bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:54

MyrtheJ schreef:
F_orumster, is toch logisch. Ze kan niet 2 paarden financieel aan, dus het is heel verstandig dat ze het paard niet koopt voordat ze die financiele zekerheid heeft (al zou ik dan wel een mooi contractje met toekomstige bijrijdster maken, anders zit je allsnog in de knoei als ze er mee stopt)
%)
Logisch vind ik dat je een paard aanschaft als je de kosten alleen kunt dragen.
Vervolgens een bijrijder vinden die een steentje bijdraagt is heel mooi, maar daarop kun je geen paard aanschaffen.
Wat als de verzorgster een jaar later verhuisd naar de andere kant van NL... Zit je dan.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:55

Je koopt niet eerder een paard voor je een bijrijder hebt zeg je?
Maar als dat nou helemaal niet blijkt te klikken tussen die 2...
(Dat kan)
wat dan?

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:55

Misschien kun je beter zoeken naar een "leaser" dan heb je in elk geval het euvel geld betalen niet. Ik had er vroeger een moord (nouja bijna dan) voor gedaan om voor 100,- een paard als mijn eigen te mogen beschouwen.
Ik weet ook niet vanaf welke leeftijd je zoekt. 18+ zal het er misschien wel voor over hebben, maar een 14 jarige waarschijnlijk niet.

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:56

Natuurlijk zit overal een weerzijde aan maar vaak gaat het wel zo dat je als bijrijder een boel moet betalen en zelf het paard naar de top moet rijden en je de wedstrijden ook nog eens zelf moet betalen.

In het gevalletje B ruiter/Z paard, en je ziet dit als een mooie kans: tsja dan heb je een mooie kans en als je daar wat voor wilt betalen is dat logisch.

Hoop dat je mijn punt snapt.

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 01:57

Ja ik koop hem alleen als ik een bijrijder heb, het moet niet zo zijn dat ik mijn haflinger ook ineens moet verkopen.
Tantesabine.. Ik vind het nogal raar wat je zegt.
We praten hier over iets duurs wat je aan iemand toevertrouwd niet omdat je weinig tyd hebt. Of hem hoger op wilt hebben.
Maar wegens financien.
Een paard gemiddeld kost per maand meer dan de meeste denken.
Ga maar eens een manege zoeken waar je GRATIS kan rijden.
Die vind je nergens! dan vind ik het ook belachelijk dat mensen mijn paard wel gratis willen meenemen en hem eigelijk zo ondertussen hebben verpest dat hij geen vertrouwen meer had! Ik heb hem moeten verkopen ver onder zijn prijs, en een haflinger terug gekocht. Voor mn haflinger zal ik nooooit een bijrijder nemen.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:57

TanteSabien schreef:
Ik pieker er niet over om te gaan betalen voor een paard van een ander.
Die betalen mij maar.

Ze hebben iemand nodig die hun paard aandacht en beweging geeft en het liefst ook nog hoger op rijdt.
Dan huur je dus iemand in en laat je niet iemand betalen voor hetgeen je zelf niet kan.

Zou een mooie bak zijn zeg als ik mijn huis geschilderd wil hebben en ik tegen de schilder zeg: ja heej luister ff, je moet er wel voor betalen hoor want zo doe jij ook weer ervaring op he.

Dacht het niet dus.

En daarbij hoor je geen paard te kopen als je hem niet zelf kan onderhouden.

Dus bijrijders die niet willen betalen? groot gelijk: Laat je er maar voor betalen!

Jaja... wij zouden het niet eens worden denk ik! :D

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:58

mandylfmarca schreef:
Ja ik koop hem alleen als ik een bijrijder heb, het moet niet zo zijn dat ik mijn haflinger ook ineens moet verkopen.
Tantesabine.. Ik vind het nogal raar wat je zegt.
We praten hier over iets duurs wat je aan iemand toevertrouwd niet omdat je weinig tyd hebt. Of hem hoger op wilt hebben.
Maar wegens financien.
Een paard gemiddeld kost per maand meer dan de meeste denken.
Ga maar eens een manege zoeken waar je GRATIS kan rijden.
Die vind je nergens! dan vind ik het ook belachelijk dat mensen mijn paard wel gratis willen meenemen en hem eigelijk zo ondertussen hebben verpest dat hij geen vertrouwen meer had! Ik heb hem moeten verkopen ver onder zijn prijs, en een haflinger terug gekocht. Voor mn haflinger zal ik nooooit een bijrijder nemen.


Neeheej mijn reactie is niet raar.
Het is pas raar als je een paard koopt die je niet kan onderhouden!

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:00

En wat als de bijrijdster ziek wordt of idd gaat verhuizen of verliefd wordt gaat trouwen en 11 kinderen krijgt?

wat dan?

Ik snap je overweging eigenlijk niet zo goed

Je wordt gewoon financieel afhankelijk van een verzorgster op deze manier
en das toch het laaste wat je wilt?

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:00

Inderdaad, waarom zijn tanteSabien en ik nu de enige posters die hierover struikelen? Hallo!
Ik snap dat je geld vraagt voor bijrijder, maar ik kan er met de pet niet bij dat je zonder deze bijdrage je paard niet kan onderhouden maar er wel 1 wil aanschaffen.

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:01

MamboBeach schreef:
TanteSabien schreef:
Ik pieker er niet over om te gaan betalen voor een paard van een ander.
Die betalen mij maar.

Ze hebben iemand nodig die hun paard aandacht en beweging geeft en het liefst ook nog hoger op rijdt.
Dan huur je dus iemand in en laat je niet iemand betalen voor hetgeen je zelf niet kan.

Zou een mooie bak zijn zeg als ik mijn huis geschilderd wil hebben en ik tegen de schilder zeg: ja heej luister ff, je moet er wel voor betalen hoor want zo doe jij ook weer ervaring op he.

Dacht het niet dus.

En daarbij hoor je geen paard te kopen als je hem niet zelf kan onderhouden.

Dus bijrijders die niet willen betalen? groot gelijk: Laat je er maar voor betalen!

Jaja... wij zouden het niet eens worden denk ik! :D



Misschien ook wel hoor.

Heb mn reactie ff gelezen en die is nogal wat beknopt....al sta ik er wel achter...

maar....Als je voor je lol wilt paardrijden en geen geld hebt voor een eigen paard is het fijn als je tegen betaling een paardje van een ander kunt rijden.

Toch vind ik de redenen van eigenaren altijd wat naja.....

Wel een paard hebben maar er toch niet de volledige zorg voor willen dragen.

Snap je wat ik bedoel?

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:02

F_Orumster schreef:
Inderdaad, waarom zijn tanteSabien en ik nu de enige posters die hierover struikelen? Hallo!
Ik snap dat je geld vraagt voor bijrijder, maar ik kan er met de pet niet bij dat je zonder deze bijdrage je paard niet kan onderhouden maar er wel 1 wil aanschaffen.



Juist ;)

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:03

F_Orumster schreef:
Inderdaad, waarom zijn tanteSabien en ik nu de enige posters die hierover struikelen? Hallo!
Ik snap dat je geld vraagt voor bijrijder, maar ik kan er met de pet niet bij dat je zonder deze bijdrage je paard niet kan onderhouden maar er wel 1 wil aanschaffen.

Zo zie ik het ook hoor. :j

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 02:03

Tantesabrina.. Wij worden het nooit eens,kan jij in mijn portomonee kijken? Nee.
Ik kool het paard pas als de berijder op hem heeft gereden, ik stel een contract dan zoiezo.
Ik vind het zo belachelijk als bijrijders willen dat jij ze betaald! zij hebben volgens mij niet in de gaten hoeveel een paard uberhaupt kost! Ik kan makkelijk mijn paard onderhouden.
Zou ik ze beide onderhouden kost dat alleen al in stalling515 per maand. Om een leuk paardje te mogen rijden vaak per week en hem mag beschouwen als eigen vind ik 100 euro echt niet veel! soms staan ze er wel eens voor meer!

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:04

TanteSabien schreef:
MamboBeach schreef:
Jaja... wij zouden het niet eens worden denk ik! :D



Misschien ook wel hoor.

Heb mn reactie ff gelezen en die is nogal wat beknopt....al sta ik er wel achter...

maar....Als je voor je lol wilt paardrijden en geen geld hebt voor een eigen paard is het fijn als je tegen betaling een paardje van een ander kunt rijden.

Toch vind ik de redenen van eigenaren altijd wat naja.....
Ik begrijp je! :j Ik he dat ook weer een beetje andersom, snap je? :D
Wel een paard hebben maar er toch niet de volledige zorg voor willen dragen.

Snap je wat ik bedoel?


Ik begrijp je hoor, maar ik heb dat andersom ook. Begrijp je?

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:05

mandylfmarca schreef:
zij hebben volgens mij niet in de gaten hoeveel een paard uberhaupt kost! Ik kan makkelijk mijn paard onderhouden.

Heb jij wel door wat een paard kost, als je de aanschaf van een paard van een bijrijder laat afhangen (wat niet zo slim is)

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:07

mandylfmarca schreef:
Tantesabrina.. Wij worden het nooit eens,kan jij in mijn portomonee kijken? Nee.
Ik kool het paard pas als de berijder op hem heeft gereden, ik stel een contract dan zoiezo.
Ik vind het zo belachelijk als bijrijders willen dat jij ze betaald! zij hebben volgens mij niet in de gaten hoeveel een paard uberhaupt kost! Ik kan makkelijk mijn paard onderhouden.
Zou ik ze beide onderhouden kost dat alleen al in stalling515 per maand. Om een leuk paardje te mogen rijden vaak per week en hem mag beschouwen als eigen vind ik 100 euro echt niet veel! soms staan ze er wel eens voor meer!


Je bent tegenstrijdig aan het praten....

lees je eigen posts maar eens door...

En tsja...jij wil dat en ander op jou paard rijdt...prima, dan betaal je daar toch voor?
Of heb je er ook geld voor gevraagd toen je paard beleerd werd? Dacht het niet.

Dus inderdaad, wij worden het niet eens.

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 02:09

Ja dat heb ik in de gaten ik heb zelf al 5 jaar lang een paard.
1 waarbij ik geen bijrijder heb! En ook niet hoef!
Nu heb ik een leuke nieuwe gezien. En er wellicht ook al een bijrijder voor die wilt meebetalen, mijn eerste vraag was is het raar om bijrijders te laten betalen! en niet of men in mijn portomonee willen kijken en dat het dom is een paard te kopen en dan een bijrijder nodigte moeten hebben, als de bijrijder ermee op zou houden kan ik hem in het weiland zetten voor zolang ik geen bijrijder heb dat kost een hoooop minder!!

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:10

@ MamboBeach:

Ik snap jou ook hoor.

Aan elk verhaal zitten 2 kanten en dat wil niet per definitie zeggen dat kant A goed is en kant B slecht....in sommige gevallen is A goed en in andere gevallen B :P

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:11

mandylfmarca schreef:
Ja dat heb ik in de gaten ik heb zelf al 5 jaar lang een paard.
1 waarbij ik geen bijrijder heb! En ook niet hoef!
Nu heb ik een leuke nieuwe gezien. En er wellicht ook al een bijrijder voor die wilt meebetalen, mijn eerste vraag was is het raar om bijrijders te laten betalen! en niet of men in mijn portomonee willen kijken en dat het dom is een paard te kopen en dan een bijrijder nodigte moeten hebben, als de bijrijder ermee op zou houden kan ik hem in het weiland zetten voor zolang ik geen bijrijder heb dat kost een hoooop minder!!


Als je uberhaubt al zo moet denken wbt de kosten, laat die 2e dan staan.

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 02:11

Mijn paard was al beleerd toen ik hem kocht.
Voor de duidelijkheid het gaat hier niet om de driejarige haflinger op mijn profiel maar m'n oude paard.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:11

@ TanteSabien

Wie garandeert een paardeneigenaar dat hij een bijrijder treft die het paard wel naar een hoger niveau kan tillen? En is dat nog wel een prioriteit bij een ouder paard?

Helaas zelf meegemaakt dat bijrijders niet altijd op een manier met je paard omgaan die helemaal in je straatje past, ondanks alle mooie verhalen en beloftes.
Mag je dan voor het risico dat je paard verknald wordt omdat er iemand op heeft lopen raggen iig een financiele vergoeding zien?

Bijrijders neem je omdat je tekort aan tijd hebt, niet tekort aan middelen om een paard te onderhouden.
Want een betalende bijrijder die niet met het geld over de brug komt, kan je alsnog in financiele oliebol helpen.
Heb je tekort middelen om een paard te onderhouden, kun je beter verkopen.
Dat betekend niet dat bijrijden dan automatisch gratis moet zijn, of je er geld voor moet krijgen omdat je het dier zogenaamd naar een hoger niveau tilt.
Wil je geld zien voor het rijden van een paard, mag je op zijn minst aantonen dat je lichte tour hebt gereden. En degenen die dat voor elkaar hebben, krijgen dieren aangeboden, en zijn niet afhankelijk van al dan niet gratis aangeboden bijrijdpaarden.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 20-02-11 02:14, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:12

Ik geloof niet dat ze dat wil lezen.
Dus ik ga maar ns op bed.

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:15

Cassidy schreef:
@ TanteSabien

Wie garandeert een paardeneigenaar dat hij een bijrijder treft die het paard wel naar een hoger niveau kan tillen? En is dat nog wel een prioriteit bij een ouder paard?

Helaas zelf meegemaakt dat bijrijders niet altijd op een manier met je paard omgaan die helemaal in je straatje past, ondanks alle mooie verhalen en beloftes.
Mag je dan voor het risico dat je paard verknald wordt omdat er iemand op heeft lopen raggen iig een financiele vergoeding zien?

Bijrijders neem je omdat je tekort aan tijd hebt, niet tekort aan middelen om een paard te onderhouden.
Want een betalende bijrijder die niet met het geld over de brug komt, kan je alsnog in financiele oliebol helpen.
Dat betekend niet dat bijrijden dan automatisch gratis moet zijn, of je er geld voor moet krijgen omdat je het dier zogenaamd naar een hoger niveau tilt.
Wil je geld zien voor het rijden van een paard, mag je op zijn minst aantonen dat je lichte tour hebt gereden. En degenen die dat voor elkaar hebben, krijgen dieren aangeboden, en zijn niet afhankelijk van al dan niet gratis aangeboden bijrijdpaarden.



En dat zeg ik ook niet...

lees ff de vorige posts en dan snap je mijn standpunt.

F_Orumster schreef:
Ik geloof niet dat ze dat wil lezen.
Dus ik ga maar ns op bed.
Ik geloof niet dat ze dat wil lezen.
Dus ik ga maar ns op bed.


Gaat dit over mij?
Zo ja: leg uit :P

Pentax

Berichten: 2948
Geregistreerd: 16-09-10
Woonplaats: Achter mijn neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:16

Ik zou alleen geld betalen als ik er ervaring uit kan halen.
Ik zou geen geld betalen voor een jong onervaren paard, of een waar ik zelf aan kan gaan 'sleutelen' om er wat van te maken. Maar zou ik er zelf van kunnen leren, of zou het een leuk sportpaard kunnen worden, dan denk ik ja, daar doe ik het voor, dan betaal ik voor iets waar ik persoonlijk wat aan heb.
Maar ik zou nooit geld betalen om werk te verrichten voor een ander, ben gekke henkie niet. :D

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 02:17

Tanesabien, het maakt mij niet uit of ik dat tweede paard neem ja of nee mijn haf is leuk genoeg.
Degene die wilt bijrijden kan geen eigen paard betalen maar wel 100 in de maand.
Snap je me nu? Trouwens mijn vraag ging gewoon over betalen? normaal of niet normaal.