Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ongevraagd de weide in..

 
Profiel   

hallo alle, :P

ik vroeg mij af wat jullie ervan vinden als vreemde (penny)meisjes andermans wei in gaan en op de paarden gaan rijden? ik vind dit echt niet kunnen..... en wat zouden jullie hiermee doen?


Laatst bijgewerkt door Roos_Spike op 20-02-12 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:26 



 
Profiel   

ik denk dat ze dat bij mij thuis maar 1 keer zouden proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:28 



 
Profiel   

Dat vind ik geweldig! Ik het bet liefste zo veel mogelijk vreemde penny meisjes op mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:29 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Dat vind ik geweldig! Ik het bet liefste zo veel mogelijk vreemde penny meisjes op mijn paard.



dit is sarcasme hea :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:30 



 
Profiel   

Behoorlijk ja. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je een serieuze reactie gaat krijgen van iemand die het wel leuk vindt.

Beetje vragen naar de bekenden weg dus ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:31 



 
Profiel   

Het is voor zo'n meisjes te hopen dat ik ze bij mijn wei niet tegenkom }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:32 



 
Profiel   

Ik zou het niet pikken, heb je er last van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:32 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Behoorlijk ja. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je een serieuze reactie gaat krijgen van iemand die het wel leuk vindt.

Beetje vragen naar de bekenden weg dus ;)



ik vraag naar de mening van mensen ja ;) want dit gebeurt behoorlijk vaak.. en ik vraag me af wat mensen hier mee zouden doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:33 



 
Profiel   

bij mij zijn ze gelukkig nog niet in de weide gekomen maar wel op de inrit tussen de weides(zeer goed stroomdraad)
tot nu toe verdwenen ze altijd na een vriendelijk verzoek

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:35 



 
Profiel   

Lottexxx schreef
Ik zou het niet pikken, heb je er last van?


nou ja.. eigenlijk wel! ik heb verzorgpaarden.. en die staan swinters in een grote wei en zomers in een wei aan het spoor. en zowel bij de ene als de andere wij treffen we met enige regelmaat meisjes..vandaag weer!! ik kwam de trailer uitlopen (bij ons is dat de opslagruimte zegmaar) en ik zie ze zo aan komen fietsen.. totdat ze mij zagen dan keren ze om en fietsen ze weg.. :P en laatst kwamen de eigenaresse en ik terug en toen stonden ze achter met de fiets bij de wei toen kwamen wij net aanlopen.. stonden ze daar met een touwtje!! en een week later vonden we dat touwtje naast de wei en hadden de paarden vlechtjes in de manen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:36 



 
Profiel   

Het is ronduit onbeschoft, gevaarlijk en in strijd met de wet. Als het je vaak overkomt zou je zo'n bordje kunnen kopen over het betreden van prive-terrein. Daarnaast is niets zo handig als dergelijke grietjes een bij de lurven te grijpen en ze haarfijn uit te leggen waarom je hun streken niet op prijs stelt. Een gesprekje met de ouders doet vaak ook wonderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:38 



 
Profiel   

s6801881 schreef
Het is ronduit onbeschoft, gevaarlijk en in strijd met de wet. Als het je vaak overkomt zou je zo'n bordje kunnen kopen over het betreden van prive-terrein. Daarnaast is niets zo handig als dergelijke grietjes een bij de lurven te grijpen en ze haarfijn uit te leggen waarom je hun streken niet op prijs stelt. Een gesprekje met de ouders doet vaak ook wonderen.



we hebben al een stroomkastje vervangen dat je nu een tik krijgt van hier tot tokio!! dus de stroom zit goed en een bordje zou een idee zijn.. de eigenaresse heeft mij gezegt (omdat zei werkt en er niet altijd is) dat ik ze een waarschuwing mag geven en moet proberen foto's te maken of te filmen en dan vertellen dat ze het nummer van hun ouders moeten geven en dat we anders de politie bellen want het is eigen terrein.. dat pad is alleen voor bewoners zegmaar niemand heeft daar verder wat te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:42 



 
Profiel   

Stroom op het hek zetten }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:44 



 
Profiel   

Dat lijkt mij echt vreselijk zeg! ik mag er niet aan denken dat dat hier zou gebeuren.
Dat overleven de penny meisjes ook echt niet vrees ik, Chica kan nogal drakerig zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:44 



 
Profiel   

Ik heb vorige maand wel iets meegemaakt.
Mijn paardjes vinden het heerlijk om in de modder te rollen.
Met het voeren s'avonds heb ik nog gelachen hoe smerig ze wel niet waren.
Toen ik s'ochtends kwam lachte ik niet meer ze waren supernetjes gepoetst.
Als ik er nu nog aan denk :(
Het idee alleen al dat een vreemde aan mijn paardjes zit }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:47 



 
Profiel   

vuurneon schreef
Stroom op het hek zetten }>


Goed idee!!! ja het nadeel van het hek is dat er alleen een ketting omheen zit.. want er loopt ook nog een paard van 3 in de wei en als ze daar op gaan zitten..... wie weet wat er alemaal kan gebeuren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:48 



 
Profiel   

1 keer eisen te gaan.
Zoniet de politie bellen.
Penny is dan in overtreding.
Ik vermoed dat de penny al weg is voordat ik dan het groene hoorntje heb ingedrukt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:49 



 
Profiel   

Wij hadden op ons oude hek stroomdraad direct bovenlangs en 1 lager. Wij konden wel normaal het hek openen, hek draaide naar buiten toe namelijk. Maar zonder sleutel kreeg je een flinke pets als je erover heen wou :')

Helaas niet geen optie meer, dan staat het hele hek onder stroom en betekent dat wij ook een schok krijgen. Dat heb ik er niet voor over :=

Maar ik heb alleen mensen in de lege wei, bij de paarden komen ze niet. Die van mij kan fel zijn gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:51 



 
Profiel   

schrikdraad schreef
1 keer eisen te gaan.
Zoniet de politie bellen.
Penny is dan in overtreding.
Ik vermoed dat de penny al weg is voordat ik dan het groene hoorntje heb ingedrukt :)


Probleem is denk ik voor de TS ook dat ze er niet altijd weet van heeft. Zo heeft iemand destijds mijn koopleasepaard ook geclaimd. Ze mocht er één keertje op rijden, en is sindsdien tijdens mijn werkuren met hem gaan rijden. Het was zeker 2 maanden gaande voordat ik hoorde wat er aan de hand was. Ze had de staleigenaar wijs gemaakt dat ze zijn verzorgster was. Ondertussen vroeg ik me steeds af waarom hij zo vaak bezweet van de weide kwam, en waarom hij zo vreemd deed met het (buiten)rijden na verloop van tijd _-:( ze was dus alleen maar aan het racen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:53 



 
Profiel   

friesje75 schreef
Ik heb vorige maand wel iets meegemaakt.
Mijn paardjes vinden het heerlijk om in de modder te rollen.
Met het voeren s'avonds heb ik nog gelachen hoe smerig ze wel niet waren.
Toen ik s'ochtends kwam lachte ik niet meer ze waren supernetjes gepoetst.
Als ik er nu nog aan denk :(
Het idee alleen al dat een vreemde aan mijn paardjes zit }:)



;( dat is inderdaad een rot gevoel van wie heeft er aan me paard gezeten!!! :P onbeschoft....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:54 



 
Profiel   

s6801881, zo hé! wat een lef had dat grietje dan..
Je zou je dan ook echt afvragen of je paard misschien niet ziek is..
Maar had ze je kluis sleutel dan, of liggen je spullen gewoon 'vrij' zegmaar?
Was er dan ook geen 1 stal genootje die jou dan later vraagt van 'Goh, sinds wanneer heb jij die verzorgster dan?'

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 21:01 



 
Profiel   

Janedieene schreef
s6801881, zo hé! wat een lef had dat grietje dan..
Je zou je dan ook echt afvragen of je paard misschien niet ziek is..
Maar had ze je kluis sleutel dan, of liggen je spullen gewoon 'vrij' zegmaar?
Was er dan ook geen 1 stal genootje die jou dan later vraagt van 'Goh, sinds wanneer heb jij die verzorgster dan?'


Klopt, ik heb zelf een bloedproefje laten nemen. Melkzuur was hoog, maar verder niets. Onze conclusie: hij zal wel veel rennen op de weide. De zadelkamer was altijd open, want dat was de doorgang naar het hok met de WC. Ze had me nog gevraagd: hoe doe je dat dan als je naar de WC moet met binnen zetten. Achteraf gezien natuurlijk een rode vlag. Mijn stalgenootjes hebben haar wel gevraagd wat ze kwam doen, maar ze hebben het verhaal niet bij mijn gecheckt. Uiteindelijk wou ik hem hoger in de brok zetten toen de man van de eigenaar me vroeg of ik hem niet overvraagde. Toen kwam de aap uit de mouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 21:05 



 
Profiel   

wow :oo s6801881 wat heb je toen gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 21:07 



 
Profiel   

wow, ik zou me ook kapot schrikken joh.
Stel je voor je komt er nu als paard eigenaarzijnde achter dat je paard al 2/3 maanden gereden wordt door een ander, op de tijden dat je er niet bent.
Hoe heb je dit eigenlijk opgelost met haar?
Was ze boos, was jij vriendelijk?
Ja, nieuwsgierig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 21:08 



 
Profiel   

Stel dat er iets met die kinderen gebeurt, wie is dan wettelijk aansprakelijk? De eigenaar heeft geen toestemming hiervoor gegeven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 21:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen