Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 132 van de 192 [ 4778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 192  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

 
Profiel   

Eigenaren zijn ook niet altijd even netjes merk ik. Laatst deed iemand via Facebook oproepje voor een bijrijder voor haar paard. Dus ik netjes een berichtje gestuurd. Stuurde ze later nog een berichtje op wat voor niveau ik wedstrijden had gereden, ik weer netjes geantwoord en toen bleef het stil :+. Dat ik echt dacht: is het teveel moeite om even een berichtje te doen 'goh ik heb iemand gevonden' o.i.d.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 20:59 



 
Profiel   

Oh, heel irritant. Dat is idd niet netjes.

Ik klaag nog even verder. Over paardlief dit keer. Precies nu ik kennismakingen wil gaan doen, is ze niet zoals ze normaal is. In negatieve zin dan. Ik zie me al staan "Ja zo doet ze normaal nooit" :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 21:12 



 
Profiel   

Ik had vanavond weer een testrijder. Met in mijn achterhoofd de vorige testrijder (toen werd mijn paard zo gefrustreerd van de onduidelijke hulpen dat hij omhoog kwam) met lood in mijn schoenen er vanavond aan begonnen... nou meneer was echt zoooooooooooo relaxed dat hij gewoon lui genoemd kon worden, dat ken ik dan ook weer niet van hem. Testrijder moest dus flink aan de bak, want meneer trok zijn trucendoos open om het zichzelf lekker makkelijk te maken.

Gelukkig ging het verder super onder het zadel en ik heb hem dan voor de kennismaking liever lui dan fris en ze kreeg hem uiteindelijk best lekker actief aan het lopen. Mooie stille hand en evenwichtige zit. Wel echt een klein meiske met 55 kg, 1.62 m en 14 jaar, maar aangezien ik eind dit jaar ook een beginnetje gaan maken onder het zadel met mijn dan 3,5 jarige komt mij het wel goed uit dat ze klein is.

Ze heeft afgelopen zomer vakantiewerk gedaan op stal, dus ze kent mijn paarden al en ik ken haar al een beetje. Alleen die leeftijd vind ik een dingetje met alleen rijden, hoe hebben jullie dat geregeld met minderjarige bijrijders?
Ik zat er aan te denken om af te spreken dat ze ‘s avonds, nadat de avond voorbeurt is geweest en op zondag, niet alleen mag rijden, dus dat er altijd iemand bij moet zijn, zoals een vriendinnetje, ouders of zus.
Overdag loopt er doorgaans altijd wel volk op stal (zorgboerderij) en twee avonden in de week zijn er lessen, maar de andere avonden en op zondag is het er erg rustig, ik ben dan zelf ook regelmatig alleen op stal.
Ik zou er gewoon geen fijn gevoel bij hebben als een 14 jarige er helemaal alleen is, zonder dat er iemand een oogje in het zeil houdt en de stalhoudster kan waarschuwen als er onverhoopt toch iets mis gaat.

Maar ik vraag me af of ik daar niet wat te ‘panisch’ in ben... wat denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 21:41 



 
Profiel   

Nope, helemaal gelijk. Het zal je maar gebeuren dat er wel wat is, en ze is alleen.. Beter vanaf het begin duidelijk zijn dat dit niet kan.

Misschien de zondag sowieso eruit laten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 21:45 



 
Profiel   

Vind ik een normale en nette bezorgdheid hoor Daphara. Denk dat haar ouders het ook
appreciëren dat je daar zo zorgvuldig mee omgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 22:10 



 
Profiel   

ik heb nu ook een testruiter gehad. Ze is voor het mooie iets te lang. Maar ze kon mijn haf lekker voorwaarts rijden. E

Ik was zelf beetje verbaasd hoe ze met hem weg reed. Echt van hup voorwaarts blijven jij (mijn haf is liever lui dan moe). En dat heeft hij ook nodig.

zaterdag komt ze weer rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 07:29 



 
Profiel   

Daphara schreef
Ik had vanavond weer een testrijder. Met in mijn achterhoofd de vorige testrijder (toen werd mijn paard zo gefrustreerd van de onduidelijke hulpen dat hij omhoog kwam) met lood in mijn schoenen er vanavond aan begonnen... nou meneer was echt zoooooooooooo relaxed dat hij gewoon lui genoemd kon worden, dat ken ik dan ook weer niet van hem. Testrijder moest dus flink aan de bak, want meneer trok zijn trucendoos open om het zichzelf lekker makkelijk te maken.

Gelukkig ging het verder super onder het zadel en ik heb hem dan voor de kennismaking liever lui dan fris en ze kreeg hem uiteindelijk best lekker actief aan het lopen. Mooie stille hand en evenwichtige zit. Wel echt een klein meiske met 55 kg, 1.62 m en 14 jaar, maar aangezien ik eind dit jaar ook een beginnetje gaan maken onder het zadel met mijn dan 3,5 jarige komt mij het wel goed uit dat ze klein is.

Ze heeft afgelopen zomer vakantiewerk gedaan op stal, dus ze kent mijn paarden al en ik ken haar al een beetje. Alleen die leeftijd vind ik een dingetje met alleen rijden, hoe hebben jullie dat geregeld met minderjarige bijrijders?
Ik zat er aan te denken om af te spreken dat ze ‘s avonds, nadat de avond voorbeurt is geweest en op zondag, niet alleen mag rijden, dus dat er altijd iemand bij moet zijn, zoals een vriendinnetje, ouders of zus.
Overdag loopt er doorgaans altijd wel volk op stal (zorgboerderij) en twee avonden in de week zijn er lessen, maar de andere avonden en op zondag is het er erg rustig, ik ben dan zelf ook regelmatig alleen op stal.
Ik zou er gewoon geen fijn gevoel bij hebben als een 14 jarige er helemaal alleen is, zonder dat er iemand een oogje in het zeil houdt en de stalhoudster kan waarschuwen als er onverhoopt toch iets mis gaat.

Maar ik vraag me af of ik daar niet wat te ‘panisch’ in ben... wat denken jullie?


Ik snap je helemaal! Groot gelijk hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 00:08 



 
Profiel   

Hi!
Nee, merk dat de eigenaren ook wel heel wisselend zijn..
Zocht omg. Zwolle, daarbij werd er gereageerd dat ik bij iemand kon rijden, na eerste rit, vet enthousiast en de eigenaren ook.. Mocht mijn spullen (zadel end.) laten liggen en dan kon ik volgende week weer komen.
Daarbij reed er nog een ander meisje op het paard dat ik rijden kon, die wist van niets... En ik ook niet..
Of ik mijn spullen niet wilde laten liggen, dan kon ik wel lesgeven aan degene die dat paard al reed ipv rijden..

Huh, what?
Overigens zoek ik nog steeds, weten jullie evt nog mensen die omg. Zwolle/Dalfsen of juist omg zwartewaterland een bijrijder zoeken?
Heb zelf L eventing en dressuur. 'M Springen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 19:30 



 
Profiel   

Fakewell, ja zeg, dat klinkt nu ook best stom -O- Beetje vreemd, bijrijder zoeken en dan die bijrijder het rotjobje geven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 19:47 



 
Profiel   

Wat zei je fakewel: ‘voor les vraag ik wel een bijdrage van 30 per uur’?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 19:53 



 
Profiel   

Marocje schreef
Wat zei je fakewel: ‘voor les vraag ik wel een bijdrage van 30 per uur’?


Haha, dat was inderdaad wel de beste reactie geweest :o

Vind het heel bijzonder..
Dan ga je op zoek naar iemand die lesgeeft en niet naar een bijrijder.. Lijkt me
Ach, zo maak je weer eens wat mee :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 15:18 



 
Profiel   

Leeftijd is niet het grootste ding, het is de ervaring en het verantwoordelijkheidsgevoel. Zelf zit ik al sinds mijn 12e alleen tussen de pony's en mest ik mijn stal en wei uit, geef de paardjes eten,...
Daarbij ken ik genoeg kinderen van 14 die veel beter rijden dan mij (ik ben 18). Het probleem is inderdaad wel dat ze soms wel impulsieve beslissingen maken of ergens niet zo goed over nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 22:26 



 
Profiel   

Met dit topic in mijn achterhoofd bedacht ik ineens dat een bijrijder wel weer gezellig zou zijn op mijn nieuwe stalling. Ook op stal hoorde ik dat het lastig was om iemand te vinden. Ook dat ze alleen maar reacties kregen van hele jonge meiden.

Toch op een zaterdagochtend een advertentie op MP gezet. Binnen een half uur de eerste reactie en meteen die middag afgesproken. Klikte meteen goed. Dus ik had binnen een uur een bijrijder gevonden!
Nu kan zij alleen in het weekend. Dus ik dacht ik laat de advertentie even staan nog, wel op gereserveerd.... was benieuwd of er nog reacties zouden komen en of er iemand tussen zat voor doordeweeks.
Nou heb echt veel reactie gehad. Ook nog met een man kennisgemaakt die wel interesse had voor doordeweeks. Op het moment heb ik weinig tijd om hem wegwijs te maken. Maar daar wil hij wel op wachten.

Er is dus nog hoop haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 12:50 



 
Profiel   

Ik dacht ook iemand gevonden te hebben, maar na 2 weken is ze gestopt. Ze kan niet bieden wat Harry nodig heeft.
Harry wordt 8 en houdt van werken en moet wel zijn energie kwijt kunnen. Ik had de volgende dag met aandraven een springend en met hoofd schuddend hertje.

Dus helaas geen match. Nu is het door zijn leeftijd energie en grootte het wel lastig.
Voorlopig doe ik hem maar zelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 13:25 



 
Profiel   

Kimmetje, zonde dat het geen match is, maar 2 weken een combi is ook nog maar heel kort. Dat duurt vaak echt wel wat langer om elkaar goed te leren kennen.

Maar wat heeft zijn leeftijd ermee te maken? Genoeg 8 jarigen die allang hun wilde haren kwijt zijn en door iedereen te rijden zijn.
Bij een 3 of 4, zelfs 5 jarige snap ik zo’n opmerking, maar bij een 8 jarige niet echt.
Ieder dier is anders, maar ik zou bij zo’n leeftijd dat niet meer gebruiken als excuus/verklaring voor bepaald gedrag/karakter. Sommige dieren zijn gewoon zo totdat ze 25 jaar worden. :+

Sure lee, hopelijk vind je een goede match tussen de reacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 18:58 



 
Profiel   

Mijn nieuwe bijrijder heeft zaterdag voor het eerst op Roos gereden. Ging voor geen meter. Roos de hele tijd stil staan of de kant op lopen waar zij zelf heen wilde. Heb haar een paar tips gegeven. Ze vroeg ook nog of ze iets fout deed. Ik: nee hoor dat is gewoon Roos die duidelijk de leiding overneemt als jij die nog niet hebt.
Later heb ik ook nog tegen haar gezegd dat ze hier niet onzeker van hoeft te worden. Van mij hoeft niks perfect. Als ze maar met respect en liefdevol met mijn paarden omgaat. Leiderschap is wel te leren. Heb haar ook gezegd dat het mij ongeveer 2 jaar heeft gekost om te kunnen lezen en schrijven met Roos. Dus dat het wel goed komt als zij het ziet zitten om daar tijd in te steken.
Ze vond het heel fijn dat ik dat zei en dat ze dat zeker wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 19:05 



 
Profiel   

Fakewell schreef
Hi!
Nee, merk dat de eigenaren ook wel heel wisselend zijn..
Zocht omg. Zwolle, daarbij werd er gereageerd dat ik bij iemand kon rijden, na eerste rit, vet enthousiast en de eigenaren ook.. Mocht mijn spullen (zadel end.) laten liggen en dan kon ik volgende week weer komen.
Daarbij reed er nog een ander meisje op het paard dat ik rijden kon, die wist van niets... En ik ook niet..
Of ik mijn spullen niet wilde laten liggen, dan kon ik wel lesgeven aan degene die dat paard al reed ipv rijden..

Huh, what?
Overigens zoek ik nog steeds, weten jullie evt nog mensen die omg. Zwolle/Dalfsen of juist omg zwartewaterland een bijrijder zoeken?
Heb zelf L eventing en dressuur. 'M Springen..


Ik zag er gisteren een op Facebook staan! In Dalfsen is dat, weet niet of zij inmiddels al iemand gevonden heeft maar leek op een leuk paardje. Ik heb zelf niet gereageerd omdat ze een bijdrage vraagt en ik liever een helemaal groen paard heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 20:14 



 
Profiel   

cobiie schreef
Kimmetje, zonde dat het geen match is, maar 2 weken een combi is ook nog maar heel kort. Dat duurt vaak echt wel wat langer om elkaar goed te leren kennen.

Maar wat heeft zijn leeftijd ermee te maken? Genoeg 8 jarigen die allang hun wilde haren kwijt zijn en door iedereen te rijden zijn.
Bij een 3 of 4, zelfs 5 jarige snap ik zo’n opmerking, maar bij een 8 jarige niet echt.
Ieder dier is anders, maar ik zou bij zo’n leeftijd dat niet meer gebruiken als excuus/verklaring voor bepaald gedrag/karakter. Sommige dieren zijn gewoon zo totdat ze 25 jaar worden. :+

Sure lee, hopelijk vind je een goede match tussen de reacties.



Ja 2 weken is heel kort, maar doordat ze zelf niet kan bieden wat hij nodig heeft. Ik heb hem bijna 1 1/2 jaar en hij kwam als mager scharminkel binnen. Nu heel erg bijgetrokken en zit goed in zijn vel. Hij is idd 8 en komt nu pas beetje los. Was heel erg in zichzelf gekeerd ook met rijden. Hij is meestal super braaf maar hij heeft nu veel energie en wil heel graag wat doen. En als hij een bui heeft en je er niet aan blijft rijden, dan is hij ook nog eens giga groot. Hij is maar 1.75 maar toont zoveel groter.
Ik gebruik zijn leeftijd niet als excuus, maar zij wilde een wat minder energiek paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 22:18 



 
Profiel   

Pfff kom weer even binnen vallen....ik geloof dat ik in de laatste paar maanden zeker 7 keer afgesproken heb, hele boekwerken aan apjes heb gewisseld en dan komen ze of niet opdagen, of ze zijn het vergeten, of ze hebben toch geen tijd, of het is niet wat ze zoeken....wordt er erg verdrietig van. Weet niet zo goed meer hoe of wat ik het voor elkaar kan krijgen? Is het de jongere generatie? Of willen ze alleen maar luxe binnenbakken en dood brave paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 12:01 



 
Profiel   

barbaranova: dat viel mij ook al op ja. of te beroerd om een les te willen betalen... terwijl ze niet eens bijrijdt geld hoeven te betalen.

ik heb nu een bijrijder en heeft 1x les gehad. Ze is wel heel blij met stanley. ik kijk nog even een maandje aan of ze uit haar zelf gaat lessen. En dat hoeft niet persee op de dag dat ze hem doet. mag van mij ook op een andere dag.

maar we gaan het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 12:10 



 
Profiel   

plutolover schreef
barbaranova: dat viel mij ook al op ja. of te beroerd om een les te willen betalen... terwijl ze niet eens bijrijdt geld hoeven te betalen.

ik heb nu een bijrijder en heeft 1x les gehad. Ze is wel heel blij met stanley. ik kijk nog even een maandje aan of ze uit haar zelf gaat lessen. En dat hoeft niet persee op de dag dat ze hem doet. mag van mij ook op een andere dag.

maar we gaan het zien.


Je kan ook bij haar aangeven dat je graag hebt dat ze gaat lessen toch? Mensen kunnen niet ruiken dat je dat belangrijk vindt, of denken dat lessen vrijblijvend is. Dan kun je daar beter duidelijk over communiceren dan dat je nu op je handen zit en gaat afwachten tot ze daar uit zichzelf mee komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 13:11 



 
Profiel   

Maanlicht schreef
plutolover schreef
barbaranova: dat viel mij ook al op ja. of te beroerd om een les te willen betalen... terwijl ze niet eens bijrijdt geld hoeven te betalen.

ik heb nu een bijrijder en heeft 1x les gehad. Ze is wel heel blij met stanley. ik kijk nog even een maandje aan of ze uit haar zelf gaat lessen. En dat hoeft niet persee op de dag dat ze hem doet. mag van mij ook op een andere dag.

maar we gaan het zien.


Je kan ook bij haar aangeven dat je graag hebt dat ze gaat lessen toch? Mensen kunnen niet ruiken dat je dat belangrijk vindt, of denken dat lessen vrijblijvend is. Dan kun je daar beter duidelijk over communiceren dan dat je nu op je handen zit en gaat afwachten tot ze daar uit zichzelf mee komt.



uiteraad heb ik aangegeven dat ik graag wilt dat ze eens in de 3/4 weken een les neemt. zou anders inderdaad niet fair zijn als ik dat maar verwacht. En hiermee ging ze akkoord.

Ik heb alleen wel vaker dit mee gemaakt.. dan gaf ik aan ik wil dat je eens inde 3/4 weken les neemt dan hoor ik vaak ja ga ik zeker doen want ik wil leren enz. en dan vervolgens doen ze 1 les en daarna niet meer. Terwijl ik ook heb gezegdt je bent vrij in keuze kwa instructrice en hoeft niet eens op de dag dat je hem doet, mag ook een andere dag zijn als dat op dat moment beter uit komt.

maar ze doet hem nog niet lang, dus ik ga nu nog niet gelijk erachter aan lopen omdat ik in verleden wat wel eens mee heb gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 13:22 



 
Profiel   

Wat een verschillen zitten erin he? Bij mij op stal ook zo divers. Nu loopt het daar een beetje dat ik op zoek ben naar fijn paard (heb een pony maar daar werk ik meer mee ernaast).

Had iemand die al een tijd zocht naar een bijrijder/leaser, maar wij waren geen match.

Nu afgesproken met iemand, en die heeft haar paard zo ontzettend fijn voor elkaar! Ben echt helemaal enthousiast! Maar ze heeft eerst nog sowieso 2 andere ‘kandidaten’ die langs zouden komen.

Vind zelf de klik heel erg belangrijk, en als het met iemand anders nog beter klikt, is dat jammer voor mij. Maar ik zou juist heel graag ermee willen lessen, vind ik ook wel erg belangrijk. Dus als de eigenaar dit ook graag wil, zou ik als eigenaar ook gewoon vragen voor wanneer je les is ingepland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 13:38 



 
Profiel   

En toen zat ik in een t splitsing... :c
Het gaat allemaal zo goed en ik weet niet goed wat ik hiervan vinden moet.

We zitten morgen even en ik wil het voorstel doen om een 2de betalende bijrijder te zoeken voor fab ipv dat ze fab terug doet in de manege les voor de financiën... Hoe zouden jullie daar als eigenaar in staan als je bijrijder met die suggestie komt?
Ik rijd fab nu zo'n 4 dagen in de week 100 euro in de maand (alle gemakken en luxe voorzien op stal)
Gaat enorm goed met haar nu
De overige 3 dagen laat ik haar los en longeer ik haar omdat de eigenaar zelf momenteel niks kan.

Als ze terug in de manege les gaat voor een aantal dagen komt Jan en anderman en is alle werk tijd en geld wat ik er het afgelopen jaar in heb gestoken voor niks geweest, het is een braaf paard maar wel heet met een gebruiksaanwijzing.



Laatst bijgewerkt door Lous op 25-02-20 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Privécommunicatie verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 23:05 



 
Profiel   

Fijn toch dat je meedenkt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 00:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 132 van de 192 [ 4778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 192  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen