verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 14:21

Wij zoeken ook geen bijrijdsters meer. Dit is de zoveelste die ineen keer weg blijft en stiekem haar spulletjes op komt halen.
Nee voor mij geen bijrijdsters meer. Je kan ze niet vertrouwen.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:43

Lienek schreef:
Wij zoeken ook geen bijrijdsters meer. Dit is de zoveelste die ineen keer weg blijft en stiekem haar spulletjes op komt halen.
Nee voor mij geen bijrijdsters meer. Je kan ze niet vertrouwen.

Misschien moet je het zoeken bij de wat "oudere" jeugd ?
Die gaan er vaak wat minder losjes mee om als er verantwoordelijkheid om de hoek komt kijken. 8-)

Jammer dat je zovaak teleur bent gesteld, want ken zelf toch genoeg serieuze paardenliefhebbers die ervoor gaan
ook bij tegenslag, maar zelf geen paard kunnen onderhouden.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 15:16

Ook genoeg mensen gehad in mijn leeftijdscategorie die hun afspraken niet na komen.
En ja vooral bij tieners zie je dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Zo zijn ze hier na een aantal waarschuwingen gewoon op het asfalt gaan galloperen.
En dan bellen de ouders boos op omdat ze niet op buitenrit mogen.. Tja als je 3 waarschuwingen geeft en ze luisteren niet en doen het stiekem dan houdt het bij ons snel op..
Jammer eigenlijk aangezien ze bij ons alle vrijheid hadden en wij hun volledig vertrouwden.

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:21

Lienek schreef:
Ook genoeg mensen gehad in mijn leeftijdscategorie die hun afspraken niet na komen.
En ja vooral bij tieners zie je dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Zo zijn ze hier na een aantal waarschuwingen gewoon op het asfalt gaan galloperen.
En dan bellen de ouders boos op omdat ze niet op buitenrit mogen.. Tja als je 3 waarschuwingen geeft en ze luisteren niet en doen het stiekem dan houdt het bij ons snel op..
Jammer eigenlijk aangezien ze bij ons alle vrijheid hadden en wij hun volledig vertrouwden.


Erg jmmr idd, ik verzorg op privestal.. Waar ok veel vrijheid heb en ik hou me wel aan de afspraken.
Jammer dat veel dat niet doe. Maar toch er lopen echt mensen rond die wel aan hun afspraak houden

Ik heb dit zelf niet maar een tip:
-op contract (nooit onderuit te komen.)
-laten betalen. Dan komen ze wel ..

Ik snap je verder volkomen ma ben zelf 17 en ik weet wel hoe het hoort.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 15:23

Grappig want de dingen die jij zegt doen wij ook.
Meiden betalen zon 50 euro per maand waarbij ze elke dag welkom zijn.
Ze hebben een maand opzegtermijn maar zodra ze weg willen pakken ze heel snealy hun spullen en zijn ze weg en zonder ooit ook maar die opzegtermijn na te volgen.
Jammer maar zo gooien ze hun eigen glazen in

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:30

Lienek schreef:
Grappig want de dingen die jij zegt doen wij ook.
Meiden betalen zon 50 euro per maand waarbij ze elke dag welkom zijn.
Ze hebben een maand opzegtermijn maar zodra ze weg willen pakken ze heel snealy hun spullen en zijn ze weg en zonder ooit ook maar die opzegtermijn na te volgen.
Jammer maar zo gooien ze hun eigen glazen in


Wauq voor die 50 euro mogen ze alles jeetje nou jullie zijn gewpon idd heel gastvrij. En hun misbruikenn het gewoon.. Ik zou zeggen ik snap idd dat je er klaar mee bent. Gelukkig mag ik van mezelf zeggen dat ik super vaak kom en met pleziet en is zelf zo dat die stal mijn 2e huia is

ik hoop dat he miss toch ooit nog iemand tegen komt die wel heel erg graag wilt!!

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:31

Lienek schreef:
Wij zoeken ook geen bijrijdsters meer. Dit is de zoveelste die ineen keer weg blijft en stiekem haar spulletjes op komt halen.
Nee voor mij geen bijrijdsters meer. Je kan ze niet vertrouwen.


Wat jammer dat je zo vaak teleur bent gesteld zeg! Mag ik vragen wat voor leeftijd de bijrijders ongeveer hadden? Puur nieuwsgierigheid hoor. :)

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 15:36

Tuurlijk, ze waren tussen de 15 en 20.
Maar ik zie het ook met lessen die ik geef. Ook volwassenen melden zich soms een uur van te voren af zonder geldige reden.
Heb ook besloten dat ik mijn lessers een les vooruit laat betalen als borg.
Het is jammer dat zo weinig mensen zich eraan houden.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 15:39

blondedesi schreef:
Lienek schreef:
Grappig want de dingen die jij zegt doen wij ook.
Meiden betalen zon 50 euro per maand waarbij ze elke dag welkom zijn.
Ze hebben een maand opzegtermijn maar zodra ze weg willen pakken ze heel snealy hun spullen en zijn ze weg en zonder ooit ook maar die opzegtermijn na te volgen.
Jammer maar zo gooien ze hun eigen glazen in


Wauq voor die 50 euro mogen ze alles jeetje nou jullie zijn gewpon idd heel gastvrij. En hun misbruikenn het gewoon.. Ik zou zeggen ik snap idd dat je er klaar mee bent. Gelukkig mag ik van mezelf zeggen dat ik super vaak kom en met pleziet en is zelf zo dat die stal mijn 2e huia is

ik hoop dat he miss toch ooit nog iemand tegen komt die wel heel erg graag wilt!!



Ja hoop per toeval een leuk iemand weer tegen te komen maar voor nu hoeft het voor mij niet zo.
Mijn sportpony heb ik net verleased naar duitsland omdat hier niks te vinden is en zeker geen meiden met verantwoordelijkheidsgevoel. Kreeg allemaal penny reacties op de advertentie pf mensen die vonden dat ik hem mpest verplaatsen en stalgeld zou moeten betalen.

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:05

Ik hoop het ook voor Lieneke,, andere mensen die ook met zo'n probleem zitten??

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:22

Lienek schreef:
Wij zoeken ook geen bijrijdsters meer. Dit is de zoveelste die ineen keer weg blijft en stiekem haar spulletjes op komt halen.
Nee voor mij geen bijrijdsters meer. Je kan ze niet vertrouwen.


Nu zeg je het wel zo alsof alle bijrijders niet te vertrouwen zijn, dus ik voel me lichtelijk aangesproken. Ik heb járen op een stal gereden, geholpen, de paarden/pony's verzorgt, tig stallen uitgemest. Dat allemaal iedere dag en van 08.00 uur tot 18.00 als ik vrij was. Daarna heb ik nog wel eens bijrijdpaarden gehad en ook hier zette ik me altijd 100% voor in. Het ging bij mij de laatste keren niet goed omdat de eigenaar het óf niet leek te vertrouwen (waarschijnlijk door slechte ervaringen) óf omdat ze het toch niet zien zitten. Wat mij ook stoorde aan de bijrijd paarden (eigenaren dus) was de hoge verwachtingen van eigenaren.

Het is gewoon héél belangrijk dat er van beide kanten duidelijk wordt wat er van de bijrijder en de eigenaar wordt verwacht. Wat de precieze bedoeling is en hoe de eigenaar en bijrijder van plan zijn de tijd in te vullen e.d. Spanning kan ook oplopen doordat de bijrijder en eigenaar op elkaars lip zitten.

Het is voor zowel eigenaar als bijrijder heel lastig om de juiste klik te vinden. Ik dacht die gevonden te hebben bij mij laatste bijrijdpaard maar helaas besloot die eigenaar het zelf te willen doen (heel begrijpelijk).

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:27

Leuk topic dit! :)

Ik ben een paardeneigenaar en ik woon in Franeker..
Heb me rot gezocht naar een aantal leuke verzorgsters die ook lekker fanatiek mee willen rijden en helpen met de verzorging..
Inmiddels ben ik voorzien, ben hardstikke verwend met 3 hele leuke spontane en betrouwbare meiden..

Maar ik houd dit topic in de gaten voor als ik eens wat weet en misschien hier een zoekende verzorgster blij kan maken :)

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:11

Ik denk inderdaad dat er in sommige plaatsen wel paarden genoeg zijn die een verzorger zoekem en dat daar weinig verzorgers zijn en dat dat in andere plaatsen andersom is. Wat dat betreft, soms rol je er ook wel zo in met eem beetje mazzel! Ik had iig goed mazzel met Serena :D

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:34

Ik krijg steeds aanbiedingen van mensen waar ik van alles voor zou moeten betalen (reiskosten, startkaart etc), dan willen ze mijn paarden wel uit brengen; bij deze: geen interesse!

Ik betaal alleen mijn vaste prof die al meerdere paarden succesvol heeft opgeleid naar het Z2, geen bijrijders. Mijn eigen hobby is al duur genoeg; ik ga de hobby van iemand anders niet betalen en mijn paarden hebben dusdanige kwaliteit dat het dan eerder andersom zou moeten zijn... (klinkt wat arrogant, maar het is gewoon zo).

Evelien_1987
Berichten: 224
Geregistreerd: 17-08-11

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:29

Leuk dit forum. Ik ben ook van mening dat er minder paarden dan bijrijders zijn. Ik woon helemaal onder in Friesland en ook daar kan ik moeilijk iets vinden aangezien mijn familie en vrienden niet uit de paardensportwereld komen. Dus kennisjes die nog een bijrijder zoeken heb ik helaas niet. Daarnaast ben ik kooswerkloos en is het helaas voor mij op dit niet mogelijk om een vergoeding van 100 tot 200 euro per maand te betalen, plus lesgeld, plus benzinekosten. Ik heb gister dus maar mijn eerste manegeles op een manegepaard gehad.

Evelien_1987
Berichten: 224
Geregistreerd: 17-08-11

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:33

Misschien offtopic... Maar Lante wat een geweldig bedrijf hebben jullie! Heb even jullie website bekeken. Fijn mensen die zich zo inzetten! Goed initiatief!

mrjlnx
Berichten: 1246
Geregistreerd: 03-05-11

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:40

Leuk dit topic! Ik verzorg zelf een ruin van 15 jaar voor een vrouw. Ik heb hem 7 dg per week tot mijn beschikking dus het is net mijn eigen paard. Ik betaal niks. De vrouw heeft lichamelijk niet alle mogelijkheden om hem zelf te verzorgen/rijden. Ik woon in zuidwest friesland.

annekeh
Berichten: 105
Geregistreerd: 25-11-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:31

Lante schreef:
Ik heb zelf ook wat paarden en een aantal super leuke bijrijders! Omg. Burgum.


Zoek je misschien nog iemand voor in de vakanties of weekenden? Ik heb zelf ook een verzorgpony daar ga ik meestal alleen op zaterdags heen!

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om oproepen en/of advertenties te plaatsen. Hiervoor mag je naar de Bokt-Markt

annekeh
Berichten: 105
Geregistreerd: 25-11-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:34

PLK schreef:
Mijn dochters hebben alledrie een pony thuis staan, maar die kunnen niet alleen overblijven in de wei of stal dus met zn 2en een lekkere lange buitenrit rijden gaat dus niet. 1 is nog te jong om op buitenrit te gaan (de pony) Is er iemand in de buurt die het leuk vindt om met haar paard/pony met 1 van de meiden samen buiten te gaan rijden? Dan graag een pb! Groetjes, Petra


waar wonen julie? En rijden we dan op een pony van uw dochters of moet je zelf een pony meeneme?

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:37

annekeh schreef:
Lante schreef:
Ik heb zelf ook wat paarden en een aantal super leuke bijrijders! Omg. Burgum.


Zoek je misschien nog iemand voor in de vakanties of weekenden? Ik heb zelf ook een verzorgpony daar ga ik meestal alleen op zaterdags heen!


Verwijder deze post a.u.b. Dit is niet de bedoeling van dit topic en door dit soort posts kan het topic op slot gaan. ;)

annekeh
Berichten: 105
Geregistreerd: 25-11-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:43

:Y)
Laatst bijgewerkt door annekeh op 25-11-12 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Berichten: 28243
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:45

Omdat de markt daar voor is. Zoals ook in de hulk staat beschreven ;)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:49

Omdat er op de vorige pagina meerdere mod-berichten zijn geweest hierover en het inderdaad op de markt hoort.

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:51

Lante schreef:
Ik krijg steeds aanbiedingen van mensen waar ik van alles voor zou moeten betalen (reiskosten, startkaart etc), dan willen ze mijn paarden wel uit brengen; bij deze: geen interesse!

Ik betaal alleen mijn vaste prof die al meerdere paarden succesvol heeft opgeleid naar het Z2, geen bijrijders. Mijn eigen hobby is al duur genoeg; ik ga de hobby van iemand anders niet betalen en mijn paarden hebben dusdanige kwaliteit dat het dan eerder andersom zou moeten zijn... (klinkt wat arrogant, maar het is gewoon zo).


Vind ik helemaal niet arrogant klinken. Het is toch heel logisch. Net zo logisch dat bijrijders geen bijdrage hoeven te betalen omdat ze het paard en de eigenaar er een enorm plezier mee doen.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:57

Leuk topic! Herkenbaar die bijrijders die het ineens laten afweten. Ik dacht een hele goede gevonden te hebben, hele uitgebreide mail gestuurd, laat ineens niks meer van zich horen.
Ik heb nu een advertentie op de Bokt markt en marktplaats, de eerste reacties die ik al binnen kreeg waren van 13- 14 jarigen. :') Terwijl ik juist iemand boven de 18 zoek.

Vragen jullie ook een bijdrage? En wat hebben ze 'daarvoor' ?