Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Connemara Mallow voor het eerst mét bit

 
Profiel   

De titel klopt niet helemaal, want we zijn met inrijden begonnen met rijden met bit. Maar Mallow was heel erg onrustig met z'n hoofd, veel verschillende bitten geprobeerd en uiteindelijk gekozen om bitloos te gaan rijden en eerst zo z'n vertrouwen te winnen onder het zadel: [RT-HAW] Connemara Mallow bitloos

Dit ging allemaal prima, totdat hij begon te puberen en grenzen ging zoeken door af en toe gewoon lekker zijn eigen plan te trekken. Dit is iets waar ik absoluut wel om kan lachen en vind het fijn dat hij wat uit z'n schulp begint te komen, maar om nou continu onstuurbaar door de bak te vliegen is ook niet de bedoeling.

Dus toch weer rustig gaan experimenteren met bitjes en uiteindelijk uitgekomen op een ongebroken bustrens van Trust. Paard is ontspannen, stuurbaar en stil in de aanleuning, ben dus erg blij. Rijden is nog niet perfect, heb soms echt moeite om hem uit te zitten en handen netjes op hun plek te houden. Heb echter wel twee keer in de week les, dus hopelijk wordt het steeds beter ;)



[ img ]
1.

[ img ]
2.

[ img ]
3.

[ img ]
4.

[ img ]
5.

[ img ]
6.

[ img ]
7.

[ img ]
8.

[ img ]
9.

[ img ]
10.

[ img ]
11.

[ img ]
12.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 17:35 



 
Profiel   

Geen tips, het ziet er heel fijn uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 19:23 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Ziet er fijn en vriendelijk uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 19:24 



 
Profiel   

Wat een leuke pony ! <3
Ziet er heel netjes uit hoor !

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 19:25 



 
Profiel   

Wat een knapperd en wat rijd jij ontzettend correct!! Heel fijn om naar te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 19:29 



 
Profiel   

Lijkt het nou zo, of kantelt hij zijn hoofd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 19:36 



 
Profiel   

Ziet er fijn en ontspannen uit! Wel een beetje op je binnenhand letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 19:36 



 
Profiel   

Leuk Simo, ziet er fijn en ontspannen uit!

Ik zie geen kanteling, wel stelling :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 19:58 



 
Profiel   

Leuke pony, en fijn dat je hem zo de tijd geeft voor alles. Grappig dat je bij een ongebroken bitje uit bent gekomen. Ik heb dit zelf toen ook gekozen voor mijn jonge paard. Vaak wordt het als streng aangezien, terwijl het vaak juist lekker stil in de mond ligt..

Verder wel een kleine rijtechnische tip in het belang van de balans voor je pony.. je zit namelijk op ongeveer elke foto schuin langs zijn hals langs je binnenhand naar zijn mooie koppie te koekeloeren. Nou is hij natuurlijk ook heel knap, maar probeer er op te letten dat je voor je uit blijft kijken en zo je gewicht netjes kunt verdelen. Doordat je zo mee kijkt met hem ben je ook erg ongelijk in je schouders..

Suc6 samen, nogmaals, het geeft een heel vriendelijk beeld.. complimenten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:08 



 
Profiel   

Flevolander schreef
Leuke pony, en fijn dat je hem zo de tijd geeft voor alles. Grappig dat je bij een ongebroken bitje uit bent gekomen. Ik heb dit zelf toen ook gekozen voor mijn jonge paard. Vaak wordt het als streng aangezien, terwijl het vaak juist lekker stil in de mond ligt..

Verder wel een kleine rijtechnische tip in het belang van de balans voor je pony.. je zit namelijk op ongeveer elke foto schuin langs zijn hals langs je binnenhand naar zijn mooie koppie te koekeloeren. Nou is hij natuurlijk ook heel knap, maar probeer er op te letten dat je voor je uit blijft kijken en zo je gewicht netjes kunt verdelen. Doordat je zo mee kijkt met hem ben je ook erg ongelijk in je schouders..

Suc6 samen, nogmaals, het geeft een heel vriendelijk beeld.. complimenten


Klopt helemaal, scheef en naar voren zitten is echt een valkuil van mij. Wordt in m'n les flink op gehamerd en dan durf/doe ik het een stuk minder, maar als ik zelfstandig rij vergeet ik het nog wel eens O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:28 



 
Profiel   

Dat ziet er al heel leuk uit! Knappe pony ook! Wat zijn je plannen met hem verder?

Verder ga ik qua tips mee met Flevolander, maar ik zie dat je daar al aan werkt! Top. Lekker door gaan zo :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 13:17 



 
Profiel   

Wat een knapperd <3
Fijn hoe je hem rijd , heel vriendelijk beeld :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 13:21 



 
Profiel   

Ziet er fijn uit. Leuke pony ook. Ik heb het idee dat je wel geneigd bent om je armen wat ver naar voren te dragen, dat past misschien bij het naar voren gekanteld zitten wat je zelf ook benoemd. Maar ik zie dat je daar ook aan werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 21:14 



 
Profiel   

Ziet er heeeel vriendelijk uit! Leuk hoor! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 21:16 



 
Profiel   

Leuke pony en ziet er erg plezierig uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 21:33 



 
Profiel   

Joolsie schreef
Ziet er fijn uit. Leuke pony ook. Ik heb het idee dat je wel geneigd bent om je armen wat ver naar voren te dragen, dat past misschien bij het naar voren gekanteld zitten wat je zelf ook benoemd. Maar ik zie dat je daar ook aan werkt.


Klopt, het kantelen in m'n bekken en ontspannen van m'n schouders zijn mijn grootste valkuilen, maar we werken eraan. Er wordt continu op gehamerd door mijn instructrice, maar blijft lastig om fout aangeleerde manieren af te leren O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 09:33 



 
Profiel   

Je zit lachend op iedere foto. :D Heel leuk, mooi diertje ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 09:48 



 
Profiel   

Mooie ontspannen foto's, knappe pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 09:56 



 
Profiel   

Vind het zo'n leuke pony zeg! <3

Maarre, je hand zit in het verband, is dat een van Mallow z'n streken geweest? :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 09:56 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Vind het zo'n leuke pony zeg! <3

Maarre, je hand zit in het verband, is dat een van Mallow z'n streken geweest? :oo


Had mezelf de dag ervoor gesneden in m'n vinger, dus zat nog een mooi verbandje omheen van de HAP :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 10:02 



 
Profiel   

Oww ouch :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 13:12 



 
Profiel   

minka schreef
Dilan93 schreef
Vind het zo'n leuke pony zeg! <3

Maarre, je hand zit in het verband, is dat een van Mallow z'n streken geweest? :oo


Had mezelf de dag ervoor gesneden in m'n vinger, dus zat nog een mooi verbandje omheen van de HAP :')

Aan wat dan??
O:)
:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 17:37 



 
Profiel   

Letizia schreef
Aan wat dan??
O:)
:')


Uuhm O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 15:55 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Jullie zijn een leuke combinatie, zo te zien gaan jullie echt samen vooruit. Volgens mij is alles wel gezegd, de neiging om wat voorover te zitten viel mij ook op. Die neiging heb ik zelf ook, als ik niet op let ;) Maar complimenten hoor, jullie zijn heel lekker bezig zo te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 13:12 



 
Profiel   

Mooie foto's!

Ik zie juist dat je veel beter zit nu. Mooie vooruitgang!!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 13:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen