Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kom ik aan een geschikte bijrijder/verzorger in Balen (BE)

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Graag jullie advies gevraagd. Mijn paarden verhuizen binnenkort naar mijn eigen stukje grond in Balen, waar ik bij ga wonen zodra ik ben afgestudeerd. Omdat ik nog ongeveer een half jaar nodig heb om mijn studie af te ronden, blijf ik voorlopig echter nog in Utrecht wonen.

Aangezien ik vier paarden heb is wat ondersteuning in de verzorging sowieso wel erg plezierig, maar nu met deze grote afstand is het wel echt noodzakelijk om er iemand bij te hebben voor wat hulp.

Het lukt me echter maar niet om iemand te vinden. Ik heb een advertentie geplaatst hier op Bokt en op Marktplaats. Normaal gesproken (als ik iemand zocht voor hier in Nederland dus) werd ik altijd overspoeld met reacties. Nu blijft dit echter volledig uit.

Hebben jullie hiervoor tips? Is een bijrijder/verzorger in België minder gangbaar dan hier in Nederland? Wat zijn geschikte kanalen om iemand te vinden?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 19:00 



 
Profiel   

Wat voor klussen moet de bijrijder doen en moet hij/zij betalen voor het bijrijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 19:01 



 
Profiel   

Ik zou het gewoon fijn vinden als ik een paar dagen in de week niet naar ze toe hoef gezien de reistijd, dus gaat om het volledige pakket (voeren krachtvoer, mesten en alles checken). Hooi is altijd aanwezig en ze staan 24/7 buiten met schuilstal dus ook buiten en binnen zetten is niet aan de orde. Er mag als tegenprestatie gereden en gewerkt worden met één van mijn paarden (heel braaf en leuk leerpaard, 20 jaar, maar wel fit en Z2 geklasseerd).

Ik hoop gewoon op een win win situatie, dus hoef geen maandelijkse bijdrage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 19:09 



 
Profiel   

Het lijkt me verstandiger om hier gewoon een betrouwbaar persoon voor te vinden die je netjes betaalt voor zijn/haar tijd en werk. De mensen die geschikt zijn om zo'n verantwoording te dragen, zeker als je zelf op afstand zit en dus niet in de avond nog even kan checken, moet je met een lampje zoeken. En dat type mensen hoeven meestal niet te zoeken naar een paard om te rijden...wat ga je doen als je verzorgster om 8u savonds appt oja, ik voelde me niet zo lekker dus ok ben niet gegaan? Of afzegt de dag voor een belangrijke examen/deadline? Want dat soort dingen gaan waarschijnlijk wel gebeuren. Zeker omdat het voor een beperkte periode is, investeer daar even in zodat jij je energie ook echt kan richten waar die nodig is en je er niet wakker van hoeft te liggen. Dat is mijn visie in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 22:05 



 
Profiel   

2dehands al geprobeerd? En fb-groepen van in de provincie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 22:10 



 
Profiel   

Bedankt! Welke Facebook groepen dank je dan aan, Tegeltje?

Verder nog iemand suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 15:27 



 
Profiel   

Denk inderdaad dat 2dehands de meest gangbare site is waar bijrijders in België zich aanbieden/ worden gezocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 15:33 



 
Profiel   

@nina, er zijn er zooo veel, zoek eens op verzorgpaard, halve stal, verzorger paard,….
In België kennen ze het woord ‘bijrijder’ niet echt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 15:51 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic van ED naar VP omdat het daar beter past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 21:27 



 
Profiel   

Het is inmiddels eindelijk gelukt om een advertentie op tweedehands te zetten. Het betalen ging erg moeizaam. Hopelijk reageert er snel iemand die erg geschikt is!

Mocht er verder nog iemand suggesties hebben, verneem ik dat graag!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 20:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen