Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het B-debuut van Legend

 
Profiel   

Gefeliciteerd met je 2e plek! Fijn dat het zo goed ging.
En leuk om je op bokt tegen te komen. Ipv de Burcht ^^ :p

Hij is echt een knap paard! Jullie zijn een mooie combinatie
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 22:12 



 
Profiel   

Eloya schreef
Gefeliciteerd met je 2e plek! Fijn dat het zo goed ging.
En leuk om je op bokt tegen te komen. Ipv de Burcht ^^ :p

Hij is echt een knap paard! Jullie zijn een mooie combinatie


Ooo hey wat grappig, jij ook hier hahaha.

Thankyouu! Super lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 22:47 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de 2e prijs.

Kwa dunner in de flanken, als hij een binnenvetter is kan dat ook een teken van stress zijn (buik optrekken). Misschien na zo‘n wedstrijd even een paar dagen vakantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 06:26 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Gefeliciteerd met de 2e prijs.

Kwa dunner in de flanken, als hij een binnenvetter is kan dat ook een teken van stress zijn (buik optrekken). Misschien na zo‘n wedstrijd even een paar dagen vakantie?


Nee hij valt sowieso wel wat in, niet specifiek alleen gister. Krijgt al meer brok en ruwvoer en daar komt ie wel wat van aan, maar niet genoeg. Dit was legend half mei toen ie nog slechts 3x een half uurtje onder t zadel was.

[ img ]

En denk eerlijk gezegd ook niet dat ie veel stress heeft, volgens mij is het een erg tevreden paard :=.

En thanks! Ps na wedstrijd krijgt ie sws paar dagen vrij. Trainen pas weer op woensdagavond licht :j Vandaag even ontspannen t bos in en dan lekker weidagjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 07:35 



 
Profiel   

Spieren opbouwen kost ook energie uiteraard, zeker bij zo‘n grote. Op de foto‘s ziet hij er hoe dan ook top uit hoor.
Fijn dat hij zo tevreden is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 07:47 



 
Profiel   

Het is een grote jongen dus heb geduld. Met meer spieren gaat hij al anders tonen. Maar sommige paarden kun je volstoppen en die komen niet aan. Mijn paard is er ook zo'n eentje. Dus kijk uit met je krachtvoer. Zoek liever dan iets in buikvulling naast hooi/gras. Denk bijvoorbeeld aan lijnzaadbrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 07:52 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Spieren opbouwen kost ook energie uiteraard, zeker bij zo‘n grote. Op de foto‘s ziet hij er hoe dan ook top uit hoor.
Fijn dat hij zo tevreden is :)


Ja precies, denk ook dat dat het is. Twijfel nu over sportbrok of speedibeet, maar wil ook niet dat ie onder me vandaan ploft zoals een tijdje terug t geval was.. Dus ga me eens even verdiepen in alle soorten voer..

Wordt altijd vriendelijk begroet met n zacht (en soms hele harde :')) hinnik, en hij lijkt altijd vrolijk te zijn. Fijn gevoel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 07:53 



 
Profiel   

karijn schreef
Het is een grote jongen dus heb geduld. Met meer spieren gaat hij al anders tonen. Maar sommige paarden kun je volstoppen en die komen niet aan. Mijn paard is er ook zo'n eentje. Dus kijk uit met je krachtvoer. Zoek liever dan iets in buikvulling naast hooi/gras. Denk bijvoorbeeld aan lijnzaadbrok.


Ja is ook zo, en uiteindelijk is ie springgefokt dus sowieso iets anders in bouw. Maar als je erachter staat zijn zn flanken toch wel vrij smal, zou dat graag wat meer zien. Niet omdat ik t mooier vind maar omdat ik t idee heb dat ie te kort krijgt.

Hij krijgt wel supplementen, biotime magnesium na wedstrijddag en training en lijnzaadolie. Zal me eens verdiepen in dat wat jij net benoemt en anders vraag ik gewoon eens een expert om advies :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 07:55 



 
Profiel   

Ik heb een tijdje een seniorbrok gegeven (van Eggersman of Marstall, weer niet meer zeker) bij een jong paard dat niet goed in de groei kwam. Daar zit alles extra in voor spieronderhoud omdat oude paarden spier verliezen en veel olie-houdende componenten voor gedoseerde energie. Dat paard knapte daar echt razendsnel van op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 07:57 



 
Profiel   

Hier ook een grote die snel wat 'schraal' is bij harder werken, bij hem werkt merrie brok altijd wel fijn. Kwam hij netjes van bij maar niet drukker met rijden. Nu hij hoger op niveau is gaat sport brok heel goed maar daar worden ze wel wat feller van dus als je dat (nog) niet wilt kan je de merrie brok zeker proberen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 08:46 



 
Profiel   

Capriootje schreef
Hier ook een grote die snel wat 'schraal' is bij harder werken, bij hem werkt merrie brok altijd wel fijn. Kwam hij netjes van bij maar niet drukker met rijden. Nu hij hoger op niveau is gaat sport brok heel goed maar daar worden ze wel wat feller van dus als je dat (nog) niet wilt kan je de merrie brok zeker proberen :j


Merriebrok krijgt hij al.. 2x 1.5 kg.. Merk wel dat hij nu lager in zn energie komt, waarschijnlijk ook omdat ik wat intensiever rij, voor mij is het allemaal vrij nieuw dat ik alles van a tot z zelf moet slash wil regelen en dan komt erbij dat ie zo jong is en heel groot, dus vind t fijn dat jullie me zo goed advies kunnen geven :j

Ik wijk af, ik wilde eigenlijk zeggen dat ik misschien sport brok toch wel aan durf. Heb t geluk dat hij heel koel is in zijn hoofd.


Sizzle schreef
Ik heb een tijdje een seniorbrok gegeven (van Eggersman of Marstall, weer niet meer zeker) bij een jong paard dat niet goed in de groei kwam. Daar zit alles extra in voor spieronderhoud omdat oude paarden spier verliezen en veel olie-houdende componenten voor gedoseerde energie. Dat paard knapte daar echt razendsnel van op.


Dit klinkt ook goed! Hier ga ik me even in verdiepen. Ben je na het herstel weer over gegaan op je normale brok of ben je dit bij blijven voeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 10:27 



 
Profiel   

Nee daarna kreeg hij gewoon weer basisbrok. Ik heb het een maand of 3 gegeven.
Het is zo gemaakt dat het beter opgenomen wordt dus je moet wel oppassen dat ze dan niet ineens dik worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 10:37 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Nee daarna kreeg hij gewoon weer basisbrok. Ik heb het een maand of 3 gegeven.
Het is zo gemaakt dat het beter opgenomen wordt dus je moet wel oppassen dat ze dan niet ineens dik worden.


Thanks voor de tip! Ik denk dat ik dit ook ga proberen, even kijken hoe hij erop reageert.

Pup is vandaag ook "verhuist", niet van stalling maar wel naar een andere stal, heeft dr ff 1.5meter bij in de lengte :D die kan nu lekker zn beentjes strekken op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 19:17 



 
Profiel   

Het is ook echt een flinke jongen! Mooie combinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 11:29 



 
Profiel   

Aaah legend!!! <3
Jullie zijn van ver gekomen maar wat super dat je door hebt gezet! Hij ziet er goed uit. Dat schrale komt wel goed hij is nu vooral bezig met spieren maken dat kost energie geef hem anders lucerne extra bij van hartog digest heeft bij merci ook goed geholpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 21:01 



 
Profiel   

Anita158 schreef
Het is ook echt een flinke jongen! Mooie combinatie.

Dankjewel! :j


R_emkee schreef
Aaah legend!!! <3
Jullie zijn van ver gekomen maar wat super dat je door hebt gezet! Hij ziet er goed uit. Dat schrale komt wel goed hij is nu vooral bezig met spieren maken dat kost energie geef hem anders lucerne extra bij van hartog digest heeft bij merci ook goed geholpen


Knapperd he! Hij gaat ontzettend vooruit inderdaad, lijkt af en toe of we in een sneltrein zitten maar ben zo dankbaar voor m :=
Hij krijgt nu fibrebrokken erbij en slobber ipv muesli (dailysbest) na trainingen, hopen dat t gauw werkt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 20:37 



 
Profiel   

Super zeg!! :D

Wat betreft aankomen en voer, ik zou dan voor iets gaan waar veel vet% in zit. Ik had ook zo’n paard (ook jong en groot) en die kwam mooi aan en bleef ook goed op gewicht op de Cornmuesli van Marstall, maar ook bijvoorbeeld Energy Control van Pavo is geschikt voor zulke paarden. Er zijn zoveel soorten voer, vast iets wat voor jullie geschikt is. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 21:01 



 
Profiel   

Leuk paard! Tip voor jou;denk om de pianohanden. Verder ziet het er mooi uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:43 



 
Profiel   

Change3x schreef
Super zeg!! :D

Wat betreft aankomen en voer, ik zou dan voor iets gaan waar veel vet% in zit. Ik had ook zo’n paard (ook jong en groot) en die kwam mooi aan en bleef ook goed op gewicht op de Cornmuesli van Marstall, maar ook bijvoorbeeld Energy Control van Pavo is geschikt voor zulke paarden. Er zijn zoveel soorten voer, vast iets wat voor jullie geschikt is. :j


Ik ben nu begonnen met 18+/slobber na training en hij krijgt fibra premium, nog te kort om te beoordelen of het echt werkt, hij vind het in iedergeval lekker :')

And thanks! Morgen mogen we weer na even een paar weekjes niks :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 16:30 



 
Profiel   

ChaplinC schreef
Leuk paard! Tip voor jou;denk om de pianohanden. Verder ziet het er mooi uit


Dankjewel!
Couldn't agree more, vroeger piano gespeeld zal dat het zijn := Nee geintje, betrap mezelf erop zodra ik met zweep rij, mn handen horizontaal gaan, heel frustrerend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 16:31 



 
Profiel   

Wat een leuk paard! Hij toont ook echt enorm groot en jullie zijn een ontzettend leuke combinatie om te zien.

Let goed op je handhouding, je mag ze meer rechtop houden (hoewel ik zelf ook altijd last had van een platte hand als ik een zweep vast had). Is de zweep noodzakelijk op wedstrijd of kan je er bijvoorbeeld tijdens de trainingen meer aandacht aan besteden door hem meer actief te maken (vaker overgangen rijden, etc.) zodat de zweep "overbodig" wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 18:53 



 
Profiel   

Vaiqua schreef
Wat een leuk paard! Hij toont ook echt enorm groot en jullie zijn een ontzettend leuke combinatie om te zien.

Let goed op je handhouding, je mag ze meer rechtop houden (hoewel ik zelf ook altijd last had van een platte hand als ik een zweep vast had). Is de zweep noodzakelijk op wedstrijd of kan je er bijvoorbeeld tijdens de trainingen meer aandacht aan besteden door hem meer actief te maken (vaker overgangen rijden, etc.) zodat de zweep "overbodig" wordt?


Ah lief dankjewel <3 zal hem binnenkort weer eens meten, ben zslf ook wel benieuwd. Gok zelf dat ie mss al wel 1.81 is :=

Ik gebruik mn zweep eigenlijk bijna nooit, soms n tikje met aan galloperen of een tikje achter mn been om zn achterhand te activeren op een volte oid, dat ie net even meer onder treed.

Ik wilde zelf nog niet met sporen rijden, omdat ik mn hulpen zo klein/zacht mogelijk wil houden en omdat k nog niet een hele stille houding had, dus wil niet continus in zn zij porren omdat ik mn benen niet stil aan leg. Dat gaaat nu n stuk beter, dus gister hebben we de zweep aan de kant gegooid en de spoortjes omgedaan, ondanks veel spanning (1e keer indoor, 3e concour) en niet tevreden, toch nog super punten: 189,5 en 187.5 en nummer 4 en 5.

Trots op mn pup. In 3 wedstrijden nu B+5, terwijl we dit jaar gewoon nog mee rijden voor de ervaring. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 17:32 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je nieuwe puntjes! Dat wordt je onderschrift veranderen haha. Je zou evt nog grasmix erbij kunnen geven als extra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 02:22 



 
Profiel   

smit_ilse schreef
Gefeliciteerd met je nieuwe puntjes! Dat wordt je onderschrift veranderen haha. Je zou evt nog grasmix erbij kunnen geven als extra.


Scherp! Haha :=
Thanks <3 Toch wel blij mee, maar vind een fijn gevoel na de proef toch waardervoller dan die winst beken ik eerlijk :') Maar ik klaag niet haha.

Ja hij krijgt nu fibre brok van bosgoed, in combi met 18+ brok. Ben benieuwd hoe die daarop reageert over n tijdje. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 20:05 



 
Profiel   

Ja dat snap ik helemaal! Wanneer heb je de volgende?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 02:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen