Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

 
Profiel   

Het valt vooral op de eerste foto op, waar hij schrikt. En daar komt hij wat omhoog, maar hij valt op de buitenschouder daar, zie je het?

Op foto 3 is je bovenlichaam scheef, je trekt daar je rechterschouder op, en je rechterheup komt lager dan je linkerheup :)
En vaak voel je het niet, omdat je lijf het gewend is. Je kunt het jezelf wat afleren door te voelen waar je gewicht zit op je beide zitbeenknobbels, en je beide schouders bewust laten vallen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 20:14 



 
Profiel   

Murosch schreef
Pien bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik werd er een beetje door geraakt en had even tijd nodig om te kunnen reageren.
Vond je het vervelend Murosch? Zo ja, wat? Dan kan ik daar rekening mee houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 09:59 



 
Profiel   

Nee juist niet, ik vond het juist mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 10:04 



 
Profiel   

Wat een fijne tips heb je weer gekregen!

Ik blijf het een genot vinden om jullie samen aan het werk te zien. Bijvoorbeeld zo'n foto...... is best iets over te zeggen, maar in basis vind ik het gewoon een heel erg fijn beeld om te zien en ook echt iets van waaruit je verder kunt gaan werken:

[ img ]

Ik word hier best blij van hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 10:10 



 
Profiel   

Murosch schreef
Nee juist niet, ik vond het juist mooi!


Aaaach ok. Normaal reageer ik niet op HAW, want het kost heel veel tijd en omdat ik probeer eerlijk te zijn wat ik zie kan ik ongewild pijn doen.

Dag gaan we nog eventjes verder met nieuwe foto's . :P }>

Florencio kantelt hoofd (niets ernstigs is dat hoor bij zo kort weer bezig zijn) dat te maken heeft met terugwerkende hand voor jou links. Voeten iets meer naar binnen (zeg ik 100x tegen mezelf tijdens het rijden) Je zit uit balans en als hij zo fiept, probeer gewoon lekker te blijven zitten, iets dat moeilijk is, want doordat hij fiept en raar doet zet hij jou ook uit balans.
[ img ]

Mooi vind ik het <3 . Work in progress. Handen iets meer dragen boven de manen, teugels wat korter. Mooie Florentio met oortjes erop.
[ img ]

Mooio hoe jullie alletwee dezelfde kant uitkijken. Daar maak jij het jezelf en Florentino gemakkelijk mee, want hoef je niet te denken aan je zitbeenknobbels, gewicht etc, daar dit vanzelf gebeurd en je dus duidelijk bent. Je handen lijken beter te zitten, maar is niet goed te zien.
[ img ]

Mooi <3 , het lijkt dat Florentino kaak opent dus knabbelt op bit. Dan is een foto wat beperkt om dat echt goed te zien, want doordat je wat terugwerkt met je hand kan het ook een protest opening zijn van de mond, dus juist niet goed. Tip, ipv terug te werken met je hand, doe je hand voorzichtig wat naar boven. Zodra je paard reageert door te knabbelen op het bit, doe je hem weer omlaag. Je hand blijft ontspannen en zacht. Handen ontspannen dragen ietwat boven de manen kam, teugels wat korter.
[ img ]

Florentino lijkt zijn kaak vast te houden en is niet correct door de nek. Dan zou ik er een wending om de voorhand achter aan doen. Dan gaat hij knabbelen (ergonomisch, hij doet dat gewoon). Je zit mooi, tja voeten naar binnen 101x }> , bovenlijf van je lijkt ontspannen, je mag meer tussen oren van je paard kijken.
[ img ]

Ondanks dat de beenzetting op de foto mooi lijkt ga ik mee met je eigen commentaar en bovenlijf ook wat meer ontspannen. Het lijkt dat Florentino niet door de nek is en ook niet heel erg blij gezien zijn gezichtsuitdrukking.
[ img ]

Laatste foto +:)+ , zie ik graag een paard dat beloond wordt! Deze foto's vind ik beter als de laatsten hiervoor waarin ik het idee kreeg dat het minder werd ipv beter.

Zwaai :evaw: naar Mo, die zo zie ik bij versturen ook een bericht geplaatst heeft en er ook blij van wordt net als ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 10:24 



 
Profiel   

Dank je wel Monique, ik ben ook erg blij met tips hoor! Heel lief van je dat je ons graag aan het werk ziet. Misschien is dat ook wel het verradelijke met hem. Met mijn andere paard moet ik er heel hard aan werken om tot een mooi plaatje te komen (vind ik helemaal niet erg trouwens) en bij deze is dat juist niet zo. Mijn buurmeisje zei van de week nog, al ga je er achterstevoren op zitten, hij lijkt gewoon altijd mooi. En dat is nou net een mooie uitdaging, om toch te proberen om het goed te doen dan :)

Dat geeft helemaal niets hoor Pien, ik weet dat wat je zegt uit goede bedoeling komt en dat is juist alleen maar mooi.

Bij de eerste foto waarop je reageert, schoot hij net opzij voor een "bakkabouter" en daar keek hij op dat moment naar. Vandaar dat gekke oor opzij ook :+ . Kantelen kan hij zeker nu en dan maar dit momentje echt even een schrik-moment.

Mbt de rest van je tips, daar kan ik me goed in vinden. Ik denk dat ik ook even voor andere teugels ga kijken. Deze zijn met van die stopjes en ik hou ze net voor zo'n stopje vast maar dat is net te lang. 1 stop korter is net te kort. Ik ga even kijken of ik nog dressuurteugels thuis heb liggen.

Dan wat plaatjes van vandaag. Het duurde even voordat er ontspanning was vandaag. Dan laat ik hem de eerste rondjes even helemaal los aan de voorkant en zorg dat het tempo goed is. Als ik merk dat hij zich wat losser laat, dan neem ik de teugels erbij.



[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 18:24 



 

Zal vast genoeg over te zeggen zijn, maar ik vind het er gewoon fijn uitzien. Blijft een leuk paard! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 18:41 



 
Profiel   

Dank je Adelaide, lief van je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:30 



 
Profiel   

Netjes toch? Mag je trots op zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 11:30 



 
Profiel   

Ik vind het er echt steeds fijner uitzien! Echt leuk zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 14:49 



 
Profiel   

Bedankt! Fijn om dat te lezen :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 19:03 



 
Profiel   

Vanmorgen weer met hem gewerkt en hij was prima gemutst vandaag. Ik mocht zelfs een stukje doorzitten zonder spanning, dat is heel fijn!

halthouden met wat lengte en ontspanning in de bovenlijn. Hij kauwt op het bit maar dat ziet er een beetje gek uit zo. Sinds het ongelukje met het hoofdstel een tijdje terug is het lusje waar de sperriem door hoort stuk en ik kan dus geen sperriem eraan doen.
[ img ]

Ik ben een beetje verliefd op deze foto <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 12:36 



 
Profiel   

Ondanks dat het een HAW is, vind ik dat jullie al lekker op weg zijn!

Mag ik vragen hoe groot ie is? Op sommige foto's lijkt ie mega en op andere foto's heeft ie echt een pony hoofd/hals :+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 14:31 



 
Profiel   

Dank je wel hoor. Haha, hij is 1.65 . Niet mega groot maar ook echt geen pony :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 19:24 



 
Profiel   

Ik ga jullie volgen. De stappen die jullie maken zijn mooi. Daarnaast zie je de verbetering zo goed! Ik ga mee met bovenstaande tips. Voor derest heel nestjes ! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 20:20 



 
Profiel   

SstterrekeeX dank je wel!

Vanmorgen hebben we les gehad. Het was warm en pittig maar wat zijn we hard aan het werk geweest! Ook voor het eerst sinds weken beide kanten een klein stukje galop gedaan. Instructeur en ik hebben afgesproken om dat stukje bij beetje wat op te bouwen want daar zit voor mij wel echt een drempeltje terwijl de stap en draf al heel mooi zeker gaan. Duurt even maar moet goedkomen. Verder vandaag geconcentreerd op ruggebruik en doorzitten in draf.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-19 13:30 



 
Profiel   

Superleuk dat je weer les hebt gehad TS. Ik vind dat jezelf nog wel mag werken aan je eigen houding. Je zit vooral te ver achter op de lepel met je billen. Flo zijn rug gebruik is nog niet optimaal omdat hij zijn rug wegdrukt en zijn buikspieren nauwelijks aanspant. Als Flo zijn buikspieren op de goede manier aanspant dan kun je zelf ook veel fijner zitten op hem. Ik snap heel goed dat je allang blij bent dat je er weer op hem rijdt. Dit zijn wel de standaard basis dingen die je wel op orde hoort te hebben. Ik heb wel bewondering voor je doorzettingsvermogen. Wellicht is yoga een optie voor jou TS veel mensen kunnen daarmee tot rust komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-19 19:58 



 
Profiel   

Maria dank je wel. Mijn houding komt ervan dat het zadel niet zuiver ligt. Ik ben op dit moment dan ook bezig om een beter passend zadel voor hem aan te schaffen. Dat heb ik niet meteen gedaan omdat niet duidelijk was/is wat de bedoeling zou zijn met hem en om voor een paar weken een ander zadel aan te schaffen was ook niet nodig. Nu het erop lijkt dat we toch nog wel even doorgaan samen, wil ik een ander zadel voor hem. Ik hoop dan ook snel fijner te kunnen zitten op hem, das voor ons beide een stuk prettiger. Yoga is echt niks voor mij, sorry.

Grappig dat je zegt dat hij zijn rug niet goed gebruikt op deze foto's want dat is nu precies waar we wel mee bezig waren en volgens mij heeft hij zijn rug nog niet eerder zo goed gebruikt dan gisteren. De galop foto natuurlijk buiten beschouwing gelaten want dat is een heel ander verhaal, maar in stap en draf kwam hij juist supermooi in een constante aanleuning, kantelde voor het eerst helemaal niet en ik kon hele stukken doorzitten zonder dat hij daaruit kwam. Het zijn geen perfecte plaatjes maar ik zie wel dat hij zijn achterbeen wat beter verheft en eronder plaatst dan op vorige foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 09:02 



 
Profiel   

Ik vind hem fijn lopen je ziet hem echt van achter wat er onder komen en bollen in z’n lendenen. Goed op weg! En nog steeds erg leuk beest :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 16:23 



 
Profiel   

Je bent fijn bezig!
Toch wat tips:
Allereerst is het zadel echt te klein voor jou. Dat belemmert je in je zit. Maar er zijn ook met dit zadel nog wel wat aanpassingen mogelijk;
Herpositioneer je bekken/zitbeenknobbels regelmatig wat meer naar voren. Je neigt naar stoelzit waardoor je te ver achterop zit, onderbenen wat te veel naar voren komen en je onderrug wat uitzakt richting bol. Trek je navel wat meer in, hou iets holling in je onderrug en laat je benen ontspannen zonder spierspanning afhangen, zodat je dieper gaat zitten. Knieën niet tegen het zadel duwen maar losjes houden, tenen juist níet naar binnen draaien maar eerder een fractie naar buiten houden, anders blokkeer je je enkelgewricht. Boven je voeten blijven met je balans, net als wanneer je op de grond staat. Mooi trots gaan zitten door breed te blijven tussen je schouders en je schouders/schouderbladen naar beneden af te laten hangen. Onderarmen iets meer dragen, hand vóór (is al beter op de laatste foto's)
En dan lekker balanceren op je zitbeenknobbels, navel 'bij je houden', losjes en verend blijven, een paar keer diep ademhalen en uitzuchten, en genieten van je mooie paard ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 14:44 



 
Profiel   

Dank je MarjanB!

Bedankt voor je tips Askja. Ik heb sinds deze week een ander zadel voor hem. een maatje groter (18.5) en verlengd zweetblad voor mij erbij.. Maar ik zie dat ik nog steeds een beetje hetzelfde aan het doen ben inderdaad, dus ik kan wel echt iets met je tips. Ik herken ze ook van mn les eigenlijk (vooral buikspieren aanspannen/navel intrekken, onderrug niet bollen. Dat zijn dan weer dingen die ik vergeet als ik geen les heb en dat is juist wel belangrijk. Ik heb nieuwe foto's van vandaag maar ik kan ze niet plaatsen omdat er al teveel op deze pagina staan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 21:20 



 
Profiel   

Ik ben een stille volger en wil de nieuwe foto’s graag zien, dus ik kom dan maar even melden dat ik vind dat jullie erg leuk bezig zijn samen! Ga zo door! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 21:25 



 
Profiel   

Ah dat is lief, dank je wel! Wat grappig dat er best veel mensen zijn die stil meelezen en niks zeggen. Mag gerust hoor, alleen maar leerzaam en motiverend! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 21:33 



 
Profiel   

Ook ik ben een stille meelezer. En ik vond het ontzettend leerzaam hoe er op jouw foto's wordt gereageerd en hoe jij dat er oppakt. En weer foto's last zien.
Heel erg bedankt ook hiervoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 22:10 



 
Profiel   

Ook hier een stille volger. Vind het superleuk hoe jullie je ontwikkelen en een heel aansprekend paard. Zal leuk zijn als hij bij je thuis kon staan haha :+

Ben ook wel benieuwd naar je andere toppers nog. En de schattige pony van je dochter!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 22:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen