Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16253
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:46

haha oke

Alfi2010Jarig

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:52

Tjeetje wat gaat dit hard, 1 dag niet meegelezen en het is al bijna niet meer bij te houden. Ik lees ook weer mee, zoek nog steeds bijrijders/verzorgers voor o.a. mini-shetjes, kruising shet-welsh en een haflinger. Tot nu toe alleen maar rare reacties, of bij nader inzien toch te ver ( mama wil me toch niet brengen, is er een andere oplossing: ze denken zeker dat ik ze kom ophalen!!??).
We zitten 5 minuten fietsen van Amsterdam-noord, dat lijkt me toch niet te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:56

Alfi2010 schreef:
Tjeetje wat gaat dit hard, 1 dag niet meegelezen en het is al bijna niet meer bij te houden. Ik lees ook weer mee, zoek nog steeds bijrijders/verzorgers voor o.a. mini-shetjes, kruising shet-welsh en een haflinger. Tot nu toe alleen maar rare reacties, of bij nader inzien toch te ver ( mama wil me toch niet brengen, is er een andere oplossing: ze denken zeker dat ik ze kom ophalen!!??).
We zitten 5 minuten fietsen van Amsterdam-noord, dat lijkt me toch niet te ver.

Jeetje, je zou toch verwachten dat als je reageert dat je dan ook echt weet of je de afstand wel niet kan fietsen. Natuurlijk kan er een keer een misverstand ontstaan. Maar dan alsnog stuur je waarschijnlijk gewoon een vriendelijk pb'tje dat je het toch niet kan doorgaan omdat je toevallig verkeerd hebt gekeken of zo. En vragen om een andere oplossing is helemaal dom. Zij willen graag een verzorgpaard, dan moeten ze ook zelf voor het vervoer zorgen. Mensen zoeken niets voor niets een verzorger, omdat ze zelf te weinig tijd hebben. Of ze moeten gewoon wat verder fietsen :+

Haha nee inderdaad, voor mij helaas wel want ik woon uur/anderhalf/iets meer met de auto van Amsterdam. Dus dat gaat hem helaas ook niet worden voor mij.
Hoe oud zijn die kinderen dan? Die je een bericht sturen?

Alfi2010Jarig

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:18

Meestal zijn de kinderen 10-12 jaar, dat is op zich geen probleem, maar dan wil ik wel dat ze of altijd een ouder (liefst met verstand van zaken) meenemen of dat ze elke week minimaal 1 uur les nemen bij mij of een andere instructrice en daar staat dan een vergoeding tegenover. Tegen de tijd dat ik denk dat ze het alleen kunnen vervalt de verplichting van elke week les, dan is het minimaal 1x per maand.
De ponies lopen in een kudde en daar lopen 2 hengsten tussen. Ik wil geen ongelukken daarmee dus wil ik ze eerst goed leren hoe je met de ponies om moet gaan. Het gaat ons absoluut niet om het geld en we hebben zelf tijd voor de ponies en het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of ze wel of niet bereden worden. We willen de kinderen de kans geven zich te ontwikkelen met ponies en ook de omgang met leren, evenals longeren, grondwerk etc. Iets wat op de meeste maneges niet gebeurd.
Helaas denken de meeste kinderen dat je hier gratis kunt rijden en zijn ze niet bereid les te nemen. Nou sorry maar zijn mijn ponies echt te goed voor. Rijden is prima, maar dan ook les nemen. En les nemen kost geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:52

Alfi2010 schreef:
Meestal zijn de kinderen 10-12 jaar, dat is op zich geen probleem, maar dan wil ik wel dat ze of altijd een ouder (liefst met verstand van zaken) meenemen of dat ze elke week minimaal 1 uur les nemen bij mij of een andere instructrice en daar staat dan een vergoeding tegenover. Tegen de tijd dat ik denk dat ze het alleen kunnen vervalt de verplichting van elke week les, dan is het minimaal 1x per maand.
De ponies lopen in een kudde en daar lopen 2 hengsten tussen. Ik wil geen ongelukken daarmee dus wil ik ze eerst goed leren hoe je met de ponies om moet gaan. Het gaat ons absoluut niet om het geld en we hebben zelf tijd voor de ponies en het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of ze wel of niet bereden worden. We willen de kinderen de kans geven zich te ontwikkelen met ponies en ook de omgang met leren, evenals longeren, grondwerk etc. Iets wat op de meeste maneges niet gebeurd.
Helaas denken de meeste kinderen dat je hier gratis kunt rijden en zijn ze niet bereid les te nemen. Nou sorry maar zijn mijn ponies echt te goed voor. Rijden is prima, maar dan ook les nemen. En les nemen kost geld.

Rijden die kinderen dan niet al op een manege?
Echt raar dat die mensen er zo over denken. Het lijkt mij juist een heerlijke ervaring om meer te leren over de omgang met paarden, beter leren rijden ect. En ik vind dat dat een buitengewone kans is waar die kinderen allang blij mee mogen zijn! Jeetje, dat klinkt echt goed haha :Q

Maar, waar let jij als eigenaar op?
Want ik heb het net eindelijk erover gehad met mijn ouders. Over wat ik erin zie, wat ik belangrijk vind ect.
Maar mijn moeder is bang dat ik het niet red, dat er ongelukken gebeuren en zegt dat je dan weer allemaal verzekeringen moet aflsuiten ect. En toen heb ik gezegd dat ik het ook erg belangrijk vind goede afspraken te maken met de eigenaren, en wanneer ik wel/niet kom. Volgens mij heb ik mijn moeder nu wel redelijk overtuigt dat ik het heel graag wil. Alleen, nu nog even doorzetten en mijn vader overtuigen haha.

Maar, nu heb ik dus wel een paar vraagjes aan mensen die iemand zoeken voor hun paardje.
Hoe vaak zien jullie het liefste iemand komen?
Hoeveel ervaring vinden jullie belangrijk?
Wat voor afspraken vinden jullie belangrijk?
En misschien, als je nog iets weet wat voor iemand die een verzorgpony zoekt belangrijk is?

Alfi2010Jarig

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:13

Wij zien het liefst dat iemand minimaal 2x per week komt, waarvan dan 1x een uur priveles.
Het maakt mij niet uit als iemand geen ervaring heeft. Dat heb ik eerlijk gezegd liever dan dat ze zeggen al heel veel ervaring te hebben en niet eens te weten hoe een hoofdstel in moet :(
Wat betreft de verzekering: daarvoor hebben we een ongevallen verzekering afgesloten en zolang ze rijden op ons terrein en het hek is dicht zijn ze verzekerd. Als ze buiten willen rijden kan dat alleen onder mijn begeleiding.
Ik ben natuurlijkin het voordeel dat de paarden aan huis staan en ik ook aan huis werk en dus eigenlijk altijd wel tijd heb om even een oogje in het zeil te houden/klusjes op stal te doen. ze zijn dus eigenlijk nooit echt alleen met de ponies.
Ik kan me voorstellen dat als iemand een paard in stalling heeft staan en juist een bijrijder/verzorger zoekt omdat ze zelf niet altijd tijd hebben er hele andere eisen/regels gelden.

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:15

Deetjeeuh schreef:
Alfi2010 schreef:
Meestal zijn de kinderen 10-12 jaar, dat is op zich geen probleem, maar dan wil ik wel dat ze of altijd een ouder (liefst met verstand van zaken) meenemen of dat ze elke week minimaal 1 uur les nemen bij mij of een andere instructrice en daar staat dan een vergoeding tegenover. Tegen de tijd dat ik denk dat ze het alleen kunnen vervalt de verplichting van elke week les, dan is het minimaal 1x per maand.
De ponies lopen in een kudde en daar lopen 2 hengsten tussen. Ik wil geen ongelukken daarmee dus wil ik ze eerst goed leren hoe je met de ponies om moet gaan. Het gaat ons absoluut niet om het geld en we hebben zelf tijd voor de ponies en het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of ze wel of niet bereden worden. We willen de kinderen de kans geven zich te ontwikkelen met ponies en ook de omgang met leren, evenals longeren, grondwerk etc. Iets wat op de meeste maneges niet gebeurd.
Helaas denken de meeste kinderen dat je hier gratis kunt rijden en zijn ze niet bereid les te nemen. Nou sorry maar zijn mijn ponies echt te goed voor. Rijden is prima, maar dan ook les nemen. En les nemen kost geld.

Rijden die kinderen dan niet al op een manege?
Echt raar dat die mensen er zo over denken. Het lijkt mij juist een heerlijke ervaring om meer te leren over de omgang met paarden, beter leren rijden ect. En ik vind dat dat een buitengewone kans is waar die kinderen allang blij mee mogen zijn! Jeetje, dat klinkt echt goed haha :Q

Maar, waar let jij als eigenaar op?
Want ik heb het net eindelijk erover gehad met mijn ouders. Over wat ik erin zie, wat ik belangrijk vind ect.
Maar mijn moeder is bang dat ik het niet red, dat er ongelukken gebeuren en zegt dat je dan weer allemaal verzekeringen moet aflsuiten ect. En toen heb ik gezegd dat ik het ook erg belangrijk vind goede afspraken te maken met de eigenaren, en wanneer ik wel/niet kom. Volgens mij heb ik mijn moeder nu wel redelijk overtuigt dat ik het heel graag wil. Alleen, nu nog even doorzetten en mijn vader overtuigen haha.

Maar, nu heb ik dus wel een paar vraagjes aan mensen die iemand zoeken voor hun paardje.
Hoe vaak zien jullie het liefste iemand komen?
Hoeveel ervaring vinden jullie belangrijk?
Wat voor afspraken vinden jullie belangrijk?
En misschien, als je nog iets weet wat voor iemand die een verzorgpony zoekt belangrijk is?


Een aparte verzekering hoef je niet af te sluiten dat is alleen maar geld klopperij, de eigenaar van het paard is ter aller tijden aansprakelijk voor de gedragingen van het paard.
Verder als jij bijvoorbeeld iets stuk maak van waarde oid dan valt dat onder de WA verzekering van je ouders.

Het hoe vaak zal bij iedereen verschillend zijn en er ook vanaf hangen wat je gaat doen met het paard, kom je alleen om te verzorgen zou 1 keer in de week al kunnen, maar wil je echt gaan rijden en rij je alleen op dat paard dan vind ik toch wel minimaal 3 keer in de week, zijn er meerdere die rijden dan zou ik zeggen 2 keer.
Ervaring vind ik niet zozeer belangrijk wel het willen aannemen van dingen, het bereid zijn te willen leren en les willen nemen.
En afspraken nakomen niet op het laatste moment zeggen dat je niet kan oid.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:20

Ik wil namelijk heel graag een verzorgpony. Maar wil wel dat daar goede regels voor gelden. En niet dat de eigenaren uiteindelijk niet blij met me zijn ect. of dat er vervelende dingen gebeuren. Dus ik ben een beetje aan het rondneuzen, voor het geval ik een verzorgpony vind dat ik dan eerst om de tafel ga zitten en een 'contract' opzet.

Geeft u dan dat uur privéles? Of vind je dat de persoon die komt rijden zelf voor een instructrice moet zorgen, en die ook geheel zelf moet betalen?

@mnkortleve
Natuurlijk vind ik ook dat iedereen het eerlijk moet zeggen als er iets kapot gaat, zowel eigenaar als verzorger/bijrijder. Want als je als eigenaar iets kapot maakt, bv een halster, maar dat niet tegen de verzorger verteld die het halster vervolgens gebruikt en er dan iets kan gebeuren ofzo ect.

En, als je net hebt aangebeld, een proefrondje gaat rijden. Wat zie je dan het liefste?
Want, stel dat ik binnenkort iets vind. Het lijkt me heel lastig om (als ik mag rijden) voor te rijden. Straks vinden je te streng omdat je hem corrigeert met bv de zweep. Of ze vinden je niet goed omdat je niets doet?

Sorry dat ik zo veel vragen stel, maar ik wil heel graag een verzorgpony. Maar, ik ben pas 12. En aangezien er niet al heel veel dingen zijn, vind ik het toch erg belangrijk dat er goede afspraken zijn ect. :Q

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:37

Deetjeeuh Je stukje over het kapot maken snap ik niet helemaal, ik had het nl over verzekering.
En een halster dat kapot is dat zie je al snel, bij mij hangen er wel tig halsters dan zou ik van elk halster moeten gaan zeggen van hoe of wat er zal er best 1 tussen hangen die niet helemaal heel is.

Als je gelijk mag rijden kun je toch gewoon vragen hoe het paard normaal gereden word, waar je op moet letten, wat je juist wel of niet moet doen.
Ik heb liever dat ze dingen aan me vragen dan dat ze niks zitten te doen of juist veel te veel.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:40

Haha, sorry. Nou ja, ik bedoelde hoe het zit met de verzekering als de eigenaar iets kapot heeft gemaakt, het niet verteld en de verzorger/bijrijder het niet weet waardoor er iets met het paard gebeurd. Is dan de eigenaar gewoon aansprakelijk?

Dat is inderdaad wel iets handigs om aan te denken :j en als je dan ook nog dingen aanneemt die de eigenaar je verteld/probeert te leren denk ik wel dat het goed moet komen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:43

@ Deetjeeuh, Als je zo bij mij zou binnen komen dan mocht je gelijk blijven!
Je stelt je open op, wilt leren, bent bereid les te nemen en vraagt om wat je het beste kan doen.

Helemaal goed, ik denk dat er iemand heel blij met jou gaat worden!


Als eigenaar zijnde heb ik een extra verzekering voor mijn pony afgesloten.
Dat houdt in dat de pony ook verzekerd is maar dat de ruiter tot 16 alleen onder begeleiding van volwassene erop mag buiten mijn erf.
Mijn bijrijdster was 14 toen ze hier begon en heeft een door haar vader getekend brief meegenomen dat ze hier mag komen/rijden op eigen risico, dat ze WA verzekerd is en dat er een ziektekosten verzekering is.
Niet dat dit sluitend is maar na gedonder met een vorige ruiter wilde ik me iets meer indekken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-13 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:47

Haha, dat is dan weer fijn om te horen :D Helpt wel een beetje mee! Hoor weleens vaker dat ik zo vooruit ga omdat ik voor dingen opsta. Ik wil ook gewoon beter worden, en niet alleen met rijden.

Nu alleen het 'ouder' probleem nog. Ik heb het er vandaag over gehad. En ik denk dat als ik laat zien dat ik genoeg tijd over heb ik wel een verzorgpony mag. Vind het alleen zo moeilijk! Ik moet sowieso eerst echt helemaal toestemming hebben om actief te gaan zoeken. Mijn moeder had wel iets gezegd van dat het mocht. Maar niet heel duidelijk.

Alleen jammer dat er op bokt zo weinig aanbiedingen zijn binnen een straal van 10km... Maar ik geef de hoop niet op! Wil graag een verzorgpony, en ik wist dat ik andere tijden te jong was. Maar nu denk ik wel dat ik redelijk kans heb :D

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:52

Ik heb bij mijn post boven jou nog wat toegevoegd.

Ik zou in elk geval in je onderschrift melden dat je zoekt en in welke stad/dorp.
Momenteel heb ik 2 gupjes van nog geen 10 rond lopen dus te jong ach dat hangt er helemaal van af.

Hiervoor een ruiter van 12 gehad en die reed de sterren van de hemel maar die kreeg na een half jaar haar eigen sport pony.
Op zich helemaal terecht maar voor mij erg zuur na alle tijd en energie die ik er in gestopt had.

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:52

Deetjeeuh Ik denk dat je dat op meerdere manieren kan bekijken, jij heb nl zelf dat halster gepakt dat kapot is en had dus beter op moeten letten.
Net wat ik zeg wbt de halsters die bij mij hangen het zijn er tig ik vind dat je toch zelf wel moet kunnen zien of het deugt of niet.
En verder denk ik dat je daar niet te veel bij na moet denken soms zit een ongeluk in een klein hoekje vandaag is het halster heel morgen kapot en kan niemand daar wat aan doen.
Wat ik heel belangrijk vind is hoe er gereageerd word als er iets gebeurd is, paard ontsnapt snel ingrijpen direct iemand bellen niet bang zijn voor een reactie eerst aan het paard denken de rest komt later wel.
Eerlijkheid over het hoe of wat je fouten durven toe te geven...ja ik ben niet echt slim bezig geweest ik zal er de volgende keer zeker beter op gaan letten oid.

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:56

Sylvia_B Mijn verzekering heeft gezegd dat ik me daar niet extra voor hoef/kan te verzekeren dat valt onder de WA.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij een verzekering hebben van het bedrijf en prive misschien dat het dan wat uitgebreider is.
Een briefje zoals jij ontvangen heb heeft geen waarde mocht er echt iets gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:09

Dankje voor de tips Sylvia! Zal ik zeker dat me doen! :D
Ik denk ook dat er zeker wel kans is dat ik iets vind, mag ik echt actief zoeken. Maar, het zal wel wat meer werk zijn haha. Maar ja, je moet er wat voor over hebben!

Is het te té om een echt contract op te zetten? Of zou je zeg maar ook in world een heel document uittypen die je dan 2x uitprint, allebei de handtekening onder zet en klaar?

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:13

Deetjeeuh Ik denk zeker dat dat TE is.
Ik zou gewoon voor jezelf ea op papier zetten wat je wil bespreken en verder niet.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:18

Haha okee.
Maar nu vraag ik me toch wel af, wat is er zo moeilijk aan een bijrijder vinden? Aangezien ik een beetje een te kort kom aan aangeboden paardjes. En het gevoel heb een overschot aan ruiters? :Q

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:29

Ik denk dat het regio gebonden is en vaak ook de eisen die iemand heeft aan het vinden van een bijrijder/verzorger of juist andersom de eisen die een bijrijder/verzorgster heeft.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:30

Tja, daar ligt het natuurlijk ook erg aan haha. Veel mensen kijken ook echt naar de leeftijd. Die hebben soms nog liever iemand van 15/18 (of ouder) die niet zo fantastisch rijd of nauwelijks ervaring heeft dan iemand van 12/13/14 die wel wat meer kan haha. Of ze wimpelen je alleen al af door je leeftijd. Is natuurlijk niet altijd zo. Maar heb het wel al zien voorkomen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:32

mnkortleve schreef:
Sylvia_B Mijn verzekering heeft gezegd dat ik me daar niet extra voor hoef/kan te verzekeren dat valt onder de WA.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij een verzekering hebben van het bedrijf en prive misschien dat het dan wat uitgebreider is.
Een briefje zoals jij ontvangen heb heeft geen waarde mocht er echt iets gebeuren.



WA is een verzekering voor aan derden, daar hoef je inderdaad niet voor bij te verzekeren.
Maar deze verzekering is voor schade aan de pony zelf, aan tuig en aan koets.
Ik heb geen bedrijfsverzekering.

Toch raar dat de verzekering wel degelijk om dat briefje vraagt.
Overigens bij jeugd ruiter die van pony viel en waarvan moeder in paniek de ambulance belde, terwijl er gelukkig niets aan de hand bleek te zijn, werd er wel degelijk gevraagd of hij met toestemming van ouders op mijn pony zat.
Anders hadden ze de schade op mijn verzekering verhaald en nu werd het gewoon op de verzekering van de ouders van het kind vergoed.
Zo ook de 16+ ruiter die tegen paaltje aanreed, ook bij haar werd door verzekering gevraagd of er toestemming was van haar ouders.

Deetjeeuh, contract lijkt me wel teveel van het goede, maar kan me wel voorstellen dat er afspraken zijn die je wilt opschrijven omdat je ze anders vergeet.
Ik had hier op het raam in elk geval wel een aantal regels hangen omdat ik een paar meiskes had rondlopen die anders na 4 uur weg moesten en de helft niet gedaan hadden....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-13 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:39

Deetjeeuh schreef:
Tja, daar ligt het natuurlijk ook erg aan haha. Veel mensen kijken ook echt naar de leeftijd. Die hebben soms nog liever iemand van 15/18 (of ouder) die niet zo fantastisch rijd of nauwelijks ervaring heeft dan iemand van 12/13/14 die wel wat meer kan haha. Of ze wimpelen je alleen al af door je leeftijd. Is natuurlijk niet altijd zo. Maar heb het wel al zien voorkomen haha.


De meeste problemen heb ik gehad met mensen die heel wat ouder waren dus ik kijk niet meer naar leeftijd, maar naar de persoon zelf.

Sylvia_B schreef:
mnkortleve schreef:
Sylvia_B Mijn verzekering heeft gezegd dat ik me daar niet extra voor hoef/kan te verzekeren dat valt onder de WA.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij een verzekering hebben van het bedrijf en prive misschien dat het dan wat uitgebreider is.
Een briefje zoals jij ontvangen heb heeft geen waarde mocht er echt iets gebeuren.



WA is een verzekering voor aan derden, daar hoef je inderdaad niet voor bij te verzekeren.
Maar deze verzekering is voor schade aan de pony zelf.
Ik heb geen bedrijfsverzekering.

Toch raar dat de verzekering wel degelijk om dat briefje vraagt.


Ik weet het ook niet volgens onze verzekering waren we voldoende verzekert mocht er wat gebeuren.
De paarden vallen hier onder prive we hebben een melkveebdrijf.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:41

Nou ja, hopelijk denken meer mensen er zo over :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:44

Och als het de verzekering gelukkig maakt, kan het mij niet schelen.

Ze moet er maar niet van afvallen dat lijkt me het beste.

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:04

Sylvia_B schreef:
Och als het de verzekering gelukkig maakt, kan het mij niet schelen.

Ze moet er maar niet van afvallen dat lijkt me het beste.


Mijn portemonnee wel ;)