Veel te duur

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roxanneexxx
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:29

Ik heb een verzorgpaardje waar ik niets aan hoef te betellen
mijn eigen lessen maar dat is logisch
ik heb er zelfs een hele goede vriendschap bij met de eigenaresse en de rest van het gezin!

Semmerd

Berichten: 261
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:55

Oei oeii, na dit te lezen kom ik er eigelijk achter dat ik wel veel betaal.. :+
Ik betaal 150 euro p/m en dan nog de helft van de hoefsmid..
Het paard staat bij een boer en heeft alleen een buitenbak, nou kapot gelopen graslandje.
En als het natuurlijk geregent heeft dan kan je al niet rijden.
(en aangezien Rocca in stal 1 groot sekreet is :') )

Wat vinden julie ??
Laatst bijgewerkt door balance op 15-03-11 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast

Macs

Berichten: 7651
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 15:37

@ Semmerd, wow dat vind ik persoonlijk écht teveel!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:44

ik vind dat je erg veel betaald, je hebt zelfs de kans dat je gewoon de hele stalhuur betaald.
ik heb ook bij en boer gestaan met wel een fatsoenlijke rijbak en dan ook nog in de randstad, ik betaalde 215euro per maand, dus kan me voorstellen dat als je al helemaal geen fassaliteiten hebt dat goedkoper is.

Charissa_N

Berichten: 1322
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:55

Ik vraag 50 euro in de maand voor 2x in de week verzorgen/rijden en dan heb ik een M2+8 tinker waar je echt van kan leren, een bos op 5 min afstand en een binnenbak, buitenbak etc.
Iedereen vind dit weinig, ik vind het redelijk.
De prijs ligt er natuurlijk ook aan aan hoeveel dagen in de week je het paard mag verzorgen/rijden.
En of je van het paard kan leren of dat jij het paard dingen moet leren en wat je allemaal hebt, binnenbak? bos? etc;)

Charissa_N

Berichten: 1322
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:57

Semmerd schreef:
Oei oeii, na dit te lezen kom ik er eigelijk achter dat ik wel veel betaal.. :+
Ik betaal 150 euro p/m en dan nog de helft van de hoefsmid..
Het paard staat bij een boer en heeft alleen een buitenbak, nou kapot gelopen graslandje.
En als het natuurlijk geregent heeft dan kan je al niet rijden.
(en aangezien Rocca in stal 1 groot sekreet is :') )

Wat vinden julie ??



Dat vind ik inderdaad heel erg veel geld

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:58

Semmerd, dat had ik niet gedaan, weet niet in welk gebied je woont?

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:12

chaatje16 schreef:
Ik vraag 50 euro in de maand voor 2x in de week verzorgen/rijden en dan heb ik een M2+8 tinker waar je echt van kan leren, een bos op 5 min afstand en een binnenbak, buitenbak etc.
Iedereen vind dit weinig, ik vind het redelijk.
De prijs ligt er natuurlijk ook aan aan hoeveel dagen in de week je het paard mag verzorgen/rijden.
En of je van het paard kan leren of dat jij het paard dingen moet leren en wat je allemaal hebt, binnenbak? bos? etc;)

ik vind dit ook een goed bedrag voor 2 keer in de week rijden.
ik hield altijd 25euro per maand per dag in de week aan.
mijn laatste bijrijdster reed 3 keer in de maand dus betaalde ze 75euro in de maand.
ook ik had (heb) een paardje waar je veel van kan leren (Z-niveau) en had ook redelijk wat uitrijmogenlijkheden, ik had alleen geen binnenbak maar de buitenbak was wel bijna altijd terijden.

Semmerd

Berichten: 261
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:42

Citaat:
Semmerd, dat had ik niet gedaan, weet niet in welk gebied je woont?


Ik woon in Belgisch Limburg paard staat in Kerkhoven.

& chaatje16 had je wel mogen zeggen hé voor straf trim je simba gratis! :D

En rocca is een echte "pismerrie" beste een lastige dus..
Ik rij haar voor iemand die gewoon geen tijd heeft en sept bevallen is van een kindje.
Ik doe haar dus eigk elke dag..

Met rijden is ze gewoon lastig,miepen om alles.
Als ze ergens niet mee eens is dan komt ze omhoog,gaat er vandoor of gaat bokken.
Trekt je letterlijk uit t zadel..
Maaaar kan als ze "zin" heeft wel lekker lopen. Doet ze zo hoppa schouder binnenwaards alles..
Maar dat is dus sporadisch.. :')
Ze heeft ook goed bloed , spring bloed maar die word dan zó heet dat het gewoon niet grappig is en
dendert gewoon door de hindernis met bok partijen naderhand..

Ik ben tot de conclusie gekomen ik betaal te veel :+
Ik vind het echt niet erg om te betalen maar vaak verlies ik mijn plezier hier in.
Laatst bijgewerkt door balance op 15-03-11 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: lettertype aangepast

Semmerd

Berichten: 261
Geregistreerd: 14-02-11

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:46

En wat ook nog is op stal ben je altijd eerst aan het vechten met haar , letterlijk.
Komt met 2 voorbenen op je af, en probeert je hoe dan ook te bijten..

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:47

Het klinkt alsof je er voor jezelf al uit bent.

Semmerd

Berichten: 261
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:53

Ik denk dat ik het licht heb gezien ja..
Afbeelding

Christiene
Berichten: 7739
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:43

ik ben zelf een bijrijrder voor iemand.

ze vroeg het aan mij, voor 2 keer in de week. dat wou ik wel. in overleg mag ik alles doen. (buiten binnen buitenrit..zelfs springen wat ik niet doe (geen spring talent paard )

een keer iets invetten ofzo doe ik wel. verder als ze weg is of niet, kan vraagt ze of ik het dan wil doen. geen probleem.

Macs

Berichten: 7651
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:07

Poeh zeker voor een paard waar je niet eens veilig op kan zitten betaal je wel érrug veel!!

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:33

ik betaal(de) altijd tussen de 30 tot 50 euro.
meer red ik niet permaand en me moeder spingt al wat bij, ik wil gewoon wel zelf betalen maar vind niet nodig om zoveel te betalen, maar dit is per persoon verschillend wat je kan/wilt betalen..
maar boven de 100 vind ik toch wel erg veel.. maar zal wel aan mijn liggen.

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:31

mijn bijrijdster betaald mij 50 euro per maand voor 2 dagen in de week (soms meer). Verder koopt ze wel uit zichzelf af en toe wat spullen voor paard.
Mijn paard staat op voll pension stal met goede faciliteiten, dus feitelijk hoeft ze alleen maar te komen om te rijden.

boven de 100 euro vind ik echt heel veel geld voor een bijrijdpaard. Misschien als je echt top faciliteiten hebt en een goed paard onder je kont hebt en meer dan 5x per week mag komen. Helft van stalgeld betalen vind ik echt heel erg veel, omdat je verder als bijrijdster meestal niks te zeggen hebt over het paard.

Een lease paard vindt ik weer een ander verhaal, dit paard kan je dan als eigen beschouwen.

loisje123
Berichten: 43
Geregistreerd: 23-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:15

ligt er denk k ook aan wat je er allemaal mee mag en of het een goede (sport)pony is waar je bijv. wedstrijden mag rijden.
en natuurlijk hoe vaak je mag rijden
175 euro vind ik niet te duur, als het dan maar een soort leasepaard is

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:32

Sommige mensen vragen gewoon belachelijk veel.
Ik ben zelf eigenlijk altijd bijrijdster geweest , en ook heb ik eigenlijk altijd betaald. Heb nu me eigen pony dus heb nu dat probleem niet meer.

Het hoogste bedrag wat ik heb betaald is 100 euro voor 2x in de week , dit was overigens wel een Z-dressuur paard dus in die zin leek het mij wel wat waard! Zeker om lekker van te leren.
Nou niets was minder waar... Alleen buitenbak dus als het stortregende kon je al niks , paarden gingen overdag land in (was mij niet verteld) en dat paard kon niet zonder haar buurman dus rijden was dan ook een drama. Voer moest klaar gezet worden en werd mij ook niet verteld waar het allemaal stond , maar alleen dat het moest. En tot slot van rekening.. eigenaresse ging na 1,5 week al op vakantie. Had nog een ander paard met andere bijrijdster waaraan ze even vergeten was om te vertellen dat de merrie een nieuwe bijrijdster had waardoor iedere keer als ik kwam het paard al vrolijk gedaan was. Niemand te bereiken om dat misverstand op te lossen , mobiel was uit , rekeningnummer voor geld klopte niet. Heb uit eindelijk maar een briefje achter gelaten om te bedanken.

Daarna juist weer iemand gehad die voor 3 dagen in de week 60 euro p.m. vroeg , maar dit werd wel aan het paard besteed :j
Mijn huidige pony was eerst mijn bijrijdpony , daar ben ik begonnen met 2 a 3x in de week voor 50 euro. Nader hand zat ik er praktisch 5 dagen per week toen ben ik 100 euro gaan betalen. Dat vind ik allemaal nog wel in het redelijke :j

Heb er maar 1 gratis gehad , maar daar kon ook nog niet opgereden worden. was namelijk pas 1,5 jaar oud.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:43

Een eigen paard kost vele malen meer als de meeste hier betalen.
Als je een paard als "eigen" mag beschouwen dan hangt daar een kosten plaatje aan!
Op de manege betaal je vaak veel meer en word het paard ook nog gebruikt voor de lessen.
Ik vraag voor 2 keer per week 50 euro, maar er staan ook een paar paarden waar 200 voor word betaald. Daar word dan door niemand anders op gereden en is het eigenlijk je eigen paard. Daar word ook officieel mee getart en gaan ze ook mee naar buiten.
Hier in de regio kost een eigen paard al snel dik 300 euro p. maand, dus dan ben je best goedkoop uit met 200 euro!
Hoefsmid en dierenarts worden door mij betaald.

MichellexH

Berichten: 319
Geregistreerd: 27-02-11
Woonplaats: Chaam, Noord-Brabant.

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:14

Ja, € 175 is inderdaad veel !
Als je zo rondkijkt, heb je ook al paardje die je mag verzorgen gratis, en daar mag je vaak ook meer doen.
Ik vind € 50 nog te doen.
Maar de meeste eigenaren zeggen; je moet mee betalen, omdat je ze mag verzorgen.
Maar dan denk ik; waarom? ze moeten blij zijn dat wij, als verzorgsters, het wíllen doen. :D

Duuk2011
Berichten: 697
Geregistreerd: 03-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:34

Ik heb heeeeel erg geluk met mijn verzorgpaard. Ik hoef helemaal nix van eigen bijdrage te betalen. Ik mag rijden zoveel ik wil in de rijbak, ik mag naar buiten, op concour, springen, lessen, nou eigenlijk alles.
Het enige dat ik zelf moet betalen zijn mn lessen of wedstrijden.

_Sjuul
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:03

Ik (eigenlijk mijn ouders :D) betaal 150,- in de maand, en ik doe hem 3/4 dagen in de week. Maar ik mag heel veel met hem doen, springen en wedstrijden. Zelf vind ik 150,- veel, mijn vriendin zoekt nu een bijrijder en die vraagt er 50 voor. Maar nu ben ik natuurlijk heel erg gehecht aan mijn verzorgpaardje... <3

Cathleen

Berichten: 405
Geregistreerd: 12-09-09
Woonplaats: Enschede

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:14

ik betaal 80,- in de maand en ik mag zo vaak rijden als ik wil , er is een buitenbak
en in de winter kan ik met de eigenaar mee rijden naar een binnenbak.
vind ik best goedkoop voor zowat een 'eigen' pony

chantal30
Berichten: 45
Geregistreerd: 30-09-07

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:26

Ik betaal helemaal niks voor mijn verzorgpony. Ik verzorg hem 2 a 3 dagen in de week en op die dagen mag ik alles met hem doen. De eigenarese vraagt er geen geld voor. Ze is allang heel blij met iemand die voor haar pony zorgt als ze zelf niet kan.

Happiness91

Berichten: 468
Geregistreerd: 10-04-11

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:06

ik heb ook een verzorgpaardje waar ik niets hoef te betalen. de mensen doen er zelf niets mee. mag alle dagen heen, zo vaak als ik wil. en mag zo goed als alles doen.
betaal wel mijn eigen lessen, maar zodra ik wedstrijden ga rijden betalen hun mijn lessen..
te gek voor woorden eigelijk :P