Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met Linette naar de les bij Kirsten Beckers

 
Profiel   

Dag bokkers :wave:

Afgelopen zaterdag mocht Linette een keertje mee naar de les bij onze juf, Kirsten Beckers.
Linette is een 4-jarige Glamourdale x Stravinsky. Ze is een super lief en makkelijk paard in omgang. Daarnaast is ze mega leergierig en wil ze altijd werken voor me. Ik ben dan ook super blij met haar!
Ik rij haar meestal 3x per week, en we gaan 1x per week naar het bos.
Zondag mag ze voor het eerst mee naar een officiële wedstrijd. We gaan niveau 1 starten (= L2 in Nederland).

Dit was nog maar onze 4e les samen. Ik geef vaak de voorkeur aan mijn 8-jarige waarmee ik lichte tour ga starten. Maar af en toe moet de juf toch ook eens meekijken bij het jonge geweld :D

Hopelijk vinden jullie haar ook leuk :o

De foto's zijn gemaakt door Bo_san hier op bokt. Ze zijn super mooi geworden. Ik heb ze in ieder geval gevraagd om ook een keer m'n andere paard te komen fotograferen. :D

Hier gaan we dan...


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Een pasje opzij kan ze ook al..


[ img ]


[ img ]

De juf en m'n vader op de achtergrond..


[ img ]

En dan nu het allerleukste aan Linette.. haar galop. Ze heeft wat meegekregen van haar vader *D


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

En de allerleukste foto van de shoot..


[ img ]

Zoals jullie kunnen zien, zit ik behoorlijk te genieten op m'n knappe dame.

Rijtechnisch is er nog wel een hoop te verbeteren. Hielen laag is zowat het eerste wat je hoort te doen op een paard, maar die les moet ik duidelijk nog eens overdoen :') en dat is niet het enige =:)

Hopelijk kan ik binnenkort ook een topic maken van m'n andere paard..

Tot snel!

Lien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-20 22:15 



 
Profiel   

Zo, die is knap zeg! Veel succes met jullie eerste wedstrijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-20 22:17 



 
Profiel   

Aaaah superleuk om de foto’s zo op een rij te zien!
Wat een lekker en getalenteerd dier is het ook!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-20 22:17 



 
Profiel   

Dat is een hele knappe merrie zeg. Zijn fijne plaatjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-20 22:55 



 
Profiel   

Kast van een merrie of niet. Heel veel body.
Wat zit er verder achter haar moeder?
De grote oren bij je merrie zijn vast ook via moederskant doorgegeven.

Heb zelf een strav merrie, zij heeft 7 veulens gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-20 23:17 



 
Profiel   

Ik ben fan! Je hebt echt hele fijne paarden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-20 23:54 



 
Profiel   

Wat is ze knap en doet ze het geweldig goed!!
Die galop is echt <3 wauw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 07:01 



 
Profiel   

Knappe merrie! Jullie gaan ver komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 07:34 



 
Profiel   

Dankjewel voor de leuke reacties!!!

tienus63 schreef
Kast van een merrie of niet. Heel veel body.
Wat zit er verder achter haar moeder?
De grote oren bij je merrie zijn vast ook via moederskant doorgegeven.

Heb zelf een strav merrie, zij heeft 7 veulens gekregen.


Verder zit Havidoff

Linkje naar horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /linette-s

De grote oren waren me nog niet eens opgevallen.. in het echt zijn ze nl. Niet zo groot :') denk ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 07:47 



 
Profiel   

Mooie foto’s van een mooie merrie!

Als je bij Kirsten lest heb je mijn paard misschien gezien. Zij staat bij Kirsten in training, zo fijn daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 08:03 



 
Profiel   

Wat een gaaf dier, ziet er goed uit al. En die galop, geen wonder dat je geniet!

Ik heb het idee dat het niet zozeer je hakken uitdrukken is, maar dat je je benen wat optrekt in het zadel. Bij de foto's waar je hielen hoog zijn, zie ik ook je knieen hoger op je zadel, daar komt je knie eigenlijk boven het einde van je wrong, maar als jij je hakken mooi laag hebt en je kuiten lang, eindigt je knie waar je wrong eindigt.
Bijv het verschil in waar je knie zit tussen foto 1 en 3. Misschien heb je hier iets aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 08:10 



 
Profiel   

Wat een fijn dier! En inderdaad een heerlijke galop. Ik heb zelf een Lord Leatherdale met ook zo'n kneitergoede galop, had op zijn 4 ook al een balans, niet normaal.

Om toch een opmerking te maken, ik zie soms je linkerhand iets omhoog komen. Mini aandachtspuntje :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 08:23 



 
Profiel   

Wat een leuke foto’s! Geniet van je mooie puppy paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 08:53 



 

foto 2 en 3 veel spoor, waarom is dat? heb het idee dat je veel in je handen hebt, paard zou meer kunnen dragen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 08:58 



 
Profiel   

@ Iriscope: je beschrijft wel een beetje mijn gevoel ja. Moet er zelf eens op letten tijdens het rijden. Wel gek want ik rij met hetzelfde zadel ook mn andere paard en daar doe ik het niet bij.

@ Tango1979: klopt ja.. ik zie ook dat m'n schouders niet altijd gelijk zijn, links is vaak lager. Vrees dat dat een beetje samenhangt. Nog wat werk aan de winkel dus :D

@ MCE: ze heeft de neiging op te diep/eng te gaan met haar hoofd/hals. Deze les hebben we er op gewerkt om ze wat langer in de hals te krijgen + het neusje voor. Daar zitten dus inderdaad momenten bij die niet 100% het perfecte plaatje zijn. Ze moet haar inderdaad meer zelf gaan dragen, dit vind ze nog moeilijk, maar dat lijkt me logisch voor een 4jarige. En ik vrees dat het beeld (te veel spoor) komt doordat ik mn benen optrek en mn hiel naar boven doe. Want ze is vlot genoeg van zichzelf. Maar zoals hierboven al gezegd, er is nog genoeg te verbeteren. Daar werken we weer rustig mee verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 09:11 



 

lienbono schreef
@ Iriscope: je beschrijft wel een beetje mijn gevoel ja. Moet er zelf eens op letten tijdens het rijden. Wel gek want ik rij met hetzelfde zadel ook mn andere paard en daar doe ik het niet bij.

@ Tango1979: klopt ja.. ik zie ook dat m'n schouders niet altijd gelijk zijn, links is vaak lager. Vrees dat dat een beetje samenhangt. Nog wat werk aan de winkel dus :D

@ MCE: ze heeft de neiging op te diep/eng te gaan met haar hoofd/hals. Deze les hebben we er op gewerkt om ze wat langer in de hals te krijgen + het neusje voor. Daar zitten dus inderdaad momenten bij die niet 100% het perfecte plaatje zijn. Ze moet haar inderdaad meer zelf gaan dragen, dit vind ze nog moeilijk, maar dat lijkt me logisch voor een 4jarige. En ik vrees dat het beeld (te veel spoor) komt doordat ik mn benen optrek en mn hiel naar boven doe. Want ze is vlot genoeg van zichzelf. Maar zoals hierboven al gezegd, er is nog genoeg te verbeteren. Daar werken we weer rustig mee verder.



dank voor uw uitleg, toch zou ik bij u wat minder "werken " willen zien, niet teveel in een houding trainen maar meer afwisseling, paard is pas 4!!
alle succes, blijf het beide leuk vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 09:26 



 
Profiel   

Spoiler:
MCE schreef
lienbono schreef
@ Iriscope: je beschrijft wel een beetje mijn gevoel ja. Moet er zelf eens op letten tijdens het rijden. Wel gek want ik rij met hetzelfde zadel ook mn andere paard en daar doe ik het niet bij.

@ Tango1979: klopt ja.. ik zie ook dat m'n schouders niet altijd gelijk zijn, links is vaak lager. Vrees dat dat een beetje samenhangt. Nog wat werk aan de winkel dus :D

@ MCE: ze heeft de neiging op te diep/eng te gaan met haar hoofd/hals. Deze les hebben we er op gewerkt om ze wat langer in de hals te krijgen + het neusje voor. Daar zitten dus inderdaad momenten bij die niet 100% het perfecte plaatje zijn. Ze moet haar inderdaad meer zelf gaan dragen, dit vind ze nog moeilijk, maar dat lijkt me logisch voor een 4jarige. En ik vrees dat het beeld (te veel spoor) komt doordat ik mn benen optrek en mn hiel naar boven doe. Want ze is vlot genoeg van zichzelf. Maar zoals hierboven al gezegd, er is nog genoeg te verbeteren. Daar werken we weer rustig mee verder.



dank voor uw uitleg, toch zou ik bij u wat minder "werken " willen zien, niet teveel in een houding trainen maar meer afwisseling, paard is pas 4!!
alle succes, blijf het beide leuk vinden

Ik kan me hier niet in vinden, met 3 keer per week in de baan en een keer bos, loopt het wel los met het veel werken toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 09:28 



 
Profiel   

MCE schreef
lienbono schreef
@ Iriscope: je beschrijft wel een beetje mijn gevoel ja. Moet er zelf eens op letten tijdens het rijden. Wel gek want ik rij met hetzelfde zadel ook mn andere paard en daar doe ik het niet bij.

@ Tango1979: klopt ja.. ik zie ook dat m'n schouders niet altijd gelijk zijn, links is vaak lager. Vrees dat dat een beetje samenhangt. Nog wat werk aan de winkel dus :D

@ MCE: ze heeft de neiging op te diep/eng te gaan met haar hoofd/hals. Deze les hebben we er op gewerkt om ze wat langer in de hals te krijgen + het neusje voor. Daar zitten dus inderdaad momenten bij die niet 100% het perfecte plaatje zijn. Ze moet haar inderdaad meer zelf gaan dragen, dit vind ze nog moeilijk, maar dat lijkt me logisch voor een 4jarige. En ik vrees dat het beeld (te veel spoor) komt doordat ik mn benen optrek en mn hiel naar boven doe. Want ze is vlot genoeg van zichzelf. Maar zoals hierboven al gezegd, er is nog genoeg te verbeteren. Daar werken we weer rustig mee verder.



dank voor uw uitleg, toch zou ik bij u wat minder "werken " willen zien, niet teveel in een houding trainen maar meer afwisseling, paard is pas 4!!
alle succes, blijf het beide leuk vinden


Ik vrees dat je toch het verkeerde beeld hebt dan over hoe ik haar train. Tijdens een les lijkt het me logisch dat ze aan het werk moet, dan ga je op de "moeilijke" dingen werken en niet op de dingen die thuis al goed lukken.

Thuis variëren we vaak qua trainig, ik rij haar max. 25 min ik probeer max. 1 zwaardere training per week te doen. Daarbij nog 2 lichtere trainingen + 1 keertje naar het bos. Ze is nog maar 4 en daar hou ik zeker rekening mee.

Toch wil ik haar graag af en toe een keer mee naar de juf zodat we niet in een fout straatje belanden. Tijdens het begin van deze les was het vrij snel duidelijk dat Linette geen probleem heeft met voorwaarts neerwaarts te rijden, dit oefenen we nl. thuis ook gewoon. Dus Kirsten vond dat ik haar af en toe wel eens een keertje naar boven mocht laten komen met het neusje voor.

Hopelijk is het zo toch duidelijk dat ik haar zo niet elke keer wil laten lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 09:34 



 

Lienbono

het was ook alleen n.a.v. de foto's, deze reactie vult het aan, duidelijk

veel rijplezier samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 09:43 



 
Profiel   

zeker een knap paard misschien heb je die foto's niet geplaatst, maar ik mis een beetje de ontspanning.
vooral in de draf wat lager , dus vw nw. de galop is prachtig berg op.
Je hebt al een paard hoger in de dressuur begrijp ik, oppassen dus dat je bepaalde africhtingsstappen te snel doet. Maar het komt vast goed, veel succes op je wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 14:13 



 
Profiel   

Voor de 1ste les bij de juf ziet het er goed uit, alles is al wel aangekaart, maar niemand is perfect, toch? :')

Mooi duo samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 14:19 



 
Profiel   

Het is wel een les en die neem je niet voor niets. Dus zitten er misschien dingen bij die beter kunnen maar daar ga je voor op les. Mooi dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 14:33 



 
Profiel   

aerdenhout1 schreef
zeker een knap paard misschien heb je die foto's niet geplaatst, maar ik mis een beetje de ontspanning.
vooral in de draf wat lager , dus vw nw. de galop is prachtig berg op.
Je hebt al een paard hoger in de dressuur begrijp ik, oppassen dus dat je bepaalde africhtingsstappen te snel doet. Maar het komt vast goed, veel succes op je wedstrijd.


Ontspanning is zeker een deel van de les..
Ik heb de foto's er niet van bijgezet maar aangezien er toch veel mensen denken dat ik m'n 4 jarige enkel in totale aanspanning rij ga ik er dan toch even 2 plaatsen.


[ img ]


[ img ]


Niet de beste foto's maar ik vind het jammer om de "commentaar" te lezen. Ik begrijp dat dit goed bedoeld is, maar ik denk dat ik m'n beestje met veel geduld en liefde aan het opleiden ben. Stappen overslaan/te snel gaan met bepaalde dingen is voor mij not done. M'n beestjes doen elke keer opnieuw hun uiterste best voor mij, dus ik streef ernaar om zo goed mogelijk naar hen te luisteren en van daaruit hen op te leiden.

Edit: ik moet wel zeggen dat ik iig al iets gedaan heb met het "commentaar" in dit topic. Ben gaan zoeken vanwaar ik m'n hielen zo optrok en ik heb m'n beugels een gaatje korter gemaakt. Ik zit veel beter nu :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 21:19 



 
Profiel   

Als er iemand is die haar paarden op leert met verstand, voorzichtigheid en professionele begeleiding, dan is het Lien wel.
Het zijn moment opnames, het ziet er live zo ontspannen en leuk uit!
Doe rustig verder, zoals je bezig bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 21:35 



 
Profiel   

Ik word dus juist blij van deze foto's ! Mooi in evenwicht
Ziet er fijn uit en machtig paard!

Correct vwnw is een heel belangrijk onderdeel vd opleiding idd, zoniet het allerbelangrijkste. Maar dit vergt heel veel kracht. Jonge paarden kan/moet je m.i. in hun eigen balans/houding met contact rijden en juist maar korte/kleine stukjes vwnw, want ze verliezen snel hun evenwicht en dat zorgt er juist voor dat alle gewicht op de voorhand/voorbenen komt.

Ik twijfel er niet aan dat TS met deze begeleiding weet waar ze mee bezig is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 21:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen