Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 184 van de 192 [ 4779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 192  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

 
Profiel   

Leasen klinkt natuurlijk mooier, dus ik kan me voorstellen dat maneges het zo noemen. :D Maar in principe huur je dan een pony voor die bepaalde dagen. Wat ook leuk is natuurlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 13:56 



 
Profiel   

Ik zie ook vaak lease advertenties, volgens mij denken eigenaren dan meer geld te kunnen vragen dan dat ze een verzorgster zoeken.

Ik heb inmiddels 3 vrouwen voor een kennismaking gehad, ze zijn alle 3 enthousiast maar ik denk dat er 1 niet goed past omdat ze te onzeker is.
Ze komen in ieder geval alle 3 nog een keertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 16:36 



 
Profiel   

Leasen kan imo ook voor enkele dagen, maar op die dagen heb je dan alle recht op het paard en je beslist verder ook gewoon mee over het paard. In tegenstelling tot bij bijrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 20:27 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Ik zie ook vaak lease advertenties, volgens mij denken eigenaren dan meer geld te kunnen vragen dan dat ze een verzorgster zoeken.

Ik heb inmiddels 3 vrouwen voor een kennismaking gehad, ze zijn alle 3 enthousiast maar ik denk dat er 1 niet goed past omdat ze te onzeker is.
Ze komen in ieder geval alle 3 nog een keertje.


Dat idee heb ik helaas ook weleens. Klikt toch net of je wat meer in te brengen hebt als met bijrijden. Terwijl er vaak geen verschil is. Persoonlijk zie ik geen verschil in een bijrijder die 3x per week rijd en een bijdrage betaald en iemand die een paard ter lease heeft.
Hoeveel meer zeggenschap heb je nu daadwerkelijk? Mag je dan ineens tegen de eigenaar zeggen dat de osteo moet komen en dat eventueel op je eigen dag doen. Of de dierenarts of fysio. Er zullen vast situaties zijn waarbij het wel zo is maar laten we eerlijk wezen een paard lease op een manege geeft je echt geen zeggenschap over het verdere welzijn van het paard op die dag. Je mag alleen zelf beslissen of je hem gaat poetsen, rijden of iets. Bij de meeste mag je ook dan maar max 1 uur rijden en het terrein niet af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 23:18 



 
Profiel   

Jeika schreef
Mag ik even klagen? :+
Heb sinds een aantal maanden een nieuwe bijrijder, super lieve meid, komt van de manege af maar had al een aantal jaar niet gereden. Ze wilde weer graag gaan rijden. Ik rijd zelf niet/amper meer door mijn angst, maar wil wel dat het rijden onderhouden wordt. Stel ik wil ooit weer zelf rijden wil ik niet dat mn pony al die tijd niemand op zijn rug heeft gehad zeg maar. Ik zocht dus iemand die vooral wilde rijden. Longeren, wandelen etc doe ik zelf wel, af en toe zou de bijrijder echt wel wat anders kunnen doen maar in principe zou rijden op de eerste plaats moeten staan. Nu is het steeds vaker het geval dat ze gewoon niet rijdt, maar bijvoorbeeld een rondje wandelt van 10 min of even aan een halstertje longeren. Ze moest het longeren nog leren toen ze net begon dus ze heeft het nog niet zo in de vingers, wat er weer voor zorgt dat mn pony weer terugvalt in oude streken. :( Zo vaak komt ze ook niet, ze heeft het vaak druk en zegt ook regelmatig af of komt alleen om de stal te doen. Wat moet ik hier aan doen? (Hoe) spreek ik haar hierop aan?
Ik gun het haar om bezig te zijn met mijn pony. Ze zijn verder een leuk stel samen.


Ik lees dit en als iemand alleen komt om de stal te doen dan zou ik zeer dankbaar zijn want zulke zijn aardig zeldzaam. Ik denk ook dat ze vooral wat begeleiding en les mist. Het is wel logisch dat je pony gaat terugvallen in zijn oude streken als ze nog niet zo ervaren is en daarom heeft ze gewoon nu iemand nodig die haar leert om daar op een goede manier mee om te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 08:36 



 
Profiel   

Is ze niet stiekem een beetje angstig voor je pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 08:43 



 
Profiel   

@elisa2 ja zo kan je het ook zien inderdaad, maar ik verwacht toch wel dat hij beweging krijgt als ze gaat. Ik heb geen gebrek aan tijd verder, dus ik had dan ook kunnen gaan om hem te longeren oid. Maar ja, als ik dan ‘s avonds laat bericht krijgt dat hij niks heeft gedaan lukt dat mij niet meer. Ik heb haar altijd gezegd dat lessen nemen gewoon kan en heb haar ook uitgelegd hoe dat geregeld kan worden. Maar misschien kan ik een keer een concreet voorstel doen om te starten met lessen. :) ik heb niet het idee dat ze bang voor hem is. Hij is op zich best een brave pony en als ze rijdt gaat het ook bijna altijd goed, behalve als ze hem weken niet rijdt en hem dan weer oppakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 12:33 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Ik was erg tevreden met mijn verzorgster maar na haar vakantie niks meer van haar gehoord :


Ik heb haar diezelfde dag nog geappt met de vraag om de sleutel van de kast. Niks meer van gehoord tot ik vandaag opeens een sleutel op de mat zie liggen, geen appje niks.

Ik blijf het heel apart vinden dat mensen zo communiceren

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 16:32 



 
Profiel   

Interessant om mee te lezen hier, verschillende visies en ervaringen. Ben benieuwd hoe het ons zal vergaan, wij zijn ook op zoek naar een bijrijder/leaser (half). In België heet dat zo mooi halve stal.
Denk dat er nog wel verschil in zit of je eisen stelt aan je bijrijder over bij wie er les genomen moet worden etc of dat je de bijrijder/leaser vrij laat.

Als iemand nog een leuke jonge allround ruin zoekt voor de helft van de week, regio Amersfoort, pb box staat open!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 18:34 



 
Profiel   

GJ9 schreef
Interessant om mee te lezen hier, verschillende visies en ervaringen. Ben benieuwd hoe het ons zal vergaan, wij zijn ook op zoek naar een bijrijder/leaser (half). In België heet dat zo mooi halve stal.
Denk dat er nog wel verschil in zit of je eisen stelt aan je bijrijder over bij wie er les genomen moet worden etc of dat je de bijrijder/leaser vrij laat.

Als iemand nog een leuke jonge allround ruin zoekt voor de helft van de week, regio Amersfoort, pb box staat open!


Je hebt toch Gelderse paarden toch? Voor zoiets moois (ik heb er zelf ook een :+ ) zullen bijrijders in de rij staan toch?
Mijn huidige bijrijders hebben geen les meer, ze rijden ook zelden in de bak en gaan liever naar t bos. Ik vind dat prima, ze rijden allebei met zachte hand en ik ben zelf ook geen fanatieke dressuurruiter. Lessen mag uiteraard wel maar dan wel bij een instructrice die ik zelf ken: ik vind het voor het paard niet eerlijk als de instructie erg afwijkt van hoe ik mijn paard rijd/ les krijg van mijn instructrice

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 19:13 



 
Profiel   

Ja wij hebben erg leuke Gelderse paarden! Met echt topkarakters.
Ik ben benieuwd, mogelijk maakt het wel uit dat ik een bijdrage vraag (stal is niet goedkoop) en we komen zelf max 3x per week aan het paard toe. Ben niet van plan om de hobby van een ander te bekostigen, daarvoor is het echt te duur en dan gaan we er 1 verkopen.
Ik denk dat hij zich wel makkelijk aanpast, broer uit zelfde moeder is 8 en loopt Lichte tour met slechts 2x per week getraind worden door de ruiter, en daarnaast wat beweging van zijn eigenaren. En zag pas een Gelderse voorbij komen die met zijn bijrijder inmiddels Grand Prix loopt met 2x per week trainen en de rest recreatief naar het bos met zn eigenaren. Dat is wel typisch Gelders denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 19:20 



 
Profiel   

Jeika schreef
@elisa2 ja zo kan je het ook zien inderdaad, maar ik verwacht toch wel dat hij beweging krijgt als ze gaat. Ik heb geen gebrek aan tijd verder, dus ik had dan ook kunnen gaan om hem te longeren oid. Maar ja, als ik dan ‘s avonds laat bericht krijgt dat hij niks heeft gedaan lukt dat mij niet meer. Ik heb haar altijd gezegd dat lessen nemen gewoon kan en heb haar ook uitgelegd hoe dat geregeld kan worden. Maar misschien kan ik een keer een concreet voorstel doen om te starten met lessen. :) ik heb niet het idee dat ze bang voor hem is. Hij is op zich best een brave pony en als ze rijdt gaat het ook bijna altijd goed, behalve als ze hem weken niet rijdt en hem dan weer oppakt.


Ik zou een gesprek aangaan met haar en haar vragen wat de rede is dat ze niet rijd. Misschien is er iets lichamelijk aan de hand wat ze liever niet zegt. Of vind ze het rijden minder leuk dan dat ze dacht en komt ze om de pony niet in de steek te laten trouw verzorgen. Het klinkt als een top meid maar wel alsof er iets speelt. En een gesprek aangaan dat is de snelste manier om eruit te krijgen hoe of wat. Stel dat ze liever niet rijd zou je kunnen voorstellen om er een bijrijder puur voor rijden naast te nemen. Als het een kwestie is van tijd bijv door lichamelijk ongemak dan is het even geduld hebben ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 09:25 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Amber_anne schreef
Ik was erg tevreden met mijn verzorgster maar na haar vakantie niks meer van haar gehoord :


Ik heb haar diezelfde dag nog geappt met de vraag om de sleutel van de kast. Niks meer van gehoord tot ik vandaag opeens een sleutel op de mat zie liggen, geen appje niks.

Ik blijf het heel apart vinden dat mensen zo communiceren


Asociaal ook. Je hebt iemands paard mogen bijrijder. Eben netjes afsluiten en bedankt zeggen is toch wel het minimale zou je verwachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 23:45 



 
Profiel   

Ik had ook weer een apart moment van de week.

In een vorige post hier had ik al geschreven over een wat hogere niveau ruiter die kwam proefrijden en hoe dat de tweede keer mis ging en ze van één van mijn paarden gevallen was.
Daarna nog een paar keer geappt over hoe het met haar ging. Ze gaf ook aan mijn merrie wel leuk te vinden, maar de klik te missen met mijn ruin.
Maar goed, nog los van het val incident, liep ik ook echt tegen het feit aan dat ze gewoon echt te klein is, want opzadelen lukte haar zelfs met een krukje echt niet zelfstandig.

Dat had ik ook aangegeven in de chat en ik heb haar nog in contact gebracht met een stalgenootje die toevallig ook een bijrijder zocht voor een veel kleinere paardje. Ik had haar daarna weken niet meer gesproken.

Maar van de week krijg ik bericht van haar met de vraag of ze mijn merrie de volgende dag mag komen rijden. Nog los van alles hierboven, rij ik mijn paarden sowieso niet met deze temperaturen en dus duidelijk nee gezegd. Niet geschoten is altijd mis, maar na 6-7 weken ineens vragen of je zomaar weer mag rijden op een paard waarvan je geen bijrijder geworden bent en dan nog willen rijden (tegen de avond) op een dag dat de temperaturen rond de 30 graden zullen zijn….

Ik vond het op z’n zachts gezegd wel heel apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 06:47 



 
Profiel   

Ik rijd ook echt niet met deze temperaturen..en als ik een bijrijder had, mocht die ook niet.

Al zijn er genoeg die wel rijden...de manege nabij de stalling van mijn paard ging ook door, zag de auto's met kinderen ( met capjes al op in de auto ) af en aan rijden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 10:19 



 
Profiel   

Ik heb zowel vandaag als gisteren gereden eig :o Wel ‘s morgends… voor 10u valt het eig nog heel erg goed mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 10:47 



 
Profiel   

Ik heb de afgelopen 3 dagen s’ochtends vroeg wat met mijn paard gedaan. Daarna lekker douchen, gaat prima. Ze heeft energie voor 10, dat mag van mij wel iets minder eigenlijk :+

Los daarvan vind ik het wel een vreemd verhaal ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 11:51 



 
Profiel   

Er zou de rest van augustus een meisje komen proefrijden en verzorgen.
Ik had ze duidelijk gezegd ja ik ben nog volop aan het opbouwen na haar blessure. Dat vond ze geen probleem zou ze aan de hand wat stappen.
Heeft van de 4 dagen dat ze is geweest 4 keer gereden waarvan 3 keer doorgereden en 1 keer alleen stappen.
Gisteren stap ik op, ponybeest mega stijf en absoluut niet zuiver.
Bericht gestuurd dat het al niet meer hoeft.
Vanaf nu word ze 3 keer per week in de stapmolen gezet met haar maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 13:20 



 
Profiel   

carineken schreef
Er zou de rest van augustus een meisje komen proefrijden en verzorgen.
Ik had ze duidelijk gezegd ja ik ben nog volop aan het opbouwen na haar blessure. Dat vond ze geen probleem zou ze aan de hand wat stappen.
Heeft van de 4 dagen dat ze is geweest 4 keer gereden waarvan 3 keer doorgereden en 1 keer alleen stappen.
Gisteren stap ik op, ponybeest mega stijf en absoluut niet zuiver.
Bericht gestuurd dat het al niet meer hoeft.
Vanaf nu word ze 3 keer per week in de stapmolen gezet met haar maatje.


:= :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 13:58 



 
Profiel   

Echt bizar wat voor een mensen er bestaan!
Was degene nog heel erg jong?
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand zoiets bedenkt.
Ik heb de paarden die ik doe wel gewoon gereden de afgelopen dagen maar of savonds of in de ochtend en aangepast werk per paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 14:45 



 
Profiel   

Nooit via facebook o.i.d. maar altijd via via. Zo kom je aan de meest betrouwbare mensen (ook niet altijd, maar toch beter als helemaal onbekend)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 15:09 



 
Profiel   

Maar laat jij ze al gelijk alleen gaan dan? Ik wil er de eerste paar keer graag bij zijn om te zien hoe het gaat. Wel asociaal om zo met een dier om te gaan..

Ik ben gestopt met zoeken. Meisje dat ik gevonden had is alweer gestopt. Ze waren eerst zelf op vakantie en ik had een barefoot zadel besteld. Helaas liep dat vertraging op. En het was steeds heet. Dus ik zei toen ook van rijden is nu even lastig maar je mag altijd komen poetsen of een stukje wandelen. Maar ze zochten iets waar ze in de vakantie toch wel echt 2x kon komen. Vakantie duurde nog 1.5 week :') het kan geen match zijn. Mss vond ze mijn pony toch niet fijn met rijden. Maar dit voelde vooral als stom smoesje. Ik vind dat zelf toch wel apart. Als 12 jarige pakte ik ieder moment dat ik met paarden kon doorbrengen. Al was het alleen maar poetsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 10:49 



 
Profiel   

Nou, hier even een tegenhanger voor de minder positieve berichten hier. Wij hebben via een zoekertje op Facebook echt een perfecte match gevonden!
Ik was echt aangenaam verrast over het aantal reacties.

Wat doorslaggevend is, is dat we geen bepaald niveau vroegen, Het paard allround gebruikt mag worden, en we veel vrijheid bieden, zodat het op die dagen ook echt als een eigen paard voelt. Verder gelijkwaardig overleg/training, dus niet dat ze een soort hulpje is.
En natuurlijk dat er een klik is met het paard, met ons, en ook met de manier van paarden houden (veel buiten in kudde, goede faciliteiten, all inclusive stal).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 11:14 



 
Profiel   

Hier ook erg tevreden met de “nieuwe” ofwel nieuwste bijrijder. Niet het niveau wat ik zocht, maar absoluut bereid om les te nemen, super lief met mijn paarden, overlegd goed en doet verslag als ze is geweest, is inmiddels ook al geheel zelfstandig met de paarden bezig en kan het ook super goed vinden met mijn andere bijrijder, dus die twee spreken ook zeer regelmatig samen af voor grondwerk, buitenritten of lekker teuten met de paarden.

Bonus, de nieuwe bijrijder heeft fotografie als hobby en dat levert nu ook regelmatig zeer mooie plaatjes op.
Als verassing hadden de dames onlangs “stiekem” black foto’s met mijn paarden gemaakt, groot laten afdrukken en laten inlijsten. Dat hebben ze mij vorige week cadeau gedaan als bedankje dat ze mijn Shires mogen rijden en verzorgen. Ik vond het zo lief, ik schoot gewoon vol toen ze het met een big smile gaven op stal.

In verband met de komende verbouwing hier thuis heb ik de lijsten nog niet opgehangen, maar staan ze tijdelijk op mijn slaapkamer, dit zijn ze:


[ img ]

En dit zijn de foto’s

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 22:48 



 
Profiel   

Prachtig zeg! Ik snap wel dat je daar heel blij mee bent.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 22:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 184 van de 192 [ 4779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 192  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen