Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:23

I know, ben ook al niet meer zo enthousiast .. Maar wil het niet op voorhand afschieten, heb niet zoveel keuze :+ Dus ze krijgt nog een kans met haar volgende reactie :Y)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37431
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:23

Daar zou ik zo klaar mee zijn. Of terug antwoorden ook goedenmiddag, mijn naam is ... Wie ben jij? En zo denken ze aan een verzorgdier te komen. Dat is nog korter dan een sms :')

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:25

Hmm... beetje rare reactie dan :S Precies, voor de ene is 10 km al te ver, voor de andere is 60 nog te doen :)

Op dat soort reacties knap ik een beetje af? :+

Je hebt (tenminste lijkt me?) altijd toch minimaal wel 3 vragen.. Of jij moet een mailtje van 4 a4tjes hebben verstuurd met alles wat je maar kon bedenken daarin? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:26

Ik heb enkel een mailtje gestuurd met de vraag of waar ik mijn paarden heb staan nog een optie was, omdat ze niet vlakbij zit (ook niet heel ver weg) en 14 jaar is, dus wist niet of ze echt vlak in de buurt zocht. Dus ik dacht: vraag dat eerst .. en als ze dan toch tot die regio kan zal ze vanzelf wel vragen wat voor paardjes het zijn etc. Maar blijkbaar werkt het zo niet :')


Edit; mijn reactie..

Citaat:
Hallo,

Ik weet niet of het je wat lijkt wat ik in de aanbieding heb.
Ik werk namelijk niet ‘traditioneel’ met mijn pony’s, maar ik ben bezig met Natural Horsmanship (Parelli).
Ik heb 2 pony’s en het is natuurlijk altijd leuker om met 2 bezig te zijn dan alleen, vandaar dat ik eventueel op zoek ben naar iemand.
Alleen moet die persoon natuurlijk interesse hebben in Natural Horsmanship en via die manier met de paarden omgaan.
Ik weet niet of je interesse hebt? Er valt in ieder geval heel veel te leren van de pony’s en als het goed klikt is er de mogelijkheid tot rijden, springen, eventueel buitenritten, …
Maar het is wel een heel andere manier van omgaan met de pony’s dan dat je doorgaans op een manège leert. Op welke manège rij je, of heb je gereden trouwens?

Groetjes
[naam]


En daar krijg ik op terug:

In ***** rij ik
Groetjes



Krijg wel al groetjes :Y)
Maar zij wordt het dus niet ... En ook omdat ze op die manège rijdt, had me voorgenomen om daar niemand meer van te laten komen, ookal maakt dat mijn keuze nog beperkter ... Maarja, is een gevoelsding :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37431
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:36

Nou ja zeg, communicatief zwak of is dit de leeftijd van nu? Praten in twitter en facebook taal?

Myou
Berichten: 922
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:44

Oow [***] wat zou ik toch graag met jouw paardjes willen werken.. :o
Helaas voor mij ook een beetje ver. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:46

Dank je :o
Heb toch steeds het idee dat ik wel een leuk aanbod heb :Y) Alleen lijkt niemand in de buurt hier dat te vinden _O-

@ karuna : ik heb geen idee, zal toch wel zo zijn dat dit een uitzonderlijke 14-jarige is .. of dat hoop ik misschien gewoon :')

Moet nog even een nieuwe mail formuleren ..
Heb ondertussen wel een mail naar iemand anders gedaan, denk dat die te ver gaat zitten, maar kan het maar proberen :Y)

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:47

Jij woont ook gewoon "verkeerd"? Lees je overal "overschot aan bijrijders" maar bij ons heb je ze niet :')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16270
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:48

Sabine. Jammer dat ik niet in jou buurt woon. Zoek juist verzorgpaarden waar ik demo's en misschien clinics mee wil gaangeven :(

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:49

Na veel NH/Parelli dacht ik dat alles normaal moest en heb ik een paar "normale"lessen gehad en het geprobeerd maar het bevalt me heel niet en vanaf 18 januari ga ik weer opnieuw beginnen met grondwerk/Parelli dus nu wordt helemaal weer moeilijk om iemand te vinden want ik zal wel weer raar zijn.....hoop dat ik ooit iemand vind die het leuk vind en het er voor over heeft iets meer te betalen voor een les!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:51

Ik woon inderdaad verkeerd ja :')
En als NH-persoon ben ik al helemaal een speciaal geval 8-) Hier in de buurt is het vooral springen, en her en der wat dressuur :+

@ Maureen95 : nah, demo's en clinics valt bij mij onder hetzelfde als wedstrijden bij 'gewone' paarden .. en dat vraag je niet zomaar van mensen, dat je hun pony mag gebruiken daarvoor .. Net zoals al die mensen die enkel een bijrijdpaard willen als ze er wedstrijden mee kunnen rijden...


@ Zoek : welkom bij de club! :D
Gaat je zoektocht niet makkelijker maken :+ Maar de viervoeters gaan je wel dankbaar zijn :Y)

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:53

Mee eens... Demo en clinics zijn heel leuk en leerzaam om naar toe te gaan; en zelf een clinic volgen is al heel anders dan gaan geven. Dan krijg ik meteen het idee van "iedereen komt even wat aankloten met mijn paard":')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16270
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:54

Ja dat snap ik wel ja. Het is natuurlijk hun eigen paard. Ik heb dat ook niet in mijn advertentie hoor.

Verder zou ik gewoon graag een paard willen waarmee ik ook kan Parelliën

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:56

Weet je, moest ik iemand vinden met echt interesse en er is hier wat in de buurt, dan wil ik best samen met de pony's naar clinics gaan met mijn verzorgster (als ik vervoer heb :Y) ). Maar niet de verzorgster vanalles laten ondernemen op andere locaties met mijn pony's .. dat dan weer niet. Een clinic volgen of een clinic geven is een heel verschil. En ook die clinic volgen zal ook niet vanaf dag 1 mogen :+

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:56

Zoek al zo lang en dacht dat toen ik "normaal" werd dat het makkelijker zou worden maar helaas ook zeker niet makkelijk dus nu ik weer terug ga naar toen al helemaal niet, maakt niets uit dus.....

Dank je [***], had hele blije paarden een paar maanden geleden en sinds ik "normaal"ben heb ik als maar ruzie en dat wil ik niet dus we gaan weer terug naar toen (heb me flink vergist) en idd ze zijn mij dankbaar maar ik denk hun ook zeker!
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 06-01-13 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:57

Hmmja, ik heb ook eventjes gedacht om [***] gewoon voor te stellen als "dressuur&springpony", maar kon het toch niet :') Dus heb nu besloten: zoals ik het wil .. en anders maar niet .. hebben de pony's wat meer vakantiedagen :Y) :))

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:59

ZZ-sportpaard ;) want anders is het ook niet goed genoeg he?

Het moet sowieso op jouw manier gaan, anders werkt het op lange termijn toch niet :) en je hebt niets aan iemand die een hele andere instelling heeft en/of andere dingen wil...

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:01

Ohja, ZZ-sportpaard.. kan ie ook best :Y) :))

Weet ik wel .. Maar ik had in het begin het idee om de persoon vooral te laten grondwerken en dan na verloop van tijd te laten rijden als soort van beloning (als het goed ging). En toen dacht ik gewoon het rijden er meteen bij te betrekken, .... Maar je vindt toch niemand, dus nu zoek ik echt iemand die interesse heeft in NH en ook lessen daarin wil nemen..

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:02

Ik weet ook niet wat mensen willen... Als ze niet mogen/kunnen rijden --> heb je wel veel minder keuze... (tenminste, het lijkt de meeste om het rijden te gaan?)

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:04

Parelli mag ik ook met mn verzorgshet doen, weigenoot is er goed in verdiept en kan helpen. Maar dat ga ik in de zomer eens bekijken. Alles is nu modder en er is geen bak, dus ga ik liever op asfalt wandelen.nu :) grondwerk vind ik wel erg gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:07

Lianne86 schreef:
Ik weet ook niet wat mensen willen... Als ze niet mogen/kunnen rijden --> heb je wel veel minder keuze... (tenminste, het lijkt de meeste om het rijden te gaan?)


Dat sowieso :j Maar hier mogen ze wel rijden, alleen niet vanaf dag 1.. Bij NH komt rijden er op een bepaald punt vanzelf bij (als je dat wil natuurlijk, je moet niet) en dat mag de verzorgster dan best van mij ... maar eerst de basis doorlopen .. zodat je tenminste wat te zeggen hebt over de pony en je zijn reacties kent & kan inschatten. Lijkt me wel zo handig :Y)

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:11

Zou er toevallig iemand naar mijn advertentie willen kijken, of het iets is en of er misschien informatie ontbreekt? :) Grappig om te zien dat mensen zo met het omgekeerde probleem zitten... Het is maar net waar je woont. Met school kan ik gewoon geen uur ketsen, zeker doordeweeks niet... ( Wat vinden jullie belangrijk voor jullie toekomstige bijrijdster? Ik rij namelijk op een manege, dus ben geen ster ruiter, maar ik zou heel erg graag meer leren en hogerop komen in de dressuur.

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:12

JastieHorse schreef:
Ik heb nog steeds geen reacties..echt balen! Heb echt iemand nodig..



ZO jammer dat je net te ver woont. Ik hou wel van een uitdaging en van Haffies! (ben dan wel bezet nu hahah)

Sabine je woont echt verkeerd. Ik zou zo graag willen leren om te gaan op de natuurlijke manier met de paarden. Helaas niet echt iemand hier in de buurt kunnen vinden die het me kan leren met mijn verzorgpaard. Maar jou verhaal ook vind ik super en ik vind je wel een doorzetter dat je telkens weer reageert en zulke reacties terug krijgt als hierboven staat. Belachelijk gewoon. Je bied iets aan, dan kan je toch wel verwachten dat je een nette mail terug krijgt, zeker van een veertien jarige kan je dat wel verwachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:15

Haha, dank je. Ik denk als ik nu nog eens op stal aankom met een nieuwe verzorgster dat ze mij voor gek verklaren :') Deden ze de laatste keren ook al :Y) (eigenlijk had ik na de eerste 2 moeten stoppen, maarja, ooit hoop ik toch iemand te vinden, ergens, stiekem.. :)) ).

Ik heb trouwens uiteindelijk dit gefabriceerd:

Citaat:
Hallo,

Ok, dank je wel voor je reactie.
Misschien een tip naar toekomstige reacties van mensen, als je echt een verzorgpaard wil vinden: maak er een mooi, beleefd mailtje van (beginnen met “Hallo” bv.) en antwoord ook op de vragen die ze stellen. Dat komt veel fijner over ;) Succes met zoeken.

Groetjes


En als reactie:

Hallo,

Oke dan en bedankt, jij ook !
Groetjes



Ze leert wel snel bij :Y) :+

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16270
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:18

Haha ja! goedzo! Je kan nog juf worden :D