Alleen naar EquiDay!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Alleen naar EquiDay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 06:35

Ik vind het gisteren een leuke dag! Was een stuk drukker dan vorig jaar.

Gaan jullie ook naar EquiFair?
Ik sta 3 sept met mijn stand in Someren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101758
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 07:06

Melisje_92 schreef:
Het was een leuke dag!

Hier ging de open les vrijheidsdressuur top! Luna deed het geweldig met al dat publiek (denk dat ik het zelf spannender vond :')), scheelt wel dat ze al genoeg gezien heeft in haar leven. Aan het einde was het wel heel duidelijk dat dr koppie vol zat haha

De kruising Noriker/Connemara?

anvt_xx
Berichten: 268
Geregistreerd: 11-10-07

Re: Alleen naar EquiDay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 07:57

Ik heb er als vrijwilliger geholpen aan de scan punten. Om. 11u hadden we al ruim 1500 tickets gescand, dus druk was het zeker. Ik vond het wel echt een mooie en goed georganiseerde editie :D

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:32

memory schreef:
ikke schreef:
Andere Stippel ook even vast gelegd; zo'n geweldig, zelfingenomen paard dat net niet strak genoeg opgevoed is. Het is lachen om naar te kijken en er gebeurt niks geks of gevaarlijks, maar deze Appie had zich iets meer privileges toegeëigend dan eigenlijk goed voor d'r was :D :D Ik mag dat soort persoonlijkheden wel :j

Ik ga nu wel meer voor de krenten in de pap, zoals die Appie :D en je ontmoet weer mensen die je in geen jaaaaaren gesproken hebt +:)+


Leuk om je even gesproken te hebben. Die stippel is mijn draak }> . Heel trots op mijn niet zo strakke opvoeding :D , er moet natuurlijk wel wat te lachen overblijven. Poez is een diva die haar zenuwen op deze manier de baas is.
Zou het leuk vinden om de foto's te ontvangen :j

Ik heb je een PB gestuurd. Natuurlijk ga ik je die foto's toesturen.

Punt is natuurlijk ook dat er een balans moet zijn tussen wat veilig is en wat je beiden comfortabel vindt. Vanaf de zijkant had ik wel de indruk dat je daar best goed zat.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:45

minouesmee schreef:
Ik vind het gisteren een leuke dag! Was een stuk drukker dan vorig jaar.

Gaan jullie ook naar EquiFair?
Ik sta 3 sept met mijn stand in Someren.


Ik twijfel over een stand op Exloo. Heb de donderdag ervoor cursus in Heesch, de vrijdag clinic in zuid Limburg en dan zaterdag naar Exloo. Weet überhaupt niet of er nog plek is.
Someren heeft minder zin qua locatie. Dat is echt een end weg van mijn thuisbasis (Zwolle)

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Alleen naar EquiDay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:56

Ik vond het ook een leuke, gezellige dag.

Er was wel heel weinig te eten en overal waren super lange rijen, gelukkig was dit wel van tevoren gecommuniceerd via de mail :)

Ik ben wel echt geschrokken van één demo. Hierbij werd een alternatieve genezingswijze als de methode om o.a. koliek te behandelen gepresenteerd. Levensgevaarlijk. In plaats van de dierenarts bellen met een rood lampje op je paard schijnen… Ik hoop echt van harte dat mensen dit niet overnemen en we dan per ongeluk dode paarden hebben.

Lijkt me wel moeilijk als organisatie juist op zo’n event om alle mogelijkheden te presenteren maar wel de veiligheid van mens en paard in het oog te houden.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:00

anvt_xx schreef:
Ik heb er als vrijwilliger geholpen aan de scan punten. Om. 11u hadden we al ruim 1500 tickets gescand, dus druk was het zeker. Ik vond het wel echt een mooie en goed georganiseerde editie :D

Hoeveel bezoekers denken jullie dat er geweest zijn? Ben wel benieuwd!

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:16

lies_sparkle schreef:
Ik vond het ook een leuke, gezellige dag.

Er was wel heel weinig te eten en overal waren super lange rijen, gelukkig was dit wel van tevoren gecommuniceerd via de mail :)

Ik ben wel echt geschrokken van één demo. Hierbij werd een alternatieve genezingswijze als de methode om o.a. koliek te behandelen gepresenteerd. Levensgevaarlijk. In plaats van de dierenarts bellen met een rood lampje op je paard schijnen… Ik hoop echt van harte dat mensen dit niet overnemen en we dan per ongeluk dode paarden hebben.

Lijkt me wel moeilijk als organisatie juist op zo’n event om alle mogelijkheden te presenteren maar wel de veiligheid van mens en paard in het oog te houden.

Te laat, er zijn al dode paarden doordat men naar zwemelende Bokkers luisterde in plaats van de dierenarts te bellen.

Ooit van Linda Tellington Jones geleerd: Bij koliek bel je de dierenarts en daarna kun je, tot de dierenarts er is, deze techniekjes gebruiken om het voor het paard iets minder oncomfortabel te maken.
Die massage/acupressuur techniekjes kun je leren en zijn niet zo moeilijk; IR-apparatuur (want daar gaat het hier over) heeft de gemiddelde paardenhouder niet liggen.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Alleen naar EquiDay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:25

Was gisteren zeker een gezellige dag met leuke demo's en lezingen. Er waren wel meer demo's waar ik van schrok wat er gebeurde. Maar lekker druk maar niet te druk. En beter geregeld de punten koffie/thee/broodje. Ik sta in juni in Exloo in de NVVR stand.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:26

Bellatrix schreef:
Melisje_92 schreef:
Het was een leuke dag!

Hier ging de open les vrijheidsdressuur top! Luna deed het geweldig met al dat publiek (denk dat ik het zelf spannender vond :')), scheelt wel dat ze al genoeg gezien heeft in haar leven. Aan het einde was het wel heel duidelijk dat dr koppie vol zat haha

De kruising Noriker/Connemara?


Ja klopt!

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:57

eilleen333 schreef:
minouesmee schreef:
Ik vind het gisteren een leuke dag! Was een stuk drukker dan vorig jaar.

Gaan jullie ook naar EquiFair?
Ik sta 3 sept met mijn stand in Someren.


Ik twijfel over een stand op Exloo. Heb de donderdag ervoor cursus in Heesch, de vrijdag clinic in zuid Limburg en dan zaterdag naar Exloo. Weet überhaupt niet of er nog plek is.
Someren heeft minder zin qua locatie. Dat is echt een end weg van mijn thuisbasis (Zwolle)


Voor mij is Exloo juist een end weg haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101758
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:48


Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:17


minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:23

Weet iemand of EquiFair noord vorig jaar een beetje druk bezocht werd? Ik hoor namelijk wisselende verhalen. Twijfel heel erg of ik een standplaats zal huren. Het is namelijk 2 uur rijden voor mij.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:50

minouesmee schreef:
Weet iemand of EquiFair noord vorig jaar een beetje druk bezocht werd? Ik hoor namelijk wisselende verhalen. Twijfel heel erg of ik een standplaats zal huren. Het is namelijk 2 uur rijden voor mij.

Hoe groot is de kans dat daar mensen komen die jouw doelgroep zijn?

Ik had niet het idee dat het razend druk was op de Equiday, als in: het is weleens drukker geweest, voor mijn gevoel.
Maar blijkbaar was deze editie een van de drukst bezochte.

Wil je dus een realistisch beeld van "goed bezocht" kijk je naar daadwerkelijke bezoekersaantallen.

Callippo kan je die getallen vast wel ophoesten.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:02

lies_sparkle schreef:
Ik vond het ook een leuke, gezellige dag.

Er was wel heel weinig te eten en overal waren super lange rijen, gelukkig was dit wel van tevoren gecommuniceerd via de mail :)

Ik ben wel echt geschrokken van één demo. Hierbij werd een alternatieve genezingswijze als de methode om o.a. koliek te behandelen gepresenteerd. Levensgevaarlijk. In plaats van de dierenarts bellen met een rood lampje op je paard schijnen… Ik hoop echt van harte dat mensen dit niet overnemen en we dan per ongeluk dode paarden hebben.

Lijkt me wel moeilijk als organisatie juist op zo’n event om alle mogelijkheden te presenteren maar wel de veiligheid van mens en paard in het oog te houden.



Hier schrik ik wel van..
Sowieso lijkt het wel een trend om de dierenarts met regelmaat maar over te slaan..

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:26

ikke schreef:
minouesmee schreef:
Weet iemand of EquiFair noord vorig jaar een beetje druk bezocht werd? Ik hoor namelijk wisselende verhalen. Twijfel heel erg of ik een standplaats zal huren. Het is namelijk 2 uur rijden voor mij.

Hoe groot is de kans dat daar mensen komen die jouw doelgroep zijn?

Ik had niet het idee dat het razend druk was op de Equiday, als in: het is weleens drukker geweest, voor mijn gevoel.
Maar blijkbaar was deze editie een van de drukst bezochte.

Wil je dus een realistisch beeld van "goed bezocht" kijk je naar daadwerkelijke bezoekersaantallen.

Callippo kan je die getallen vast wel ophoesten.

Ik vond deze editie van Equiday erg druk! Vorig jaar was het voor mijn gevoel echt rustig.

EquiFair, ben ik nog nooit geweest. Ik heb inmiddels het bezoekers aantal van vorig jaar binnen. 2022 zaten ze op 750 bezoekers. Ze hopen dit naar rond de 1000. Lastig hoor.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Alleen naar EquiDay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:30

@minouesmee: denk dat het interessanter is om te vragen hoeveel stands er zullen staan, aka concurrentie.

Equiday was heel druk, alleen voor ons was het uiteindelijk geen beste dag qua omzet omdat de concurrentie te groot was.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:45

SpikkelFire schreef:
@minouesmee: denk dat het interessanter is om te vragen hoeveel stands er zullen staan, aka concurrentie.

Equiday was heel druk, alleen voor ons was het uiteindelijk geen beste dag qua omzet omdat de concurrentie te groot was.

Afgaand op je onderschrift ben jij geen veel-van-weinig-toko en dan moet je, in mijn optiek, je juist onderscheiden van je concurrenten door je aanbod.

Ik heb je niet gezien dus voel je niet persoonlijk aangevallen, zo is het niet bedoelt maar vanuit mijn standpunt als bezoeker: ik ben op zoek naar dingen die ik (nog) niet ken; nieuwe inzichten, produkten en diensten. De variaties op de thema's ken ik intussen ook allemaal wel.

In die context was het wat mager of ik loop al te lang mee. Ik ben dus blijven steken bij een touw omdat Stippel er eentje gesloopt had, de vrouw met de Rocky Mountain omdat we ook een gangenpaard hebben en iemand die iets nuttigs te melden had over voerautomaten.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Alleen naar EquiDay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:08

Klopt helemaal, ik voel me ook zeker niet aangevallen. Weet nu ook beter over de plaatsing en inrichting van de stand voor de volgende x!

Desondanks hebben we een leuke dag gehad verder :D

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Alleen naar EquiDay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:50

Vorig jaar was voor ons Equiday echt verre van rendabel := dit jaar daarentegen, ik had van 10 tot 2 praktisch continu de tent vol. Echt bizar. Hele goede omzet gedraait die dag. Nu heb ik niet zo last van concurrentie met mijn producten op equiday dat scheelt


Equifair is voor mij dichtbij daar ik in Drenthe zit. Maar ik twijfel toch gezien het een vrij kleine beurs is… Nog even over nadenken

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Alleen naar EquiDay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:58

Ik heb ook echt een top omzet gedraaid dit jaar op Equiday! Vorig jaar kwam ik net uit de kosten.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:53

minouesmee schreef:
Ik heb ook echt een top omzet gedraaid dit jaar op Equiday! Vorig jaar kwam ik net uit de kosten.

Dan zou ik als ik jou was Exloo ook proberen! 1000 bezoekers is nog steeds aardig wat.

Voor mij is die helaas echt te ver helaas.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:08

SpikkelFire schreef:
minouesmee schreef:
Ik heb ook echt een top omzet gedraaid dit jaar op Equiday! Vorig jaar kwam ik net uit de kosten.

Dan zou ik als ik jou was Exloo ook proberen! 1000 bezoekers is nog steeds aardig wat.

Voor mij is die helaas echt te ver helaas.

Ik twijfel dus enorm. Voor mij is het ook niet in de buurt. Minimaal 2 uur rijden.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:20

minouesmee schreef:
SpikkelFire schreef:
[quote="minouesmee"
Ik heb ook echt een top omzet gedraaid dit jaar op Equiday! Vorig jaar kwam ik net uit de kosten.
[/quote
Dan zou ik als ik jou was Exloo ook proberen! 1000 bezoekers is nog steeds aardig wat.

Voor mij is die helaas echt te ver helaas.

Ik twijfel dus enorm. Voor mij is het ook niet in de buurt. Minimaal 2 uur rijden.


In Someren is nog een equifair in het najaar. Misschien is dat dichterbij?