Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 22:02

Elke dag is het een feestje om met dit talentvolle paard aan de slag te mogen. We rijden op m-niveau. Ik wissel veel af qua hoofd-halshouding zodat de spieren lekker soepel blijven. Ze heeft een enorme sterke motor in haar achterhand zitten waar je u tegen zegt: qua oefeningen kan ze bijna alles. Ik schenk zelf veel tijd aan de basis want dat is namelijk de sleutel van alles wat tot succes leidt dus dat vind ik zelf het allerbelangrijkste om daar veel aandacht aan te schenken zodat de oefeningen nog mooier uit de verf komen.

Werkpunten:

Handen dragen boven de schoft plus een knikje in mijn ellebogen houden.

Kom maar op met dat opbouwende kritische commentaar :)

Mijn Ferrari At Work 8-)
Afbeelding

De warming-up

Afbeelding

Knap kijken naar de camera <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:08

het is een beetje lastig te zien maar ik heb het idee dat je ietsjes naar rechts hangt/leunt. Probeer met het hals strekken echt het neusje mooi voorwaarts neerwaarts te houden.

Succes!

Anoniem

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:22

Misschien kun je beter het filmpje plaatsen aangezien het videostills zijn? :)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 09:32

Het klinkt mij niet bekend maar we gaan eraan werken :)

Anoniem

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:38

op je eerste 4 foto's jaag je hem over tempo. En je tweede foto is op de kop getrokken. Heb je overal de slof weg geshopt of hangt die er alleen aan voor de eind foto? En als je echt werkbaar commentaar wil kun je beter de video plaatsen. Want van een paar foto's op de hoefslag kun je weinig werkbaar commentaar geven.

Je traint iig niks met "verschillende hoofdhoudingen". Je traint door oefeningen te rijden en dan niet alleen zoals ze in de proef gereden moeten worden. Maar door daar mee te variëren.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:43

Mooi paard, foto’s zijn van een poos geleden denk ik gezien de mulle bak en je t shirt?. Je warming up , ik vind haar te rond en zou het neusje ondanks M niveau er meer uit willen zien. En let op met die zware bak, logisch dat ze dan vanachter flink aanzet . Benieuwd naar een video deze zomer, zo op foto’s verder moeilijk te zien.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:02

Het lijkt inderdaad alsof je paard in een hoog tempo draaft.
Maar het zijn niet echt duidelijke foto's verder.
Zo te zien rij je ook met slof, is dat met een bepaalde reden?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 10:53

Op aanraden van mijn instructie gebruik ik af en toe de slofteugel overigens hangt hij op de foto's die ik geplaatst heb hier er niet aan tijdens het rijden. Ik wil nog even benadrukken dat ons paard altijd haar achterhand zo sterk gebruikt ook een in een achterbergbodem. Ze beweegt van zichzelf erg ruim. Op haar protocol krijgt ze bijna altijd deze cijfers voor de gangen: voor de stap 8. voor draf een 9. voor de galop 8. Onze paarden lopen 12 jaar in deze bak zonder ooit een blessure te hebben opgelopen. Bedankt voor de tips.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 11-03-19 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:54

Moeilijke foto's om te beoordelen, maar van wat ik zie, zie ik een paard die over haar tempo moet draven. Bij jou zie ik vooral dat je benen en je armen een hele grote werkpunt zijn, iets wat ik persoonlijk niet verwachte, gezien je 'commentaar' in overige topics. Maar ben zoals de rest, ook wel benieuwd naar betere foto's en/of eventueel een filmpje. :)

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:56

Lijkt me een fijn paard met met deze foto's verder niet veel van te zeggen. Ben benieuwd naar het filmpje. :)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 12:37

Jolynne schreef:
Moeilijke foto's om te beoordelen, maar van wat ik zie, zie ik een paard die over haar tempo moet draven. Bij jou zie ik vooral dat je benen en je armen een hele grote werkpunt zijn, iets wat ik persoonlijk niet verwachte, gezien je 'commentaar' in overige topics. Maar ben zoals de rest, ook wel benieuwd naar betere foto's en/of eventueel een filmpje. :)



Tja als je alleen feedback mag geven als je perfect rijdt dan kan bokt natuurlijk wel opdoeken :D

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:20

Rijdt je M op wedstrijden of rij je de M oefeningen thuis? Want hoewel het moeilijk van fotoos te beoordelen is, zie ik op deze fotoos geen M niveau terug.
Ik zie wel een paard met een sterke achterhand, dat is fijn. Maar verder vind ik noch zijn, noch jouw eigen houding M niveau. Je paard is op deze fotoos nog erg stuwend, nergens dragend. Jouw onderbenen liggen enorm naar achteren waardoor je nooit lengtebuiging rond je binnenbeen zult krijgen. Je armen geef je zelf al aan.

Verder heb ik er geen bezwaar tegen als een paard wat achter de loodlijn komt, zeker als ie laag en rond gereden wordt om daar los gewerkt te worden. Maar wat ik wel bezwaarlijk vind is dat jouw paard niet rond is vanaf de schoft, maar met een valse knik in dat lage ronde loopt. Dan heeft het mijn inziens geen enkele gymnastiserende waarde meer. Hij duikt daarbij op de voorhand (ondanks de slim gefotografeerde oplopende horizon duidelijk te zien) en hangt in je hand. Probeer hem hierbij meer op achter te houden, licht in de hand en los vanaf de schoft. Een paard met een achterhand als de zijne en op M niveau zou dat moet

Maar zoals gezegd, alles is altijd moeilijk te beoordelen vanaf fotoos, zeker de fotoos stils van een filmpje lijken en kwalitatief slecht en donker. Ik kan eerlijk gezegd vanaf deze fotoos moeilijk beoordelen wat je wilt bereiken met dit topic? Waar ben je mee aan het werk, waar wil je advies over? Want eerlijk gezegd ziet dit er een beetje uit als gewoon een beetje ronddraven, van het achterbeen af en ik verwacht dat een ruiter die op M niveau rijdt geen advies zoekt over een beetje rondraven. Daarnaast is alles op de rechterhand.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:38

maria1990 schreef:
Op aanraden van mijn instructie gebruik ik af en toe de slofteugel overigens hangt hij op de foto's die ik geplaatst heb hier er niet aan tijdens het rijden. Ik wil nog even benadrukken dat ons paard altijd haar achterhand zo sterk gebruikt ook een in een achterbergbodem. Ze beweegt van zichzelf erg ruim. Op haar protocol krijgt ze bijna altijd deze cijfers voor de gangen: voor de stap 8. voor draf een 9. voor de galop 8. Onze paarden lopen 12 jaar in deze bak zonder ooit een blessure te hebben opgelopen. Bedankt voor de tips.


Ik wil dit absoluut niet vervelend overbrengen, maar als je paard zo erg de achterhand gebruikt snap ik niet dat ze zo diep loop. Hoe meer impuls en hoe meer spanning in buikspieren (ontspanning in rug en lendenen), hoe minder diep je paard je uit nature zou lopen. (wel in een nette halshouding, heb het niet over een paard die door de wei stormt, lol)
Dus hoe komt dat volgens jou?

Net zoals @oji geen bezwaar tegen een paardje dat hier en daar achter de loodlijn loopt. Is logisch. Maar ik zou hier wel proberen vanaf te komen! :)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 21:55

Het begint hier steeds meer op jaloezie te lijken? Als jezelf geen onderbouwd commentaar kunt leveren reageer dan met voorbaat niet! We rijden samen op m-niveau. Elke maandagmiddag rijden we mee in de beginnersles plus alle touwtjes zijn weggeschopt nou goed :D :') @AlwaysH; we gaan eraan werken.



Hoe dragend wil je het hebben?

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:59

Natuurlijk praat ik over de andere foto's, voornamelijk. Je kan wel zeggen; kijk dit. Maar mijn aandacht gaat naar de dingen waar ik vraagtekens bij heb. EN dat zijn foto's met een paard dat erg diep loopt. Ik vraag me dus af waarom je haar zo rijdt?
Ik vind het erg op de voorhand. Is ook logisch in die halshouding.

Edit; ik zeg dit veel banketstaaf dan ik bedoel. :')

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 22:08

@Always;H dat bericht was ook niet voor jou bedoeld! Enkel die laatste zin. Ik train haar voornamelijk zo omdat ik merk dat ze daar ontspannen van wordt. We rijden hooguit 10 min zo :) Ik snap jouw feedback heel goed.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 11-03-19 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:09

Veel meer gaan zitten. Ik zie spanning in je zit, opgetrokken schouders, je bovenbeen is strak en je lijkt daar te klemmen, en als je een heet paard hebt, gaan ze daarvan idd over tempo lopen.

schouders laten vallen, handen rechtop en dragen, buikspieren aanspannen, en met een hoek in je ellebogen kun je haar veel meer opvangen, waardoor zij meer gaat dragen en niet van het achterbeen afloopt.
Verder zitten, ook met lichtrijden, laat je opgooien, hou dat been los en lang en kom weer zachtjes neer in het zadel. Ik vind diep en rond rijden geen probleem, maar wel met behoud van impuls en niet van het achterbeen af.
Maar nogmaals, als jij met zitten meer kunt ontspannen, zal je paard ook minder de neiging hebben om over het tempo te gaan lopen, en als je meer tempo controle hebt, kun je ook impuls behouden.


maria1990 schreef:
@Always;H dat bericht was ook niet voor jou bedoeld! Enkel die laatste zin. Ik train haar voornamelijk zo omdat ik merk dat ze daar ontspannen van wordt. We rijden hooguit 10 min zo :) Ik snap jouw feedback heel goed.

Is ook niets mis mee, nogmaals, als je dat kunt doen, en zelf meer op je billen blijft zitten, vind ik het zelfs heel goed voor de rug.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:10

Weet ik, maar ik reageer er wel op omdat de rest waarschijnlijk op hetzelfde focust! :)

Ik zou haar tijdens het oprichten wat meer in de hand houden, dus wel impuls maar niet over tempo, en met dit loswerken ook echt lengte in de hals, ipv diep buigen!

Ik zou die foto's heel eerlijk niet eens durven plaatsen! :o

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:11

Waarom wil je tips uit fotos van vorig jaar (?) in de zomer? Waarom plaats je niet iets recents en iets waar wij ook wat aan hebben.

Leuk paard. Veel meer nuttigs valt er niet over te zeggen.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:19

Hoe dragend 'dragend ' is, kunnen we over debatteren en zo van voor zijn die 2 foto's uit je laatste bericht niet erg goed te interpreteren. Verticaal en horizontaal evenwicht is gokken van schuin opzij.
Het dier tilt haar benen hoog op, maar of het om correcte verzameling gaat betwijfel ik (dat zou de kortere pas tot een pluspunt maken).

Ik heb een nichtje van jouw paard gereden en ik snap wel dat je lichtrijdt: doorzitten is een kunst op zich op een Jazz. (Ook niet iedereen op de Olympische spelen kan dit goed.)

Wel loopt het dier op deze beide foto's met het hoogste punt achter de oren.
Vroegah kreeg je dan onvoldoendes en bleef je dus in de B.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 22:34

Klemmen op een hele hete sensibele Jazz geloof je het zelf? Ik krijg van de jury juist het commentaar dat ik zo'n mooi stille beenligging heb. Over het tempo jagen daar is absoluut geen sprake van. Zonder impuls kan ik zelf niet paardrijden plus ik heb een hekel aan een trapzak. Over mijn houding heb je punt en daarom gaan we binnenkort met zitlessen aan de slag. De foto's zijn van eind december. Ik ben mega trots op mijn Ferrari plus overal waar we komen valt ze op omdat ze zo talentvol is :D

Anoniem

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:38

Waarom plaats je een topic op de HAW als je van de jury toch alleen maar lof krijgt, je paard super talent vol is en jij niks verkeerd doet?

Plaats je foto’s dan gewoon op insta of FB

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:41

TS, zo kan iedereen tegen commentaar, als ze het wegwuiven. :)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:45

Ik begrijp je doel niet van dit topic? Eigenlijk wil je geen commentaar?
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 11-03-19 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:45

maria1990 schreef:
De foto's zijn van eind december. Ik ben mega trots op mijn Ferrari plus overal waar we komen valt ze op omdat ze zo talentvol is :D


Meelezer meldt zich. Blijkbaar kan je kritiek erg moeilijk hebben.

De foto's kunnen van eind december zijn mazr de rijfoto's/ stills niet. Want voor zover ik weet hangen er in NL in december geen bladeren meer aan de bomen.