Veel te duur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Borg

Berichten: 1524
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:53

Haha, zo´n zot komt er bij mij niet op, betalend of niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:54

Bij mij ook geen niet-zotten :P nog makkelijker..

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:55

ik snap het hoor ;)
zo iemand zou ik er meteen uit knikkeren.

Borg

Berichten: 1524
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:58

Hmm, ik heb het gewoon erg getroffen met mijn bijrijdsters. Altijd betrouwbaar, netjes op de spullen (ook niet onbelangrijk). De eerste stopte omdat ze in Wageningen ging studeren en mijn huidige doet hem al 2,5 jaar. Maar ja, ik heb dan ook wel een heeeel leuk paard :D

veerkee

Berichten: 526
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:13

ik heb geen vast bedrag 175 is wel veel.
bij mij ligt het eraan hoeveel ik per maand heb gereden enz..

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:23

en wat betaal je dan per keer rijden?

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:31

Ja maar is het is niet normaal vind ik als je zoveel geld vraagt.
En waarom : mn paard staat op dure stal(doe je zelf toch ?)
en zijn van allerlei facciliteiten.

kom op zeg als ik 175 in de maand zou weg leggen kan ik over een tijdje een eigen paard kopen.
maar heb er geen plek voor , dus doe het niet

en op een manege hier in de buurt rijden dan ben ik minder kwijt , en moet er minder voor doen dan bij een verzorgpony/paard

Dus wat is nou een goede rede dat ik zou moeten betalen

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:35

de leaser van mijn pony betaald 75 euro per maand
maar dan mag ze 2 dagen per week, en we zijn ook zo soepel dat als ze niet kan dat ze een andere dag mag, vakanties mag ze inhalen enzovoorts... voor de rest heeft onze stalling eigelijk alles, grote buitenbak, binnenbak, binnen longeerbak, ruiterpad aan de overkant enzovoorts

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:58

saffire schreef:
Ja maar is het is niet normaal vind ik als je zoveel geld vraagt.
En waarom : mn paard staat op dure stal(doe je zelf toch ?)
en zijn van allerlei facciliteiten.

kom op zeg als ik 175 in de maand zou weg leggen kan ik over een tijdje een eigen paard kopen.
maar heb er geen plek voor , dus doe het niet

en op een manege hier in de buurt rijden dan ben ik minder kwijt , en moet er minder voor doen dan bij een verzorgpony/paard

Dus wat is nou een goede rede dat ik zou moeten betalen


Als jij niet snapt dat je met een verzorgpaard een andere band opbouwt dan met een manegepaard waar -tig anderen op rijden, dan kan ik je ook niet helpen. Met een verzorgpaard kun je ergens naartoe werken, een band opbouwen, je leert de nukken en humeur van het paard beter in te schatten, en kunt makkelijker zeggen als je een dag niet lekker gereden hebt: morgen proberen we het opnieuw.
Als ik eens in de week op een manegepaard rijd, moet ik maar wachten hoe zijn stemming is, wat er voor die tijd opgezeten heeft, en als ik niet lekker gereden heb, weer een week wachten op een volgende kans. Ik kan de vorderingen die het paard met mij maakt niet goed inschatten, en wat ik in een uur erin gereden heb, kan het volgende uur alweer verknald worden.

Maar goed, als je dat niet snapt, blijf maar lekker doorgaan zoals je nu gaat. Je zult nooit ervaren hoe het anders kan.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:38

@ saffire, als jij je zelf gaat herhalen daoe ik dat ook maar
barbar schreef:
ehm, als je op een manege 3 keer in de week rijdt a 12,50 per keer dat is zo'n 15 keer in de maand, nou reken maar uit of je dan nog steeds goedkoper uit bent dan een verzorgpaard waar je zeg 75euro per maand voor neer legt om er 3 keer in de week op te mogen rijden.
zelf een paard kopen en onderhouden komt ook niet in de buurt van dat bedrag: een paard kost zoal 2500euro, daarbij komt de stallingskosten wat ong gemiddeld 250euro per maand hier is nedeland kost (er zijn stallen die goedkoper zijn maar ook stallen die veeeeeeel duurder zijn) daarbij heb je om de maand de hoefsmid, 1 of 2 keer per jaar je enting, om de maand de wormenkuur, 1 keer per jaar de tandarts, je zadel van gemiddeld 1000euro je hoofdstel van gemiddeld 100euro, en ga zo maar even door.
ik zeg altijd, je moet minstens 350euro per maand kunnen missen wil je aan een paard beginnen.
dus zels als er 175euro per maand word gevraagt ben je in bijde gevallen duurder uit dan een verzorgpaard.

Roxanneexxx
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:51

Ik hoef helemaaal niets te betalen aan mijn verzorgpaardje
ik betaal mijn eigen lessen maar dat is meer dan logisch
ze zijn allang blij dat ik altijd voor het paardje en voor hun klaarsta ik rij hem 1x per weerk en als de eigenaar zelf niet kan vaker zo als met vakantie of als ze ziek is.

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:32

Ik snap het wel dat je een band opbouwt met een verzorgpony/paard.
Maar moet je dan omdat je een band opbouwt met een pony of paard betalen of begrijp ik het nu verkeerd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:35

Het is toch meer dan het opbouwen van een band? Het is samen ergens naartoe werken. Het is rijden, met het dier omgaan, zelf ervaring opdoen. Er is geen enkele opleiding gratis, maar van omgaan met een paard, leer je. En dan maakt het niet uit of het om een verzorgpaard gaat, of om een paard op de manege. Sterker nog, vaak krijg je beter opgeleidde paarden onder je kont als je gaat bijrijden. Geen enkele manege laat je gratis of zonder tegenprestatie op een paard rijden, dus waarom zou een particulier dat wel doen. En als je een accomodatie ter beschikking krijgt waar je zelf niet voor zou kiezen, staat het je altijd vrij om te bedanken voor de eer. Hetzelfde geldt voor een bijdrage die jij te hoog vindt.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:36

|o

joyforever
Berichten: 72
Geregistreerd: 20-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:20

Waar zijn de meisjes die vragen of ze mogen helpen? Poetsen, uitmesten, vegen?
<3 En dan misschien een keertje uitstappen? En op die manier leren hoe dat nou ECHT werkt met een eigen paard? Ik zag er 1 tijdens het doorlezen. Die helpt met klusjes en mag in ruil met de pony's. Misschien heb ik er nog een aantal gemist?
De meeste verzorgsters die ik heb gezien zijn vaak vers van de manege en hebben weinig idee over de realiteit van het paardenverzorgen. Weinig kennis ook van paarden, wat logisch is gezien hun leeftijd. Dat is helemaal geen schande, want met paarden moet je ervaring opdoen, véél ervaring. Met een verzorgpaard leer je zaken die je op de manege niet leert.
De meeste verzorgers stellen nogal wat eisen aan de eigenaren. Ze willen van alles, maar weten nog erg weinig. Het is een redelijk groot risico om je paard een aantal dagen af te staan aan een vreemde!

shalinitje

Berichten: 227
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:54

Cassidy schreef:
Het is toch meer dan het opbouwen van een band? Het is samen ergens naartoe werken. Het is rijden, met het dier omgaan, zelf ervaring opdoen. Er is geen enkele opleiding gratis, maar van omgaan met een paard, leer je. En dan maakt het niet uit of het om een verzorgpaard gaat, of om een paard op de manege. Sterker nog, vaak krijg je beter opgeleidde paarden onder je kont als je gaat bijrijden. Geen enkele manege laat je gratis of zonder tegenprestatie op een paard rijden, dus waarom zou een particulier dat wel doen. En als je een accomodatie ter beschikking krijgt waar je zelf niet voor zou kiezen, staat het je altijd vrij om te bedanken voor de eer. Hetzelfde geldt voor een bijdrage die jij te hoog vindt.


Ik mag op de manege meestal wel gratis vrijrijden voor les moet ik betalen net zoals iedereen. Gratis hangt natuurlijk van het paardje af waar ik op rijd is het een jonge is het gratis is het een ouwe die vaak meeloopt dan moet ik natuurlijk betalen maar rij niet graag op de oude paarden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:01

Een jong paard moet kilometers maken om bevestigd te worden, dan kan ik me voorstellen dat de manegeeigenaar je daar gratis op laat rijden. Maar doe jij helemaal geen klusjes op stal waar je als bedankje die ritjes voor krijgt?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:09

barbar schreef:
ja ik vind ook dat als je je paard deeld met iemand (want dat doe je wel) dat je ook in de kosten mag delen.
maar iid, een stalprijs van 350euro door 2en delen is wat overdreven, eigenaar kiest er zelf voor om op zo'n dure stalte gaan staan.
ook in de randstad zijn er stallen die een stuk goedkoper zijn, ik sta bij voor ong 200euro per maand.



Nou hier niet(Utrecht Oost)...In deze regio betaal je voor een goede stalling ten minste 380,-- euro. (en dat is echt niet de hoofdprijs)
Nou vind ik de helft vragen ook een beetje(voor 2 dagen in de week) veel maar de bijrijder hoeft het paard daarvoor alleen maar op te zadelen en te rijden. Iets wat je bij iedere willekeurige manege ook moet doen en er ook voor moet betalen.

Zou ik nu op een goedkopere stal staan waar je alles zelf moet doen en waar de bijrijder ook de stal uit mest en het paard s'morgens in de wei gaat zetten...ja dan zou ik weer niks vragen....

shalinitje

Berichten: 227
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:39

Cassidy schreef:
Een jong paard moet kilometers maken om bevestigd te worden, dan kan ik me voorstellen dat de manegeeigenaar je daar gratis op laat rijden. Maar doe jij helemaal geen klusjes op stal waar je als bedankje die ritjes voor krijgt?


Geef er wel kampen maar hij wil het graag hoe meer ze kennen hoe sneller hij ze een nieuwe thuis kan geven. en voor een betere prijs

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:41

Dus je bewijst hem een dienst. Je beleert de paarden. Hij zou je er eigenlijk nog voor moeten betalen....

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:43

ja ik vind eigenlijk ook dat hij je er voor zou moeten betalen, ik heb nu een beetje het idee dat hij je gebruikt.

shalinitje

Berichten: 227
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:19

voor de kampen te geven betaalt hij me wel. De paarden rijden daar wil ik niet voor dat hij me betaalt. ;)

hafjesliefde

Berichten: 2420
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:21

ik vind het ook veeels te veel, een vriendin van me heeft een bijrijdpaard voor 50/maand, ik gewoon gratis, maar dan wel met helpen stallen uitmesten enzo :)

shalinitje

Berichten: 227
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:24

hafjesliefde schreef:
ik vind het ook veeels te veel, een vriendin van me heeft een bijrijdpaard voor 50/maand, ik gewoon gratis, maar dan wel met helpen stallen uitmesten enzo :)


Ik vind eigelijk dat je die dingen ook moet doen met een bijrijdpaard het draait toch niet alleen om het rijden :)

hafjesliefde

Berichten: 2420
Geregistreerd: 16-04-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:26

ja inderdaad :) heb er helemaal geen probleem mee, ik doe dat zelfs graag :P