg je verbeterpunten aangereikt .

Plus dat dit precies is waar zij anderen van beschuldigd ;)
Vragen om positieve opbouwende kritiek, dat krijgen en het er niet mee eens zijn en afwimpelen dat instructie het allemaal goed vind en dat het paard in het oog springt, overal waar het komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 08:38 



 
Profiel   

Mooi paard hoor ts, wees er maar blij mee.
Jammer dat er zoveel mensen jaloers op je zijn. Dat je dat denkt tenminste....
Ik heb echt alleen maar goede tips en adviezen voorbij zien komen die bedoeld zijn om te helpen alles nog mooier en beter te krijgen. Je houding is niet mooi, teveel spanning en weinig zelf balans en je paard kan nog wel een beetje sturing gebruiken in het juiste lichaamsgebruik, ik ben wel benieuwd naar foto's van nu, deze foto's zijn duidelijk van een half jaar geleden .
De opmerkingen dat niemand meer foto's durft te plaatsen omdat iedereen er zo los op gaat is standaard. Het is de toon die de muziek maakt, als ts-en nu eens kritisch gaan kijken maar eigen foto's en eens toe durven geven dat 80 %gelijk heeft met wat ze zeggen en er wat mee proberen te doen verrijk je jezelf en doorbreek je de angst om iets te posten met beeldmateriaal. Dit forum zou een mooie spiegel kunnen zijn een aanvulling op je les thuis.
Iets afdoen als jaloezie vind ik echt een zwaktebod ts, laat ik je zeggen dat je hiermee toont hoe je er zelf instaat en het belet mij jou tips te geven, omdat ik nu al weet dat jij die toch wegwuift .
Ik hoop dat je even een theetje neemt en overnieuw naar je eigen foto's kijkt en dan de tips erbij neemt. Je kan er wat van leren, en daar wordt je blij van, en je paard ook, echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 08:55 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij Knollentuin.
TS, ik vind het stoer dat je foto's plaatst (een filmpje zou nog beter zijn)
Maar als je al met een negatief verwachtingspatroon de foto's plaatst, zul je ook alle feedback zien als negatief terwijl dat naar mijn mening zeker niet zo is.
Dus neem de feedback mee als positief, doe er wat mee. Het kan helpen om je eigen instructie net een duwtje mee te geven.
Een oordeel over de stills laat ik achterwege omdat ik ze te onduidelijk vind.
Muv de warming up still. Ik ben groot voorstander van het over de rug rijden maar dit is teveel op de voorhand en zo te zien ook achter het bit om er een voordeel uit te halen. Het achterbeen is er niet genoeg bij waardoor je de verbinding verliest. En dan heb je niets aan die oefening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 09:40 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
bigone schreef
Ts, je hebt een mooi paard en je vraagt om positieve feedback. Die krijg je vervolgens, het staat je niet aan en dan zijn sommige mensen jaloers i.p.v. dat je er iets mee zou kunnen doen. Misschien maar eens beginnen met een duidelijke trainingsvideo zodat jij duidelijke en misschien in jouw ogen goede feedback krijgt. Maar niet een topic openen, vragen om verbeterpunten en dan in de verdediging schieten want i.p.v. oh en ah krijg je verbeterpunten aangereikt .

Plus dat dit precies is waar zij anderen van beschuldigd ;)
Vragen om positieve opbouwende kritiek, dat krijgen en het er niet mee eens zijn en afwimpelen dat instructie het allemaal goed vind en dat het paard in het oog springt, overal waar het komt.


Hihi, de pot verwijt de ketel inderdaad.

TS, ten eerste - superstoer dat je wel een topic plaatst. De foto's zijn best vaag en niet divers genoeg om echt iets heel nuttigs over te kunnen zeggen, maar dit is wel een mooi voorbeeld van dat het beeld wat je zelf hebt niet helemaal strookt met de feedback die je krijgt hier op bokt. Je doet t toch immers goed op wedstrijden en krijgt goed commentaar.

Concreet - supermooi paard met zo te zien best potentie, snap dat je daar trots op bent. Met je houding volg ik Avalanche - je lijkt je handen vrij dicht bij je bovenbenen te hebben en wat spanning in je schouders. Op de foto's waarin je hem diep en laag rijdt loopt ie vrij diep en lijkt wat te stuwen en loperig te zijn. Je onderbenen liggen op vrijwel iedere foto wat naar achteren, waardoor je net niet recht zit. Heb ik zelf overigens ook last van, ik denk iedere keer recht te zitten en als ik dan foto's of video's terugzie denk ik oei, niet dus.

Ik vraag me een klein beetje af of je dit topic echt hebt geopend om te leren of meer om te laten zien dat je het kan ofzo. Ook ik ben benieuwd naar een topic met meer diverse en duidelijkere foto's. Hoe dan ook veel succes verder, het is een prachtig dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 09:57 



 
Profiel   

Ik zie een paard dat
(voornamelijk)op de voorhand loopt.
Probeer een knik in je ellebogen te houden.
Heb je trouwens geen galop fotos?
Ik ben oprecht benieuwd naar duidelijke fotos eo een video,deze fotos zijn helaas niet goed te bv beoordelen

Hoeveel winstpunten heb je in de M1(?)


Laatst bijgewerkt door KahluaB op 12-03-19 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 12:16 



 
Profiel   

Ts, wat word er gewoonlijk op je dressuurprotocol vermeld, daar ben ik wel benieuwd naar. En je hebt in de L2 wp gereden neem ik aan??

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 12:19 



 
Profiel   

Ik vind de foto’s erg lastig te beoordelen door de kwaliteit.

Op zich heb ik geen moeite met het lange, lage en ronde maar het paard lijkt wat achter de teugel te lopen. Paard is dan vaak voorwaarts maar niet echt aan het been. Ze lopen wel maar je kunt er eigenlijk niet aan rijden.

Daarnaast vind ik de bak érg zwaar ogen. Ik zou er niet voor kiezen om in te rijden (met name door het verschil in hoogte tussen de hoefslag en de bak).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 12:27 



 
Profiel   

Welke moederlijn zit er trouwens achter je paard, ergens komt me dat koppie heel bekend voor maar kan het mis hebben. Wanneer ze dit wel is, tja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 14:38 



 
Profiel   

Ik vermoed ook dat dit het paard met de kissing spines is bigone..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 16:14 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Ik vermoed ook dat dit het paard met de kissing spines is bigone..

Dat was me al lang duidelijk want anders heeft ze meerdere oude paarden met fikse problemen alhoewel ze op deze therapie heeft toegepast en dat lijkt goed aan te slaan, gelukkig maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 17:21 



 
Profiel   

KS kan gewoon behandelt worden, dan hebben ze er ook geen last meer van. Mijne heeft een Tildren infuus gehad, werkt top.

Leuk paard TS! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 17:43 



 
Profiel   

Als het paard inderdaad KS heeft snap ik goed waarom ze op de voorhand loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 17:44 



 
Profiel   

Pfff

Begrijp niet dat iemand een paard met dergelijk ernstig gebrek op de voorgrond wil laten treden alsof dit een toekomstknaller gaat worden.
Ben dan zo eerlijk en zeg...... ik ben trots op wat ze desondanks ks nu nog allemaal kan.
Geef het verhaal een andere inhoud zou ik zeggen.
Verder mee eens dat dit nergens op m nivo lijkt en nog veel werk aan de winkel is.

En dan met zo'n paard in zo zware bak lijkt me ook niet erg goed voor haar " handicap"

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 17:51 



 
Profiel   

Wat een baggere kwaliteit die foto’s, valt weinig uit te halen. Ben het wel eens met de rest. Je hebt niet eens een knik in je ellebogen: dat is les 1 op de manege... En ondertussen maar bekritiseren en bekritiseren op andermans ITP topics...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 18:11 



 
Profiel   

Ik vind deze paar foto's echt veel te onduidelijk en te weinig om op basis hiervan wat zinnigs over je rijden te kunnen zeggen. Daar begin ik dus niet aan.

Daarbij heb ik het idee dat sommige mensen hier nogal aan het fouten kijken zijn (en dat op basis van een paar wazige foto's), om op zich wellicht begrijpelijke redenen (wie de bal kaatst ...), maar toch.

Jouw reactie dat de kritiek wel voort zal komen uit jaloezie, raakt overigens ook kant noch wal.

Mijn advies: plaats, als je echt graag goed gefundeerd advies en tips wilt ontvangen, een goede video, of tenminste een reeks duidelijke foto's, en als je daar dan goede (= nuttige, opbouwende) feedback op krijgt, ga daar dan wat volwassener mee om. Incasseer en leer, en laat onzinnige feedback gewoon van je afglijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 19:10 



 
Profiel   

Ts, je hebt een mooi paard onder je kont, daar mag je trots op zijn. Naar aanleiding van de foto's kan ik heel weinig zeggen want de kwaliteit is zeer slechts en de horizon is niet altijd mooi recht. Dit vertekend het beeld natuurlijk. Trouwens, wat is de volledige naam van deze knappert?

Ik vind je beenhouding uit balans, die kan door je bovenlichaam komen maar ook kan het zomaar wezen dat je boven lichaam door je benen uit balans zijn. Probeer eens een gaatje of 2 langer te gaan zitten. Let daarbij op dat je breed blijft zitten en niet je bovenbenen op trekt. Ook erop letten dat je niet op je tenen gaat staan. Laat anders eens iemand een hand op je knie te leggen en die iets naar beneden/achteren te duwen. Zowel in halthouden, stap en eventueel draf.

Qua je bovenlichaam blijf erop letten dat je handen mooi optilt zonder dat je deze naar voren "steekt" Een knik in je elleboog, en deze moet naast je ribbenkast zitten en niet bij je buik. Handen niet tegen elkaar aan, maar iets ruimte tussen je handen. Als je handen en armen beter hebt zal je rechter gaan zitten en je schouders meer naar achteren gaan dragen.

Bij je paard zie ik veel dezelfde hoofdhouding, namelijk achter de teugel/bit. Probeer eens dat neusje eruit te rijden in zowel normaal hoofdhouding, als in het hals strekken enz.

De rest is allemaal al gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 19:30 



 
Profiel   

Bedankt voor je tips. Ik ga ermee aan de slag.

Change3x schreef
KS kan gewoon behandelt worden, dan hebben ze er ook geen last meer van. Mijne heeft een Tildren infuus gehad, werkt top.

Leuk paard TS! :j

Dankjewel! Mijn Ferrari heeft geen kissing spines dat is ons andere paard. Ik heb zelf 3 rijpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 19:49 



 
Profiel   

maria1990 schreef
Bedankt voor je tips. Ik ga ermee aan de slag.

Change3x schreef
KS kan gewoon behandelt worden, dan hebben ze er ook geen last meer van. Mijne heeft een Tildren infuus gehad, werkt top.

Leuk paard TS! :j

Dankjewel! Mijn Ferrari heeft geen kissing spines dat is ons andere paard. Ik heb zelf 3 rijpaarden.

Vraagje , welke moederlijn komt Ferrari uit??

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 19:56 



 
Profiel   

Ik vind het overigens wel frappant dat een deel van bokt TS “terugpakt” op haar manier van reageren (bekritiseren) in topics.

Werkelijk. Moeten we ons allemaal verlagen tot hetzelfde niveau? Moet een fototopic ook direct een niveau bewijzen?

Blijf er boven staan en geef positieve feedback (lees: opbouwend commentaar) zoals de bedoeling is op bokt. Mocht de TS er niet op reageren of het niet met je eens zijn, dan ga je gewoon fijn lekker verder met je leven.


Laatst bijgewerkt door Snorlex op 12-03-19 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 23:09 



 
Profiel   

Snorlex schreef
Ik vind het overigens wel frappant dat een deel van bokt TS “terugpakt” op haar manier van reageren (bekritiseren) in topics.

Werkelijk. Moeten we ons allemaal verlagen tot hetzelfde niveau? Moet een fototopic ook direct een niveau bewijzen?

Blijf er lekker boven staan en geef positieve feedback, zoals de bedoeling is op bokt. Mocht de TS er niet op reageren of het niet met je eens zijn, dan ga je gewoon fijn lekker verder met je leven.

Voor die discussie is er een ander topic:

[FZ] Commentaar op commentaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 23:12 



 
Profiel   

Ik vind het een rare insinuatie dat de feedback een vorm van terugpakken zou zijn. Als ik voor mijzelf spreek reageer ik gewoon op wat ik zie vanaf de fotoos. Ik heb geen geschiedenis met TS in andere topics voor zover mij bijstaat, dus waarom zou ik terugpakken??? Dit insinueren is het ontkrachten van de minder positieve feedback en dan doe je de posters die er moeite in gestoken hebben te reageren tekort in mijn ogen.

Wel vind ik de reactie van TS dat ik wel jaloers zou zijn omdat ik niet oeh en ah zeg heel tekenend...en dan ben ik er wel weer klaar mee. Iemand die zo sneu reageert is mijn moeite niet waard, vandaar dat ik er verder niet op in gegaan ben en de moeite heb genomen mijn punten verder te verduidelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 09:25 



 
Profiel   

Ik vind de "jaloeziekaart spelen" overigens altijd heel sneu. Alsof we zelf geen paarden hebben die de moeite waard zijn. :D :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 09:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen