Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Markt voor verzorgers die niet rijden (Limburg)

 
Profiel   

Hallo allemaal

Ik zit in een vervelende situatie: net een kindje van eind 2022, en mijn -inmiddels- ex partner besluit om onverwacht de relatie te verbreken.

Ik heb 1 paard en 1 paard van een vriendin van mij bij mijn ouders aan huis (vlakbij). Door de komst van het kindje en nu alleen moeten zorgen, werken, huishouden en honden, heb ik veel minder tijd voor mijn paard en dat verdient hij niet. Mijn paard is nog erg groen en nog onvoldoende bevestigd. Ik wil daarom (voorlopig) niemand anders op hem laten rijden. Ik dacht daarom op zoek te gaan naar een verzorger die graag 1-2 keer in de week grondwerk doet. Parelli, longeren, vrijheidsdressuur etc.
Mijn paard is groot en geen penny paardje dus er moet consequent mee omgegaan worden.

Nu heb ik op fb en marktplaats een advertentie gezet maar ik krijg alleen maar reacties van jonge dames die willen rijden. Ik was in de veronderstelling dat er wel wat (oudere) mensen waren die graag naast het paard met een paard bezig willen zijn, maar schijnbaar heb ik het mis?
Hoe kan ik in godsnaam zo iemand vinden?

Ik woon in Midden Limburg overigens.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 21:35 



 
Profiel   

Het komt wellicht heel bot over maar ik denk dat je je af moet vragen of mensen die de vereiste kwaliteiten bezitten wel op zoek zijn naar (verzorg)paarden.

Afgaand op je beschrijving zoek je niet alleen een verzorger die niet wil rijden maar die ook nog in staat is je paard correct op te voeden en voor te bereiden op meer.

Ik denk eerlijk gezegd dat mensen met die kwaliteiten paarden genoeg hebben om mee om te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 22:14 



 
Profiel   

ikke schreef
Het komt wellicht heel bot over maar ik denk dat je je af moet vragen of mensen die de vereiste kwaliteiten bezitten wel op zoek zijn naar (verzorg)paarden.

Afgaand op je beschrijving zoek je niet alleen een verzorger die niet wil rijden maar die ook nog in staat is je paard correct op te voeden en voor te bereiden op meer.

Ik denk eerlijk gezegd dat mensen met die kwaliteiten paarden genoeg hebben om mee om te gaan.



Ik zoek zeker niet iemand die mijn paard opvoed. Ik zoek iemand die hem met zijn koppie bezig laat zijn. Ik ben alleen eerlijk dat mijn paard over mensen heenloopt die niet stevig in hun schoenen staan. Dat is geen opvoeden maar de manier waarop er met mijn paard moet om worden gegaan omdat ik zijn karakter ken.
Ik had verwacht dat er wel (oudere) dames zouden zijn die zelf niet meer rijden ofzo die dat leuk vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 22:34 



 
Profiel   

Ik denk dat je in dit geval meer success hebt als je het een betaalde positie maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 23:02 



 
Profiel   

Ik denk ook dat het er lastig is. Het is ook al moeilijk om een fijne bijrijder te vinden. Uiteindelijk is voor veel mensen het rijden toch waar het mee begonnen is. Dus ik snap het wel. Misschien rijden wel toelaten onder toezicht van een instructeur? En anders proberen met een kleine vergoeding. Of nog meer geduld hebben wie weet... het betere weer moet nog komen en dan hebben mensen meer zin om met paarden aan de gang te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 07:08 



 
Profiel   

Ik denk wel dat er mensen genoeg zijn hoor. Ikzelf woon vlakbij jou en dacht gelijk dit is wat voor mij.
Het hele stukje paardrijden hoeft voor mij nooit zo maar ik vind het omgaan met paarden en ze verzorgen super leuk.
Echter heb ik het zelf ook veel te druk met mijn kindjes en werk nu anders had ik het gelijk gedaan.

Je hebt op facebook de groep verzorgpaard/bijrijder gezocht Limburg. Heb je daar al eens een advertentie gezet ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 07:15 



 
Profiel   

Ik denk dat je je paard beter gewoon nog een tijdje moet laten staan. Wanneer er nu niet op de goede manier met jouw paard omgegaan wordt, werkt dat in de toekomst ook door voor jou. Van hem laten staan loopt hij in ieder geval niet achteruit. Op voorwaarde natuurlijk dat hij genoeg bewegingsvrijheid heeft zodat hij zijn energie kwijt kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 07:44 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties

Gezien de situatie lost even laten staan het niet op, immers mijn kindje gaat nog lang niet naar de basisschool. Ik wil hem graag houden maar hij moet ook voldoende aandacht kunnen krijgen. Uiteraard gaat hij de hele dag naar buiten , maar ik merk dat hij uitdaging mist.
Ik hoop dat er in het voorjaar dan iemand reageert.
Ik heb een advertentie gezet in die fb groep 3 weken geleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 08:11 



 
Profiel   

Ik had je oproep al zien staan.

Het is al moeilijk een volwassen persoon te krijgen ook als er wel gereden mag worden.
Bijna alles is rond de 13 dat reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 08:24 



 
Profiel   

Hoi Manon, ik reageer omdat ik in dezelfde situatie zit/zat als jij. Ik heb een passende bijrijder gevonden die wel reed, dit paard was wel verder doorgereden en dus ook leuk voor een meer ervaren ruiter.

Ik denk dat je keuze ruimer wordt als je wel de mogelijkheid biedt om te rijden, zo kun je ook iemand zoeken waar je paard daadwerkelijk iets aan heeft en van leert.

Lastig om uit handen te geven, maar iemand zoeken die wel kundig is op de grond maar die er buiten tijd met je paard weinig voor terug krijgt, zal denk ik een erg lastige opgave worden. Een jong grietje met weinig ervaring, zal je jonge paard ook weinig goed doen, ben ik bang.

Ik wil je niet helemaal een vervelend scenario voorleggen maar houdt er ook rekening mee dat je als jonge alleenstaande moeder zelf minder risico’s wil/kan nemen.. Wat gebeurd er als je bv een x valt en je arm breekt?

Maar ook wil je dit wel blijven combineren allemaal?

Geen antwoord op je vraag en vast niet wat je wil horen. Maar ik zelf heb uiteindelijk keuze gemaakt mijn (99% brave) paard te verkopen toen ik er alleen voor kwam te staan (terwijl ik een erg goede bijrijder had). Een keuze die me nu ruim 1,5 jaar later als beste keuze ooit bijstaat.

Natuurlijk mis ik mijn paardje en zal nooit meer zo een paard als deze vinden. Maar de tijd die het me kost die van de kleine af zou gaan, zou ik ook echt niet meer willen verdelen tussen kind en paard.

Eigenlijk probeer ik te zeggen, is het wel verstandig je paard zelf te willen houden…

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 09:05 



 

Ik heb op het moment 4 meiden tussen de 25 en 30 die mij helpen met mijn ponys. Ze kunnen niet bereden worden, we gaan wel wandelen.
Laatst had ik een advertentie gezet voor nog iemand en had 5 reacties.
Dus het kan wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 17:55 



 
Profiel   

Hey allen

Ik heb toch besloten iemand te zoeken die dan 1 keer per week komt rijden.

@renee
Ik denk natuurlijk ook na over verkoop. Hij is nog geen 7 en wil graag aan het werk. Hij verdient gewoon genoeg aandacht. Ik houd alleen ontzettend veel van hem en ik heb nog nooit een dier verkocht. Ik wil het daarom eerst zo proberen. Ik heb er slapeloze nachten van.
“Wat als ik val” is niet echt iets waar ik denk me zorgen om te moeten maken. Ik kan ook gewoon vallen en iets breken, aangereden worden, etc etc. Dat is imo niet waar ik bang voor ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 14:26 



 
Profiel   

Het is al heel moeilijk om betaald iemand te vinden die handig en vertrouwd genoeg is om met je paard bezig te laten zijn, danwel de verzorging danwel om er iets mee te doen qua beweging. Ik ga mee met wat eerder aangegeven is, degene die dit kunnen, hebben het druk genoeg. Je verkijkt je snel op hoe weinig mensen er zelfstandig met een jong paard bezig kunnen zijn en hem in het gareel houden en ook nog enig inzicht hebben in wat wel en niet normaal is, het zien als er wat mis is etc. Ik zou ofwel kiezen voor iemand die 2x per week betaald komt en je dan ook echt werk uit handen neemt, ook stalwerk bijvoorbeeld zodat jij je op de kleine kan concentreren. Of je paard helemaal wegbrengen naar iemand die hem ook doorrijd zodat je tzt de keuze kan maken om er wel of niet zelf mee aan de slag te gaan. Je geeft zelf aan dat de situatie voorlopig niet zal veranderen, stel je maakt ooit toch de keuze voor verkoop heeft je paard de beste kansen als die dan al wel wat meters heeft gemaakt en ervaring heeft opgedaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 14:36 



 
Profiel   

juniper schreef
Ik denk dat je in dit geval meer success hebt als je het een betaalde positie maakt.
Ik betwijfel het.

Ben zelf in de regio Soest op zoek naar een leuk paard, liefst wel met rijden, maar ik heb dan ooo wat te bieden en kan paarden (meestal) verder helpen.

Door die zoektocht kom ik online veel oproepjes tegen soortgelijk aan die van TS, komen meerdere volwassen reacties op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 15:20 



 

Lastig dat het moeilijk is iemand te vinden in jou regio die lekker wil knuffelen, grondwerken enz met je paard. Ik ben juist wel zo iemand die heel graag met een paard wil werken vanaf de grond, lekker een beetje poetsen, wandelen etc. Helaas woon ik aan de andere kant van het land anders hadden we misschien wat voor elkaar kunnen betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 15:43 



 
Profiel   

Het is dat ik zelf een paard heb en 2 kleine kids (2 en 4) anders had ik je graag willen helpen. Woon niet al te ver van je vandaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 15:47 



 
Profiel   

Ik woon in dezelfde regio, een aantal kilometer verderop, en ik heb ook een paar keer gezocht naar iemand die wat ervaring had met grondwerk/natural horsemanship, maar zelfs inclusief rijden nooit online echt een goede verzorgster gevonden.
Uiteindelijk heb ik wel een heel fijne gevonden, maar die vond ik niet via internet. Die is inmiddels verhuisd helaas.
Het is best lastig hier in de omgeving, ook omdat we net in het smalste stukje Nederland wonen en voor veel mensen is het al gauw te ver rijden.
En mijn paard is ook niet de makkelijkste, dat maakt het ook moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 15:52 



 
Profiel   

Daarnaast heb ik het idee dat de echte paardenliefhebber al snel een eigen paard heeft omdat dit stukje Nederland redelijk betaalbaar nog is.

Op een paar uitzondering na heb ik leuke meiden hier gehad maar echt door weer en wind kwamen ze niet.
Te warm, te koud, te donker, te...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 15:57 



 
Profiel   

Klinkt herkenbaar allemaal.
Hier ook ongeveer dezelfde regio en een niet zo makkelijk paard.

Hier uiteindelijk maar bij neergelegd. Paard staat iedere dag heerlijk buiten, rijden staan op een laag pitje verder krijgt hij genoeg aandacht
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen