Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 05:31

Amber_anne schreef:
Misschien is het een idee om een paard te verzorgen die extra aandacht nodig heeft. Waarbij het dus niet noodzakelijk is om te komen. Paard op pensioen bijvoorbeeld of een jong paard


Ja dit wilde ik ook zeggen. Ik heb een tijdje iemand gehad die het leuk vond om ponys te borstelen en gewoon bezig te zijn met verzorging. Dus die mocht komen wanneer het haar uitkwam. Ik kom zelf toch iedere dag voor de basisverzorging en ze lopen 24/7 buiten met schuilstal. Dus dan maakt het niet uit als iemand last minut afzegt

charootje
Berichten: 403
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:17

Humpiedumpie schreef:
charootje schreef:
Hallo misschien dat ik hier een berichtje mag plaatsen voor een verzorgpaard??

Ik heb altijd paarden voor anderen gereden of alleen verzorgd, ik ben eigenlijk heel flexibel want ik ben huismoeder alleen er is een maar..... ik heb een dochter die verstandelijk/ lichamelijk beperkt is, zij gaat meestal 4 dagen naar de opvang. Het kan voorkomen dat ze ziek is of last van haar epilepsie heeft waardoor ze dus thuis blijft en ik dus automatisch ook. Dat schrikt dus blijkbaar af want dat houd in dat het dan kan voorkomen dat ik toch die dag moet afzeggen. Nou ik vaak wel op een andere dag in halen maar toch loopt het daar op spaak tijdens een eerste gesprek. Iemand misschien daar nog tips of ideeën over ?


Welke omgeving zoek je iets?
Lopik/ Schoonhoven of wat er tussen Lopik en Zeist in zit , dit ivm dat ik daar 4 dagen in de week heen rijd voor het brengen en halen dochter

DuoPenotti

Berichten: 29406
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:20

En ik denk dat het ook verschil maakt wanneer je afzegt.
Ik heb een bijrijder gehad die dan een kwartier, hooguit een half uur van te voren af zei.
Met dingen waarvan ik dacht, dat wist je vanmorgen ook al.
Als ze dat dan in de ochtend had gedaan dan had ik zelf het paard nog kunnen doen, of had ik niet de hele bak lekker gesproeid, voor iemand die dan nog niet op komt dagen.

Kijk als dat iets is wat ook dan net gebeurt, ja dan kan het afzeggen niet op een ander tijdstip. Maar dan voelt dat ook anders.

charootje
Berichten: 403
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:26

DuoPenotti schreef:
En ik denk dat het ook verschil maakt wanneer je afzegt.
Ik heb een bijrijder gehad die dan een kwartier, hooguit een half uur van te voren af zei.
Met dingen waarvan ik dacht, dat wist je vanmorgen ook al.
Als ze dat dan in de ochtend had gedaan dan had ik zelf het paard nog kunnen doen, of had ik niet de hele bak lekker gesproeid, voor iemand die dan nog niet op komt dagen.

Kijk als dat iets is wat ook dan net gebeurt, ja dan kan het afzeggen niet op een ander tijdstip. Maar dan voelt dat ook anders.


Ik denk ook zeker dat dat verschil maakt, wanneer en waarom.
Vaak ben ik ook bereid om te komen als de eigenaar Smorgens ineens vraagt of je kan gaan vanwege persoonlijke omstandigheden. Denk ook dat het een wisselwerking is, als je beide weet dat je op elkaar kan vertrouwen en kan terug vallen dan is een keer afzeggen geen probleem

TinkerPepsiJarig
Berichten: 32
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:14

Op basis van mijn gemopper hier :+ een heel leuk berichtje ontvangen en zaterdag komt ze kennis maken! *\%/*

Lieser
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:52

Ach, er staat nu ook een advertentie op bokt van iemand die én de stal wil laten uitmesten én een financiele bijdrage vraagt voor een paard waarop niet gereden mag worden. Waarom zou een verzorger dat willen, vraag ik me dan af?

TinkerPepsiJarig
Berichten: 32
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:54

Niet.. Het zijn geen sloofjes -O-

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:59

Ja ik zag ook een advertentie voor een 1,5 jarige pony. Mocht je mee lopen, helpen met het longeren wanneer die pony daar aan toe was etc… Klusjes als wei uit mesten en voeren etc horen er natuurlijk bij.
Vervolgens staat er dat ze een kleine bijdrage vraagt en wanneer de pony eenmaal onder het zadel beleerd is, dat die bijdrage hoger wordt.

Het wordt toch steeds vreemder hoor vind ik.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:11

Lieser schreef:
Ach, er staat nu ook een advertentie op bokt van iemand die én de stal wil laten uitmesten én een financiele bijdrage vraagt voor een paard waarop niet gereden mag worden. Waarom zou een verzorger dat willen, vraag ik me dan af?


Uit nieuwsgierigheid een opgezocht. Moet toe geven dat de advertentie slim is opgezet. Het lijkt mooier dan het is als ik eerlijk ben. Maar goed wie weet. Wie niet waagt wie niet wint.
Vraag mij wel altijd af hoeveel reacties ze krijgen en of ze daadwerkelijk iemand vinden.

Heel eerlijk denk ik dat als dit is wat je er voor over zou je hebben je op menig pensionstal wel iets kan vinden zonder dat je daar financieel iets aan kwijt bent. Ik zoek niemand maar als hier iemand op stal langs komt die gewoon wat wil poetsen, wandelen en grondwerk wil doen kan dat wel.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:21

Lieser schreef:
Ach, er staat nu ook een advertentie op bokt van iemand die én de stal wil laten uitmesten én een financiele bijdrage vraagt voor een paard waarop niet gereden mag worden. Waarom zou een verzorger dat willen, vraag ik me dan af?

Echt :')

Ik overweeg om iemand te betalen om uit te mesten.. :+ Poetsen en verzorgen zou dan ook mogen, maar ga ik niet voor betalen.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:54

Tigra_ schreef:
Lieser schreef:
Ach, er staat nu ook een advertentie op bokt van iemand die én de stal wil laten uitmesten én een financiele bijdrage vraagt voor een paard waarop niet gereden mag worden. Waarom zou een verzorger dat willen, vraag ik me dan af?


Uit nieuwsgierigheid een opgezocht. Moet toe geven dat de advertentie slim is opgezet. Het lijkt mooier dan het is als ik eerlijk ben. Maar goed wie weet. Wie niet waagt wie niet wint.
Vraag mij wel altijd af hoeveel reacties ze krijgen en of ze daadwerkelijk iemand vinden.

Heel eerlijk denk ik dat als dit is wat je er voor over zou je hebben je op menig pensionstal wel iets kan vinden zonder dat je daar financieel iets aan kwijt bent. Ik zoek niemand maar als hier iemand op stal langs komt die gewoon wat wil poetsen, wandelen en grondwerk wil doen kan dat wel.


Ik denk ook te weten welke advertentie jullie bedoelen; eerlijk? Ik krijg er kots neigingen van….zou iemand daar echt op reageren? Misschien een prinsesje?

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:16

Mag ik even klagen? :+
Heb sinds een aantal maanden een nieuwe bijrijder, super lieve meid, komt van de manege af maar had al een aantal jaar niet gereden. Ze wilde weer graag gaan rijden. Ik rijd zelf niet/amper meer door mijn angst, maar wil wel dat het rijden onderhouden wordt. Stel ik wil ooit weer zelf rijden wil ik niet dat mn pony al die tijd niemand op zijn rug heeft gehad zeg maar. Ik zocht dus iemand die vooral wilde rijden. Longeren, wandelen etc doe ik zelf wel, af en toe zou de bijrijder echt wel wat anders kunnen doen maar in principe zou rijden op de eerste plaats moeten staan. Nu is het steeds vaker het geval dat ze gewoon niet rijdt, maar bijvoorbeeld een rondje wandelt van 10 min of even aan een halstertje longeren. Ze moest het longeren nog leren toen ze net begon dus ze heeft het nog niet zo in de vingers, wat er weer voor zorgt dat mn pony weer terugvalt in oude streken. :( Zo vaak komt ze ook niet, ze heeft het vaak druk en zegt ook regelmatig af of komt alleen om de stal te doen. Wat moet ik hier aan doen? (Hoe) spreek ik haar hierop aan?
Ik gun het haar om bezig te zijn met mijn pony. Ze zijn verder een leuk stel samen.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:28

Ik zou eerst eens vragen naar de reden waarom ze vaker grondwerk doet in plaats van rijd. Voelt ze zich wel veilig nog op de pony? Volgt ze lessen? Staat ze daarvoor open om te gaan doen? Dan krijgt ze aanwijzingen en heeft een beter doel voor ogen om te verbeteren ( dat motiveert mijzelf het meeste vandaar )

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:39

Dankjewel, ik zal het eens aankaarten. :)

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:36

Wat vervelend Jeika! Zo zie je maar; wil je juist graag dat iemand rijdt en krijgt diegene daarvoor van jou alle ruimte: rijdt ze amper :+
Het gebeurt vaak genoeg dat bijrijders ‘alleen maar’ willen rijden…
Ik zou ook eens het gesprek met haar aangaan en vragen hoe ze het nu ervaart nu ze het een paar maanden doet. Het kan namelijk ook zijn dat haar verwachtingen en die van jou toch uit elkaar liggen, of misschien heeft ze (tijdelijk) wat minder tijd?

TinkerPepsiJarig
Berichten: 32
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:15

En toen struikelde mijn pony en ging met bijrijder en al naar de grond :') . Beide hebben gelukkig niks overgehouden.

Maar ik denk dat ik m'n match wel gevonden heb ^^ Als ze nog terugkomt :+

darkadia

Berichten: 5246
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:18

Haha oeps, gelukkig ongedeerd. Hier van de week ook met super leuke nieuwe bijrijdster: 2e ritje. Zijn nog wat zoekend naar galop, dus ik ging even ondersteunen vanaf de grond (paard doet het niet als de hulpen niet kloppen) en ineens dacht ie: Ow wil je dat! En schiet de hoek uit met een wokkel-bokkensprong en ruiter in t hek. Gelukkig ook alleen wat beurs en ze vind hem nog leuk…

TinkerPepsiJarig
Berichten: 32
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:30

HAHA. Is dat de 'tweede ritjes' vloek? Hier was het gister ook het tweede ritje, en de pony begon nu echt op sommige stukjes mooi een beetje te ontspannen waar ze zaterdag nog heel erg een loopje probeerde te nemen. Zag ook bij Aniek wat meer rust en wat meer zelfvertrouwen, pony kwam op sommige stukken nu lekker naar beneden. Maar bij t galopje ging t mis :+

BeFunny

Berichten: 10474
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 23:23

Dispar_Vulgo schreef:
BeFunny schreef:
Als het om lease gaat

In het verleden een paard geleased. En daar betaalde wij de volledige stalgeld voor. maar dat was lease en daar bemoeide de eigenaar zich verder niet mee en dat was in de randstad. Vol pension ook
Toen 325 euro al. Begin tijd van de euro. Daar moest ik dus zelf ook een bijrijder bij zoeken voor de dag dat ik zelf niet kon ;) en manege eigenaar kreeg van ons het geld. Ook zadel en voer etc moest ik zelf voor zorgen. Maar dat is iets anders dan bijrijden.


Wat is dan het verschil tussen bijrijden en leasen?
Zie ook wel eens advertenties van ‘deeltijd-leasen’ dus voor paar dagen per week. Ik zou verwachten dat dat hetzelfde is als bijrijden?



Sorry ik lees dit nu pas. Wij zijn op vakantie.

Wat het verschil voor ons was is dat de eigenaar volledig afzeidig bleef. Wij mochten het paard stallen waar we wilden. Er mee doen wat we wilden (Uiteraard met de gezondheid van het paard rekening houdend) We hadden alle lasten en lusten. Behalve aanschafkosten maar ook geen verzekeringskosten en ook was alles al aanwezig. Zadels, dekjes etc.

Wat wij betaalden was stalling, ontworming medische kosten als iets door ons voorkomen had kunnen worden of door de stal naar onze keuze.

Maar wij hadden echt volle vrijgeid. Niemand die we verantwoording hoefden af te leggen en paard werd uiteindelijk voor bijna niks ons eigendom omdat eigenaar besloot echt afstand te doen en vond dat wij hem mochten overnemen.

Wij konden mooi kijken of we de kosten konden opbrengen voor die tijd :+

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 07:39

Sommige eigenaren/ maneges noemen het lease als het eigenlijk gewoon om huur/bijrijden gaat, want bij echte lease mag je het paard inderdaad als “van jou” beschouwen.

Oskarrino
Berichten: 793
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:45

Ik heb toch maar weer een advertentie geplaatst op Horsify.... Hopelijk komt er een leuke reactie uit!

Lieser
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:46

Daphara schreef:
Sommige eigenaren/ maneges noemen het lease als het eigenlijk gewoon om huur/bijrijden gaat, want bij echte lease mag je het paard inderdaad als “van jou” beschouwen.

Dat is alleen bij volle lease, volgens mij.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:47

Lieser schreef:
Daphara schreef:
Sommige eigenaren/ maneges noemen het lease als het eigenlijk gewoon om huur/bijrijden gaat, want bij echte lease mag je het paard inderdaad als “van jou” beschouwen.

Dat is alleen bij volle lease, volgens mij.


Lease is lease, als je een auto leased dan is dat ook niet voor 2 dagen per week, maar fulltime en heb jij volledige beschikking over de auto om mee te doen en laten wat je wil (binnen de afspraken van je lease overeenkomst) Je kunt wel een auto huren voor 1-2 dagen.

Dat het bij paarden soms voor part-time bijrijden/huren ook lease wordt genoemd klopt dus imo van geen kant, zeker niet als de bijrijder/ huurder geen beslissingsbevoegdheid heeft. Je bent dan gewoon betalende bijrijder, geen leaser.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:39

Eens met Daphara. Lease ligt eigenlijk bijna dichter bij koop dan bij huur. Het is alleen in theorie niet jouw eigen paard, in de praktijk wel. Heel vaak wordt lease op die manier ook gezien als een hele lange proefperiode en wordt het paard uiteindelijk ook in theorie eigendom van de oorspronkelijke leaser omdat deze het paard overkoopt.
Alles wat niet dat is, is huren of bijrijder of verzorger of halve stal of ..., maar geen lease.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:43

Mjah ik heb in het verleden ook een pony van een manege geleased. Dat was dan 4 dagen in de week “ mijn “ pony. De andere dagen liep hij nog in de lessen mee.