Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 169 van de 192 [ 4778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 192  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

 
Profiel   

Valt toch tegen :')
Ik ben sinds mijn laatste ervaring wel erg voorzichtig geworden met het weer willen/vinden van een bijrijdpaard. Ik zou uiteraard het liefst een eigen willen maar in de Randstad is dat gewoon niet grappig :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 18:46 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
Ik denk dat veel bijrijders te veel willen, maar dat ook veel eigenaren te veel vragen. ik ben op dit moment niet op zoek of zo, maar als het aangeboden was had ik zeker een paardje willen bijrijden! Ik ben zelf heel angstig, en zo zijn meerdere ruiters dat ook. Merk wel dat er steeds minder 'gewoon brave' paarden zijn, die goed te vertrouwen zijn. denk dat dat wel een ding is waar veel eigenaren, maar ook bijrijders moeite mee hebben.


mars_mellow schreef
Oehlala schreef
nou dat weet ik niet. Ik heb een doodbraaf paard wat veranderd in een monster als daar een heel angstig iemand op gaat rijden. been there done that. En dat is hetzelfde paard waar ook mensen op zitten die niet kunnen rijden, maar wel mee op stapbuitenrit gaan, die geen angst hebben. Angst doet echt heel veel.

Als je echt angstig bent, moet je eerst maar weer veel vlieguren maken op een manegepaard, of het geluk hebben dat je iemand hebt die je daarmee begeleidt.

Horsify had ik nog nooit van gehoord. Maar wel een goede tip.


Een manege is voor mij niet echt een optie, maar ja, dat snap ik wel.


Waarom is een manege geen optie en een bijrijpaard wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 19:08 



 
Profiel   

Waarom is een manege geen optie en een bijrijpaard wel?[/quote]

weinig in de buurt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:36 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
Ik denk dat veel bijrijders te veel willen, maar dat ook veel eigenaren te veel vragen. ik ben op dit moment niet op zoek of zo, maar als het aangeboden was had ik zeker een paardje willen bijrijden! Ik ben zelf heel angstig, en zo zijn meerdere ruiters dat ook. Merk wel dat er steeds minder 'gewoon brave' paarden zijn, die goed te vertrouwen zijn. denk dat dat wel een ding is waar veel eigenaren, maar ook bijrijders moeite mee hebben.


Ik heb een bomproef paard, waar iedereen op weg rijd, die zich volledig aanpast aan de ruiter.
Maar toch moeilijk heeft met ruiters die kunnen rijden, maar niet met activiteit om kunnen.
Mijn vriend leert erop rijden, wanneer ik hem juist loeiheet heb gereden om mijn wissels te springen.
Na springles waarbij ik hem tegen de muur moet zetten stapt een meisje op die 7 jaar niet gereden heeft. En rijd zo met hem weg. Aan losse teugel in stap en draf.

Vandaag 2de maal iemand gehad, waarvan je ziet dat ze kunnen rijden, maar onzeker zijn.
Wat ze “verkeerd” doen ? Geen idee, weet echt niet wat zij “verkeerd” deed. maar ze is de 2de ruiter die ik er voor veiligheid van de ruiter eraf heb moeten halen. En niet dat hij bokt of steigert, maar gewoon zijn eigen tempo lopen (wat verdomd hoog ligt, op randje van rennerig) en dan gaan draven om zo in galop te vallen. Waarna mijn vriend zo opstapt om te leren rijden en hij weer braaf sloft.

Ik heb mijn advertentie dus moeten aanpassen naar ervaren ruiter. Puur om dit soort ruiters die te onzeker zijn eruit te wissen. Want ik weet niet wat de trigger is. Want hij heeft ook al angstige ruiters die wel kunnen rijden over hun schrik geholpen omdat hij zo rustig en braaf is.

Wat het voor mij zo moeilijk maakt.
Ik wil graag een jongere, of oudere ruiter die wilt groeien de kans geven met juiste instructie (onder begleiding) hun dressuur dromen na te jagen. Dus ook minder ervaren ruiters. Maar blijkbaar is er 1 catogerie ruiter waar hij wel door op de rooie gaat. Waardoor ik nu dus idd een ervaren ruiter zoek. Puur omdat ik door mijn werk geen tijd heb voor intensieve begleiding. En ik niet verwacht dat ze elke keer rijden les moeten nemen. Dat mogen ze, graag zelfs, maar kan ik niet verwachten. Zeker als je ziet dat ze netjes rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:54 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
Daphara schreef
Waarom is een manege geen optie en een bijrijpaard wel?


weinig in de buurt!


Nou, op fietsafstand (tot 10 km) zijn er wel maneges in de buurt van Hellendoorn/Nijverdal hoor. Daarnaast ben je nog maar 13 jaar en geef je zelf ook al aan best wat angst te hebben met rijden, dat plus je lengte (langer dan 1.75 m) pas je eigenlijk ook niet meer op iets kleiner dan een grote D- ofwel E-pony.

Ik denk dat je echt beter een manege kunt zoeken, want zoeken naar een super brave pony/paard, waar jij op past en mag bijrijden als minderjarige met alleen manege ervaring, geef ik niet heel veel kans van slagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:00 



 
Profiel   

Gizeppie schreef
Daphara schreef

Ik wil 18+, tenminste L niveau en het liefst wel wedstrijd ervaring (onder andere ivm het kunnen verwerken van spanning).
Max gewicht afhankelijk van de lengte, maar dames niet groter dan broekmaat 44-46 ivm het passen in het zadel. Max gewicht 100 kg voor een lang persoon (man). Dus ik zat wat betreft gewicht niet aan een laag maximum.

Ik heb Shires, dus dat maakt het wat makkelijker.

[ [url=m/WWPNX1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paarden staan op vol pension, binnenbak 20x40, buitenbak 20x60 goede uitrijmogelijkheden en buitenritten in overleg toegestaan als in de bak blijkt dat het vertrouwd is (moet wel een drukke weg over). Geen bijdrage, alleen les verplichting, voor een goede ruiter zou dat eens per 2 weken zijn. Instructeur in de eerste instantie de mijne, eigen instructeur kan na een tijdje, maar die wil ik wel eerst zelf uitproberen.
Wedstrijden enz. Allemaal mogelijk, maar niet verplicht.

Wat ik kreeg waren voornamelijk manege ruiters en jonge meiden of dames die al 5+ jaar niet meer gereden hadden en ook daarvoor geen wedstrijd ervaring hadden.



Ik denk dat de meiden die aardig kunnen rijden en redelijk kunnen rondsturen vaak al eigen paarden hebben of dressuur paarden rijden van een stal of iemand met meerdere paarden. Ik zie voornamelijk advertenties voorbij komen die een beetje ervaring hebben met bijrijd paarden of een manege. De “goede” ruiters worden via via snel gevonden.


Dat is dus iets wat ik me afvraag, wat voor tegenprestatie kan die door iedereen gezochte handige bijrijder dan verwachten? :) Meeste advertenties van eigenaren die iemand op L-niveau (of hoger nog) zoeken gaan over paarden zonder wedstrijdervaring en die - als ik de advertentieteksten mag geloven - ook niet bepaald makelijk te rijden zijn. Vaak jonkies of probleempaarden zelfs. En dan zit er in veel gevallen nog een bijdrage aan vast, als handige fanatieke ruiter kom je dan al snel uit op eigen paard he ;)

Ik heb een tijdje meer en minder gelukte pogingen tot bijrijden gedaan toen ik eigen paard financieel niet rond zou hebben gekregen en man, wat een hoop ellende heb ik gezien. Twee keer een leuke match gehad waar ik weinig tot niets voor hoefde te betalen en in ruil voor dagelijkse verzorging gewoon lekker mijn ding mocht doen, dat wel :) Maar de rest, de voorstellen die ik toen kreeg... meerdere weken op stal moeten meelopen met allerlei vieze klusjes onder het mom van " band opbouwen" om uberhaupt op het paard in kwestie te mogen stappen, allemaal slecht en nog slechter gereden paarden die je voor de eigenaar mocht doorrijden, dit soort verhalen. Betalen om stallen uit te mesten is ook blijkbaar een ding, nou doei :+ als iemand mijn paard d'r stal zomaar voor de lol zou willen doen dan is die in ieder geval welkom, dat mag bij mij wel gratis 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 23:25 



 
Profiel   

Hier ook weer rustig aan het kijken. Had 2 dames die beiden 2 dagen doen, maar de een is nu naar 1 dag gegaan, en doordat we niet altijd tegelijk kunnen kunnen zij nu ook niet altijd lekker op buitenrit en merk ik dat het toch wel fijn is iemand erbij te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:19 



 
Profiel   

ben het wel eens, maar ik heb op dit moment ook een verzorgpaard waar ik op kan rijden, dus ze zijn er wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:14 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Op het moment dat het aanbod heel groot wordt zou ik zeggen. :)

Nee alle gekheid op een stokje..dat is afhankelijk denk ik van wat je zelf zelf uit haalt. Zo'n talentvol paard gaat anders naar een prof. Als jij die mag rijden tot (sub)top zonder dat deze verkocht wordt zodra het goed gaat dan is het een win-win situatie denk ik. In sommige gevallen als zo'n paard dan verkocht wordt zodra het goed gaat op wedstrijd dan krijgt de ruiter commissie geld. Zoiets kun je eventueel afspreken.

Haha, zoveel paarden kan ik niet rijden. Dus op dat punt komen we niet. Maar zo sta ik inderdaad nu ook in, win/win is het mooiste. En dan als je echt iets op projectbasis zou gaan rijden. Dus doel verkoop/predicaat oid dat je dan wel wat afspreekt met een eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 12:55 



 
Profiel   

Ik heropen dit topic even als het mag. Tot nu toe niks gevonden helaas en heb het idee dat de boktmarkt ook niet meer heel veel gaat opleveren maar misschien moet ik hem daar nog eens plaatsen.

Hebben jullie het idee dat op Facebook of via marktplaats serieuzere mensen tref ?

Gaat om een D pony die Z heeft gelopen maar nu al een poosje niet meer op dat niveau loopt. Liefst 18+ en minimaal M. Mag wedstrijden evt mee gereden worden, hebben een trailer staan, buitenbak, je kan het bos in. Voor 2 dagen per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 16:26 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Ik heropen dit topic even als het mag. Tot nu toe niks gevonden helaas en heb het idee dat de boktmarkt ook niet meer heel veel gaat opleveren maar misschien moet ik hem daar nog eens plaatsen.

Hebben jullie het idee dat op Facebook of via marktplaats serieuzere mensen tref ?

Gaat om een D pony die Z heeft gelopen maar nu al een poosje niet meer op dat niveau loopt. Liefst 18+ en minimaal M. Mag wedstrijden evt mee gereden worden, hebben een trailer staan, buitenbak, je kan het bos in. Voor 2 dagen per week.


Denk vooral veel rondvragen. Misschien evt bij mensen die al een paard hebben/kennissen/ vrienden van vrienden vragen... Er zijn niet *heel veel* mensen die het niveau en de leeftijd hebben die je zoekt, en ook een bijrijdpaard willen, maar ze zijn er wel!

op marktplaats en fb zitten wat minder serieuze mensen die alleen zitten te klieren, maar er zijn ook zeker betrouwbare verzorgsters/bijrijders te vinden! je moet maar net geluk hebben....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 18:07 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Ik heropen dit topic even als het mag. Tot nu toe niks gevonden helaas en heb het idee dat de boktmarkt ook niet meer heel veel gaat opleveren maar misschien moet ik hem daar nog eens plaatsen.

Hebben jullie het idee dat op Facebook of via marktplaats serieuzere mensen tref ?

Gaat om een D pony die Z heeft gelopen maar nu al een poosje niet meer op dat niveau loopt. Liefst 18+ en minimaal M. Mag wedstrijden evt mee gereden worden, hebben een trailer staan, buitenbak, je kan het bos in. Voor 2 dagen per week.


Ik zou hem zeker op horsify zetten
Tot nu toe alleen serieuze reacties gehad.
Omdat de verzorgers voor te kunnen reageren moeten betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:17 



 
Profiel   

Bedankt ! Dan ga ik ze daar eens opzetten. Leeftijd is ook maar een getal, alleen voor het serieuzere werk kom je al toch snel in die richting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:47 



 
Profiel   

Ik heb gereageerd op een FB berichtje in Paardenhulp Noord Nederland.
Jonge meid die een bijrijdpaard zoekt. Is ondertussen een paar keer geweest, leuke meid, gaat goed.
We proberen het eerst een maand en alles gaat in overleg. Eerst maar eens 2 x per week, misschien straks wat vaker.

Van haar wel weer wat verhalen gehoord over mijn 'voorgangers' en waarom ze daar snel weg was.
Hoge eisen aan rijderij, veel klusjes, hele strakke afspraken (bijna op de minuut), permanent op de vingers gekeken, vriend mocht niet meekomen, tja....
(Ik heb haar een beetje uitgehoord, kon het niet laten :+ )

Ik zeg niet dat het bij ons goed gaat maar ik begin altijd relaxed. En laat ze vrij snel alleen, blijf wat in de buurt, maar op afstand. Eerst rijden, de klusjes komen later wel (je moet toch weten of ze een beetje kunnen sturen en: 'eerst het zoet ...') Tussen neus en lippen door vertel ik hoe wij het doen - en dan merk je wel of iemand zich daar goed bij voelt. Als dat niet zo is gaan we na een maand uit elkaar als goede vrienden. Ik hoop dat dit meisje blijft, lijkt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:35 



 

Ik zoek ook iemand voor mijn 2 ponys. Mag zelfstandig tutten/grondwerken etc in de wei. Maar je kan niet alleen weg omdat de ander dan alleen achter blijft. Dus zoek ik iemand die graag mee wil wandelen (als in naast het paard lopen). Mijn ene paard kan niet bereden wegens trauma, mijn andere is nog te jong.
Geen klusjes, af en toe hooi voeren mag en is fijn. Ook geen bijdrage.
In Loenen (gld) aan de rand vh bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:36 



 
Profiel   

Wat een goede tip dat Horsify, kende ik net. Net ook mijn merrie geplaatst.
https://horsify.com/p/22787-betrouwbare ... gen-merrie

Nog tips om toe te voegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 10:24 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Wat een goede tip dat Horsify, kende ik net. Net ook mijn merrie geplaatst.
https://horsify.com/p/22787-betrouwbare ... gen-merrie

Nog tips om toe te voegen?


Wat een leuk paard :)

Ik mis nog een beetje de praktische kant: welke klusjes zijn er te doen? Welke voorzieningen zijn er op stal? Wat mag/moet je qua rijden, springen, longeren, les, wedstrijden, …?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 10:34 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Pantykous schreef
Wat een goede tip dat Horsify, kende ik net. Net ook mijn merrie geplaatst.
https://horsify.com/p/22787-betrouwbare ... gen-merrie

Nog tips om toe te voegen?


Wat een leuk paard :)

Ik mis nog een beetje de praktische kant: welke klusjes zijn er te doen? Welke voorzieningen zijn er op stal? Wat mag/moet je qua rijden, springen, longeren, les, wedstrijden, …?


Thanks, toegevoegd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 10:41 



 
Profiel   

Voor mij is er op basis van deze advertentie ook niet helemaal duidelijk wat voor persoon je precies zoekt, iemand die je paard op +/- zijn huidige niveau zelfstandig blijft rijden en uitbrengen of iemand die slechts wat extra beweging komt geven en net handig genoeg moet zijn in het zadel om het paard niet te verpesten? Want dat is best een verschil qua doelgroep denk ik ;)

Edit. Ik zie dat je dat toegevoegd hebt, ik zou me graag willen aanmelden zo gaaf als ze is :D maar realistisch gezien heb ik het druk zat met mijn eigen paard :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 10:43 



 
Profiel   

Het maakt me in principe niet zoveel uit, een fanatieke jonge amazone die net uit de pony's is gegroeid en nu verder wil leren mag ook. Ze hoeft niet persé op Z niveau uitgebracht te worden, iemand die komt voor extra beweging en niet verpesten is ook oke. Ik ben best makkelijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 10:51 



 
Profiel   

Gaaf paard pantykous !
Ook echt naast de deur voor mij .
Als ik niks te rijden had gehad had ik je zeker een berichtje gedaan.
Hier vind je wel iemand voor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 11:35 



 
Profiel   

Hier ook weer op zoek. Ene bijrijdster stopt per 1/1 helaas. Tijdgebrek helaas. Blijft lastig. Andere bijrijdster gaat wel super gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 11:50 



 
Profiel   

Bij mij begint het weer te kriebelen soms. Maar ik heb bijna 10 jaar niet meer gereden.

Ik zou het zo leuk vinden om toch weer te kunnen rijden. Maar wel op een paard waar ik dat rustig mee zou kunnen opbouwen. Uiteraard zou ik ook lessen en een vergoeding betalen.

Maar ik ben groot 1,79 en ook bijna 80kg nu en heb ook nog eens meer met koudbloeden zoals Belgische trekpaarden en shires. En dat is in deze regio sowieso lastig.

Verder zou ik ook lekker met grondwerken bezig willen. Vroeger reed ik veel buiten. Als het vertrouwen er is en de uitrij mogelijkheden zijn er en ik zou dus weer zover zijn met mijn balans vooral zou ik ook dat wel weer willen oppakken. Maar dat zijn allemaal alsjes.

En het grootste probleem. Ik durf niet zo goed me aan te bieden. Want ik heb niet meteen meer het zelfde te bieden dan 10 jaar terug. Misschien dat het snel gaat als je eenmaal weer begint maar dat zal het moeten uitwijzen. En het zal wel bij kriebelen blijven denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 15:48 



 
Profiel   

Nou ik heb Iig even een mail gestuurd naar een manege om te vragen of ze na lockdown plek hebben. Dat is Iig een begin.
Wel een heel andere stijl western. Maar dat is een kleinschalige (Iig niet heel groot) manege. Want ik zie me ook echt niet meer in een grote groep. Maar les in een klein groepje vind ik ook wel leuk denk en western heb ik nooit gedaan. Maar ik kan dan wel weer met paardjes bezig en tegelijkertijd echt iets nieuws leren. Maar weet niet of ze plaats hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 13:30 



 
Profiel   

Oeh dat zou leuk zijn! Hoop voor je dat ze plek hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 169 van de 192 [ 4778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 192  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen