Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 166 van de 192 [ 4778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 192  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

 
Profiel   

Poekkie schreef
Nou eigelijk moet ze best al heel wat doen toch? Ik Vind het niet zo gek dat ze dan niet om nog extra klusjes vraagt.


10 minuten stalwerk is al heel wat? Ze hoeft niets te betalen. Ik vind dat je best wat mag doen om gratis een paard te rijden die je als 'eigen' mag beschouwen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:10 



 
Profiel   

Amy223 schreef
Ze rijdt hier nu een maand. De eerste keren hebben we het samen gedaan en heb ik haar steeds meer zelf laten doen. Inderdaad hoe ik wil dat met het tuig om gegaan wordt (singel er af, nat dekje er onder weg). Ik verwacht dat als ze komt (3x pw) ze de stal uitmest, hooi en water aanvult. 10 minuten werk. Misschien had ik inderdaad duidelijker moeten zijn dat ik het fijn vindt als ze af en toe een bezem pakt of invet. Had eigenlijk verwacht dat ze dit zelf wel een keer zou vragen of doen, maar dan moet ik idd duidelijker zijn en dit gewoon vragen :)


Ja, gewoon zeggen hoor, ze wil het vast wel als je het vraagt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:15 



 
Profiel   

Even een vraag vanuit de bijrijderskant. Ik heb gereageerd op een advertentie en we hebben numbers uitgewisseld, een beetje geappt. Nu hoor ik na mijn laatste appje al eventjes niets meer.
Na hoeveel tijd zou ik nog een bericht kunnen sturen of hij al meer weet? Ik wil niet als irritant overkomen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:35 



 
Profiel   

Amy223 schreef
Poekkie schreef
Nou eigelijk moet ze best al heel wat doen toch? Ik Vind het niet zo gek dat ze dan niet om nog extra klusjes vraagt.


10 minuten stalwerk is al heel wat? Ze hoeft niets te betalen. Ik vind dat je best wat mag doen om gratis een paard te rijden die je als 'eigen' mag beschouwen.


Stal uitmesten, hooi en water is echt wel meer dan 10 min werk. Ik doe dat werk al jaren als stalmeisje ondertussen, weet gerust hoe zwaar het is. Daarnaast, als je hooi en water moet geven is het ook echt een verplichting en verantwoordelijkheid geworden, het vrijblijvende is er helemaal af. Dus ja, ik vind je er erg licht over denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:14 



 
Profiel   

LIJM schreef
Even een vraag vanuit de bijrijderskant. Ik heb gereageerd op een advertentie en we hebben numbers uitgewisseld, een beetje geappt. Nu hoor ik na mijn laatste appje al eventjes niets meer.
Na hoeveel tijd zou ik nog een bericht kunnen sturen of hij al meer weet? Ik wil niet als irritant overkomen. :')


Na een dag? Lijkt me niet dat er iets specifieks is dat tijd nodig heeft voordat je kan afspreken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:15 



 
Profiel   

LIJM schreef
Even een vraag vanuit de bijrijderskant. Ik heb gereageerd op een advertentie en we hebben numbers uitgewisseld, een beetje geappt. Nu hoor ik na mijn laatste appje al eventjes niets meer.
Na hoeveel tijd zou ik nog een bericht kunnen sturen of hij al meer weet? Ik wil niet als irritant overkomen. :')


Gewoon zeggen dat je enthousiast bent over de mogelijkheid tot bijrijden en of hij er open voor staat om binnenkort kennis te maken.

Als je aangeeft dat je enthousiast bent, zal het niet snel als irritant overkomen en ook niet als onzeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:39 



 
Profiel   

Poekkie, heel fijn dat je weet hoe de situatie hier is ;) Bijzonder dat je weet hoe lang ik er mee bezig ben, ik doe dit al jaren dagelijks voor m'n eigen paarden.
Er is niets verplicht, als ze niet komt doe ik het. We hebben geen vaste dagen, ze appt als ze kan en als ze niet kan dan doe ik het zelf.
Soms appt ze een half uur van te voren, dus ik zie de verplichting en verantwoordelijkheid niet zo. Ik ben ten alle tijden eind verantwoordelijk aangezien het mijn paard is, maar zij mag 'm qua rijden als eigen beschouwen, tegen 'maar' 10 minuten stalwerk. Dat vind ik niet meer dan normaal en eerlijk gezegd echt minimaal, zij heeft er namelijk lol en profijt van, ze kan zelf geen paard veroorloven.
Voor mezelf doe ik het niet hoor, of ze wel of niet gereden wordt, kosten zijn hetzelfde en ze wordt toch niet verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:51 



 
Profiel   

Doorgaans is een stal mesten iets meer dan 10 minuten werk, ik was altijd een half uur bezig met het mesten van 2 stallen en dat was zonder het halen/bijvullen van water en het hooi bijvullen.

Dus ik snap wel wat Poekkie zegt, want echt uitmesten is doorgaans niet in 10 minuten klaar.

Maar misschien bedoel jij gewoon alleen ballen wippen uit de stal en dat is inderdaad maar enkele minuten werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 23:15 



 
Profiel   

Amy223 schreef
Poekkie, heel fijn dat je weet hoe de situatie hier is ;) Bijzonder dat je weet hoe lang ik er mee bezig ben, ik doe dit al jaren dagelijks voor m'n eigen paarden.
Er is niets verplicht, als ze niet komt doe ik het. We hebben geen vaste dagen, ze appt als ze kan en als ze niet kan dan doe ik het zelf.
Soms appt ze een half uur van te voren, dus ik zie de verplichting en verantwoordelijkheid niet zo. Ik ben ten alle tijden eind verantwoordelijk aangezien het mijn paard is, maar zij mag 'm qua rijden als eigen beschouwen, tegen 'maar' 10 minuten stalwerk. Dat vind ik niet meer dan normaal en eerlijk gezegd echt minimaal, zij heeft er namelijk lol en profijt van, ze kan zelf geen paard veroorloven.
Voor mezelf doe ik het niet hoor, of ze wel of niet gereden wordt, kosten zijn hetzelfde en ze wordt toch niet verkocht.

Ik vind dat je duidelijk moet zijn. Ik zou het bv. zelf helemaal niet fijn vinden als een bijrijder spontaan de stallen ging doen....Dus misschien is ze wat afwachtend en moet je het er gewoon over hebben. Sommige mensen weten ook niet wat er allemaal moet gebeuren op een stal of zien het werk niet zo liggen. Dat kan en hoeft echt niet voort te komen uit onwil. Dus toch eerst het gesprek maar eens aangaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 23:21 



 
Profiel   

Amy223 schreef
Poekkie, heel fijn dat je weet hoe de situatie hier is ;) Bijzonder dat je weet hoe lang ik er mee bezig ben, ik doe dit al jaren dagelijks voor m'n eigen paarden.
Er is niets verplicht, als ze niet komt doe ik het. We hebben geen vaste dagen, ze appt als ze kan en als ze niet kan dan doe ik het zelf.
Soms appt ze een half uur van te voren, dus ik zie de verplichting en verantwoordelijkheid niet zo. Ik ben ten alle tijden eind verantwoordelijk aangezien het mijn paard is, maar zij mag 'm qua rijden als eigen beschouwen, tegen 'maar' 10 minuten stalwerk. Dat vind ik niet meer dan normaal en eerlijk gezegd echt minimaal, zij heeft er namelijk lol en profijt van, ze kan zelf geen paard veroorloven.
Voor mezelf doe ik het niet hoor, of ze wel of niet gereden wordt, kosten zijn hetzelfde en ze wordt toch niet verkocht.


Dat is heel fijn, maar ik blijf toch bij mijn voorgaande posts. En je bijrijder precies ook ;)
Maar goed… stuur haar een berichtje of bespreek het f2f, dit soort klaagzang op internet helpt je geen bal verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 00:45 



 
Profiel   

Dubbelpost


Laatst bijgewerkt door little_birdy op 19-09-21 05:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 05:09 



 
Profiel   

Amy223 schreef
Ze rijdt hier nu een maand. De eerste keren hebben we het samen gedaan en heb ik haar steeds meer zelf laten doen. Inderdaad hoe ik wil dat met het tuig om gegaan wordt (singel er af, nat dekje er onder weg). Ik verwacht dat als ze komt (3x pw) ze de stal uitmest, hooi en water aanvult. 10 minuten werk. Misschien had ik inderdaad duidelijker moeten zijn dat ik het fijn vindt als ze af en toe een bezem pakt of invet. Had eigenlijk verwacht dat ze dit zelf wel een keer zou vragen of doen, maar dan moet ik idd duidelijker zijn en dit gewoon vragen :)

Mijn tegenvraag in deze is hoe vaak doe je het normaal zelf ?
Ik verwachtte van mijn bijrijdster dit soort dingen eigenlijk niet..
Dat vind ik nou van die klusjes die je prima zelf kan doen en een bijrijder is er voor je paard en belangrijke dingen eromheen en niet om alles maar te moeten doen (maar dat is mijn mening)
Op het moment sta ik aan de andere kant en rij ik meerdere paarden bij,
Bij 1 houd de eigenaresse al het tuig bij (maak het wel schoon na het rijden) en die wil dat ook zelf.
Bij de andere werd het af en toe gedaan en doe ik het nu wanneer ik tijd/zin heb
En de laatste werd het haast nooit gedaan en heb ik het uit mezelf na overleg opgepakt omdat ik het zonde van de spullen vond

Wederom dus ook echt kwestie van goed communiceren.
En ook checken of iemand het wel snapt en goed doet.
Want goed schoonmaken en invetten is een kunst

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 05:10 



 
Profiel   

Jeetje Poekkie ik vind jou echt heel vervelend in je manier van communiceren. Ik vraag gewoon iets omdat ik 0.0 ervaring heb met bijrijders. Om dat dan meteen een klaagzang te noemen, wauw.

Het is inderdaad alleen drollen er uit halen, paard poept op 1 plek, mesthoop, hooi, stro en water is binnen 5 meter van de stal dus echt waar, je bent in 10 minuten klaar. Heb 't zelf al een paar keer in de gaten gehouden hoe lang ik er over doe. Stal uitgebreid doen, doe ik zelf.

Wbt tuig net zo, ik rijd zelf niet meer. Voorheen deed ik het zelf eens in de 6 weken/2 maand.

Nogmaals, ik vroeg alleen wat normaal is want blijkbaar is dat iets anders dan wat ik zou doen. Nou, dan weet ik dat nu en houd ik nu op met m'n klaagzang ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 05:34 



 
Profiel   

Ik denk dat wat “normaal” is voor iedereen anders is. Dingen die ik absoluut gedaan wilde hebben door mijn verzorgster/bijrijdster communiceerde ik heel duidelijk. Eventuele extra klusjes zou ik communiceren als “zou je het leuk/goed/oke vinden om...”. Heel vaak is het geen onwil maar inderdaad afwachtendheid, en dat heb ik persoonlijk veel liever dan iemand die alles op eigen houtje zomaar doet. Maar daar is iedereen anders in :)

Edit: verwoording

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 06:36 



 
Profiel   

Eapy schreef
Ik denk dat wat “normaal” is voor iedereen anders is. Dingen die ik absoluut gedaan wilde hebben door mijn verzorgster/bijrijdster communiceerde ik heel duidelijk. Eventuele extra klusjes zou ik communiceren als “zou je het leuk/goed/oke vinden om...”. Heel vaak is het geen onwil maar inderdaad afwachtendheid, en dat heb ik persoonlijk veel liever dan iemand die alles op eigen houtje zomaar doet. Maar daar is iedereen anders in :)

Edit: verwoording


Dit. :) En als je dingen op een bepaalde manier wil, doe het eerst eens samen. Zo had ik een eigenaar die wilde dat ik het tuig poetste in week X. Dit gedaan zoals ik met mijn eigen tuig omga (waar ik zeker zuinig op ben), om vervolgens te horen dat ik het niet op haar manier had gedaan. Zonder uitleg of uitspreken van verwachtingen kan een bijrijder het niet op jouw manier doen.

Wees duidelijk in je verwachtingen, dan kunnen er in ieder geval geen irritaties ontstaan over dingen die zij niet weet of kan weten. Eigen initiatief is zeker niet altijd gewaardeerd, iets wat voor een bijrijder best ingewikkeld kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:15 



 
Profiel   

Eapy schreef
Ik denk dat wat “normaal” is voor iedereen anders is. Dingen die ik absoluut gedaan wilde hebben door mijn verzorgster/bijrijdster communiceerde ik heel duidelijk. Eventuele extra klusjes zou ik communiceren als “zou je het leuk/goed/oke vinden om...”. Heel vaak is het geen onwil maar inderdaad afwachtendheid, en dat heb ik persoonlijk veel liever dan iemand die alles op eigen houtje zomaar doet. Maar daar is iedereen anders in :)

Edit: verwoording


Kijk, dit had ik dus fijn gevonden als bijrijder. Had een hoop ellende gescheeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:37 



 
Profiel   

Amy233, ik zou wel eerst goed duidelijk hebben wat je allemaal precies verwacht en dit dan ook in 1 gesprek richting de bijrijder uitspreken. Dat je echt even een moment inlast om afspraken te maken. Dit om te vermijden dat je om de twee weken tegen iets "nieuws" aan loopt en dit moet bespreken met je bijrijder. Dan is de lol er voor beide partijen snel af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:27 



 
Profiel   

Wow ik las net een advertentie op MP van iemand die een bijrijdster zoekt voor 2 dagen in de week. Voornamelijk buitenrijden, want alleen bakrijden vindt haar Fjord niks aan en oja je moet naast de bijdrage ook nog lessen.

De bijdrage is 240 euro per maand :wow:

En er stond al bij dat ze geen reacties wilde dat de bijdrage te hoog zou zijn. Ik acht de kans van slagen héél klein :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 13:58 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Wow ik las net een advertentie op MP van iemand die een bijrijdster zoekt voor 2 dagen in de week. Voornamelijk buitenrijden, want alleen bakrijden vindt haar Fjord niks aan en oja je moet naast de bijdrage ook nog lessen.

De bijdrage is 240 euro per maand :wow:

En er stond al bij dat ze geen reacties wilde dat de bijdrage te hoog zou zijn. Ik acht de kans van slagen héél klein :o


:wow:
Als je denkt dat het niet gekker kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 14:15 



 
Profiel   

Kennis van mij heeft een haflinger beetje zelfde verhaal. Wil ook een bijdrage en dan ook even dat de bijrijder vier dagen in de week de klusjes er ook nog bijpakt. Want zelf heeft ze geen tijd. En ik dacht alleen maar waarom koop je dan in godsnaam een paard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 15:03 



 
Profiel   

Mijn verzorgster heeft helaas opgezegd. Heel jammer! Dit is al de tweede verzorgster waar ik een goede klik mee heb die stopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 15:27 



 
Profiel   

Mocht er iemand opzoek zijn naar een bijrijder in de omgeving van Ede/Lunteren kom ik graag in contact via pb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 09:21 



 
Profiel   

Wat voor een paard/ pony zoek je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 09:16 



 
Profiel   

He, Ik had helemaal niet gedacht dat het zo lastig is om een bijrijder te vinden! Ikzelf ben onder de 16, dus vind het wel jammer dat de meeste mensen 16+ of 18+ zoeken, ookal denk ik dat iemand van bijv 15 of 16 ook prima om zou kunnen gaan met een paard. Zelf heb ik ook een tijd een bijrijdpaard gezocht, maar niemand had echt interesse in een jonger persoon. Nu wel blij met mijn verzorgpaard (waar ik niet op rijd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:21 



 
Profiel   

Ik denk zeker dat er genoeg jongere zijn die prima een verantwoordelijke bijrijder kunnen zijn.
Maar word 18+ ook niet sneller gevraagd omdat de eigenaar altijd aansprakelijk is zeker bij een kind?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 166 van de 192 [ 4778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 192  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen