Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 93 van de 192 [ 4779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 192  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

 
Profiel   

Lovebirds: sorry ik snap werkelijk niks van je verhaal. Heel warrig komt het over.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 10:40 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb meteen aangegeven bij de geïnteresseerde dat er uiteindelijk wel een kleine bijdrage aangaat zit en/of gelest moet worden. Maar 1 iemand vond dat onredelijk gelukkig..

Ik heb voor mezelf besloten dag hoeveel ervaring degene ook heeft ik tot het nieuwe jaar mee wil blijven gaan. Ik heb deze week 4!! Afspraken staan. Ik dacht zo heb ik tenminste wat vergelijkingsmateriaal, en kan ik kijken wat ook met jacy het beste klikt. Ik vind het super spannend en heb aan het einde van de middag de eerste afspraak, ze heeft niet zo super veel ervaring wel is ze 18+ en bereid om te lessen. Heb deze week nog 2 x iemand die in het verleden eigen paard(en) hebben gehad maar het nu op een laag pitje hebben staan. Einde van de week heb ik een meisje die wekelijks lest op de manege en wel is een verzorgpaard heeft gehad. Alle 4 de dames zijn 18 jaar of ouder,dus ik hoop zodat het klikt!!

Ik ben van plan om ze tijdens de afspraak jacy te laten poetsen en dan samen ff wat grondwerk. Ik denk toch dat, dat de beste manier is om een beetje te peilen. Wat zijn jullie regeltjes enzo? Zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden tijdens de afspraken, wat zijn punten waar her snel stuk loopt? Ik zelf heb jaren bijgereden, en kwam altijd maar ik lees soms verhalen waarvan me nek haren overreind gaan staan...

Lovebirds: even voor mijn totaal plaatje: n.a.v je advertentie was er een meisje die je hele stal wilde overnemen ?! >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 11:56 



 
Profiel   

_kmbn schreef
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb meteen aangegeven bij de geïnteresseerde dat er uiteindelijk wel een kleine bijdrage aangaat zit en/of gelest moet worden. Maar 1 iemand vond dat onredelijk gelukkig..

Ik heb voor mezelf besloten dag hoeveel ervaring degene ook heeft ik tot het nieuwe jaar mee wil blijven gaan. Ik heb deze week 4!! Afspraken staan. Ik dacht zo heb ik tenminste wat vergelijkingsmateriaal, en kan ik kijken wat ook met jacy het beste klikt. Ik vind het super spannend en heb aan het einde van de middag de eerste afspraak, ze heeft niet zo super veel ervaring wel is ze 18+ en bereid om te lessen. Heb deze week nog 2 x iemand die in het verleden eigen paard(en) hebben gehad maar het nu op een laag pitje hebben staan. Einde van de week heb ik een meisje die wekelijks lest op de manege en wel is een verzorgpaard heeft gehad. Alle 4 de dames zijn 18 jaar of ouder,dus ik hoop zodat het klikt!!

Ik ben van plan om ze tijdens de afspraak jacy te laten poetsen en dan samen ff wat grondwerk. Ik denk toch dat, dat de beste manier is om een beetje te peilen. Wat zijn jullie regeltjes enzo? Zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden tijdens de afspraken, wat zijn punten waar her snel stuk loopt? Ik zelf heb jaren bijgereden, en kwam altijd maar ik lees soms verhalen waarvan me nek haren overreind gaan staan...

Lovebirds: even voor mijn totaal plaatje: n.a.v je advertentie was er een meisje die je hele stal wilde overnemen ?! >;)


Soms zijn de meiden de eerste keer een beetje zenuwachtig en kunnen ze bijvoorbeeld een dom foutje maken. Ik zou het belangrijk vinden dat als de kandidaat zo'n foutje maakt en je legt uit hoe het wel moet, ze dat goed oppakt en genoeg vragen stelt.
Verder vind ik het als bijrijder ook heel belangrijk dat ik altijd kom en me altijd aan alle afspraken houd. Ik neem lessen bij dezelfde instructeur en na elke keer dat ik wat met m'n verzorgpaard heb gedaan, app ik de eigenaar hoe het ging. Ik vertel alles, ook als ik zelf een keer boos ben geworden op het paard of als het niet goed ging. Ik zou dat als eigenaar ook heel fijn vinden want je paard "uitlenen" lijkt me nogal wat. Verder zou ik gewoon kijken hoe Jacy op ze reageert en hoe ze met Jacy omgaan. Als hij bijvoorbeeld iets doet wat zij niet willen, laten ze dan over hen heen lopen of worden ze erg dominant?
En voor de rest gewoon tips geven tijdens het grondwerk en kijken hoe ze dat opnemen en of ze het goed proberen te doen.

Maar al met al denk ik dat t grotendeels ook een gevoelskwestie is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 12:48 



 

Sorry Lovebirds, ik snap er ook niks van.
Je had toch een verzorgster die niet meer kwam en van daaruit had je besloten het alleen te doen? En nu heb je weer andere verzorgers? Of heb je meerdere paarden en voor elk paard verzorgers ofzo?


@ _kmbn : denk dat je gevoel volgen en er rekening mee houden dat niet alles meteen perfect zoals jij het wil kan de belangrijkste tips zijn :j Laat het gewoon gebeuren en je merkt vanzelf wel of het iets kan worden of niet. Succes ermee! Wel fijn dat er zoveel kandidaten zijn.



Hier toch twijfels om eerlijk te zijn. Ondanks dat er verzorgers zijn voor 4x per week blijf ik het gevoel houden dat ik hem aandacht moet geven, dat hoort zo want het is mijn paard... Ook heeft 1 verzorger (doet 1x per week) de laatste 4 keer ofzo achteraf een bericht gestuurd dat er geen tijd meer was (heb het hier met haar over gehad, we gaan het even bekijken of ze hem blijft doen of niet). En een andere heeft aangegeven liever 1 dag te doen omdat die andere dag toch te weinig tijd is. Vandaag was ik toevallig op stal toen een verzorger er was en die heeft hem 10 (misschien 15) minuten geborsteld.. Is misschien toeval maar als ik er niet ben zie ik het niet, en 10 min borstelen kan ik zelf ook nog wel net :+ Dus zit een beetje te twijfelen aan de meerwaarde van dit alles, misschien moet ik het toch gewoon maar zelf doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 20:23 



 
Profiel   

Nou wat een gedoe zeg met het vinden van een leuke bijrijdster! De ene komt, lijkt veelbelovend maar heeft de kiest voor een dressuurpaard waarmee ze wedstrijden in kan. Wat ik snap,.. Maar dat had je ook vantevoren kunnen bedenken... De ander is erg aardig maar heeft zo ontzettend veel persoonlijke problemen dat ze alleen maar afzegt, onder de meds zit en er totaal geen peil op te trekken is wanneer ze kan. Ook is ze niet echt zelfstandig en voel ik me een beetje een sociale werkplaats.. Geen punt natuurlijk maar werkt dus ook niet.

Dus ik zit weer zonder. Nu een advertentie geplaatst, krijg ik reactie en een telefoonnummer om savonds te bellen. Als ik bel wordt ik weggedrukt en de dame heeft me geblokkeerd. Huh? Ok?

Deze week komt een andere dame. Klonk goed maar ben maar voorzichtig optimistisch. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 00:41 



 
Profiel   

Tja vidya welkom in de bijrijders wereld, je wil niet weten hoeveel ik al versleten heb. De één is alleen een mooiweer ruiter, de andere is te lui om klusjes te doen, weer een andere komt gewoon niet opdagen. Door de jaren heen velen zien komen en gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 09:17 



 
Profiel   

Ha José, onvoorstelbaar zeg! En ze bedoelen t allemaal niet verkeerd. Maar 't kost zoveel tijd om iemand wegwijs te maken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 13:02 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips ik heb ze meegnomen!

[***]: ik begrijp je euvel. Maar heb je voor 4 dagen een verzorger nodig? Of wat is je reden? Heb je voorgaande berichten niet gelezen :P . Ik begrijp wel dat je 10 minuten een beetje weinig vind, ik sta zelf zo een 30 minuten te tutten. Hoeveel verzorgers heb je trouwens, 2 of 3?

Vidya: wat wen raar en beetje griezelig verhaal zeg. Hoop dat je aankomende afspraak beter ver loopt en dat je er wat moois vanuit kan opbouwen.

Ik ben nu op de helft van de afspraken en ben eigenlijk blij verrast. Het meisje van zondag kwam vandaag, dus eerst maar beginnen met maandag.
Ze toonde echt super veel interesse en stelde veel vragen, ook over het verleden van Jacy. Ze heb een eigen paard gehad maar had eigenlijk nooit echt grondwerk gedaan. Ze pakte het allemaal goed op en zelfs als jacy er tegen in ging zag ik echt de lol er af stralen. Ze gaf meteen aan bereid te zijn om te lessen 2 x per maand (ik zelf zei 1x). Ze straalde echt een rustige en positieve vibe uit dus dat vonden jacy en ik beide prettig.

Het meisje van vandaag had dus niet zoveel ervaring zei ze. Ze was een leuke meid en zette ook door als jacy lekker er tegen in ging dus dat vond ik wel heel knap. Ze had me van te voren ook een apje gestuurd of ze wat kon lekkers mee mog nemen dus ze kwam aan met een wortel en een appel. Super leuk! Tijdens het poetsen in de stal zat ze ook lekker rustig hooi te knabbelen. Wat ik gek vond was dat jacy de appel absoluut niet van haar wilde aanpakken en zich echt om draaide een paar x. Uiteindelijk heb ik de appel in de voerbak gedaan en toen at ze het wel op :? Ze is ook echt dol op appels. Tweede puntje was dat ik soms wat irritatie ( staart zwiepen, oren spel, gezichtsuitdrukking) bij Jacy zag tijdens het werken. Het is me nog niet duidelijk of dit kwam omdat het meisje het soms moeilijk vond, of om een andere reden. Ze pakte Alle tips wel echt super goed op!

Ik heb dus weer veel om over na te denken, morgen (ook eigen paard gehad) is de derde afspraak en vrijdag ( rijd al jaren wekelijks op de manege, nog steeds) de laatste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 20:35 



 
Profiel   

vidya schreef
Ha José, onvoorstelbaar zeg! En ze bedoelen t allemaal niet verkeerd. Maar 't kost zoveel tijd om iemand wegwijs te maken...


Het is echt onvoorstelbaar, maar helaas de waarheid Grace.

En nee, ik doe niet aan uitlenen Grace :P hahaha. Ik hou ze lekker zelf :Y)
Alle gekheid op een stokje :')
Merk nu ik lesverplichting heb, dat de spoeling van losse flodders dunner is en de serieuzere bijrijders meer. Wel moet je soms wat langer wachten op reacties op je advertentie.

_Kmbn lijkt mij een geschikt meisje ook al is ze onervaren. De wil is er in ieder geval en ze wil lessen, dit is echt een pluspunt. Ervaring komt met goede begeleiding er wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 21:27 



 
Profiel   

Lovebirds schreef
Hier iemand gehad,na 10 keer uitleggen snapte ze het nog niet!!!.
Ze zei wat moet ik dan doen?.
Ik zei rijden in ruil voor helpen op stal,en dat is vroeg ze?''
Tja jullie kunnen begrijpen,dat ik daar dus een punt achter heb gezet.
Dat kreeg je haar niet geleerd,iemand van 22 jaar dus.

Ook goed,vandaag alleen weer op stal,en ik werd me toch geirriteerd.
Dat ik dus zei,en voor mij geen verzorgsters meer!!!!.
Dus later op fb,krijg je ineens een bericht,''zo van hee wanneer ga je naar stal.
Met de smoesjes en ik had dit''of dat.
Ik heb niet meer geantwoord,heb er gewoon geen zin meer in.
Ze wilt wel de lusten niet de lasten,vandaar ik nu alleen verder ga.


Uit een ander topic;
Lovebirds schreef
Voor mij geen knie wrongen vreselijke dingen zeg.
Liefst zo plat mogelijk,de meiden van tegenwoordig die ik laatste had.
Echt ik moest het 5 keer,voordoen en nog begrepen ze het niet!!.
Enne die andere verzorgster die nu niet meer komt,wegens geen zin.(ben ik wel klaar mee hoor).
Zeiden wij dat zadel ligt geen eens goed!!!.
Mevrouw deed er niks mee,en toen was ik er echt klaar mee!!.



Ff een late reactie.
Maar ik vind je communicatie hier op bokt aan de matige kant. Nu loop ik op de zaken vooruit, maar bedacht mij dat je dit in real life misschien ook bent. In hoeverre Kun je het geheel bij die verzorgster leggen? Vooral als ze ook nog eens om duidelijkheid vraagt?

Als je schrijfstijl in een app gesprek lijkt op bovenstaande.... had ik ook om meer duidelijkheid gevraagd of zelf afgehaakt.


Tips;
- Plaatst na een woord een komma, daarna de spatie en dan je volgende woord.
- gebruik niet te pas en te onpas een komma. Voor een woord EN of MAAR hoeft echt geen komma.
- “ tekens graag correct plaatsen.
- maak volledige zinnen.

Nee, mijn teksten zijn niet vrij van spelfouten. Maar men snapt ze wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 21:39 



 

@ _kmbn : kort gezegd heb ik 2 pony's en een lichaam wat niet meewerkt. Dat in combinatie met een gewoon werkleven (niet fulltime omwille van dat lichaam) maakt dat ik soms wel wat met 1 pony kan doen maar dan eigenlijk geen energie meer heb voor de andere, en mij daar dan schuldig om voel. Ook is 1 pony echt met pensioen en de andere iets minder, dus daar ga ik vaker mee naar buiten (aan de hand) en langer wandelen ed. Als ik dan 2u in het bos ben geweest is de fut er doorgaans niet meer om nog wat met pony 2 te doen. En minder lang het bos in gaan vind ik ook jammer want dan wandel je steeds dezelfde rondjes en ik wil stiekem toch wel richting tochten van 15-20 km ...

Dus ik dacht iemand te zoeken voor pony 2, maar dat is echt puur aandacht geven (poetsen, knuffelen, wandelen, laten grazen, wat grondwerk, .... ) dus leek mij van 'buitenaf' al helemaal niet simpel te vinden. De staleigenaar zei iemand die misschien nog wel zocht dus die gevraagd en ze wilde heel graag en dan 2 dagen per week. Vlak daarna kwam het onderwerp toevallig ter sprake met de moeder van een ander meisje en die zei dat haar dochter dat vast ook wel leuk vond. Die dochter en een vriendin hebben mijn pony's al een aantal keer verzorgd als ik op vakantie was dus ze kennen de pony's al. Ik wilde hen in eerste instantie niet vragen omdat ze ook zelf paard(en) op stal te doen hebben, maar de moeder zei "ze hangen hier toch uren rond dus dat lukt wel". Dus gevraagd of ze dat zagen zitten en besproken dat ze dan ieder 1 dag zouden doen (om het niet teveel moeten te maken). Dus zo kom ik aan 3 verzorgsters en 4 dagen :+ Maar dat loopt dus niet zoals gepland...

Zelf ben ik heel onregelmatig op stal door onregelmatig werk, dus leek hij wel leuk als tenminste 1 van de 2 een vaste routine had en dan kon ik mij op de dagen dat ik er zelf ben mij concentreren op de andere...

Gisteren had ik besloten om pony 2 uitgebreid aandacht te geven, omdat ik het zo stom vond dat hij de dag ervoor maar 10 minuten had gehad (maar ik had er niet op gerekend dus zelf geen tijd meer). Hij genoot er zo hard van, en hij was zo lief ... We hebben af en toe wel onze strubbelingen en discussies, maar nu leek het net alsof hij extra zijn best deed :') Dus nu weet ik het helemaal niet meer ...



Je afspraken klinken goed trouwens! De eerste misschien wat beter als de 2e maar als ze allemaal zo gaan ga je het nog moeilijk krijgen, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 21:46 



 
Profiel   

Ik zit te twijfelen over iets, misschien kan jullie ervaring mij helpen.

Ik heb hier aan huis 3 pony's staan, een Shetlandpony (9), een Fjord (20) en een NRPS (6).
De Shetlandpony is van mijn dochter (3), de Fjord is van mij en de NRPS is voor mijn dochter voor later, maar ik rijd er nu op tot ze oud genoeg is.
Helaas heb ik veel minder tijd om te rijden dan dat ik zou willen en staan ze alle 3 meer stil dan dat ze iets doen.
De pony's staan 24/7 buiten en vinden het ook totaal geen probleem om niets te doen :')

Nu zit ik er over te denken om 2 bijrijders te zoeken voor de Fjord en NRPS. Het zijn bomproof pony's die makkelijk te rijden zijn en dus voor veel mensen geschikt.
Ik zit er aan te denken om 2 bijrijders te zoeken (liefst al bevriend) die een maandelijkse bijdrage betalen om ze te rijden (klusjes zijn er niet).
In de zomer zet ik een deel van de wei af als bak en in de winter zouden ze op de vereniging in het dorp kunnen rijden. Buitenritten maken kan ook (eventueel met trailer).

Maar heb ik wel zin in mensen op ons erf die met regelmaat langs komen?
Hoe doen de mensen met paarden aan huis dit?
En wat vragen jullie als vergoeding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 16:44 



 
Profiel   

Elise_0o schreef
Ik zit te twijfelen over iets, misschien kan jullie ervaring mij helpen.

Ik heb hier aan huis 3 pony's staan, een Shetlandpony (9), een Fjord (20) en een NRPS (6).
De Shetlandpony is van mijn dochter (3), de Fjord is van mij en de NRPS is voor mijn dochter voor later, maar ik rijd er nu op tot ze oud genoeg is.
Helaas heb ik veel minder tijd om te rijden dan dat ik zou willen en staan ze alle 3 meer stil dan dat ze iets doen.
De pony's staan 24/7 buiten en vinden het ook totaal geen probleem om niets te doen :')

Nu zit ik er over te denken om 2 bijrijders te zoeken voor de Fjord en NRPS. Het zijn bomproof pony's die makkelijk te rijden zijn en dus voor veel mensen geschikt.
Ik zit er aan te denken om 2 bijrijders te zoeken (liefst al bevriend) die een maandelijkse bijdrage betalen om ze te rijden (klusjes zijn er niet).
In de zomer zet ik een deel van de wei af als bak en in de winter zouden ze op de vereniging in het dorp kunnen rijden. Buitenritten maken kan ook (eventueel met trailer).

Maar heb ik wel zin in mensen op ons erf die met regelmaat langs komen?
Hoe doen de mensen met paarden aan huis dit?
En wat vragen jullie als vergoeding?


Ja lastig.

De eigenaar waar ik m'n paarden rijd heeft overal camera's hangen en houden als ze weten dat ik kom het hek op een kier. En ander klim ik over het hek heen (dit weten ze ook).

Vaak is er als ik er ben dus niemand thuis. En anders is de vrouw er wel 'm en komt ze even gezellig babbelen.

Eigenlijk hoef ik niks extra' s te doen alleen maar te rijden of longeren.

Maar vaak veeg ik toch even of hoog de paddock op waar de paarden veel kopen. Graaf het geultje voor de water afvoer even uit. Geef ze nog wet extra hooi. Of ruim wat mest op.
Vet even alle tuig in.

Dit jaar ook de paarden nog even geschoren.

Het maakt ze weinig uit hoelaat ik kom. Kom ik als ze er zijn? Prima, kom ik als ze niet zijn? Ook prima.
Kom sochtends vroeg? Best komt savonds om 8 uur? Ook best.

In de zomer zetten ze vaak een blikje fris klaar en in de winter een kan thee.
Super relaxed dus.

De enige kanttekening is dat de woensdag en zondag dagen zijn dat ik sowieso niet kom. Omdat de eigenaar dan even zelf rustig thuis kan rommelen. Met uitzondering van wanneer we samen in het bos gaan rijden.

Maar de rest van de week moet ik het zelf weten wat ik doe en laat.

Edit : die man vraagt overigens dus niks als vergoeding. Hij is allang blij als z'n paarden beweging krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 18:17 



 
Profiel   

Als jullie erf en tuin wat afgescheiden zijn en de mensen alleen in het paardendeel komen, dan hoef je er niet veel last van te hebben. Ik persoonlijk wil bij verzorgsters wel dat ze komen in overleg. Dus dat ze aangeven wanneer ze willen komen en of dat uit komt.

Je kunt het ook beperken tot bepaalde dagen. Dan houdt je de andere dagen van de week voor jezelf rustig en privé.

Ik heb aan huis nog geen bijdrage gevraagd, behalve voor het nemen van les. Maar je zou een bijdrage kunnen vragen in de vorm bijdrage (deel) hoefsmid, of dat zij bijvoorbeeld het krachtvoer aanschaffen voor hun "pony" (en jij geeft aan wat er moet komen en hoe vaak)

Zijn er ook kosten verbonden aan het gebruik van de bak elders? En hoeveel is dat?


Daar moet je ook rekening mee houden. Dat kan al een aardig bedrag per maand worden en een extra bijdrage is dan wellicht wat te veel van het goede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 18:23 



 
Profiel   

Alles is open bij ons, zodat we alle dieren kunnen zien lopen.
Als je gebruik wilt maken van de rijbakken op de vereniging dan is een lidmaatschap verplicht en dit kost 50 euro per jaar. Lessen zijn 6 euro per keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 18:48 



 
Profiel   

Dat valt heel erg mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 20:30 



 
Profiel   

Helaas gaat mijn huidige bijrijdster ermee stoppen .
Paard was toch net teveel paard voor haar .
Dinsdag komt er een ander iemand kijken .
Eigen paard gehad zelfde ideeën als mij en hoger niveau .
Denk dat dat wel iets word

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 10:29 



 
Profiel   

[***] pfff ik begrijp dat het een pittige situatie is zo! Maar in zou zeker met de verzorgers om de tafel gaan en echt concrete afspraken maken mbt inzet. Om verdere. Irritaties te voorkomen

Elise: ik heb vroeger een paard aan huis bijgereden, ik mocht komen wanneer ik wilde, de paarden stonden ook echt in een hoek dus niemand had daar wat te zoeken eigenlijk. Ik zorgde dat ik altijd rustig was en geen overlast gaf. Ik hoefde geen bijdrage te betalen destijds, mensen vonden het fijn daarbij beetje aandacht gaf.
Enige waar je wel rekening mee moet houden met 2 kennissen of vriendinnen, dat ze geen ruzies etc gaan krijgen onderling want dat geeft to h een bepaalde spanning duidelijk zijn van te voren over de regels en tijden etc.

Little_bird jammer dat je bijrijder stopt, hoop dat dinsdag een succes word.


Nou, ik zou afgelopen woensdag afspraak nummer 3 hebben alleen werd ik afgezegd met een smoes van heb ik jou daar, dus voor mij was het meteen klaar. Gister de laatste afspraak en was wederom supwr positief verrast, dit was een gigantisch pittige en spontane dame die meteen er stond gewoon. Ze kreeg het voor wlkaar om alle 4 de hoeven uit te krabben ondanks gele tijd neerzetten, dus vond ik super knap. Later nog even grondwerk gedaan en ook dit ging goed. Uiteraard ging Jacy er vol tegen in maar ze pakte het gewoom super goed op.

Daarom heb ik ook besloten om maandag en vrijdag meiden allebij 1 dag in de week te laten komen. Stel je voor een van beide vind het toch niks, of het is te veel heb ik de ander nog. Ik heb sowieso gezegt dat ik tot januari mee wil om en lesjes te geven en even kijken hoe het gaat. Jacy is natuurlijk wel een pitti ding en voor je het weet leer je totaal verkeerde dingen aan en dat gaat mij weer gigantisch veel tijd kosten.

Zijn jullie eerst ook een tijdje mee geweest? Tot januari klinkt zo lang maar is natuurlijk maar een stuk of 5/6 x. Ik heb wat afspraken op papier gezet, hebben jullie nog evt aanvullingen of dingen die een beetje overdreven zijn? O:) of juist waarvan je zegt dit lijkt heel vanzelf sprekend maar is het niet?

- Als je ziek bent of je niet kan laat het niet een uurtje van te voren weten (kan gewoon privé)
- Als je bent geweest altijd vertellen in de app wat je heb gedaan.
- Als ze iets heeft niet twijfelen altijd bellen
- Van te voren overleggen als je wat nieuws wilt proberen
- Niet van het terrein af
- Deken en halster altijd om
- Belonen: biks of wortel/appel
- Rommel opruimen / touwen oprollen
- Lampen uit als je weggaat, bak licht alleen aan als je in de bak bent.
- deur opslot als je weg gaat, sleutel in de la
- Ff vegen als je hoeven heb gekrabt etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 11:52 



 
Profiel   

Misschien ook wat leuke dingen melden? Ik vind het vrij streng klinken allemaal.
Gebruik toilet is misschien ook handig om te weten. De uiterste tijd dat je mensen op je terrein wilt.
Uitzonderingen op situaties, bijvoorbeeld niet van het terrein af tenzij ik erbij ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 12:27 



 
Profiel   

Daphara schreef
Misschien ook wat leuke dingen melden? Ik vind het vrij streng klinken allemaal.
Gebruik toilet is misschien ook handig om te weten. De uiterste tijd dat je mensen op je terrein wilt.
Uitzonderingen op situaties, bijvoorbeeld niet van het terrein af tenzij ik erbij ben.



Het stond in een wat uitgebreider stukje tekst haha dus nu klinkt het heel heftig, maar heb alleen dit gedeelte eruit geknipt! Met tijden hebben we heel erg geluk want mijn stal is altijd open maar uitzonderingen ga ik nog ff benoemen! Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 12:31 



 
Profiel   

_kmbn schreef
[***] pfff ik begrijp dat het een pittige situatie is zo! Maar in zou zeker met de verzorgers om de tafel gaan en echt concrete afspraken maken mbt inzet. Om verdere. Irritaties te voorkomen

Elise: ik heb vroeger een paard aan huis bijgereden, ik mocht komen wanneer ik wilde, de paarden stonden ook echt in een hoek dus niemand had daar wat te zoeken eigenlijk. Ik zorgde dat ik altijd rustig was en geen overlast gaf. Ik hoefde geen bijdrage te betalen destijds, mensen vonden het fijn daarbij beetje aandacht gaf.
Enige waar je wel rekening mee moet houden met 2 kennissen of vriendinnen, dat ze geen ruzies etc gaan krijgen onderling want dat geeft to h een bepaalde spanning duidelijk zijn van te voren over de regels en tijden etc.

Little_bird jammer dat je bijrijder stopt, hoop dat dinsdag een succes word.


Nou, ik zou afgelopen woensdag afspraak nummer 3 hebben alleen werd ik afgezegd met een smoes van heb ik jou daar, dus voor mij was het meteen klaar. Gister de laatste afspraak en was wederom supwr positief verrast, dit was een gigantisch pittige en spontane dame die meteen er stond gewoon. Ze kreeg het voor wlkaar om alle 4 de hoeven uit te krabben ondanks gele tijd neerzetten, dus vond ik super knap. Later nog even grondwerk gedaan en ook dit ging goed. Uiteraard ging Jacy er vol tegen in maar ze pakte het gewoom super goed op.

Daarom heb ik ook besloten om maandag en vrijdag meiden allebij 1 dag in de week te laten komen. Stel je voor een van beide vind het toch niks, of het is te veel heb ik de ander nog. Ik heb sowieso gezegt dat ik tot januari mee wil om en lesjes te geven en even kijken hoe het gaat. Jacy is natuurlijk wel een pitti ding en voor je het weet leer je totaal verkeerde dingen aan en dat gaat mij weer gigantisch veel tijd kosten.

Zijn jullie eerst ook een tijdje mee geweest? Tot januari klinkt zo lang maar is natuurlijk maar een stuk of 5/6 x. Ik heb wat afspraken op papier gezet, hebben jullie nog evt aanvullingen of dingen die een beetje overdreven zijn? O:) of juist waarvan je zegt dit lijkt heel vanzelf sprekend maar is het niet?

- Als je ziek bent of je niet kan laat het niet een uurtje van te voren weten (kan gewoon privé)
- Als je bent geweest altijd vertellen in de app wat je heb gedaan.
- Als ze iets heeft niet twijfelen altijd bellen
- Van te voren overleggen als je wat nieuws wilt proberen
- Niet van het terrein af
- Deken en halster altijd om
- Belonen: biks of wortel/appel
- Rommel opruimen / touwen oprollen
- Lampen uit als je weggaat, bak licht alleen aan als je in de bak bent.
- deur opslot als je weg gaat, sleutel in de la
- Ff vegen als je hoeven heb gekrabt etc



Toen dat meisje de eerste paar keer op die arabier ging rijden wilde eigenaar ook dat ik er bij was of hij zelf dus nee hoor dat is helemaal niet gek. Nu heeft ze uitzichzelf gevraagd of ik even wilde helpen eerdaags omdat hij toch niet helemaal lekker liep. Dus dat is wel positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 13:02 



 
Profiel   

Ik meld mij ook weer. Helaas gaat mijn huidige bijrijder verhuizen per half december, dus ben ik alvast op zoek gegaan naar een nieuwe bijrijder. Helaas krijg ik heel veel berichtjes van dames die iets zoeken wat ik ze niet kan bieden. Onder andere wedstrijden, alleen naar buiten etc.

Donderdag komt er iemand kijken, ben heel erg benieuwd. Ik vind het zelf erg moeilijk om te onthouden wat ik allemaal wil vragen. Daarnaast ben ik ook best wel een beetje kritisch in een aantal dingen.. Bijvoorbeeld hoe mijn zadel word opgeborgen, bepaalde volgordes in sommige dingen, maar vooral met het voeren wat ze allemaal krijgt.
Ik wil daarin niet zeikerig overkomen, iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 02:50 



 
Profiel   

Wat bedoel je met bepaalde volgordes in sommige dingen?
Ik vind het heel logisch dat je het belangrijk vind dat je zadel netjes wordt opgeborgen en wat er gevoerd wordt. Dit kun je gewoon zeggen bij de afspraak. Als je de persoon vaker wil laten komen voordat je een keuze maakt kun je er ook voor kiezen om daar de eerste afspraak nog niet over te beginnen en eerst kijken hoe hij/zij met je paard om gaat en dergelijke.

Ik vind het zelf persoonlijk vrij veel als er meteen de eerste afspraak heel veel informatie wordt gegeven over hoe je alles precies doet en wat je precies in welke hoeveelheid voert. Je bent er toch eerst om even kennis te maken, kijken hoe het paard is, hoe jij bent, of het überhaupt wel klikt. Daarom zou ik zelf, als ik na de eerste afspraak enthousiast genoeg zou zijn over de potentiële bijrijder, diegene rustig nog een keer laten komen en dan wat meer informatie geven over hoe of wat. Dan kun je het een beetje verdelen en dan kan hij/zij het goed onthouden. Je kunt natuurlijk ook de eerste paar keer er gewoon bij zijn om alles te laten zien en uit te leggen. Geeft voor de bijrijder ook wat zekerheid dat het goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 09:20 



 
Profiel   

Bedankt voor je tips! Met bepaalde volgordes bedoel ik vooral de kleine dingen zoals bijvoorbeeld, als ik ga longeren met bijzet wil ik altijd eerst dat ze zonder bijzet even kan losstappen en -draven, het zijn echt van die kleine dingetjes maar ik ben daarin best een controlfreak. Gelukkig heb ik uit ervaring gemerkt dat ik dat na een tijd los kan laten, vooral gemerkt bij mijn vorige bijrijdster. Echter vind ik dit echt zo lastig, soms erger ik me ook aan mezelf dat ik me daar zo druk om kan maken. :+

We hebben afgesproken dat we gewoon een beetje samen gaan aan"rommelen", zodat we samen ook kennis kunnen maken en een beetje heen en weer vragen over alles en hoe of wat. Denk dat ik de rest dan voor de tweede afspraak bewaar, de druktemaker die ik ben. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 09:40 



 
Profiel   

Hoi! ja het is ook niet niks, mij lijkt een bijrijder ook erg lastig qua controle loslaten. Ik heb met de eigenaar van mijn verzorgpaard ook even "gerommeld"in het begin inderdaad. zij was dan in het begin ook steeds op stal als ik er was zodat ze kon helpen met het paard leren kennen (dat was nogal nodig want ze heeft een hele gebruiksaanwijzing hihi) en gewoon met spullen opbergen en opzadelen etc. Het is voor jou in het begin dan even wat meer werk maar als je weet dat je bijrijdster hetzelfde doet als jij, betrouwbaar en netjes is etc (doordat je er zo vaak bij bent geweest) dan kun je vanzelf het los gaan laten!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 17:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 93 van de 192 [ 4779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 192  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen