Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 11 [ 258 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

hoeveel vragen voor bijrijder?

 
Profiel   

Malle_meid schreef
40 euro valt inderdaad mee, maar naar wie dat geld ook gaat, het is een bedrag dat jij elke maand kwijt bent voor deze paarden.

Ik heb zelf een eigen paard gehad en daarna ook paarden bijgereden, en daar ook nooit voor betaald. Ik zou zelf nooit geld vragen aan iemand die tijd vrijmaakt voor mijn paard.

Op stal wel eens gehad dat iemand met eigen gezin en weinig tijd een bijrijder had die ook 80 euro per maand betaalde (en dat geld had ze ook nodig). Toen die bijrijder ermee stopte kon ze niemand meer vinden (moeilijke regio denk ik). Iemand anders die ook voor andere paarden op stal kwam, bood aan om dan extra te rijden. Toen vond de eigenaar dat daar dan ook voor betaald moest worden, maar dat ging die ruiter niet doen, het was graag of niet. Dus had de eigenaar de keus om het paard stil te laten staan of toch "gratis" te laten rijden. Ze koos gelukkig toch voor de beweging van haar paard (en terecht, daar is ze als eigenaar verantwoordelijk voor).


Het is een kwestie van vraag en aanbod. Ik zou best geld vragen. Ik zie het namelijk niet alleen maar als iemand die tijd vrijmaakt. Ik zie het als iemand een kans geven om zijn/haar hobby wat vrijer uit te kunnen oefenen dan op een manege of een paard huren. Een band opbouwen en groeien. Het is allemaal maar net hoe je het bekijkt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 14:50 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Bijzonder dat er plekken zijn waar een bijrijder een bijdrage moet leveren..
bij ons op stal vragen de bijrijders doodleuk ongeveer 20,- euro per keer(geen professionals) en dat is dan puur om je paard beweging te geven.

Ik wil een stal waar mijn paard voldoende vrije beweging buiten krijgt zodat hij niet perse gereden hoeft te worden. Zo'n situatie als hierboven beschreven zou ik ongehoord vinden. Staat dat paard dan voortdurend op stal en moet je 20 euro per keer betalen om hem te laten rijden????

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 14:53 



 
Profiel   

Ik kende pensionstallingen die tevens manege waren.Daar kwamen de paarden te weinig (of zelfs niet!) op de wei.Je moest dus zelf elke dag komen om je paard beweging te geven.Als je dat niet wou of kon dan kon je je paard in de manegelessen laten meelopen. Daar kreeg je niets voor maar het kostte je ook niets.Ik heb mijn paarden daar nooit gestald maar toch stonden die stallen altijd vol.De mensen die daar gingen staan ging het vooral om het groepsgebeuren en de gezelligheid in de manege. Vaak zat de paardeneigenaar zelf in de kantine te pimpelen terwijl zijn paard in de les meeliep met een lesklant erop! .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 15:50 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Poekkie schreef
Het strand scheppen lijkt mij redelijk onnuttig :')

Bedoel je met de opmerking over die 150 euro dat ik de kosten voor de eigenaar te laag of te hoog heb ingeschat? En je spreekt nu over een paard en een pony, maar jullie doen samen maar 1 toch? Zorgen jullie dan ook voor alle stro, hooi en extra eten of hoe moet ik je post lezen?

Edit: aaah jammer het stand is gecorrigeerd -O-



De eigenaar heeft een paard en een pony en er staat nog een eigenaar met een paard en pony.

Wij verzorgen het paard en pony van deze eigenaar. En de stal eigenaar stelt zijn bak beschikbaar en een ruimte om wat spullen als laarzen etc neer te zetten ;) ik betaal enkel die 40 euro. Eigenaar zorgt dat er stro en hooi op stal komt en voer en alle benodigdheden zoals supplementen ;) alle kosten zijn voor de eigenaar zelf behalve dus die 40 euro ;)

En wij doen wel in de middag/ avond hooi netten vullen. Mesten ennopstrooien. De stal eigenaar doet de late avond nog hooi netten vullen BTW.

En ja het moest stront scheppen zijn.

Ik heb twee vaste dagen. De andere verzorgster ook en de eigenaar van ander paard ook swinters in de middag. Eigenaar van mijn verzorgpaard gaat elke ochtend en voert dan. En dan dien wij s'middags/avond incl mesten etc.

In de zomer krijgt alleen het paard of paarden waar mee gewerkt wordt een extra voer beurt verder alleen ochtend.

Op deze manier is het op stal goed te doen is het voor niemand teveel en komen de paardjes niks te kort

En jij hebt de kosten voor de eigenaar idd te laag ingeschat. Maar dat maakt niet uit doet niets eens ter zaken want hoe dan ook er zit geen financieel belang achter voor hun ;)

Ik hoop oprecht dat je nu genoeg weet over ons want uitgebreider kan niet en ik weet eigenlijk niet waarom ik de behoefte voel om dit zo uitgebreid uit te leggen. Denk toch om het punt te maken dat ik vind dat een bijrijder/verzorger meer toevoegen dan het rijden en je daar veel aan kan hebben en het financiële stuk dat zou niet doorberekend moeten worden. Een bijdrage vind ik zelf wel altijd op zijn plaats op een manege moet je ook betalen immers en voor niks gaat de zon op ;)

En de telefoon veranderd soms zelf woorden. Heel irritant ;)



Bedankt voor deze uitgebreide verheldering.

Ik denk niet dat ik de kosten laag heb ingeschat als ik het zo lees, tenzij jullie extreem veel/duur aan extra voer bijgeven naast het hooi.

Verder ben ik altijd erg voorstander geweest van een (realistische) bijdrage, maar deze eigenaar heeft het wel voor elkaar zo te lezen. Jullie doen al het zware werk met hooinetten en uitmesten terwijl de eigenaar alleen komt voeren. Heel wat verplichtingen dus en verder ‘weinig’ te bieden behalve een oud paard met oud spul. In dit geval zou ik me te beschaamd voelen om geld aan jullie te vragen, laat staan 2x40 euro. Super dat jij er zo positief tegenover staat, ik denk dat die eigenaar ferm in zijn handjes mag knijpen zulke meiden te hebben gevonden. Zal moeilijk zijn om jullie te vervangen moest het ooit stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 16:38 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik kende pensionstallingen die tevens manege waren.Daar kwamen de paarden te weinig (of zelfs niet!) op de wei.Je moest dus zelf elke dag komen om je paard beweging te geven.Als je dat niet wou of kon dan kon je je paard in de manegelessen laten meelopen. Daar kreeg je niets voor maar het kostte je ook niets.Ik heb mijn paarden daar nooit gestald maar toch stonden die stallen altijd vol.De mensen die daar gingen staan ging het vooral om het groepsgebeuren en de gezelligheid in de manege. Vaak zat de paardeneigenaar zelf in de kantine te pimpelen terwijl zijn paard in de les meeliep met een lesklant erop! .


Heh? Waarom zou je je paard gratis willen laten naar de zak rijden? Wat apart.

Ik heb wel al advertenties zien voorbij komen waarbij je korting kreeg op de stalprijs als paard mee lessen mocht lopen. Zou het zelf absoluut nooit willen, maar voor mensen die krap zitten begrijp ik dat wel ergens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 16:42 



 
Profiel   

@Poekie heb je enig idee Wat de stalling hier kost? Je hebt het echt onderschat.

Daarnaast slaat het "ze hebben het goed voor elkaar" nergens op. Denk dat ze graag wil ruilen hoor. Ook als het om de kosten gaat ;)

Ja ik heb de klusjes maar ook het plezier en gaf al aan dat de "oudere spullen mij niks uitmaken.

Volgens mij ben je op een zere teen getrapt omdat er gewoon hard gezegd wordt door mij "ik zou geen 150" betalen voor een verzorgpaard. Maar het kan ook zeggen dat is prima. Dan ben jij geen match ;) ipv blijven zuigen en een reactie uitlokken.

Ik vind mijn verzorgpaard erg leuk. Net terug van een buitenrit. En dat is belangrijker dan een discussie over geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 17:05 



 
Profiel   

Poekkie schreef
anjali schreef
Ik kende pensionstallingen die tevens manege waren.Daar kwamen de paarden te weinig (of zelfs niet!) op de wei.Je moest dus zelf elke dag komen om je paard beweging te geven.Als je dat niet wou of kon dan kon je je paard in de manegelessen laten meelopen. Daar kreeg je niets voor maar het kostte je ook niets.Ik heb mijn paarden daar nooit gestald maar toch stonden die stallen altijd vol.De mensen die daar gingen staan ging het vooral om het groepsgebeuren en de gezelligheid in de manege. Vaak zat de paardeneigenaar zelf in de kantine te pimpelen terwijl zijn paard in de les meeliep met een lesklant erop! .


Heh? Waarom zou je je paard gratis willen laten naar de zak rijden? Wat apart.

Ik heb wel al advertenties zien voorbij komen waarbij je korting kreeg op de stalprijs als paard mee lessen mocht lopen. Zou het zelf absoluut nooit willen, maar voor mensen die krap zitten begrijp ik dat wel ergens.

Die paarden daar kregen nooit weidegang. Dit was een ouderwetse stalling in de vorige eeuw,toen was dat in stedelijk gebied normaal. Stadstallingen zonder grond erbij. Maar een paard moet natuurlijk wel dagelijks beweging hebben.Dus of je kwam elke dag zelf rijden,of je liet hem in de les meelopen.Sommige mensen hadden een paard daar slechts als alibi om in de inderdaad gezellige bar te kunnen vertoeven.Ik heb daar ook een prettige tijd doorgebracht. Die manier van paardenhouden vind ik wel onnatuurlijk,toen ik tenslotte een eigen paard kocht heb ik die op een boeren-pensionstalling met weidegang gezet.Maar eerlijk gezegd was daar voor mensen helemaal geen gezelligheid en daarom bleef ik toch nog 1 of 2 keer in de week op die manege rijden terwijl ik zelf een paard had op die andere stalling...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 17:24 



 
Profiel   

BeFunny schreef
@Poekie heb je enig idee Wat de stalling hier kost? Je hebt het echt onderschat.

Daarnaast slaat het "ze hebben het goed voor elkaar" nergens op. Denk dat ze graag wil ruilen hoor. Ook als het om de kosten gaat ;)

Ja ik heb de klusjes maar ook het plezier en gaf al aan dat de "oudere spullen mij niks uitmaken.

Volgens mij ben je op een zere teen getrapt omdat er gewoon hard gezegd wordt door mij "ik zou geen 150" betalen voor een verzorgpaard. Maar het kan ook zeggen dat is prima. Dan ben jij geen match ;) ipv blijven zuigen en een reactie uitlokken.

Ik vind mijn verzorgpaard erg leuk. Net terug van een buitenrit. En dat is belangrijker dan een discussie over geld.


Een kale stal met slechte bak en geen stalling? 75 euro ongeveer. Hooikosten + stro ongeveer 65 per maand. Dan kom ik op 140 en heb je nog 60 euro over voor de rest. Ben zelf pensionhouder, heb wel een idee van de kosten. Maar verbeter mij gerust als ik fout zit.

Ik ben ergens verbaasd over je uitlatingen terwijl je zelf in een voor mij niet eerlijke situatie zit, dat klopt. Wss dat ik er daarom enigszins over doorvraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 19:34 



 
Profiel   

Het is de randstad. Het duurste gedeelte om een stal te kunnen hebben, dus die 75 euro is absoluut niet realistisch hier. Zelfs niet voor stallen waar weinig tot niks bij zit. Alleen een buitenbak zit vaak al richting de 250, dan wel met stro en hooi erbij, maar op dit moment al eerder richting de 300. Ik denk dat die eigenaresse van befunny haar bijrijdpaarf blij is als ze 200 betaald maar. Ik heb vorig jaar in dezelfde regio gezocht en het is gekkenhuis. Slechte bak is voor mensen geen reden om minder te vragen :') ze hebben een bak dus vragen ze een prijs die erbij hoort.

Hier in de buurt diverse stallen die een flinke verhoging hebben doorgevoerd, sommige 50 euro omhoog of soms nog meer omdat ze vlak daarvoor ook al omhoog gegaan waren. Voor iets met een binnenbak en is het al boven de 350/380 tot echt vele malen hoger. En niet elke stal komen ze dan buiten

Maar dan alsnog, bij een stal van in die tijd 320 euro, vind ik een bijdrage van 150 tot 200 euro voor 2 dagen waarbij je ook nog moet mesten extreem hoog. Dat mesten zorgde voor verlaging van stalgeld en moest bijrijder doen. Daar zaten geen wedstrijd kosten oid bij, her waren pure recreatie paarden. Geen extra voer, geen luxe zadels of spullen, geen ijzers. Soms snapte ik de mensen die daarmee akkoord gingen echt niet, want paard leasen was net zo duur voor meer dagen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 19:45 



 
Profiel   

Poekkie schreef
BeFunny schreef
@Poekie heb je enig idee Wat de stalling hier kost? Je hebt het echt onderschat.

Daarnaast slaat het "ze hebben het goed voor elkaar" nergens op. Denk dat ze graag wil ruilen hoor. Ook als het om de kosten gaat ;)

Ja ik heb de klusjes maar ook het plezier en gaf al aan dat de "oudere spullen mij niks uitmaken.

Volgens mij ben je op een zere teen getrapt omdat er gewoon hard gezegd wordt door mij "ik zou geen 150" betalen voor een verzorgpaard. Maar het kan ook zeggen dat is prima. Dan ben jij geen match ;) ipv blijven zuigen en een reactie uitlokken.

Ik vind mijn verzorgpaard erg leuk. Net terug van een buitenrit. En dat is belangrijker dan een discussie over geld.


Een kale stal met slechte bak en geen stalling? 75 euro ongeveer. Hooikosten + stro ongeveer 65 per maand. Dan kom ik op 140 en heb je nog 60 euro over voor de rest. Ben zelf pensionhouder, heb wel een idee van de kosten. Maar verbeter mij gerust als ik fout zit.

Ik ben ergens verbaasd over je uitlatingen terwijl je zelf in een voor mij niet eerlijke situatie zit, dat klopt. Wss dat ik er daarom enigszins over doorvraag.



Zoals ik al aangaf je hebt geen idee wat de prijzen hier zijn. En blijft maar door zuigen ;) die 75 euro gaat alleen al niet op voor enkel de shet :')

Die niet eerlijke situatie valt mee hoor. Als ik het niet eerlijk vind stop ik er wel mee en was ik er niet aan begonnen (Of ben je van mening dat jij daar over gaat?) . Het is Iig een stuk eerlijker dan 150 euro betalen. Met of zonder klusjes. Of eigenlijk. Wat misschien niet eerlijk is dat geld ook voor paarden eigenaren die hier hun paard moeten stallen ipv het noorden of Oosten want hier is het veel duurder. En het kost mij nog steeds niet meer dan 40 euro per maand. En ik heb toch een paard die ik kan rijden hier in de randstad op nog geen 10 min fietsen van mijn huis. Het is zelfs aan te lopen.

Nogmaals ik ben erg blij met mijn verzorgpaard. Met de staleigenaar minder en met wat andere stal perikelen (maar dat heeft met de eigenaar te maken) maar dat staat los van het paard of paarden eigenlijk want de shet is er natuurlijk ook en de andere twee paardjes waar ik dus op mijn dagen ook de mest van weg schep en dat is echt zo gebeurd en een knuffel geven ook die zijn ook leuk ;) . Los van de kosten, los van de klusjes en los van de paardeneigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 20:16 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Het is de randstad. Het duurste gedeelte om een stal te kunnen hebben, dus die 75 euro is absoluut niet realistisch hier. Zelfs niet voor stallen waar weinig tot niks bij zit. Alleen een buitenbak zit vaak al richting de 250, dan wel met stro en hooi erbij, maar op dit moment al eerder richting de 300. Ik denk dat die eigenaresse van befunny haar bijrijdpaarf blij is als ze 200 betaald maar. Ik heb vorig jaar in dezelfde regio gezocht en het is gekkenhuis. Slechte bak is voor mensen geen reden om minder te vragen :') ze hebben een bak dus vragen ze een prijs die erbij hoort.

Hier in de buurt diverse stallen die een flinke verhoging hebben doorgevoerd, sommige 50 euro omhoog of soms nog meer omdat ze vlak daarvoor ook al omhoog gegaan waren. Voor iets met een binnenbak en is het al boven de 350/380 tot echt vele malen hoger. En niet elke stal komen ze dan buiten

Maar dan alsnog, bij een stal van in die tijd 320 euro, vind ik een bijdrage van 150 tot 200 euro voor 2 dagen waarbij je ook nog moet mesten extreem hoog. Dat mesten zorgde voor verlaging van stalgeld en moest bijrijder doen. Daar zaten geen wedstrijd kosten oid bij, her waren pure recreatie paarden. Geen extra voer, geen luxe zadels of spullen, geen ijzers. Soms snapte ik de mensen die daarmee akkoord gingen echt niet, want paard leasen was net zo duur voor meer dagen :')


Het is kale stal zonder voorzieningen he… zelfs bij de dure stallen hier komt dat niet boven de 200 euro.

@ befunny: je blijft steeds hetzelfde herhalen maar geeft niets concreets. Als ik zogezegd geen idee heb van de prijzen… verbeter mijn berekening dan gerust. Tot nu toe lijkt het mij in elk geval nog steeds een aardig plannetje dat de eigenaar heeft kunnen verwezenlijken.


Laatst bijgewerkt door Poekkie op 30-09-22 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 21:48 



 
Profiel   

anjali schreef
SjonnieZ schreef
Bijzonder dat er plekken zijn waar een bijrijder een bijdrage moet leveren..
bij ons op stal vragen de bijrijders doodleuk ongeveer 20,- euro per keer(geen professionals) en dat is dan puur om je paard beweging te geven.

Ik wil een stal waar mijn paard voldoende vrije beweging buiten krijgt zodat hij niet perse gereden hoeft te worden. Zo'n situatie als hierboven beschreven zou ik ongehoord vinden. Staat dat paard dan voortdurend op stal en moet je 20 euro per keer betalen om hem te laten rijden????


Wat een aannames.. ik zie de link tussen betalen voor een bijrijder en op stal staan niet zo.

paard staat overdag op de wei tenzij de wei spekglad is door heftige regenval en snachts binnen.
Gaan ze niet de wei op dan mogen ze op de paddocks dus beweging genoeg.
Betalend bijrijden is gewoon niet gebruikelijk in deze regio en als je een bijrijder wilt hebben die het manege niveau overstijgt, betaal je ervoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 21:53 



 
Profiel   

Poekkie schreef
MyWishMax schreef
Het is de randstad. Het duurste gedeelte om een stal te kunnen hebben, dus die 75 euro is absoluut niet realistisch hier. Zelfs niet voor stallen waar weinig tot niks bij zit. Alleen een buitenbak zit vaak al richting de 250, dan wel met stro en hooi erbij, maar op dit moment al eerder richting de 300. Ik denk dat die eigenaresse van befunny haar bijrijdpaarf blij is als ze 200 betaald maar. Ik heb vorig jaar in dezelfde regio gezocht en het is gekkenhuis. Slechte bak is voor mensen geen reden om minder te vragen :') ze hebben een bak dus vragen ze een prijs die erbij hoort.

Hier in de buurt diverse stallen die een flinke verhoging hebben doorgevoerd, sommige 50 euro omhoog of soms nog meer omdat ze vlak daarvoor ook al omhoog gegaan waren. Voor iets met een binnenbak en is het al boven de 350/380 tot echt vele malen hoger. En niet elke stal komen ze dan buiten

Maar dan alsnog, bij een stal van in die tijd 320 euro, vind ik een bijdrage van 150 tot 200 euro voor 2 dagen waarbij je ook nog moet mesten extreem hoog. Dat mesten zorgde voor verlaging van stalgeld en moest bijrijder doen. Daar zaten geen wedstrijd kosten oid bij, her waren pure recreatie paarden. Geen extra voer, geen luxe zadels of spullen, geen ijzers. Soms snapte ik de mensen die daarmee akkoord gingen echt niet, want paard leasen was net zo duur voor meer dagen :')


Het is kale stal zonder voorzieningen he… zelfs bij de dure stallen hier komt dat niet boven de 200 euro.

@ befunny: je blijft steeds hetzelfde herhalen maar geeft niets concreets. Als ik zogezegd geen idee heb van de prijzen… verbeter mijn berekening dan gerust. Tot nu toe lijkt het mij in elk geval nog steeds een aardig plannetje dat de eigenaar heeft kunnen verwezenlijken.


Dat heb ik al gedaan. Met mijn opmerking over de shet. Maar je wil nu concrete bedragen horen. Wat wil je daarna nog meer? Je zuigt. En niet zo'n beetje ook en na al mijn antwoorden is het nog niet genoeg. Wat wil je precies bereiken? Je bent vermoeiend ;)
Mywish zit in de goede richting maar die zit blijkbaar in dezelfde regio.
Verder vind ik het prima wat jij vind. Je hebt kennelijk een giga plaat voor je kop.
"Ik ben blij met mijn verzorgpaard"
Dus wat jij daar verder van vind doet niet eens ter zaken. Los van wat het wel of niet kost. Duidelijker kan ik niet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 22:06 



 
Profiel   

Ik wil mijn berekening eens kunnen herzien of de stelling van het verdienmodel echt zo fout is :D

Blijkbaar ben je nu ondertussen vastgelopen, zie je zelf ook in dat je die percentages niet meer in je voordeel gaat krijgen en probeer je het nu zo te spelen? Mij goed hoor… ik ben niet degene die lekker uitgebuit wordt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 22:11 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ik wil mijn berekening eens kunnen herzien of de stelling van het verdienmodel echt zo fout is :D

Blijkbaar ben je nu ondertussen vastgelopen, zie je zelf ook in dat je die percentages niet meer in je voordeel gaat krijgen en probeer je het nu zo te spelen? Mij goed hoor… ik ben niet degene die lekker uitgebuit wordt :')



Ik ook niet. Maar zeg eens eerlijk. Ben jij zo iemand die 150 vraagt en dan ook nog in een andere regio waar de duurdere stallen nog geen 200 euro zijn?

Uitbuiting kan echt niet voor die 40 euro per maand aan bijrijders kosten. Zeker niet hier. En ik laat me niet verder verleiden. Ik ben nergens vast gelopen. Maar jij bent en blijft zuur door mijn eerdere opmerkingen over dat ik geen 150 euro zou betalen voor twee dagen bijrijden. Want dan voel ik me idd uitgebuit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 22:17 



 
Profiel   

Je bent wel erg dramatisch hoor Poekkie. Verdienmodel en uitbuiting. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 22:40 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Poekkie schreef
Ik wil mijn berekening eens kunnen herzien of de stelling van het verdienmodel echt zo fout is :D

Blijkbaar ben je nu ondertussen vastgelopen, zie je zelf ook in dat je die percentages niet meer in je voordeel gaat krijgen en probeer je het nu zo te spelen? Mij goed hoor… ik ben niet degene die lekker uitgebuit wordt :')



Ik ook niet. Maar zeg eens eerlijk. Ben jij zo iemand die 150 vraagt en dan ook nog in een andere regio waar de duurdere stallen nog geen 200 euro zijn?

Uitbuiting kan echt niet voor die 40 euro per maand aan bijrijders kosten. Zeker niet hier. En ik laat me niet verder verleiden. Ik ben nergens vast gelopen. Maar jij bent en blijft zuur door mijn eerdere opmerkingen over dat ik geen 150 euro zou betalen voor twee dagen bijrijden. Want dan voel ik me idd uitgebuit :')


Oh ik heb helemaal geen betalende bijrijder op mijn paarden, geen zorgen :). Meisje is een kennis die ik door en door vertrouw en prima rijdt, dan vraag ik juist helemaal niks. En voor een internetpersoon zou mijn prijs 75 euro zijn, ik heb dan ook geen top sportpaarden op een dure stal. Als je beter mijn posts leest, dan zijn de duurdere stallen hier rond de 400-620 euro. Volpension. Die < 200 euro is voor kale stal, dus geen diensten en geen hooi/stro/brok. De eerste stal die daar >200 voor vraagt moet ik nog tegen komen. Maar jij hebt die duidelijk wel :)

‘T is trouwens 80 he, geen 40. Jullie delen het gewoon door 2 omdat je je dagen deelt, maar ik bekijk de inkomsten van de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 23:24 



 
Profiel   

Tigra_ schreef
Je bent wel erg dramatisch hoor Poekkie. Verdienmodel en uitbuiting. :')


Het verdienmodel was oorspronkelijk niet mijn stelling he, ik heb het alleen maar even nagerekend om te kunnen vergelijken tussen se twee vooropgestelde situaties :)

Uitbuiting durf ik wel stellen ja. Maar goed blijkbaar is de bijrijder happy ermee, dus prima voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 23:28 



 
Profiel   

Poekkie schreef
BeFunny schreef

Ik ook niet. Maar zeg eens eerlijk. Ben jij zo iemand die 150 vraagt en dan ook nog in een andere regio waar de duurdere stallen nog geen 200 euro zijn?

Uitbuiting kan echt niet voor die 40 euro per maand aan bijrijders kosten. Zeker niet hier. En ik laat me niet verder verleiden. Ik ben nergens vast gelopen. Maar jij bent en blijft zuur door mijn eerdere opmerkingen over dat ik geen 150 euro zou betalen voor twee dagen bijrijden. Want dan voel ik me idd uitgebuit :')


Oh ik heb helemaal geen betalende bijrijder op mijn paarden, geen zorgen :). Meisje is een kennis die ik door en door vertrouw en prima rijdt, dan vraag ik juist helemaal niks. En voor een internetpersoon zou mijn prijs 75 euro zijn, ik heb dan ook geen top sportpaarden op een dure stal. Als je beter mijn posts leest, dan zijn de duurdere stallen hier rond de 400-620 euro. Volpension. Die < 200 euro is voor kale stal, dus geen diensten en geen hooi/stro/brok. De eerste stal die daar >200 voor vraagt moet ik nog tegen komen. Maar jij hebt die duidelijk wel :)

‘T is trouwens 80 he, geen 40. Jullie delen het gewoon door 2 omdat je je dagen deelt, maar ik bekijk de inkomsten van de eigenaar.


Ja 80. Maar het gaat ook over 4 dagen vast en altijd de mogelijkheid voor meer dagen rijden. Dat had je dan weer geweten als je mijn post beter gelezen had.

Het ging over 150 voor 2 dagen rijden ;) Ik zou dat ook niet betalen voor 4 of 5 maar zou me daar ook niet voor vast leggen.

Jou prijs zou dus 75 zijn. Voor 2 dagen. Nu ben ik benieuwd naar jou rekensommetjes. Aangezien jij daar zo van bent.

Dat hele rekensommetje vind ik niet interessant voor mezelf. Omdat de prijs van een paard nou eenmaal niet maandelijks het zelfde is. En omdat ik vind dat als het om bijrijden gaat het puur om een bijdrage moet gaan. En dat de eigenaar en verantwoordelijke ;) de kosten zelf op zich moet nemen. En dat maakt voor mij niet uit of een paard op een stal staat van 200 euro of 500 euro. Nogmaals die keuze is aan de eigenaar. En daar ga ik niet extra voor betalen mijn minimum wat ik zelf zou vragen ongeacht hoe een paard staat is ook 40 euro. En max 75 euro maar dat zal hem vooral liggen in of er een bijdrage gevraagd wordt voor laten we zeggen gebruik van de bak. En daarom omdat dat mijn eigen beweeg redenen zijn. Doe ik dat andersom ook zo. Ik betaal een kleine bijdrage en verzorg het paard zoals ik vind dat hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 23:37 



 
Profiel   

Mijn rekensommetjes staan toch gewoon eerder in mijn reacties? Als je klikt op mijn naam heb je ze zo gevonden. Of bedoel je andere?

Ik heb eigelijk geen dagen vastgelegd met mijn bijrijdster. Heb 2 paarden, dus ik kan altijd rijden. Ze mag komen zo vaak ze wil, max 4x per week rijden en doet geen klusjes. Enige eis is dat ik aan het begin van de week wil weten welke dagen ze die week zal rijden zodat ik zelf een beetje kan plannen. In de praktijk kiest ze meestal elke week 1 of 2 dagen, al mag dat dus meer zijn van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 23:41 



 
Profiel   

Volgens een link in een ander topic blijft de eigenaar van een paard altijd verantwoordelijk voor schade door dat dier toegebracht en kan dat in het geval dat er blijvend letsel aan een mens ontstaat oplopen tot zeer hoge bedragen.En zou dit niet te voorkomen zijn door onderlinge contracten over niet-aansprakelijk zijn af te sluiten.Hoe doen de paardeneigenaren hier dat dan t.o.v. hun bijrijders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 09:02 



 
Profiel   

Ik denk niet dat je daar iets kan tegen doen behalve oppassen met de leeftijd… voor 18- jarigen is er nog een gedeelde schuld terwijl voor 12-jarigen je sowieso hangt. En veilige paarden geven, niet de rotzakken.

Verder… tsja… hopen dat mijn familiale verzekering alles dekt zeker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 09:13 



 
Profiel   

Oef lastig dit. Toen ik met eigen paarden begon woonde ik samen en had ik een bijdrage niet nodig. De bijrijder toen betaalde ook niet. Inmiddels al heel lang single en die bijdrage is net dat stukje dat maakt of ik wel of niet kan sparen. Ja ook voor als mijn paard wat overkomt. Zonder dat red ik het gewoon niet om een buffer op te bouwen.
Paard staat er goed bij, heeft goede en mooie spullen, krijgt zijn entingen en hoefsmid e.d, ik les normaal om de week (nu niet, geen geld) maar het kost inderdaad een boel. Ik heb geen makkelijk paard als je meer van hem vraagt, wil je met hem naar buiten of ben je niet Te fanatiek, heb je er een gouden knol aan die heel goed wordt onderhouden en op een fijne stal met goeie bak en natuurgebied om de hoek. Over het algemeen mag de bijrijder kiezen welke dagen hem/haar uitkomt en plan ik daar omheen, tenzij ik een dag echt niet kan ivm werk of bijv op vakantie ben. Je kunt vanalles met hem doen en wedstrijden zijn een mogelijkheid, zij het niet op de dagen dat ik ga (1 x per maand en nu even helemaal niet)

Als ik het financieel kon missen zou ik er geen geld voor hoeven maar iemand lekker mee laten genieten maar nu vraag ik toch echt een bijdrage. Daar heb je wel een heel leuk en knap paard voor terug, een boel vrijheid en mogelijkheden en een eigenaar die bereid is er tijd in te stoppen en geen risico's die je bij een eigen paard wel hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 11:34 



 
Profiel   

Ik heb er nooit wat voor gevraagd, zelf was ik er mee geholpen en omdat er niets voor werd gevraagd gaf ik de bijrijder ook geen rechten. Is altijd goed gegaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 11:40 



 
Profiel   

danoesje schreef
Oef lastig dit. Toen ik met eigen paarden begon woonde ik samen en had ik een bijdrage niet nodig. De bijrijder toen betaalde ook niet. Inmiddels al heel lang single en die bijdrage is net dat stukje dat maakt of ik wel of niet kan sparen. Ja ook voor als mijn paard wat overkomt. Zonder dat red ik het gewoon niet om een buffer op te bouwen.
Paard staat er goed bij, heeft goede en mooie spullen, krijgt zijn entingen en hoefsmid e.d, ik les normaal om de week (nu niet, geen geld) maar het kost inderdaad een boel. Ik heb geen makkelijk paard als je meer van hem vraagt, wil je met hem naar buiten of ben je niet Te fanatiek, heb je er een gouden knol aan die heel goed wordt onderhouden en op een fijne stal met goeie bak en natuurgebied om de hoek. Over het algemeen mag de bijrijder kiezen welke dagen hem/haar uitkomt en plan ik daar omheen, tenzij ik een dag echt niet kan ivm werk of bijv op vakantie ben. Je kunt vanalles met hem doen en wedstrijden zijn een mogelijkheid, zij het niet op de dagen dat ik ga (1 x per maand en nu even helemaal niet)

Als ik het financieel kon missen zou ik er geen geld voor hoeven maar iemand lekker mee laten genieten maar nu vraag ik toch echt een bijdrage. Daar heb je wel een heel leuk en knap paard voor terug, een boel vrijheid en mogelijkheden en een eigenaar die bereid is er tijd in te stoppen en geen risico's die je bij een eigen paard wel hebt.

Je hebt groot gelijk dat je een bijdrage in de kosten vraagt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 11 [ 258 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen