Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ongevraagd de weide in..

 
Profiel   

Je kan als eigenaar dan wel verantwoordelijk zijn.
Maar ik geloof nooit dat je wat ten laste gelegd kan worden. Toch?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 18:33 



 
Profiel   

Liesj1998 schreef
t moet gewoon verboden worden, zomaar in iemand weide lopen. Die hele penny meisjes zouden verboden moeten worden ! ;)


ik ook dan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 19:25 



 
Profiel   

schrikdraad schreef
Je kan als eigenaar dan wel verantwoordelijk zijn.
Maar ik geloof nooit dat je wat ten laste gelegd kan worden. Toch?

Is het in feite niet hetzelfde als joyriding? Ook al stelen ze het paard niet, ze rijden er op zonder jouw toestemming. En op de weg vallen ze vaak onder dezelfde regels als gemotoriseerd verkeer. Je mag dan officieel niet op stoep, fietspad of in de berm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 19:30 



 
Profiel   

schrikdraad schreef
Je kan als eigenaar dan wel verantwoordelijk zijn.
Maar ik geloof nooit dat je wat ten laste gelegd kan worden. Toch?


Helaas kan dat dus wel.
De ouders van het kind krijgen een boete omdat ze op onbevoegd terrein zijn geweest.Maar jij bent eigenaar van het dier dat de schade heb aangericht.
Ik kon het ook niet geloven,maar zo is het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 19:31 



 
Profiel   

schrikdraad schreef
Je kan als eigenaar dan wel verantwoordelijk zijn.
Maar ik geloof nooit dat je wat ten laste gelegd kan worden. Toch?


hoe bedoel je? dat ze je de schuld kunnen geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 20:00 



 
Profiel   

Maar wordt dat dan weer niet verhaald op de verzekering van dat meisje? Ouders.

Stel het meisje word invalide dan word ik aansprakelijk gesteld maar zonder schuld.
Gaat mijn verzekering het dan niet halen bij de ouders? Die zijn toch ook aansprakelijk voor de gedragingen van hun kind?.

En weer een grote tóch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 20:04 



 
Profiel   

Nee,jij bent eigenaar van het dier dat schade heeft aangebracht aan het kind.Jij zou moeten zorgen dat een kind niet bij jou paard kan komen.Ze komen met allerlei smoezen aanzetten om jou verantwoordelijk te houden.Ik heb alles exact nagevraagd aan de verzekering.
Hetzelfde als jij gaat wandelen met je hond,hij is aangelijnt.Komt een kind langs en schopt zomaar uit het niets jou hond.Jou hond bijt [schrik reactie] dan ben jij verantwoordelijk voor jou hond.Als het kind blijvend letsel houd aan zijn been dan kan jij betalen.
Ik weet,het klinkt ongeloofwaardig,maar het schijnt zo in de wet te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 20:55 



 
Profiel   

Jeetje, wat een verhalen hier.
Ben blij dat de paarden waar ik er één van verzorg achter schrikdraad staan want die laten alles toe. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 20:59 



 
Profiel   

Nou ja zeg
de politie bellen was een geintje. Maar nu niet meer.
Zou ik er nu een zien hou ik die eerst aan en bel dan wel de politie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 21:05 



 
Profiel   

Mensen horen toch niet zomaar aan de andere kant van het hek te komen.. ? ik heb een tijd terug een keer gehoort dat er mensen zomaar de manen en staart hadden afgeknipt bij andermans paarden.. Ik zou er niet aan moeten denk als ik een eigen paard had... en wat je er mee aan moet.. tja... Ze misschien een keer aanspreken ? de kans is groot dat ze niet meer durven

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 21:11 



 
Profiel   

hpf, als ze mijn paarden met 1 vinger zouden aanraken zouden ze het weten!!! Nuja ik heb wel geen eigen paard en met Micky is er geen probleem...Die laat toch niet zomar iemand op zich rijden zonder zadel of iets...Nee echt als ik zo iemand tegenkom daan gaat die het echt weten!Dat zou ik niet zomaar pikken!De ouders zullen worden aangesproken en de politie erbij! hoe komen ze erbij??
ps:als ze op Mick gaan zitten dan hoop ik dat er een ziekenhuis in de buurt is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 23:20 



 
Profiel   

UGh wij hebben er ook last van, paarden staan vrij apart... Kom je weer eens aan en er zitten allemaal vlechtjes is _-:( We hebben ook wel eens hooi gevonden in de wei van Pris en Pris mag geen hooi vanwege bronchites, dus die zat daar zwaar benauwd _-:( (hooi is het enige waar je bij kan zonder sleutel).

en zoals boven al gezegt werd, die pennys moeten verboden worden }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-12 23:24 



 
Profiel   

Ik zou dat niet accepteren,en in het ergste geval zelfs de politie bellen. Ik geef er niks om als ze buiten de wei gewoon de paarden aaien of wat brood geven,maar je komt zoiezo al niet zonder toestemming in iemands weide. Je weet niet hoe de paarden in de weide zijn,en ze lopen in een kudde en daar is een rangorde. Als de een dicht bij de ander komt,krijgt er eentje trappen. En die kinderen die de wei in komen,die weten dat niet. Stel je voor dat ze getrapt worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-12 11:41 



 
Profiel   

Dat zie je heel erg veel in dit topic:

[PP] Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-12 12:13 



 
Profiel   

Lekker stroom derop ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-12 08:17 



 
Profiel   

Hier heeft een dorpsgenoot allemaal shetlanders voor de fok... ik zag toen ik daar een keer langs liep met onze eigen shet een stel snotneuzen achter die pony's aan rennen en ze kwamen toevallig net weer de kant van het hek op... ik heb er toen ook wat van gezegd. Ik kan daar zo pissig om worden... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-12 21:21 



 
Profiel   

Ik kan daar echt niet bij met men hoofd ;( Aan een vreemd paarden zitten en er zelf op gaan zitten.. dat je dat durft ;(

Ik snap niet dat de penny meisjes daar het lef voor hebben... volgens mij leven die echt in hun eigen wereldje waar ze grote, machtige hengsten kunnen rijden zonder hulpstukken (zadel,hoofdstel en natuurlijk je cap niet te vergeten).

Ze hoeven bij mij echt niet aan mijn pony's te komen hoor. Als dat gebeurt dan denk ik dat die kinderen hard moeten lopen ~~}>
Ik vind het erg triest dat kinderen zo ver gaan. Het is trouwens nog gevaarlijk ook, als ze op Syts proberen te zitten (bijna 3 jaar) of met een zweep achter hem aan gaan,dan gebeuren er echt ongelukken. Syts vetrouwt geen vreemde mensen en als je aan hem of aan z'n maatje komt als buitenstaander moet je echt oppassen. Dan is het geen lieve, schattige shetlanderhengst meer maar een gevaarlijke pony waar je niet ongeschonden van af komt.(Hij is heel erg lief maar hij kan wel bijten/trappen als hij bang is)

Gelukkig heb ik er tot nu toe nog geen last van had. Wij zitten wel aan weggetje waar 9 van de 10 mensen paarden hebben maar er zit wel een manege 100 meter verder op en daar is het penny gehalte vast enorm hoog :') .
Wel wordt er steeds eten over het hek gegooit. -:(-
Mijn vorige pony is daar aan overleden... Ik wordt daar zo boos van, mijn pony's hebben hun eigen eten en ze krijgen genoeg.
Waar bemoeien mensen zich mee en ik begrijp heus wel dat zo'n lieve, schattige shetlandpony van 2,5 die er uit ziet als een klein 'veulentje' enorm schattig is maar ze jagen je paarden er de dood mee in met dat voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-12 18:41 



 
Profiel   

ik heb hier ook last van :S
wij komen regelmatig bij de paardjes en dan zie je gewoon de moddervoeten op het hek al staan.
de pony's zitten van top tot teen onder de vlechtjes, ze zijn dan ook weer beeld schoon.
en wij zijn het niet geweest.

we hebben al eens iemand snel weg zien rennen (dat was een meisje ik gok op een jaar of 10).
ik weet niet of die in de wei was geweest omdat ik er net pas kwam.

maar ik zou heel graag willen dat ik de meisjes zelf betrap zeg maar, maar dat is bijna onmogelijk omdat ik zelf nog op school zit en veel later uit ben als de basisschool.

wat zou ik hier dan tegen kunnen doen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-12 23:07 



 
Profiel   

Stroom op je hek

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-12 23:12 



 
Profiel   

Romana01 schreef
UGh wij hebben er ook last van, paarden staan vrij apart... Kom je weer eens aan en er zitten allemaal vlechtjes is _-:( We hebben ook wel eens hooi gevonden in de wei van Pris en Pris mag geen hooi vanwege bronchites, dus die zat daar zwaar benauwd _-:( (hooi is het enige waar je bij kan zonder sleutel).

en zoals boven al gezegt werd, die pennys moeten verboden worden }:)


kom op,
tuurlijk is het vervelend,
Maar verboden gaat echt te ver,
Jij bent vroeger tog ook penny geweest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-12 12:37 



 
Profiel   

nikkialex schreef
Romana01 schreef
UGh wij hebben er ook last van, paarden staan vrij apart... Kom je weer eens aan en er zitten allemaal vlechtjes is _-:( We hebben ook wel eens hooi gevonden in de wei van Pris en Pris mag geen hooi vanwege bronchites, dus die zat daar zwaar benauwd _-:( (hooi is het enige waar je bij kan zonder sleutel).

en zoals boven al gezegt werd, die pennys moeten verboden worden }:)


kom op,
tuurlijk is het vervelend,
Maar verboden gaat echt te ver,
Jij bent vroeger tog ook penny geweest..


Denk dat het een grapje is, hoe gaan je penny's verbieden :') ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-12 12:40 



 
Profiel   

Ik volg al enige tijd met belangstelling het andere topic over Penny Misdadigers.

Daarin heb ik ook al mijn mening gegeven: wat dit soort Pennies met andermans wildvreemde paarden/ponies uitveten, om maar te zwijgen over het wederrechtelijk betreden van andermans prive-terrein, is ronduit GEVAARLIJK, speciaal voor de Pennies ZELF.

Vaak blijken de ouders van niets af te weten, of is daar ook glashard tegen gelogen, bijv. dat ze de paardjes wel mochten verzorgen/poetsen/rijden weetikveel.

Mochten een paar Pennies zo dom zijn mijn grote paard, die met zijn vriendinnetje in de wei staat te gaan benaderen (ik kreeg een tijdje terug opeens signalen dat zo iets gebeurd zou zijn...) vrees ik toch zeer voor hun Penny- welzijn.
Zoals anderen al aangaven: paarden hebben een rangorde en kudde-instinct, als daar een paar grietjes tussen in gaan lopen, eventueel voorzien van een handje biks of snoepjes, zit een ongeluk al in een klein hoekje. Uitgelokt door onderlinge voernijd/beschermingsdrang etc. zoals dat paarden in een groepje eigen is.
Laat staan als er dan nog opgekropen wordt ook

De eerste die ik betrap is voorlopig niet meer jarig. Niet alleen omdat ze van mijn paarden af te blijven hebben, maar ook omdat het gewoon loei-gevaarlijk is voor de Pennies zelf!
Kinderen zien die gevaren vaak niet, leven in een droomwereld, dat snap ik, maar ouders hebben ook een verantwoordelijkheid.

Bovendien kan niemand mij wijsmaken dat IK verantwoordelijk ben als Pennies een ongeluk krijgen door wederrechtelijk iemands priveterrein te betreden om daar zonder enige toestemming met andermans "goed" aan de slag te gaan. Paarden vallen onder "goederen", net als een auto. Is ook niet mijn verantwoording als iemand ongevraagd in MIJN op de oprit geplaatste auto een joy-rit gaat maken (uiteraard moet je daar dan niet de sleutels in laten zitten, hahah!).
Pennies zijn doorgaans minderjarig, en zijn dan niet wettelijk aan te klagen, maar de ouders zeker wel! OOK als die van niets wisten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-12 14:15 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Dat vind ik geweldig! Ik het bet liefste zo veel mogelijk vreemde penny meisjes op mijn paard.

Het eerste wat ik dacht. }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-12 14:24 



 
Profiel   

mmmmmm, mijn vp laat makkelijk kinderen toe maar de andere 3 niet zó.
de ene is een grote fries, dus vrij stoer dus ik denk dat veel penny meisjes daar op willen klauteren en er dan met dezelfde vaart af sodemieteren.
de andere is vrij nerveus en de kinderen van de zorgboerderij kunnen er niet zo goed mee overweg (ik ook niet :P)
en de andere kan op zich nog wel als ze haar bui heeft :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-12 16:56 



 
Profiel   

Zal wel harstikke leuk zijn allemaal. tot op het moment dat je de ouders van die roekeloze Pennies bent, en zij een ongeluk op lopen door ongevraagd bij andermans paarden in de weide te gaan klooien.
Hoe leuk is dat?
Uiteraard ben je zelf NIET verantwoordelijk voor wat andermans kinderen overkomt als zij A:jouw paarden op een prive-terrein benaderen en B: als ze er nog iets mee gaan doen en dientengevolge een ongeluk ontstaat.
De Wet is de Wet, en ouders zijn nog steeds TEN EERSTE verantwoordelijk voor de daden van hun minderjarige kinderen. Punt uit.
Ook als ze iets uit de schappen van de AH jatten, ook als ze joy-riding gaan doen in een auto, die niet van hun is.
Ook net zo goed als zij met andermans goed ongevraagd aan de gang gaan.
Paarden vallen ook, zo als door mij al eerder aangegeven onder "have en goed", ik heb het in de tussentijd nog nagevraagd.
Daarom kom ik hier weer op terug: geen enkele paardeneigenaar , die zijn paarden overduidelijk op prive-terrein heeft staan, hoeft zich zorgen te maken. ANDERS wordt het als je je paarden op Overheids-terrein hebt staan, dat je bijvoorbeeld gehuurd hebt of dat je stalhouder gehuurd heeft, van de Gemeente.
In dat geval is namelijk de Stalhouder aansprakelijk. En die zal het zeker meteen naar de Gemeente doorspelen.
Die stalhouder zou moeten zorgen dat jouw paarden veilig, zonder ongevraagde inbreuk van anderen, bij die Stalhouderij kunnen staan Dit is OOK het geval, als je je paarden hebt gestald op een locatie waarbij het land en de locatie NIET van de stalhouder ZELF is
Want jij spreekt iets af met DIE persoon, niet met de Gemeente.

Zo is het ook met wildvreemde Pennies...zo lang het prive terrein is, dus niet van een pension of manege waar vele mensen kunnen langskomen, en ook niet van de gemeente, is het duidelijk: een overtreding.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-12 19:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen