hoeveel vragen voor bijrijder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:38

Ik zou de arabier trouwens eerst laten castreren. Zal ie niet al z'n hengstenstreken meer mee verliezen op deze leeftijd, maar dan kan ie tenminste in gemengde kudde buiten staan en wordt ie wellicht ook iets handelbaarder.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:42

Ik heb het gevoel dat een bijrijder de laatste jaren vaak wordt gebruikt om de kosten te kunnen dekken.
Dit vind ik zelf niet correct, het is het paard van de eigenaar en die moet het ook alleen gewoon kunnen betalen.

Bijrijder is in mijn ogen om te helpen met klusjes en zorgen voor beweging voor het paard. Een kleine onkostenvergoeding is oké, maar moet niet te gek worden.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:45

BeFunny schreef:
Welnee. Als ze teveel vragen vinden ze echt geen bijrijder. En als ze er één vinden dan is dat voor heel tijdelijk en iemand die los van rijden niks wil doen ;)

De prijs opdrijven dat valt dus erg mee.

Niemand betaald 100 euro voor 1x rijden dat zie ik ook nooit gevraagd worden. Dat loopt dus wel los.


Het wordt zeker wel gevraagd. Of 150 euro voor 2 tot 3 keer per week paard doen. Bij 3 keer mag je 2 keer rijden. Wel de diensten overnemen ook, dus met 2 mensen 20 tot 30 paarden binnenhalen, paddocks uitmesten van al die paarden. En dan nog verplicht lessen wat je zelf moet betalen. Of als je pech had op jouw dagen ook de stallen uitmesten, want eigenaar kon dan zelf niet en als stalhouder het deed kostte het extra geld, dus moest bijrijder het doen. :+ Dat ben ik in de omgeving meerdere keren tegengekomen.
Zelfs mensen die mij vroegen om een paard te rijden zodat er dressuurmatig wat verbeterd kon worden. Maar moest wel de helft van de stalgeld betalen dan. Ik had best willen helpen, maar ik ga echt niet betalen om iemand anders zijn of haar paard te trainen.

Hier in de buurt heb je dus wel af en toe absurde bedragen en mensen die daar mee akkoord gaan, omdat het aanbod ook wat lastiger is. Het meeste gaat viavia en gelukkig heb je dan ook vaak zat dat er niks voor gevraagd wordt, alleen wat klusjes of een klein bedrag/verplicht lessen.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:48

Biks2 schreef:
Ik heb het gevoel dat een bijrijder de laatste jaren vaak wordt gebruikt om de kosten te kunnen dekken.
Dit vind ik zelf niet correct, het is het paard van de eigenaar en die moet het ook alleen gewoon kunnen betalen.

Bijrijder is in mijn ogen om te helpen met klusjes en zorgen voor beweging voor het paard. Een kleine onkostenvergoeding is oké, maar moet niet te gek worden.


En als er geen klusjes zijn op een stal?
Hier staan de paarden aan huis - ik kan de klussen zelf wel en de paarden staan voldoende buiten om beweging te hebben + worden 3x per week door mij gereden. Als ik dan 2 dagen per week een bijrijder zou nemen, moet die volgens jou gratis rijden? Of hoe zou je dat dan zien?

(Ik persoonlijk zou puur op zoek gaan om dan idd wat lager uit te komen in de kosten, extra rijden mag maar hoeft niet per se voor mij voor deze paarden)

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:15

Biks2 schreef:
Ik heb het gevoel dat een bijrijder de laatste jaren vaak wordt gebruikt om de kosten te kunnen dekken.
Dit vind ik zelf niet correct, het is het paard van de eigenaar en die moet het ook alleen gewoon kunnen betalen.

Bijrijder is in mijn ogen om te helpen met klusjes en zorgen voor beweging voor het paard. Een kleine onkostenvergoeding is oké, maar moet niet te gek worden.

Tja bijrijders doen het ook vaak omdat ze willen rijden zonder de kosten van een eigen paard.

Padoertje
Berichten: 1537
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:25

MyWishMax schreef:
BeFunny schreef:
Welnee. Als ze teveel vragen vinden ze echt geen bijrijder. En als ze er één vinden dan is dat voor heel tijdelijk en iemand die los van rijden niks wil doen ;)

De prijs opdrijven dat valt dus erg mee.

Niemand betaald 100 euro voor 1x rijden dat zie ik ook nooit gevraagd worden. Dat loopt dus wel los.


Het wordt zeker wel gevraagd. Of 150 euro voor 2 tot 3 keer per week paard doen. Bij 3 keer mag je 2 keer rijden. Wel de diensten overnemen ook, dus met 2 mensen 20 tot 30 paarden binnenhalen, paddocks uitmesten van al die paarden. En dan nog verplicht lessen wat je zelf moet betalen. Of als je pech had op jouw dagen ook de stallen uitmesten, want eigenaar kon dan zelf niet en als stalhouder het deed kostte het extra geld, dus moest bijrijder het doen. :+ Dat ben ik in de omgeving meerdere keren tegengekomen.
Zelfs mensen die mij vroegen om een paard te rijden zodat er dressuurmatig wat verbeterd kon worden. Maar moest wel de helft van de stalgeld betalen dan. Ik had best willen helpen, maar ik ga echt niet betalen om iemand anders zijn of haar paard te trainen.

Hier in de buurt heb je dus wel af en toe absurde bedragen en mensen die daar mee akkoord gaan, omdat het aanbod ook wat lastiger is. Het meeste gaat viavia en gelukkig heb je dan ook vaak zat dat er niks voor gevraagd wordt, alleen wat klusjes of een klein bedrag/verplicht lessen.


Dat is helemaal een mooie :')

Ik heb ook het idee dat de betalende bijrijder vaak de ruiter is die van de manege afkomt, of lekker recreatief wil rijden en genieten van een paard. Wel de lusten, niet de lasten groep. Af en toe zijn het betalende ruiters die de kans krijgen om een goed sportpaard te mogen rijden en te starten, zodat het eigen rijden ook beter ontwikkeld wordt. Helemaal prima als vraag en aanbod er zo zijn. Maar betalen voor een dier dat niets kan, levensgevaarlijk is, of er geen schappelijk harnachement is of een bak aanwezig is, daarvoor zou ik als bijrijder toch eens goed nadenken over waar je je geld naartoe brengt.

Alle keren dat ik gevraagd ben om een paard te trainen, krijg ik juist te horen ´sorry, maar ik kan je niet betalen´. Dat is dan weer de andere kant. Ik heb zat paarden bijgereden voor stalgenoten, of kleinschalige fokkers en heb er nooit een cent voor betaald. Wel betaalde ik altijd zelf de lesgelden (nogal dure instructie :') ) en betaalde ik zelf de startpas. Inschrijfgelden kreeg ik zelfs van een aantal nog vergoed, om het paard te klasseren. Dus nee, met mijn niveau ga ik dus never nooit een cent toebetalen om iemand anders te helpen omdat ze zelf financiën of tijd tekort komen :o

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:32

MyWishMax schreef:
BeFunny schreef:
Welnee. Als ze teveel vragen vinden ze echt geen bijrijder. En als ze er één vinden dan is dat voor heel tijdelijk en iemand die los van rijden niks wil doen ;)

De prijs opdrijven dat valt dus erg mee.

Niemand betaald 100 euro voor 1x rijden dat zie ik ook nooit gevraagd worden. Dat loopt dus wel los.


Het wordt zeker wel gevraagd. Of 150 euro voor 2 tot 3 keer per week paard doen. Bij 3 keer mag je 2 keer rijden. Wel de diensten overnemen ook, dus met 2 mensen 20 tot 30 paarden binnenhalen, paddocks uitmesten van al die paarden. En dan nog verplicht lessen wat je zelf moet betalen. Of als je pech had op jouw dagen ook de stallen uitmesten, want eigenaar kon dan zelf niet en als stalhouder het deed kostte het extra geld, dus moest bijrijder het doen. :+ Dat ben ik in de omgeving meerdere keren tegengekomen.
Zelfs mensen die mij vroegen om een paard te rijden zodat er dressuurmatig wat verbeterd kon worden. Maar moest wel de helft van de stalgeld betalen dan. Ik had best willen helpen, maar ik ga echt niet betalen om iemand anders zijn of haar paard te trainen.

Hier in de buurt heb je dus wel af en toe absurde bedragen en mensen die daar mee akkoord gaan, omdat het aanbod ook wat lastiger is. Het meeste gaat viavia en gelukkig heb je dan ook vaak zat dat er niks voor gevraagd wordt, alleen wat klusjes of een klein bedrag/verplicht lessen.



Maar daar ben je zelf toch bij.
Hier in het groene hart. Dichtbij de randstad wordt dat ook wel eens gevraagd. Er zijn ook pension stallen die 500 plus euro stalgeld vragen en nog extra voor services. Maar ook stallen die veel goedkoper zijn waar het e.a moet gebeuren vaak ook veel fijner voor paarden met 42/7 buiten mogelijkheid en veel weidegang ;) . Als paarden eigenaar bepaal je zelf waar je je paard zet. En wat je vraagt. Ik zou nooit 150 betalen voor een verzorgpaard. Ook niet als ik 3 x mocht rijden.

Ik betaal nu 40 en mag 2 x in de week rijden ook naar buiten en alles en regelmatig vaker. En ja ik draai volledig mee met de staldiensten op mijn dagen. Voeren, mesten etc. Dat hoort er gewoon bij.

Er zijn mensen die niks willen doen. Enkel willen profiteren van het rijden. Ik kan me voorstellen dat die bereid zijn neer te betalen en dat een paarden eigenaar dan ook meer wil. Want iemand heeft enkel de lusten ;)

Wat ik wil zeggen is dat je er zelf bij bent. Is een bedrag niet in contrast dan zoek je verder. Ze kunnen de bedragen wel vragen maar of ze het krijgen is een 2e ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 29-09-22 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:32

Ik vraag vanaf oktober 70 euro op ook advies van mijn staleigenaren. Paarden is een grote luxe , en gratis rijden kan eigenlijk niet uit. Ik heb een beetje gedacht aan wat gemiddeld een manegeles kost maar wou ook niet het gehele of het halve stalgeld vragen want dat vindt ik niet fair. Ik heb daarbij meer gedacht aan onderhoud waar gebruik van wordt gemaakt want dat zit ook deels in het stalgeld verwerkt. Er wordt betaald voor het rijden en onderhoud.

Er hoeven geen klusjes gedaan te worden. Alleen even vegen na het poetsen. Verder alle vrijheid en zo vaak rijden en langskomen als de bijrijder maar wil. Ik geef af en toe een keer kostenloos een les. Maar dat zou ik ook kunnen inzien bij het bedrag.


Hoefsmid , tandarts , vaccinaties, dierenarts betaal ik zelf dat vindt ik mijn verantwoording en niet van de bijrijder. Ook kapotte spullen vervang ik uit eigen budget. Zo had mijn pony laatst haar halstertouw gesloopt dus dan koop ik uiteraard ook even een nieuwe.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:36

Zebrastreep schreef:
Hoefsmid , tandarts , vaccinaties, dierenarts betaal ik zelf dat vindt ik mijn verantwoording en niet van de bijrijder. Ook kapotte spullen vervang ik uit eigen budget. Zo had mijn pony laatst haar halstertouw gesloopt dus dan koop ik uiteraard ook even een nieuwe.

Dat lijkt me logisch, het is een bijrijder, geen mede-eigenaar.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:51

GamblersCup schreef:
Zebrastreep schreef:
Hoefsmid , tandarts , vaccinaties, dierenarts betaal ik zelf dat vindt ik mijn verantwoording en niet van de bijrijder. Ook kapotte spullen vervang ik uit eigen budget. Zo had mijn pony laatst haar halstertouw gesloopt dus dan koop ik uiteraard ook even een nieuwe.

Dat lijkt me logisch, het is een bijrijder, geen mede-eigenaar.

Klopt,vind ik ook. Er bestaat ook nog zoiets als lease-paarden,dan ben je ook geen eigenaar maar moet vaak wel alle bovenstaande onkosten toch betalen, de stalling ook geheel.Dus net zo veel kosten als met een eigen paard. Het enige voordeel is dat je kunt stoppen als je wil.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:55

Befunny. Ik woon juist in het groene hart, in de randstad. Daarom reageer ik op jou dat het zeker wel gevraagd wordt hier en absoluut niet nooit voorkomt.

3heathcliff5
Berichten: 446
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:16

Naar mijn idee valt het allemaal wel mee hoor. Ik heb zelf nog nooit een maandelijkse bijdrage hoeven betalen in de Randstad voor een fijn bijrijdpaard. En ja, ik zie de bizarre eisen en topbedragen ook wel voorbij komen voor paarden van het kaliber van de poster die dit topic weer heeft aangeslingerd. Daar reageer je dan toch gewoon niet op?

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:18

MyWishMax schreef:
Befunny. Ik woon juist in het groene hart, in de randstad. Daarom reageer ik op jou dat het zeker wel gevraagd wordt hier en absoluut niet nooit voorkomt.



Ik zie het zelf niet heel vaak voorkomen.
Wel eens dat 100 gevraagd wordt of 75. En dat vind ik voor bijrijden van een paard waarbij je als bijrijder niet veel heeft te doen dan rijden en tijd in het paard zelf steken dan weer niet eens zo hoog.

Als er een bedrag gevraagd wordt van laten we zeggen 150 euro met als reden dat het paard vol pension staat en dat alles gedaan wordt. Dan denk ik ja dat is toch jullie eigen keuze. Ik ga daar niet voor betalen vind het zelf veel te leuk om dingen te doen ;)

Als iemand een zadel heeft van 2500 euro moeten ze dat ook zelf weten. Voor mij hoeft dat niet ;)

Ik wil gewoon lekker met een paard bezig zijn. Weet van mezelf dat ik oprecht, eerlijk en netjes met spullen en dieren om ga en vind dat een minimum bedrag erbij hoort. Maar ik ga niet betalen voor luxe dingen en ook niet bijdragen omdat iemand anders zijn of haar paard niet kan betalen. Dan had je geen paard moeten aanschaffen ;) dat is wat ik bedoel met daar ben je zelf bij.

Ik heb dus in het groene hart een leuk verzorgpaard en betaal 40 euro per maand. En mag 2 of meer x per week rijden ;) Maar dat houd ook in dat ik mee help met de klussen en het geen luxe is. Maar ook dat het rustig is en ik lekker mijn gang kan gaan.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 29-09-22 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:18

GamblersCup schreef:
Zebrastreep schreef:
Hoefsmid , tandarts , vaccinaties, dierenarts betaal ik zelf dat vindt ik mijn verantwoording en niet van de bijrijder. Ook kapotte spullen vervang ik uit eigen budget. Zo had mijn pony laatst haar halstertouw gesloopt dus dan koop ik uiteraard ook even een nieuwe.

Dat lijkt me logisch, het is een bijrijder, geen mede-eigenaar.


Ik weet wel dat er mensen zijn die daar hun bijrijder / verzorger ook aan mee laten betalen. Ik ken ze ook wel die het complete stalgeld laten betalen...

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:16

@Zebrastreep, dat is dan eerder een lease-constructie. Als je het paard helemaal voor jezelf hebt is dat geen foute optie.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:07

Biks2 schreef:
Ik heb het gevoel dat een bijrijder de laatste jaren vaak wordt gebruikt om de kosten te kunnen dekken.
Dit vind ik zelf niet correct, het is het paard van de eigenaar en die moet het ook alleen gewoon kunnen betalen.

Bijrijder is in mijn ogen om te helpen met klusjes en zorgen voor beweging voor het paard. Een kleine onkostenvergoeding is oké, maar moet niet te gek worden.


Hmm ik weet niet. Kosten dekken dat gaat volgens mij heel moeilijk worden als je een ander topic eens door leest wat mensen maandelijks kwijt zijn. Maar opzich als je zelf maar 3 dagen gaat is het toch niet zo verkeerd als de andere dagen iets opbrengen?

Je zou er niet afhankelijk van moeten zijn maar er zijn wel meer dingen in het leven waarbij ik denk dat zou ik niet zo snel doen. Maar soms is de situatie even niet anders.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:29

BeFunny schreef:
Ik zie het zelf niet heel vaak voorkomen.
Wel eens dat 100 gevraagd wordt of 75. En dat vind ik voor bijrijden van een paard waarbij je als bijrijder niet veel heeft te doen dan rijden en tijd in het paard zelf steken dan weer niet eens zo hoog.

Als er een bedrag gevraagd wordt van laten we zeggen 150 euro met als reden dat het paard vol pension staat en dat alles gedaan wordt. Dan denk ik ja dat is toch jullie eigen keuze. Ik ga daar niet voor betalen vind het zelf veel te leuk om dingen te doen ;)

Hier zijn ondertussen al zoveel ervaring met bijrijders geweest waarbij de klusjes werden overgeslagen dat ik daar nooit een bijrijder mee zou vertrouwen. Liever dan een bijdrage gebruiken om over te schakelen naar volpension. Nu heb ik de paarden aan huis, maar zou ik nog steeds dezelfde redenering hebben. Ik wil niet om 22u paarden binnen zetten en dan voor een vuile stal staan. Imo is het anders als je personen via via kent en weet hoe ze zijn, dan durf ik het wel aan.

Als iemand een zadel heeft van 2500 euro moeten ze dat ook zelf weten. Voor mij hoeft dat niet ;)

Voor jou is het niet van belang om met een passend zadel en goed materiaal te rijden? Ik vind dat je dat aan je paard verschuldigd bent, zowel als eigenaar als als bijrijder. Als ik mijn paarden zou wegdoen of op pensioen zetten en zou bijrijden, zou een passend zadel juist een harde eis voor mij zijn. Van osteopaat en andere verzorging heb jij trouwens ook veel profijt tijdens je eigen rijden

Ik wil gewoon lekker met een paard bezig zijn. Weet van mezelf dat ik oprecht, eerlijk en netjes met spullen en dieren om ga en vind dat een minimum bedrag erbij hoort. Maar ik ga niet betalen voor luxe dingen en ook niet bijdragen omdat iemand anders zijn of haar paard niet kan betalen. Dan had je geen paard moeten aanschaffen ;) dat is wat ik bedoel met daar ben je zelf bij.

Lees eens in het kostentopic :) Die bijdrages zijn peanuts tov de totale kosten, zelfs als je spreekt over bedragen van 150 euro.
En ja ik kan mijn paard betalen… maar een beetje reserve is altijd handig. Weiger jij opslag op het werk omdat je met het huidige loon al kan rondkomen dan?


Ik heb dus in het groene hart een leuk verzorgpaard en betaal 40 euro per maand. En mag 2 of meer x per week rijden ;) Maar dat houd ook in dat ik mee help met de klussen en het geen luxe is. Maar ook dat het rustig is en ik lekker mijn gang kan gaan.

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:47

Tja. Aangezien de eigenaar hier zelf het lichamelijk niet meer kan komen zowel de zorg voor het paard als voor de stal en ook voor de shet die erbij staat toch op de verzorgers neer. Naast mij is er nog een verzorger. En worden de klussen gewoon gedaan. Paard staat 24/7 buiten met grote schuilstal. Dus dat is best wat werk met name in de winter. Dat hoort erbij. Ik zou geen duur sportpaard willen doen wat grotendeels van de dag op een dure stal staat.

Ik wil naar buiten ;)

Een goed passend zadel hoeft geen 2500 te kosten. Het zadel wat wij gebruiken is 20 jaar geleden op maat gemaakt en door de jaren heen opgevuld etc. Voor mij hoeft daar geen nieuw lux zadel op te liggen nee. Je kunt het als eigenaar zo duur maken als je wil. Ik rij ook regelmatig zadelloos. En paard is 26 dus daar doen we rustig aan mee en toch doe ik met liefde de klussen en zijn verzorging. Dat verdient hij namelijk. Niet elke verzorger doet zich er makkelijk vanaf of wil persee alleen maar rijden ;)

Laatst was hij gestruikeld en had twee kapotte knieen die werden ingezwachteld dat deden we ook met liefde en er werd niet gereden uiteraard. Dat hoort erbij ook dat de verzorging dan doorgaat. Toen ik een maand op vakantie ging betaalde ik ook gewoon door. Dat hoort erbij. Maar wil jij als eigenaar je paard heel luxe stallen en allemaal luxe spulletjes dan is dat toch echt volledig voor eigen rekening.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:53

Oei een eigenaar die zonder verzorgers niet meer voor zijn/haar paard kan zorgen vind ik eig minstens even erg als financieel afhankelijk zijn van je bijrijder.

Nu is een bejaard paard op een wei met aftandse spullen en veel klussen ook niet hetgene waar de standaard bijrijder naar op zoek is. Daarvoor vind ik naast de klussen nog eens 40 euro vragen zelfs al flink aan de prijs.

Ik blijf het grappig vinden dat je denkt luxe spullen of een luxe stal te kunnen bekostigen met bijdrages van max 150 euro. Ik raad je echt eens aan om het kostentopic door te lezen.

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:25

Poekkie schreef:
Oei een eigenaar die zonder verzorgers niet meer voor zijn/haar paard kan zorgen vind ik eig minstens even erg als financieel afhankelijk zijn van je bijrijder.

Nu is een bejaard paard op een wei met aftandse spullen en veel klussen ook niet hetgene waar de standaard bijrijder naar op zoek is. Daarvoor vind ik naast de klussen nog eens 40 euro vragen zelfs al flink aan de prijs.

Ik blijf het grappig vinden dat je denkt luxe spullen of een luxe stal te kunnen bekostigen met bijdrages van max 150 euro. Ik raad je echt eens aan om het kostentopic door te lezen.


Ik weet wat het kost. Ik zeg toch niet dat je met 150 euro een paard volledig kunt bekostigen ;) maar ik ga niet een deel van die "luxe"
Bekostigen.

Het feit dat de eigenaar momenteel ziekenhuis in en uit gaat daar kan ze toch zelf niks aan doen. Moet ze dan haar paard die ze 23 jaar heeft weg doen? Of kan ze daar een goede oplossing voor vinden? Ik ben blij dat ik kan helpen. Ik een leuk verzorgpaard. Ze ziet haar paard overgens elke dag. Kan alleen het zware stalwerk niet meer en ook niet meer rijden. Maar gelukkig hoeft dat ook niet.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:30

Dat geldt voor mensen met wisselende financiën net zo :)

‘T is zeker geen standaard situatie die relevant is voor de meeste bijrijders en eigenaars. Maar als jullie alledrie happy zijn is dat prima :)

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:30

Ik was heel blij met de hulp die ik kreeg toen ik mijn kuitbeen brak, nooit aan gedacht om er geld voor te vragen.

Lieser
Berichten: 1495
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:35

anjali schreef:
Tja bijrijders doen het ook vaak omdat ze willen rijden zonder de kosten van een eigen paard.

Nou, volgens mij doen veel bijrijders het vooral omdat ze geen tijd hebben voor een eigen paard, of opzien tegen de verantwoordelijkheid. Veel bijrijders in mijn omgeving rijden bij naast manegelessen, dus die betalen heus wel.

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:46

Poekkie schreef:
Dat geldt voor mensen met wisselende financiën net zo :)


Vast. Maar ik ga dat niet vergoeden.

Ik ben niet te beroerd om mijn handen uit de mouwen te steken of om een vorm van bijdragen te doen financieel maar dat moet realistisch zijn. En 150 euro daar kun je voor op je kop gaan staan. Dan ga ik wel 4 x per maand een hele mooie buitenrit maken ergens op de Veluwe.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:20

Ik vind 100 euro voor niks te wild. Dat is 8 euro en een beetje per keer rijden.

Zelf kan ik er precies de service voor m’n paard van betalen en een dressuurlesje dus echt een deuk in het budget slaat t niet.