Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ongevraagd de weide in..

 
Profiel   

Langcara schreef
Stel dat er iets met die kinderen gebeurt, wie is dan wettelijk aansprakelijk? De eigenaar heeft geen toestemming hiervoor gegeven.



In principe is de eigenaar altijd aansprakelijk voor letsel veroorzaakt door zijn huisdier. Dus ook als de persoon in kwestie niets bij het dier te zoeken heeft.

De dames die ingaan op mijn zijspoortje, jullie krijgen PB, aangezien ik het niet netjes vind dit zo uitgebreid in een topic van een ander te bespreken ;)


Laatst bijgewerkt door s6801881 op 20-02-12 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:11 



 
Profiel   

ik heb dan een verzorgpony maar als ik in de wei loop en ik betrap dat soort penny meisjes........ :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:11 



 
Profiel   

s6801881 schreef
Langcara schreef
Stel dat er iets met die kinderen gebeurt, wie is dan wettelijk aansprakelijk? De eigenaar heeft geen toestemming hiervoor gegeven.



In principe is de eigenaar altijd aansprakelijk voor letsel veroorzaakt door zijn huisdier. Dus ook als de persoon in kwestie niets bij het dier te zoeken heeft.

Dat is niet erg fair. Als andere mensen zo maar iets met mijn dieren uitvreten, dan mogen ze een bekeuring krijgen op de koop toe. MAar er dan iets mee oplopen en mij daar ook nog voor op laten draaien, daar klopt toch geen hol van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:12 



 
Profiel   

Lijkt mij dat in zo;n geval dat ze op prive terein zonder toestemming toch echt hun eigen probleem is als er iets gebeurd. Wat dacht je :') dat een inbreker die een zadelkamer wou beroven aangifte kan doen van een pony die hem in elkaar trapte? :7 het is wel zo dat je waakhonden altijd met een bordje moet aangeven, maar dit geld gelukkig niet voor ponies :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:13 



 
Profiel   

Klopt, maar dat is de wet zoals het mij toen is uitgelegd. Je hebt natuurlijk wel een goede verdediging, maar in eerste instantie kan je wel een claim verwachten. Uiteraard zijn de omstandigheden wel "verzachtend" wanneer een rechter de zaak onder de loep neemt. Maar het betreden van priveterrein en letselschade zijn twee compleet verschillende wetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:14 



 
Profiel   

En stel nou staat TS net om het hoekje te filmen, penny zit aan zijn staart te plukken en krijgt een trap..
Als je dit op film laat zien, is het dan nog steeds de verantwoordelijkheid van de eigenaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:15 



 
Profiel   

Het vreemde is dat de wet in Nederland altijd aan de kant blijkt te staan aan degene die de inbreuk pleegt en niet op de gene bij wie dat gedaan wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:16 



 
Profiel   

Als ik zoiets zie loop ik er gauw heen ,en ze niet laten ontsnappen hihi, streng aanspreken en waarschuwing dat als ik ze nog 1 x zie dat ik aangifte doe ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:21 



 
Profiel   

Langcara schreef
Het vreemde is dat de wet in Nederland altijd aan de kant blijkt te staan aan degene die de inbreuk pleegt en niet op de gene bij wie dat gedaan wordt.


Min of meer. Je mag een inbreken bijvoorbeeld ook niet KO meppen en dan de politie bellen. Dan is er weer geen sprake van zelfverdediging. De wet schrijft voor: sta erbij en kijk erna. Bel daarna rustig 112.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:22 



 
Profiel   

als ze zonder krukje/opstapje/hek of iets op mijn paardje komen mogen ze het me voor doen, is mij nog nooit gelukt _O-

met alle gekheid, ze moeten het eens proberen ~~}>
gelukkig staat mijn paardje in een wei die aan de ene kant weilanden van ons, en aan de andere kant een wei van een boer grenst dus van buitenaf komen ze sowieso niet in de buurt van de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:23 



 
Profiel   

friesje75 schreef
Toen ik s'ochtends kwam lachte ik niet meer ze waren supernetjes gepoetst.

:')


mogen ze gelijk mijn jonge paardje inrijden..bel ik alvast een ambu! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:24 



 
Profiel   

s6801881 schreef
Langcara schreef
Het vreemde is dat de wet in Nederland altijd aan de kant blijkt te staan aan degene die de inbreuk pleegt en niet op de gene bij wie dat gedaan wordt.


Min of meer. Je mag een inbreken bijvoorbeeld ook niet KO meppen en dan de politie bellen. Dan is er weer geen sprake van zelfverdediging. De wet schrijft voor: sta erbij en kijk erna. Bel daarna rustig 112.

De VVD heeft dit geloof ik een beetje hersteld. Het is ook te bezopen voor woorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:25 



 
Profiel   

Langcara schreef
Stel dat er iets met die kinderen gebeurt, wie is dan wettelijk aansprakelijk? De eigenaar heeft geen toestemming hiervoor gegeven.


nee inderdaad maar vaak krijgen die wel de schuld.. maarja van ons krijgen ze te horen had je maar niet bij de paarden in de wei moeten gaan :P eigen schuld DIKKE BULD :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:27 



 
Profiel   

Oke wel een beetje offtopic, maar had ook te maken met de politie.
Dit was 2 jaar geleden.
Ik reed op een paardje, die ik wel eens voor iemand anders reed. Gewoon op het fietspad, onderweg naar het bos.
Komt er een meneer langs lopen, bestudeert het zaakje nog eens. En vraagt dan eerst heel kalm: Mogen jullie hier wel rijden?
'Uhm, ja hoor?'
'Nou volgensmij niet! Jullie moeten met die stinkbeesten die die stinkweitjes blijven! Als jullie nu niet weg gaan dan bel ik de politie op!'
Eerst dacht ik dat het een grapje was.. dus ik zette mijn hoofd op van "You're kidding me, right?"
'OH, EN OOK NOG ZO'N ARROGANTE SMOEL OP ZETTEN JA?! IK ZAL JE EENS AKAJAHDAGDAOJUFA!'
Oeps, dus ik meteen omgedraaid en weer terug gereden. Onderweg zat ik te twijfelen of ik daar wel mocht rijden.
Maar het is gewoon een open weg. En wij reden gewoon keurig aan de rechter kant van de weg.
Dus wij thuis, stalbaas uitgelegd.
Hij zegt zo van 'De volgende keer als zoiets gebeurt en ze zeggen dat ze de politie gaan bellen, dan vraag je maar of jij anders moet bellen voor hem, dat is net zo handig want jij zit dan toch op het paard, en kan dan meteen jezelf ervan beschuldigen dat je op het fietspad rijdt :+ '

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:29 



 
Profiel   

is bij mijn verzorgpaardjes, waar ik ook best veel over te zeggen heb. ( alleen rijden als ik er bij ben, en ik knip de staarten ook bij )

trof ik een van de pony's de volgende dag aan met een korte pony en een bobline..

dat meisje ging wel eens mee met haar vriendin (vriendin = dochter van de eigenaresse, ze waren beide 10 jaar )

nou, die mag van mij NOOIT meer mee.
en de schaar zit ook niet meer in de poetskist, die moeten ze eerst zoeken :')
net als de longeerzweep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:31 



 
Profiel   

mag dat dan niet? :P op het fietspad rijden :P als wij naar de bak gaan doen we dat iedere dan :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:33 



 
Profiel   

Roos Spike, ja dat mag wel, maar ik was meteen over stuur natuurlijk.
Waarschijnlijk gewoon een paardenhater of iemand die ons het plezier van een buitenritje niet gunde :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:35 



 
Profiel   

Janedieene schreef
Roos Spike, ja dat mag wel, maar ik was meteen over stuur natuurlijk.
Waarschijnlijk gewoon een paardenhater of iemand die ons het plezier van een buitenritje niet gunde :(

ik hoorde ook eens dat iemand een buitenrit maakte en dat haar paard poepte en dat er toen een wielrenner/mountainbiker aan kwam en dat die man uitgleed over die verse drol en toen viel. :=

misschien was het die man. }:)
( ik moest er direct aan denken :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:42 



 
Profiel   

Poepen in het bos vind ik geen kwaad kunnen, maar poepen op straat wel, niet dat ik mezelf eraan erger als ik us een keertje een drol tegen kom op straat (paarden drol dan :+ ) Maar de meeste mensen vinden het niet fijn, en gaan dan klagen.
Meestal probeer ik als ik voel dat er wat komt.. hem meteen het gras in te rijden..
Omdat ik het type paardje heb, die altijd maar 3 drolletjes poept, en dan een half uurtje later weer, en dan ook weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:48 



 
Profiel   

ik heb nog nooit gehoord van die penny meisjes inbrekers. maar dat ze zo brutaal zijn dat ze zomaar ff je paard pakken!! ik zou ze zo de wei uitslepen aan hun staartjes, zomaar aan iemands paard zitten kan echt niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 20:56 



 
Profiel   

In dit topic, vooral aan het begin dacht ik, staan ook heel veel van dit soort gevallen! Heb der wel om moeten lachen!

Ex-penny Misdadigers

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 21:07 



 
Profiel   

[quote="Janedieene"]In dit topic, vooral aan het begin dacht ik, staan ook heel veel van dit soort gevallen! Heb der wel om moeten lachen!

Ik ook totdat het mij ook overkwam :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 21:10 



 
Profiel   

Als het inderdaad jouw paardje is kijk je er even anders tegenaan :j ik was zelf als 12-jarig ook wel eens brutaal, daar zou ik niet om liegen. Alle arme paardjes moesten de halstertjes natuurlijk wel netjes recht aan (vanachter het draadje) :') Maar die kids van tegenwoordig worden gewoon wel heel brutaal, zomaar de wei in om over stiekem rijden niet te spreken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 21:13 



 
Profiel   

Nee nee, zo bedoelde ik het niet.
Ik bedoelde dat ik er wel om moest lachen wat al onze nette bokkers vroeg allemaal wel niet hebben uitgevreten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 21:18 



 
Profiel   

tja heb er regelmatig last van maar laatst gingen ze er ook op zitten :(
we hebben wel stroomdraad maar daar gaan ze onderdoor.Heb op dit moment alleen mijn 2 shetten bij ons thuis. (grote op de manege vanwege training) dus aantrekkelijk op pennytje te spelen.

Ik was schaatsen en toen ik terug kwam vertelde mijn moeder dat er 2 meisjes bezig waren geweest met de shetten en op het gegeven moment erop gingen zitten. (gelukkig) alleen op heylo want die is 6 en rosie is nog maar 1,5 maarja het blijft stom. Blijf af! mijn moeder was op haar sokken naar buiten gegaan door de sneeuw :') die meisjes hadden geluk dat ik er niet was want anders konden ze de komende maand niet meer op een pony klimmen ~~}>
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-12 21:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen