Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

6 maanden een combinatie. En zo zien we er nu uit *Carado*

 
Profiel   

Hee hoi!!

Ik (Tamar) ben nu 6 maanden een combinatie met mijn lieve, maar enigzins gecompliceerde 7 jarige welsh kruising Carado *\o/*

Ik kocht Carado zonder hem te gaan bezichtigen. Iets met afstand en Corona, en onder het mom, ik ben jong. We gokken het erop. Ik kreeg een ontzettend afgesloten bang paard uit de trailer, waarbij ik me instand afvroeg waar ik aan begonnen was. Ik heb hem 4 weken laten wennen, en toen voor het eerst opgestapt. Hij kende eigenlijk niks. Stap was kort en snel, de draf was vluchtig, kort en krabbelig met de voorbenen. Galop? Was vooral vasthouden voor je leven en bidden dat we niet onderuit gingen.

Dag in, dag uit. Met een enorm divers schema. Zijn we aan de slag gegaan. Belonen en zo min mogelijk druk bleek een uitkomst. Daarbij kon ik mijn ervaring als Westernruiter een beetje toepassen, daar hij zijn ontspanning vond in het 'joggen'. Ook het sturen paste we toe zoals ik dat daaruit geleerd heb. Dit paste hem goed, en in de dressuur begint het er langzaam op te lijken.

Ondertussen kunnen we buitenrijden zonder dat ik dreig te gaan vliegen (hij is razendsnel en was heel bang buiten) Hobbelen we op neckrope. Hebben we ondervonden dat bitloos rijden niet je ding is -O- _/-\o_

En gaan we een begin maken met een springcarrïere. Want dat blijkt van hem een grote hobby te zijn. Nu moet ik nog even de moed bij elkaar verzamelen.

Dan nu. Foto's.
Waar we momenteel aan werken:
Soepel maken rechtsom
Ontspanning is altijd de rode draad in het rijden
Je schouders vriendin :D :o -O-
Paslengte
Galop

Enjoy :D


[ img ]

[ img ]


Oopsie
[ img ]


[ img ]



[ img ]

[ img ]

Hou op met me hoor.
[ img ]

Bye bye!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-20 19:28 



 
Profiel   

Ik vind jullie een hele leuke combinatie, en je ziet eruit alsof je het rijden heel leuk vindt!

Ik vind de houding van je armen op zich oke, je schouders zijn niet het grootste probleem. Je handen draag je mooi, maar je mag ze wel rechtop houden, niet plat, met platte handen ben je eigenlijk de vering in je ellebogen en polsen kwijt, wat ook een reden kan zijn dat je paard wat tegen de hand is.

Verder zie ik spanning in je bovenbenen, je mag je been echt mooi lang maken, bovenbeen ontspannen, en dan zul je merken dat je je beugel in galop niet meer kwijtraakt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-20 21:00 



 
Profiel   

Wat een leukerd, en knap dat je een paard durft te kopen zonder te bezichtigen haha.

Het ziet er over het algemeen al netjes uit. Zo vanaf een foto, lijkt het erop dat hij wat onder je vandaan loopt af en toe en daardoor ook wat strak wordt in de bovenlijn en zn neus eruit drukt.
Als dat zo is, zou ik vooral bezig gaan met tempocontrole en dat hij onder je blijft.

Succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 04:28 



 
Profiel   

Ik kan me in beide wel vinden inderdaad!!

Hij liep niet persee in een te hoog tempo, wel bewoog hij heel groot eerste keer op gras en hij was helemaal in z'n element. Rijden op hem is echt een genot. Hij kan je een heel gaaf gevoel geven! Ik keek altijd heel boos met rijden. Daar heb ik tegenwoordig nauwelijks meer last van

Bedankt voor de tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 05:32 



 
Profiel   

wat een gave pony zeg, echt hartstikke leuke combinatie zijn jullie zo!
ik heb het idee dat je je zadel wat te ver naar voren hebt liggen,scheelt echt maar klein stukje hoor.
en je zit zelf nogal achter op het zadel.
kijk dus of je het zadel echt achter de schoft en schouder kunt leggen, vaak merk je dat dan ook wel aan de beweging dat die beter word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 07:14 



 
Profiel   

Graag gedaan TS :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 08:21 



 
Profiel   

ellepel schreef
wat een gave pony zeg, echt hartstikke leuke combinatie zijn jullie zo!
ik heb het idee dat je je zadel wat te ver naar voren hebt liggen,scheelt echt maar klein stukje hoor.
en je zit zelf nogal achter op het zadel.
kijk dus of je het zadel echt achter de schoft en schouder kunt leggen, vaak merk je dat dan ook wel aan de beweging dat die beter word.



Goeie inderdaad! Ik zit zelf soms indd een beetje achterop. Tegenwoordig gaat dat alweer wat beter. Ik heb heel lang op een zadel gezeten, wat mij absoluut niet verbeterd heeft dus ik moet vaak nog een beetje zoeken naar het goeie punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 10:04 



 
Profiel   

Wat zijn jullie een leuke Combinatie!
probeer jezelf niet te ver naar achter in t zadel te duwen.
Maar ik vind jullie erg knap saampjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-20 08:42 



 
Profiel   

Leuke combinatie :D

Ik heb het idee dat je nog wat naar balans zoekt in het zadel. Probeer jouw benen vanuit je heup lang te maken, knie licht gebogen te houden en zoek het midden van het zadel op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-20 23:22 



 
Profiel   

Wat een leuke pony, en supermooi getekend <3.

Ik denk dat je je beugels een gaatje korter moet doen, je steekt je been naar voren en verliest je beugel, zie ik. Iets korter geeft wat meer steun en daardoor kan je been netter leggen. Ook lijkt het alsof je zadel wat naar voren schuift. Ik kan me zo voorstellen dat hij door training een stuk meer spieren heeft gekregen :D. Een check kan geen kwaad iig.

Heel leuk diertje en wie weet je volgende topic een springfoto :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 07:20 



 
Profiel   

Even het hele bericht lezen, het is goed bedoelt! :)

Je houding stoort mij eigenlijk niet zo, je mag wat meer in het midden zitten maar daar werk je aan en verder is je houding imo functioneel en netjes.

Wat me wel stoort is de spanning die zichtbaar is op de foto's en het idé dat de lage neusriem behoorlijk strak zit. Ik heb eigenlijk in het algemeen het idé dat het hoofdstel hem niet zo comfortabel zit. Ik dénk dat je een behoorlijke knabbelaar hebt die nerveus wordt van veel beweging in de mond en ik heb het idé dat met de huidige afstelling of met dit hoofdstel, het bit dusdanig vrij ligt dat het hem ergert waardoor je die spanning in de neus en mond krijgt die op deze foto's te zien is.

En dat is jammer, want ik zie eveneens een ruiter die met een lichte hand rijdt en hem ruimte geeft! :) Ik zou bij dit paard eigenlijk eens een anatomisch hoofdstel overwegen of eentje met een hoge neusriem. Dat de neusriem op een hoger punt ligt. Ik kan niet goed zeggen waarom, maar ik heb het idé dat waar ie nu ligt, hem stoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 07:48 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Even het hele bericht lezen, het is goed bedoelt! :)

Je houding stoort mij eigenlijk niet zo, je mag wat meer in het midden zitten maar daar werk je aan en verder is je houding imo functioneel en netjes.

Wat me wel stoort is de spanning die zichtbaar is op de foto's en het idé dat de lage neusriem behoorlijk strak zit. Ik heb eigenlijk in het algemeen het idé dat het hoofdstel hem niet zo comfortabel zit. Ik dénk dat je een behoorlijke knabbelaar hebt die nerveus wordt van veel beweging in de mond en ik heb het idé dat met de huidige afstelling of met dit hoofdstel, het bit dusdanig vrij ligt dat het hem ergert waardoor je die spanning in de neus en mond krijgt die op deze foto's te zien is.

En dat is jammer, want ik zie eveneens een ruiter die met een lichte hand rijdt en hem ruimte geeft! :) Ik zou bij dit paard eigenlijk eens een anatomisch hoofdstel overwegen of eentje met een hoge neusriem. Dat de neusriem op een hoger punt ligt. Ik kan niet goed zeggen waarom, maar ik heb het idé dat waar ie nu ligt, hem stoort.



Ik snap je aanname eigenlijk vrij goed. Hij heeft trouwens nu ook een ander bitje in dan daar. We hebben een anatomisch hoofdstel op proef gehad maar hij reageerd daar absoluut niet oke op. We hebben ook met gecombineerde neusriem gereden. En hij heeft de voorkeur voor deze. Hij was behoorlijk aan het snurken. Zijn neusgaten zijn groot en ik denk dat daardoor de neusriem strak lijkt te zitten. Er passen altijd 2 tot misschien wel 3 vingers tussen aan de bovenkant. Daar ben ik altijd heel kritisch op. Door de nieuwe omgeving en een heel andere bodem dan normaal heeft hij wat spanning. Dit uit zich vaak in het optrekken van de bovenlip. Dat doet ie. Met elk hoofdstel, met halster. Altijd. En hij is altijd aan het briesen. Dus zijn lip is altijd druk in de weer. Al met al is het een samenloop van dingen op dat moment. De neusriem heb ik nu volgens mij ook een gat hoger zitten. Zal later eens een nieuwe foto plaatsen. Hij is in elk geval lichamelijk volledig gecheckt. En we hebben al aardig wat hoofdstellen geprobeerd. Het blijft een beetje een zoektocht. En ik moet altijd heel goed bedenken waar ik m'n geld aan uitgeef. Maar ik kan je punt heel goed snappen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 10:41 



 
Profiel   

Ik wou dat er een vind ik leuk knop op bokt kwam ik kan niet op iedereen reageren, maar leuk dat jullie zeggen wat je ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 10:47 



 
Profiel   

Wat een prachtige pony!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 20:48 



 
Profiel   

TijnnFaith schreef
Ik wou dat er een vind ik leuk knop op bokt kwam ik kan niet op iedereen reageren, maar leuk dat jullie zeggen wat je ziet.

Jij reageert ook super leuk op commentaar vind ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 01:07 



 
Profiel   

wat een mooie pony zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 15:39 



 
Profiel   

Heel mooie pony leuk dat je zulke leuke tips krijgt! Ik heb zelf geen eigen paard en m’n verzorgpaardje is nog te jong om bereden te worden. Ben zo benieuwd hoe dat gaat worden heel veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 19:06 



 
Profiel   

Op de vierde foto steek je de handen te ver naar voren. Probeer de knik in je elleboog te houden zodat je mee kan veren. Verder ziet het heel vriendelijk uit. Mooie combinatie <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 12:07 



 
Profiel   

Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 21:06 



 
Profiel   

Je hebt een prachtig paard onder je k.nt! <3 Gaaf beestje.

wat me opvalt is die open schuimmond en ik vraag me af of je neusriem niet te strak zit, eventueel te laag, en of je bit voor hem niet fijn is, en of je wellicht toch te streng met je hand bent. Je paard is niet happy in zijn mond en daardoor strak.

Probeer je handen eens ontspannen boven de manen kam te houden en ga eens heel bewust je vingers, je armen, je schouders lekker ontspannen. Pak eens als beeld alsof het paardenmondje een enorm kostbaar porselein kopje is dat heel gauw gaat breken. Wat gebeurt er dan met hoe jij je teugels vasthoudt en het contact met het bit onderhoudt. Kijk eens bij jezelf of je de neiging hebt om met je linker hand terug te werken? Of anders gezegd ga eens zoeken wat je paard zo hindert. Is het je zadel, het bit, het hoofdstel, ben je voor dit paard te hard? Ik krijg er de vinger niet op.
Ga eens echt op je kont zitten als het ware in je zadel en ga eens lekker ontspannen zitten. Mooi je benen zacht aan je paard zodat je hem echt eens kunt gaan rijden met je billen, kuit en handen (halve ophouding). Is niet gemakkelijk.

Je lijkt me een vriendelijke ruiter die het in zich heeft om goed te leren rijden. Dus ga er voor, zoek een goede instructrice (klassiek?) dan komt het wel goed met jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 16:52 



 
Profiel   

Wat een heerlijk stel zijn jullie. Ik heb niet alle reacties gelezen, de enige tips die ik kan meegeven zijn het minder achterover hangen. Dit is denk ik tijdens het doorzitten (?) en probeer je benen minder naar voren te drukken. Misschien is het een idee om eens een riempje om je singel en beugel te doen, zodat je went aan de plaatsing van voeten en been. Veel succes en plezier, jullie zien er leuk uit samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:41 



 
Profiel   

Wat een super leuk dier! Ik vind hem heel erg aansprekend :j
Zoals mijn voorgangers al gezegd hebben: wat dapper om ongezien een pony te kopen.
Ik wens jullie veel plezier en geluk toe :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:57 



 
Profiel   

Kleine update ondertussen.

We rijden inmiddels met een springzadel. Hij loopt hier echt top onder. Dressuurzadel bleek net aan te krap te zijn achter de schouder, waar ook de spanning bij hem vandaan kwam. Tevens een anatomisch hoofdstel op de kop getikt (imitatie micklem) misschien een combinatie van beide, maar het zorgt ervoor dat hij veel meer ontspanning heeft. Ik kan er ook beter in zitten.

Ik lees alles mee maar reageer niet overal op
Thanks voor de reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 18:13 



 
Profiel   

Wat een mooi dier en wat zijn jullie een leuke combinatie. Dapper ook dat je het hebt aangedurfd om een dier te kopen zonder hem eerst te bezichtigen, maar zo te lezen raken jullie al steeds meer op elkaar ingespeeld.

Ik ga mee wat hierboven ook al gezegd is; probeer ontspannen en in het midden van je zadel te zitten en hou je handen wat meer rechtop, maar nu je een ander zadel en hoofdstel hebt zal dit misschien al een stuk gemakkelijker gaan. Verder ziet het er erg vriendelijk uit en naarmate jullie beter op elkaar ingespeeld raken, zal het ook steeds beter gaan.

Veel succes en plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 18:24 



 
Profiel   

Wat een knap paard <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 16:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen