Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GUSTIxBILL

Berichten: 1983
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:39

mystery3434 schreef:
Sheran schreef:
Ben ook wel benieuwd hoe anderen erover denken!
5 dagen per week is zeker een mooie kans, mits ze het dan ook een beetje als haar eigen paard kan beschouwen. Heb ook vaak genoeg situaties gezien waarin het eigenlijk vooral heel verplichtend was.

Maar gooi het even open! Zeg wat je wel snapt, waar je moeite mee hebt en vraag hoe jullie elkaar daarin kunnen ontmoeten.


Ik heb haar nu ook aangesproken met de vraag of het lukt voor en na de vakanties, want ik zoek echt wel iemand die het ziet zitten en de tijd ervoor kan vrij maken. Als er nu al ‘problemen’ optreden dat het niet lukt om te komen, dan vraag ik me af of dit in de toekomst ook zo zou zijn.

Ze weet dat ze me altijd mag appen en bellen indien nodig, geen extra kosten bovenop het halve stalgeld, geen klusjes enzo. Dan heb ik liever dat ze het gewoon in mijn gezicht zegt zodat ik door kan. Nu komen de zorgen nog vooral op mij, terwijl ik hiervoor juist een verzorger zoek…


Heel eerlijk?
Mag je niet afhankelijk zijn van je verzorgers. Anders had je geen tweede paard moeten kopen als je daar de tijd niet voor hebt en iemand nodig hebt om eigenlijk je paard over te nemen.
Daarbovenop, is 6/7 niet wat veel voor hem ? Anders zou je hem niet 24/24 buiten zetten…

Ik weet dat ik hypocriet ben, met 4 paarden en 3 verzorgsters die ze behandelen als hun eigen. Maar nu de 3de langdurig (zelfs jaar waarschijnlijk) niet kan, zorg ik dat het paard wat zij verzorgt toch alles krijgt wat hij nodig heeft.
En dan word hij maar wat minder gereden.

En welke zorgen komen op je ? Zoals je zegt, zijn geen klusjes of niets. Staat 24/24 buiten. Wat moet er dan nog gebeuren ?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:08

Ik vind 5 dagen verplicht komen ook veel voor een verzorgster. Zo vaak konen de eigenaren van de paarden hier niet eens.

Ik zou het gesprek aan gaan voir hoeveel keer per week ze tijd denkt te hebben. En daar bijvoorbeeld 1 of 2 vaste dagen voor af te spreken. Eventueel nog een 2e bijrijdster er bij zoeken die ook 1 of 2 vaste dagen heeft. Dan kunnen ze altijd onderling met elkaar overleggen wie zin heeft op de overige flexibele dagen.

En niets mis met een paar vrije dagen per week. Als het dier maar voldoende gras/hooi en water heeft en alles geregeld wordt uitgemest.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:50

Ik heb twee paarden en nu 3 bijrijders, 2 vaste bijrijders met beiden 2 vaste dagen en een bijrijder die komt wanneer ze kan, ongeveer eens per 2-3 weken, maar zij kan het beste rijden van de drie, dus ik ben blij met haar hulp wanneer ze kan. Afgelopen week had ik zelf echt geen tijd en kon voor het eerst in jaren de zorg en beweging aan de bijrijders overlaten, ook wel eens lekker. De paarden staan volpension en worden binnen en buiten gezet, maar ik vind het fijn als een keertje extra mest uit de stal wordt gehaald en de hooinetten bijgevuld blijven, want hooinetten vullen doet de stalbaas niet, die gooit het hooi gewoon op de grond als de netten leeg zijn.

Het was een zoektocht naar 1 of 2 leuke bijrijders erbij, maar het lijkt toch gelukt te zijn. 1 meisje had absoluut niet het niveau wat ik zocht, maar daar was ze heel eerlijk over en ze wilde graag leren, de klik was er gelijk met mijn wat zenuwachtige ruin en binnen een maand en 4 privé lessen doet ze het ook al prima in d’r uppie met hem. Ik zie ze samen vooruit gaan. Ze was echt een “lang leve de lol manege niveau”, jaren lang manege lessen gehad, maar gewoon voor de leuk en nooit verdieping in techniek van het rijden. Doorzitten kon ze niet, ze zat super scheef in het zadel, begrenzen kende ze niet, rijden op haar zit kon ze niet. Op mijn advies heeft ze een grote skippybal gekocht en is ze elke dag daarop gaan zitten achter haar bureau en bij het TV kijken ook minstens 10 minuten en langzaam gewerkt naar zo min mogelijk voet op de vloer. Dat in combinatie met enkele lessen en 4 weken later zit ze recht op het paard en kan ze prima doorzitten.
Zo leuk om te zien en mijn ruin begint een goede vertrouwensband met haar op te bouwen. Inmiddels maakt ze ook al buitenritten alleen met hem en oefenen ze regelmatig in de bak. Ze heeft 2 vaste dagen door de week en extra mag in overleg altijd. Ik ga normaal altijd na het werk gelijk naar de paarden, maar op dagen dat ik niet wil rijden mogen de bijrijders ook samen afspreken voor een buitenrit.

Toch ook wel de nodige weirdo’s gehad die reageerden op mijn advertentie, ik vraag me dan echt af waarom zij denken dat ze überhaupt geschikt zouden zijn. Manege niveau die denken dat ze alles kunnen en echt geen les nodig hebben. Nou ja, we konden er onderling wel om lachen, mijn (toen) enige bijrijder en ik.

Ook nog een M1 niveau test ruiter die de 2e keer al dacht dat ze het allemaal wel wist en helaas niet deed wat ik geïnstrueerd had. Ze wilde die dag graag beide paarden rijden, dus terwijl ze mijn merrie uitstapte (die ze nu voor de 2e keer gereden had) ging ik mijn ruin zadelen. Ze kwam met de merrie terug, ik gaf haar de ruin mee en vroeg haar met hem in de bak aan de hand te stappen tot ik terug was van de merrie afspuiten en op de wei zetten. Toen ik 5 minuten later in de bak aan kwam zat ze er al op en de ruin was één brok spanning.

Die keer ervoor hadden we samen ter kennismaking een buitenrit gemaakt, waarbij ik haar heb laten zien hoe ik opstap bij de ruin. Hij kan veel spanning opbouwen bij het opstappen, dus het is van het grootste belang dat hij helemaal ontspannen is voordat je er op gaat. Die dag was hij ook wat extra gespannen, dus het duurde wat langer voordat ik kon opstappen. Ik vroeg hem in te parkeren bij de kruk en hij had moeite met stilstaan, dus weer een rondje gelopen, weer gevraagd in te parkeren, hij stond ontspannen, ik tilde een voet op, hij tilde zijn hoofd op en zette een stap of twee, dus ik zette mijn voet weer neer en vroeg hem opnieuw in te parkeren en wachtte, net zolang tot hij ontspannen bleef wanneer ik mijn voet in de beugel zette. Nadat ik er op zit wacht ik ook altijd tot hij zijn hals weer laat zakken, voordat ik hem weg laat stappen. Ik heb haar uitgelegd wat ik doe en waarom in het doe, hoe belangrijk het voor hem is om zo ontspannen te beginnen, want anders blijft hij die spanning de hele rit vasthouden.

En nu ik haar gevraagd had hem aan de hand te stappen in de bak, zat ze er zelfstandig al op. Ik vroeg “was hij wel ontspannen met opstappen?”
Zegt ze meteen “Oh, daar heb ik niet op gelet”, nee dat dacht ik al, want hij liep als een lama door de bak met een super gespannen hals en weggedrukte rug. Net op dat moment laat een stalgenoot haar paard los in de longeer ring naast de bak en dat paard ontploft, dus die van mij vliegt er vandoor en de ruiter valt er af. Ik heb mijn ruin nu bijna 4 jaar, zelf ingereden en er is nog nooit iemand afgevallen. God wat baalde ik, slechte ervaring voor het paard en voor de ruiter, ze is daarna wel weer (op mijn manier) opgestapt en heeft nog een paar rondjes redelijk ontspannen kunnen rijden, maar ik was echt niet happy.

Dag erna moest de manege ruiter weer op de ruin, zij parkeert hem netjes in zoals ik haar geleerd heb, wachtte tot hij ontspande, stapte daarna rustig op en reed vervolgens met hem een super nette ontspannen les. Ik bedacht mij toen, een ruiter op niveau is leuk, maar je hebt er weinig aan als ze niet doen wat je ze instrueert.

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:59

Weet je manege ruiters die graag meer willen zijn vaak bereid om te leren. En als je er zelf wat tijd in steekt zou je zomaar een lange termijn top persoon erbij kunnen hebben. Kost in het begin dus wat meer tijd. Maar als het iemand is met verantwoordelijkheidsgevoel en goede wil kun je daar veel meer mee. En uiteraard is iedereen ergens begonnen ;)

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:20

Nou ik heb mij gewaagd aan de zoektocht. Dit gaat inderdaad niet makkelijk worden. Paar reacties, maar eentje bijvoorbeeld: Hoi, is het nog beschikbaar? :') Niet voorstellen, of naam erbij ofzo, gewoon "het" beschikbaar :')

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:22

kan een foutje zijn.
Via gsm staat dat er regelmatig automatisch onder en als je dat per ongeluk aanklikt krijg je het ook niet meer weg.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:44

Ik kreeg er ook 1 met alleen: is er een binnenbak? :')

Ik heb wel hele leuke nieuwe bijrijder gevonden dus er is toch hoop!

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:50

Lioony schreef:
Ik kreeg er ook 1 met alleen: is er een binnenbak? :')

Ik heb wel hele leuke nieuwe bijrijder gevonden dus er is toch hoop!


Die heeft de prioriteiten op orde :')

Fijn dat je toch iemand hebt gevonden!

Oskarrino
Berichten: 794
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:50

Ik plaats in dit topic maar even een berichtje, misschien dat jullie mee willen denken.

Ik heb een leuk paard, maar geen standaard opstappen en wegrijden paard. Dit ook uitgebreid beschreven en sinds kort een leuke bijrijdster. Ik heb er veel tijd, geduld en moeite ingestoken om een ontspannen paard te krijgen. Zowel aan de hand als onder het zadel. Nu ik dus sinds kort een bijrijdster hebt gaat het heeelemaal ruk. Hij heeft veel spanning, loopt constant over m'n grenzen heen en de lol is er wel weer af. Maar, niet opgeven en meer grondwerk gedaan.

Vandaag les gehad en m'n bijrijdster is een paar dagen geweest aangezien ik het heel druk had. Jeetje, wel 5 stappen achteruit en het ging echt heel slecht, terwijl het ervoor zo goed ging :'(

Kortom dit besproken met mijn lesgeefster en waarschijnlijk komt het door m'n bijrijdster dat hij terugvalt in z'n oude gedrag.

Ze wilt niet graag lessen, want daar is ze niet zo van...

Wat zouden jullie doen?
Liefst pak ik hem gewoon weer helemaal alleen en zeg ik haar af. Maar ik vind het ook banketstaaf als ik iemand geen kans geef? Ik heb het druk, maar hoe erg is het als hij die ene dag stil staat.....

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:58

Verplicht laten lessen bij jou instructrice.
Zo niet dan is het klaar.

Maar hoe staat hij gestald?
7 dagen in de week overdag op de wei met maatjes is rijden niet nodig.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:01

Luusje_Kviek schreef:
Ik plaats in dit topic maar even een berichtje, misschien dat jullie mee willen denken.

Ik heb een leuk paard, maar geen standaard opstappen en wegrijden paard. Dit ook uitgebreid beschreven en sinds kort een leuke bijrijdster. Ik heb er veel tijd, geduld en moeite ingestoken om een ontspannen paard te krijgen. Zowel aan de hand als onder het zadel. Nu ik dus sinds kort een bijrijdster hebt gaat het heeelemaal ruk. Hij heeft veel spanning, loopt constant over m'n grenzen heen en de lol is er wel weer af. Maar, niet opgeven en meer grondwerk gedaan.

Vandaag les gehad en m'n bijrijdster is een paar dagen geweest aangezien ik het heel druk had. Jeetje, wel 5 stappen achteruit en het ging echt heel slecht, terwijl het ervoor zo goed ging :'(

Kortom dit besproken met mijn lesgeefster en waarschijnlijk komt het door m'n bijrijdster dat hij terugvalt in z'n oude gedrag.

Ze wilt niet graag lessen, want daar is ze niet zo van...

Wat zouden jullie doen?
Liefst pak ik hem gewoon weer helemaal alleen en zeg ik haar af. Maar ik vind het ook banketstaaf als ik iemand geen kans geef? Ik heb het druk, maar hoe erg is het als hij die ene dag stil staat.....




Tja, ik heb dus ook een gevalletje speciaal opstappen (wachten op ontspanning enz. zie mijn voorgaande bericht in dit topic), volgens mij is het belangrijkste dat de bijrijder doet wat jij doet. Ik steek in het begin best veel tijd in mijn bijrijders om ze aan te leren hoe ik werk en wat ik daarin van hun verwacht. Daarnaast zorg ik dat we regelmatig ook wat samen doen met de paarden, zodat ik ook hun voortgang kan zien, maar ik heb 2 paarden, dus het is voor mij ook makkelijk om even samen een buitenrit te doen en op een ontspannen manier te zien hoe zij het doen. Daarnaast geef ik mijn nieuwste bijrijder ongeveer 1x per 2 weken priveles, dus ik zie ook zo de voortgang.

Een bijrijder die niet wil lessen, daar heb je imo niets aan, want er is niemand die monitort en corrigeert waar nodig. Als je zelf er ook geen zicht op hebt hoe de omgang en het rijden met je paard vordert, dan kun je ook niet ingrijpen als het nodig is.

Ik zou voor nu met je bijrijder bespreken waar jij tegenaan loopt en haar vragen hoe het bij haar gaat, daarnaast ook eens (onaangekondigd) meekijken als zij gaat rijden, zodat je het met eigen ogen kunt zien. Aan de hand daarvan bepalen of je toch wil dat ze les gaat nemen, het liefst natuurlijk van jouw instructeur, dan heb je daarvan in ieder geval een terugkoppeling over hoe het gaat.

Wil ze dat niet, dan zou het voor mij ophouden, je hebt er niets aan als je paard er slechter van wordt.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:26

Ik ben ook op zoek naar iemand voor donderdag en occasionally een dag in het weekend. Vraag 80 euro per maand, jonge fries. Mag wedstrijd mee gereden worden als er een goede klik is en ik er vertrouwen in heb. Maar wel een hengst. Er zijn geen uitrij mogelijkheden. Maar is prima te rijden tussen de merries zolang je een beetje stevig in je schoenen staat. Hij zal nooit een rodeo geven of steigeren ofzo. Hooguit een keertje brullen of zijn hals er op zetten als je zelf zit te slapen.

Mensen zijn een beetje bangig voor het feit dat ie hengst is denk ik.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:33

Hoe zie jij wedstrijd rijden voor je met maar 1 dag in de week rijden?

En geen idee of de regels veranderd zijn maar moest je voorheen geen L zijn met een ander paard om een hengst te starten?

Daarnaast zou ik geen 80 euro geven voor 1 keer in de week soms een keer vaker.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:43

DuoPenotti schreef:
Hoe zie jij wedstrijd rijden voor je met maar 1 dag in de week rijden?

En geen idee of de regels veranderd zijn maar moest je voorheen geen L zijn met een ander paard om een hengst te starten?

Daarnaast zou ik geen 80 euro geven voor 1 keer in de week soms een keer vaker.


Paard staat niet stil de rest van de week. En this een fries. Dus je kan als je meedoet aan barrocke of friezen wedstrijden gewoon B starten. En gewoon soms een wedstrijdje pakken kan prima. Niet iedereen hoef de B en het L door te racen met mach 5. En zeker de B stelt geen drol voor.

Ik zoek iemand die zelf nooit een kans heeft gehad om te groeien met een paard maar dat wel wil. En ik ben echt de beroerdste niet hoor. Mochten ze een machtig mooie combinatie vormen wil ik best na een tijd ze twee dagen in de week laten trainen en als ze het L bereiken een start kaart voor ze aanschaffen.

Ik ben zelf niet geschikt om wedstrijden te rijden door artrose in mijn rug. Hooguit soms een keertje voor de lol. Maar jelske kan een prima sportpaard worden en dan gun ik het die bijrijder ook echt als die bewezen heeft echt gek te zijn met mijn paard.
Laatst bijgewerkt door Absolem op 14-07-22 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:48

Ik zeg niet dat het paard stil staat.
Ik bedoel dat 1 keer oefenen weinig is om fijn op wedstrijd te rijden.
Ook over snel door wedstrijden racen heb ik het niet.
Maar als ik zou starten zou ik wel met een goed geoefend gevoel willen gaan. Dat gaat niet met 1 keer in de week.

Geen idee hoe vaak en hoeveel die barokke wedstrijden er zijn. Dus of daar inschrijven dan makkelijk een optie is. Terwijl gewone wedstrijden elke week wel in de buurt zijn. Nee niet om er doorheen te racen maar voor makkelijk een datum te prikken.

Dat naast die 80 euro lijkt me dat veel meer het probleem dan dat hij hengst is.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:51

Absolem schreef:
Ik ben ook op zoek naar iemand voor donderdag en occasionally een dag in het weekend. Vraag 80 euro per maand, jonge fries. Mag wedstrijd mee gereden worden als er een goede klik is en ik er vertrouwen in heb. Maar wel een hengst. Er zijn geen uitrij mogelijkheden. Maar is prima te rijden tussen de merries zolang je een beetje stevig in je schoenen staat. Hij zal nooit een rodeo geven of steigeren ofzo. Hooguit een keertje brullen of zijn hals er op zetten als je zelf zit te slapen.

Mensen zijn een beetje bangig voor het feit dat ie hengst is denk ik.


Dat is dus €20 per keer dat iemand rijdt?

Wat zijn eigenlijk de "voordelen" voor de bijrijder?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:56

Je kan het altijd vragen natuurlijk, wie weet vind je een fijne match!
Ik zou het ook niet doen, ben zelf net met een bijrijdpaard gestopt (in goed overleg) omdat het uit balans voelde. :)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:57

Daphara schreef:
Absolem schreef:
Ik ben ook op zoek naar iemand voor donderdag en occasionally een dag in het weekend. Vraag 80 euro per maand, jonge fries. Mag wedstrijd mee gereden worden als er een goede klik is en ik er vertrouwen in heb. Maar wel een hengst. Er zijn geen uitrij mogelijkheden. Maar is prima te rijden tussen de merries zolang je een beetje stevig in je schoenen staat. Hij zal nooit een rodeo geven of steigeren ofzo. Hooguit een keertje brullen of zijn hals er op zetten als je zelf zit te slapen.

Mensen zijn een beetje bangig voor het feit dat ie hengst is denk ik.


Dat is dus €20 per keer dat iemand rijdt?

Wat zijn eigenlijk de "voordelen" voor de bijrijder?



Geen stalling/enting/hoefsmid/tandarts/zadelmaker/extra voer hoeven te betalen? Ik ben maandelijks een hele hoop meer kwijt dan 80 euro hoor. We hebben een uitstekende hele grote L vormige bak met achterberg bodem er in. Die praktisch het hele jaar door te rijden is.

Een sprongetje maken kan ook er zijn gewoon balken en staanders aanwezig.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:59

Ik vind €80 ook wel veel :o Ik betaalde vaak zo’n €50 voor 2 keer in de week en dan heb ik van alles gereden van paarden die Z hadden gelopen of een jonkie zonder niveau. Maargoed, je mag vragen wat je wilt natuurlijk maar dan kan het zijn dat mensen niet reageren.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:00

Tja ik vind het duur voor 1x in de week. Geen uitrijmogelijkheden dus de recreatieve ruiters houden het dan voor gezien. Daar zal het mede aan liggen, naast het feit dat het een hengst is dat je weinig reacties krijgt.

Voor die 20 euro per week… Als je dan graag zou willen lessen wat handig is voor eventuele wedstrijden word het heel duur voor 1x in de week rijden.

Welke omgeving staat je paard?
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 14-07-22 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:00

Met als groot verschil: het is wel jouw paard. De bijrijder kan hem zo kwijt zijn en bij opbouwen is er ook veel onzekerheid. Ik weet ook niet in hoeverre ze verplicht is om te komen?

Ook vraagt de bijrijder niet per se om die voorzieningen. Mijn eigen paard stond volpension voor krap 200 euro.

Niettemin gun ik je gewoon dat je wat vindt hoor!

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:05

Vragen kan altijd. Ik vind het ook duur, maar ik zou sowieso zelf niet betalen en ik vraag zelf ook niks aan mijn bijrijder. Ik heb liever dat ze hun geld in les steken

Oskarrino
Berichten: 794
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:05

DuoPenotti schreef:
Verplicht laten lessen bij jou instructrice.
Zo niet dan is het klaar.

Maar hoe staat hij gestald?
7 dagen in de week overdag op de wei met maatjes is rijden niet nodig.


Hij staat nu lekker 24/7 buiten in een kudde van +-13 paarden... In de winter hele dagen op de paddock en 's nachts op stal.

Ik ga haar even bellen vanavond of ze tijd heeft van de week het even te bespreken!

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:05

Ik zou daar ook geen 80 voor betalen sorry. En dat jij meer kwijt bent heeft de bijrijder geen boodschap aan, jouw paard

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:10

Sheran schreef:
Met als groot verschil: het is wel jouw paard. De bijrijder kan hem zo kwijt zijn en bij opbouwen is er ook veel onzekerheid. Ik weet ook niet in hoeverre ze verplicht is om te komen?

Ook vraagt de bijrijder niet per se om die voorzieningen. Mijn eigen paard stond volpension voor krap 200 euro.

Niettemin gun ik je gewoon dat je wat vindt hoor!



Kon dat maar. Ik zou echt in de hemel zijn als mijn paard voor die prijs vol pension kan staan. Maar hier is dat niet realistisch.