Lease paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne1234
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-04-24

Lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 11:26

Hey, ik had eens een paar vraagjes over een lease paard. Zou zelf graag een paardje leasen maar het eerste waar ik opbots is dat ik niks vindt in mijn omgeving (ekeren,stabroek,hoevenen,berendrecht,zandvliet,kalmthout,essen,…) als iemand goede adresjes weet mag die het zeker zeggen. Het 2de waar ik een vraagje bij heb is dat ik een paard zou willen leasen op eige locatie. Is dat zomaar mogelijk? Moet ik dan eigen rij spullen kopen voor het paard (zadel,etc..) en kan die dan gewoon op een pansionstalling staan?
Alvast bedankt <3

Furst
Berichten: 609
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:32

Dat valt allemaal te bespreken met de eigenaar. Tip: Zorg voor een goed en duidelijk contract. Wie wat betaald en welke spullen.
Ik heb mezelf zo namelijk in een wurgcontract gewerkt. Ik betaal alles voor dit paard, tot nieuw zadel toe. Want eigenaar negeert mij als ik hierover iets stuur, terwijl dat niet in het contract staat (daar staat in dat ik een zadel meekreeg, die paste helaas niet meer). Dus, mijn tip. Zet echt alles goed op papier.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:33

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

Hanne1234
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-04-24

Re: Lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 11:35

Ja del zeker niet alles betalen vindt een lease paard + weide/stal/pensionstal huren bij elkaar al redelijk duur voor mij dus kan zeker nog het zadel en etc er niet bij betalen

Furst
Berichten: 609
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:48

Een paard houden is nu eenmaal duur. Misschien moet je gewoon een verzorgpaard zoeken, dat is vaak gratis. Een half pension of halve stal, betaal je ook een kleine bijdrage, maar dan verplaats je het paard niet.