bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:28

bruintje123 schreef:
Dat ook.
Maar wij hoefde niet mee te doen aan de materialistische sh.t van nu zoals gsm's en zo. Want dat bestond niet eens.


???? Nou, ik vond merkkleding ook belangrijk hoor, maar paarden nog belangrijker :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:52

Hoezo vraagtekens? :)
Merkkleding hadden op mijn school wat popi jopie groepjes aan, de rest niet. Dus niet perse een ding wat moest.

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:28

Wij hadden ook geen merkkleding.
Soms zelfs tweedehands kleding.
In de twee laatste klassen van de middelbare had ik wel alleen nog maar nieuw.
Maar no way dat ik om Nikes zou hoeven vragen. Dan kon ik een serieuze draai om mijn oren verwachten.
Als ik nu mijn neefjes zie die bij een kado i phone de weet ik hoeveelste T.w.v 700 euro en dan hebben het over jongens van 12 en 14, nog durven te vragen om meer denk ik tja. Het is een hele andere tijd. Mijn eigen telefoon was 199 euro en dat vond ik veel te duur voor zo,n apparaat.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:33

In hoeverre heeft dit nog te maken met bijrijders als ik vragen mag?

Babootje

Berichten: 26246
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:53

enamorada schreef:
In hoeverre heeft dit nog te maken met bijrijders als ik vragen mag?


Dat je voor een groot deel met heel verwende kinderen te maken hebt. Vroeger zaten de meiden rijen dik af te wachten of ze ajb een je paard voor je mochten uitstappen. Daar kwamen dan de "poetsmeisjes" vandaan die heel graag met je paard wilden wandelen, poetsen, tuttelen etc.
Bijrijden was van een heel andere orde. Dat kostte serieus geld.
Tegenwoordig verwachten meiden die komen poetsen meteen dat ze ook kunnen opstappen en rijden.
En zeggen dat ze het bijrijden echt niet kunnen betalen, maar lopen idd met de nieuwste Iphone, merkkleding, dure rijlaarzen etc etc.

Carazonx

Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:25

Ik zelf heb een lease paardje, die ik 1 keer per week een dagje heb.
Daar betaal ik per maand 50 euro voor, hij staat op een halfpension stal.

Toen mijn oude lease pony helaas verkocht werd, heeft mijn leaser mij gevraagd of ik verder wou gaan op haar eigen paard. Vooral omdat ze nu een kersverse paard heeft gekocht, die ze zelf wilt verder rijden.

Bij mijn oude lease pony was wel veel gezeur, ik betaalde bijvoorbeeld 50 per maand maar een ander meisje 45. Dat is niet echt eerlijk... Ik heb het aan haarzelf nooit gevraagd waarom het zo was. Toen het met mijn lease pony niet goed ging heb ik hem des tijds alleen verzorgd. Hier betaalde ik dan 45 euro per maand voor. Maar een andere leaser van haar mocht wel rijden op hem, altijd een raadsel waarom ik niet?

Bij haar paardje die ik nu lease is ook heel veel gezeur gekomen, alleen aan mij kant dan.
Ik mocht namelijk niet op hem rijden, want ik was hem helemaal niet gewend en hij kan best wild doen.
Maar de andere leaser mochten er allemaal wel op rijden... Zelfs het meisje dat ook nog nooit op haar paard had gezeten mocht wel op hem rijden terwijl zij later bij d'r kwam leasen.

Toen kwam er ook nog een vriendin bij het paard en die nam dus opeens 2 dagen leasen, dus omdat hij dan 6 dagen gereden werd mocht ik niet rijden. Ik voelde mij hierdoor wel heel erg in het hoekje gezet, mijn vriendin mocht meteen rijden op hem.

Achteraf toen mijn vader vroeg of ik écht niet een dagje mocht rijden, of om de week.
Zei mijn leaser dat ik ''zo erg door wou gaan'' met leasen en er betrokken bij wou worden dat ze dit een goede oplossing vond. Onzin! Nooit heb ik gevraagd of ik een dagje wou bij haar paard. Ze heeft het zelf aangeboden toen de pony werd verkocht. Allemaal smoesjes omdat ze mijn vriendin 2 dagen liet rijden.

Uiteindelijk nu een leaser weg gaat omdat ze een paard heeft gekregen, mag ik wel gaan rijden. Maar ik vraag het mij af, als de leaser niet weg ging of ik dan wel ooit mocht gaan rijden van haar... ?

Nu mag ik dus begin oktober op hem gaan rijden, ben ik best wel blij mee *\o/* .

Dit weekend waren ze weg met de paarden, ik dacht dat ze alleen met een vriendin een weekendje weg ging. Alleen ik kwam er dus achter dat ze dus ook mijn vriendin had meegevraagd voor het weekendje en nog veel vriendinnen van mij van stal... Soms voel ik mij buitengesloten door dit gedoe, ik wou dolgraag mee gaan! Alleen ze hebben mij helaas niks gevraagd...

Destijds toen ik haar paard verzorgde betaalde ik ook gewoon 50 euro per maand, terwijl de andere ook voor 1 dag rijden in de week 50 euro betaalde. -O- .

Maar ach, ik heb nooit gezeurd bij haar. Alles komt wel weer goed.
Nu ben ik alleen blij dat ik weer mag rijden van haar!

EDIT:
Ik heb met alle plezier haar paard verzorgd! ik vind het geen enkel probleem om haar paard te verzorgen, een half jaar lang zonder iets er over te zeggen dat ik niet mocht rijden. Het verveeld alleen op een gegeven moment en mijn creatieve dingen raakte op een gegeven moment op wat ik ging doen met hem de dag dat ik hem had.

(wat een lang verhaal, maar het moest er gewoon eventjes uit x)

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:47

Carazonx schreef:
Ik zelf heb een lease paardje, die ik 1 keer per week een dagje heb.
Daar betaal ik per maand 50 euro voor, hij staat op een halfpension stal.

Toen mijn oude lease pony helaas verkocht werd, heeft mijn leaser mij gevraagd of ik verder wou gaan op haar eigen paard. Vooral omdat ze nu een kersverse paard heeft gekocht, die ze zelf wilt verder rijden.

Bij mijn oude lease pony was wel veel gezeur, ik betaalde bijvoorbeeld 50 per maand maar een ander meisje 45. Dat is niet echt eerlijk... Ik heb het aan haarzelf nooit gevraagd waarom het zo was. Toen het met mijn lease pony niet goed ging heb ik hem des tijds alleen verzorgd. Hier betaalde ik dan 45 euro per maand voor. Maar een andere leaser van haar mocht wel rijden op hem, altijd een raadsel waarom ik niet?

Bij haar paardje die ik nu lease is ook heel veel gezeur gekomen, alleen aan mij kant dan.
Ik mocht namelijk niet op hem rijden, want ik was hem helemaal niet gewend en hij kan best wild doen.
Maar de andere leaser mochten er allemaal wel op rijden... Zelfs het meisje dat ook nog nooit op haar paard had gezeten mocht wel op hem rijden terwijl zij later bij d'r kwam leasen.

Toen kwam er ook nog een vriendin bij het paard en die nam dus opeens 2 dagen leasen, dus omdat hij dan 6 dagen gereden werd mocht ik niet rijden. Ik voelde mij hierdoor wel heel erg in het hoekje gezet, mijn vriendin mocht meteen rijden op hem.

Achteraf toen mijn vader vroeg of ik écht niet een dagje mocht rijden, of om de week.
Zei mijn leaser dat ik ''zo erg door wou gaan'' met leasen en er betrokken bij wou worden dat ze dit een goede oplossing vond. Onzin! Nooit heb ik gevraagd of ik een dagje wou bij haar paard. Ze heeft het zelf aangeboden toen de pony werd verkocht. Allemaal smoesjes omdat ze mijn vriendin 2 dagen liet rijden.

Uiteindelijk nu een leaser weg gaat omdat ze een paard heeft gekregen, mag ik wel gaan rijden. Maar ik vraag het mij af, als de leaser niet weg ging of ik dan wel ooit mocht gaan rijden van haar... ?

Nu mag ik dus begin oktober op hem gaan rijden, ben ik best wel blij mee *\o/* .

Dit weekend waren ze weg met de paarden, ik dacht dat ze alleen met een vriendin een weekendje weg ging. Alleen ik kwam er dus achter dat ze dus ook mijn vriendin had meegevraagd voor het weekendje en nog veel vriendinnen van mij van stal... Soms voel ik mij buitengesloten door dit gedoe, ik wou dolgraag mee gaan! Alleen ze hebben mij helaas niks gevraagd...

Destijds toen ik haar paard verzorgde betaalde ik ook gewoon 50 euro per maand, terwijl de andere ook voor 1 dag rijden in de week 50 euro betaalde. -O- .

Maar ach, ik heb nooit gezeurd bij haar. Alles komt wel weer goed.
Nu ben ik alleen blij dat ik weer mag rijden van haar!

EDIT:
Ik heb met alle plezier haar paard verzorgd! ik vind het geen enkel probleem om haar paard te verzorgen, een half jaar lang zonder iets er over te zeggen dat ik niet mocht rijden. Het verveeld alleen op een gegeven moment en mijn creatieve dingen raakte op een gegeven moment op wat ik ging doen met hem de dag dat ik hem had.

(wat een lang verhaal, maar het moest er gewoon eventjes uit x)


Maar jij betaalde/betaalt dus 50 euro per maand om een pony 1x in de week te verzorgen? En dan niet rijden dus?
Dat vind ik wel heel bijzonder...
Ik begrijp echt wel dat je als je wilt rijden moet betalen. Maar om nou geld te vragen zodat iemand je paard kan poetsen en de stal uit gaat mesten.. Dat vind ik wel beetje omgekeerde wereld.

Babootje

Berichten: 26246
Geregistreerd: 25-06-05

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:53

Heeeeel bijzonder. Niet rijden is bij mij niet betalen hoor!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:50

Betalen om te poetsen?

Ik ben dat ook en keer voor gevraagd. Om te poetsen een om een 2 jarige hengst op te voeden. Of ik even 150,- per maand kon gaan betalen :').

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:57

Maar dat betaal je toch gewoon niet.
Ik begrijp de ouders van Carazonx dan ook niet.
Voor rijden prima, voor borstelen, nee.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:16

Als je moet betalen om te poetsen en te helpen wordt er misbruik van je gemaakt in mijn ogen. Als je moet betalen mag je ook rijden (of mennen .)
Laatst bijgewerkt door joyce B op 20-09-17 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:22

Ik wil toch wel even zeggen dat er nu ook nog meiden zijn die echt dingen willen.
Ik vind het fijn als er geen geld bij komt kijken, maar dat komt omdat ik ECHT niet meer kan betalen dan 50,-
Maar ik loop ook niet met de nieuwste iPhones ofzo?
Als ik een verzorgpaard heb verwacht ik niet oke huppakee gaan! Dan ben ik zuinig op het paard, op de spullen.
En vooral: De eigenaar is en blijft de eigenaar.

Dus er zijn zeker nog meiden die staan te trappelen om te beginnen met een leuk paardje.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:50

Ze zijn alleen erg zeldzaam aan het worden. Dat is dat we aangeven.

Ik verbaas me enorm dat meiden van 12/14 jaar al met een internet telefoon en abonnement rond lopen. ook uit de minder rijke milieus. Dat zijn geen goedkope telefoons over het algemeen.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:53

Babootje schreef:
enamorada schreef:
In hoeverre heeft dit nog te maken met bijrijders als ik vragen mag?


Dat je voor een groot deel met heel verwende kinderen te maken hebt. Vroeger zaten de meiden rijen dik af te wachten of ze ajb een je paard voor je mochten uitstappen. Daar kwamen dan de "poetsmeisjes" vandaan die heel graag met je paard wilden wandelen, poetsen, tuttelen etc.
Bijrijden was van een heel andere orde. Dat kostte serieus geld.
Tegenwoordig verwachten meiden die komen poetsen meteen dat ze ook kunnen opstappen en rijden.
En zeggen dat ze het bijrijden echt niet kunnen betalen, maar lopen idd met de nieuwste Iphone, merkkleding, dure rijlaarzen etc etc.

Zo had ik er nog niet overna gedacht :)*
Heb zelf alleen die ervaring totaal niet. Blijft jammer dat jullie dan toch steeds de verkeerden tegenkomen :(

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:37

Nou hier mag ook wel iemand komen die mij 50 euro betaald, komt mesten en beetje poetsen. :))

Maar zie ook vaak advertenties.. Ja ik zoek iemand die ervaring heeft met jonge paarden, paard de dingen onder het zadel aan wilt leren en bijdrage van x bedrag.

Ehh, dacht het niet. Zo kan ik het ook wel.. I.p.v een stal zoeken waar ik moet betalen om mijn paard dingen aan te leren, iemand zoeken die mij betaald om mijn paard dingen te leren? Want ja, waarom zou je het ook zelf doen of voor betalen als je betaald krijgt en zelf veilig kan toekijken? :+

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:29

joyce B schreef:
Ze zijn alleen erg zeldzaam aan het worden. Dat is dat we aangeven.

Ik verbaas me enorm dat meiden van 12/14 jaar al met een internet telefoon en abonnement rond lopen. ook uit de minder rijke milieus. Dat zijn geen goedkope telefoons over het algemeen.

Maar vergis je niet in wat het onderwijs tegenwoordig vraagt.
Er zijn interactieve lessen waarbij de leerlingen in moeten loggen op een site/app en dan kwisvragen over het huiswerk moeten beantwoorden.
En de telefooncirkel van vroeger over lesuitval het eerste uur is nu een klassen WhatsApp groep.
Toch jammer als je dan als leerling geen telefoon hebt die apps aan kan...

Telefoon en internet behoort tegenwoordig tot de eerste levensbehoeften.

Overigens, bij ons op de manege vroeger kwam je niet alleen als poetser aan de bak als je maar lang genoeg langs de bakrand zat te kijken en een keer wilde helpen uitmesten of een gevallen zweepje op wilde raken.
Het begon met de koning te rijk zijn omdat je een rondje mocht uitstappen en als je geluk had, en de meesten hadden dat op den duur wel, mocht je een stuk echt rijden na de eigenaar en uiteindelijk echt verzorgen/bijrijden.
Betalende bijrijders waren op mijn manege echt een hoge uitzondering.
Ik heb op deze manier ook mijn kansen gehad en dat staat voor mij aan de wieg van mijn mening dat mijn paarden mijn financiële verantwoordelijkheid zijn en dat ik blij met mijn bijrijdster ben, maar dat ik daar absoluut geen geld voor ga vragen.
En ook nu weer een leuk gezin, moeder met 2 dochters van 12 en 14, waarbij zeker de 14jarige super fanatiek is en vaak zat spontaan langskomt en dan uitmest, ook als er niet gereden kan worden.
Maar gewoon even knuffelen is voor haar al top.
Het kan dus echt nog steeds wel fanatieke meisjes van 14 :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:31

Ik denk dat hier daarin de afstand het grootste probleem is.
Ik denk dat 14 jarige fanatieker zijn dan de 18 jarige met een scooter/auto die ik vraag.
Die 14 jarige heeft minder dingen er omheen te doen dan die 18 jarige.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:08

En de 14 jarigen zijn dan weer helaas afhankelijk van hun ouders om te brengen als het te ver fietsen is en die behulpzame ouders die door de week willen en kunnen brengen en halen zijn ook weer zeldzaam

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:22

Ik heb de mazzel dat mijn bijrijdersgezin nog dichterbij stal woont dan ik zelf op max 1,5 km afstand (ik zelf 3,5 km).

De 14jarige komt zelfs langs stal als ze van school naar huis fietst.
Dat zal wellicht schelen.
Ben vandaag thuis gekomen van vakantie en toen ik op stal aan kwam stond mijn senior op de wasplaats te genieten van een wasbeurt.
Sokken en staart weer spierwit, rest niet gewassen, "want dat is nu te koud hoor" aldus mijn bijrijdster.
Na het eten is ze nog terug gekomen om de wei uit te mesten.
<3
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 20-09-17 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:24

+:)+ +:)+ +:)+

Ik zit hier ook echt met de afstand, ouders moeten al snel mee.
Zeker vanaf deze tijd weer.
En een stuk fietsen zijn veel meiden ook niet meer zo gewend als vroeger heb ik het idee.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:28

joyce B schreef:
Ze zijn alleen erg zeldzaam aan het worden. Dat is dat we aangeven.

Ik verbaas me enorm dat meiden van 12/14 jaar al met een internet telefoon en abonnement rond lopen. ook uit de minder rijke milieus. Dat zijn geen goedkope telefoons over het algemeen.


Wacht even...
We gaan van meiden van deze tijd die paarden slecht berijden, tot meiden van 14 (?) jaar die een telefoon hebben.
Ik vind het in tegenstelling tot jou ontzettend verbazinwekend als iemand van 14 geen telefoon heeft.
Ik zit nu in de 3e en ik heb een telefoon nodig voor afspraken, magister, en het is natuurlijk ook heel leuk.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:29

joyce B schreef:
En de 14 jarigen zijn dan weer helaas afhankelijk van hun ouders om te brengen als het te ver fietsen is en die behulpzame ouders die door de week willen en kunnen brengen en halen zijn ook weer zeldzaam


Sorry dat ik weer tegenspreek, maar ik ben 14 jaar, en word nooit gebracht naar mn bijrijd paardjes. T is 45 minuten fietsen maar ben nooit gebracht. Ik vind dit dus een vooroordeel.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:31

Arabier schreef:
joyce B schreef:
En de 14 jarigen zijn dan weer helaas afhankelijk van hun ouders om te brengen als het te ver fietsen is en die behulpzame ouders die door de week willen en kunnen brengen en halen zijn ook weer zeldzaam


Sorry dat ik weer tegenspreek, maar ik ben 14 jaar, en word nooit gebracht naar mn bijrijd paardjes. T is 45 minuten fietsen maar ben nooit gebracht. Ik vind dit dus een vooroordeel.

Hier werd zelfs een 20 jarige gebracht die zelf een scooter had.

45 minuten fietsen die heb ik nog geen gehad die dan reageerde.
En dat vind ik prima, want dat is in de winter al snel niet haalbaar.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:32

bruintje123 schreef:
45 minuten fietsen die heb ik nog geen gehad die dan reageerde.
En dat vind ik prima, want dat is in de winter al snel niet haalbaar.


Als je het echt wil, en echt van het paardje houd, is 3x in de week 1,5 uur door de kou fietsen no big deal vind ik?
Er komt verandering in het spel als je ongelukkig word van het rijden, dan rijd je zo lang naar iets waar je geen zin in hebt :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:35

Maar dat weten ze nog niet of het gaat bevallen bij het zien van de advertentie :)

Maar ik vind het echt heel goed van je dat jij dat er wel voorover hebt. :j
Veel zoeken het toch dichter bij huis. En hier in de regio lukt dat ook wel.