Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tips lease paard zoeken

 
Profiel   

Hoi bokkers
Over 1 tot 2 weken word mijn verzorgpony na 15/16 jaar verhuist 70 km verderop. Ik kan er dan wel af en toe heen maar niet zo veel als nu. Daarom zoek ik straks een nieuw lease paard. Hebben jullie tips voor het typen van een advertentie, wat er volgens jullie in moet staan? En hebben jullie tips voor het verwerken van de verhuizing ?
Wees beetje lief in de reacties
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 16:00 



 
Profiel   

Jeetje dat is een lange tijd dat je jouw verzorgpony hebt verzorgd. Onwijs jammer dat deze nu moet verhuizen. Misschien kun je vragen of je een hoefijzer mag hebben en/of een plukje van de staart om daar een mooi sieraad van te maken. Zo heb je toch altijd nog iets in huis/bij je wat je aan de mooie tijd kan herinneren.

Qua advertentie: omschrijf gewoon wie jij bent en wat je graag wilt (en wellicht ook juist wat je niet zoekt, dat vond ik zelf wel heel fijn omdat je anders zoveel leuke paarden voorbij ziet komen die niets voor je zijn). Waarin kun jij bijdragen aan de verzorging van een paard? Wat is je ervaring? Zet er ook een leuke foto bij van jezelf om het persoonlijk te maken. Ik merk dat via Facebook groepen het tegenwoordig aardig te doen is om een leuk paard te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 16:12 



 
Profiel   

Waar wil je de advertentie plaatsen? Op Bokt of op Facebook? (daar heb je speciale groepen voor lease-/verzorgpaarden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 16:20 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Waar wil je de advertentie plaatsen? Op Bokt of op Facebook? (daar heb je speciale groepen voor lease-/verzorgpaarden)


Allebei of dan alleen Facebook dat weet ik nog niet zeker

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 16:22 



 
Profiel   

Hi,
Ik zou het inderdaad via facebook proberen, en anders kan je ook kijken op marktplaats of horsify
Wat je er in kan zetten is je ervaring (rijden, maar ook dat je ervaring hebt met de verzorging, mesten, etc) , leeftijd/lengte, wat je zelf beetje zoekt en of je bijv bijdrage kan en wilt leveren.
Ik zou ook gewoon lekker afkijken wat andere mensen online hebben gezet ;) Zou vooral eerlijk en jezelf zijn. Foto is ook aan te raden, trekt ook aandacht (plus zien ze je ook met paard/wie je bent)

Heel veel succes met zoeken! Wat jammer dat je huidige paardje weg gaat zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 17:02 



 
Profiel   

Meer mensen tips ?
Inmiddels is bekend dat ze volgende week zaterdag weg gaat |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 06:57 



 
Profiel   

Hoi, altijd naar als je verzorgpaard gaat verhuizen, en zeker na zo’n lange tijd. Ik denk dat de meeste tips inderdaad al wel gegeven zijn. En heel veel sterkte!

Betreft een nieuw leasepaardje: Zorg dat je zelf goed weet wat je wil helpt enorm in de zoektocht. En naast dat je zelf een oproepje kan plaatsen op de bokt-markt, facebookgroepen en horsify, kun je natuurlijk op deze platformen zelf ook zoeken op bijrijder/bijrijdster/verzorger :)

Het feit dat je zo lang dezelfde pony hebt verzorgd zegt iets over dat je betrouwbaar bent en niet na een paar maanden weer stopt omdat het toch niets is (en dat laatste gebeurd vaak in de praktijk: mensen onderschatten nog weleens hoeveel tijd/geld erin gaat zitten). Dus dat is positief!
Verder kan je ook vragen aan mensen in je omgeving of ze willen mee helpen zoeken, en evt advertenties naar je door sturen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 07:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen