Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

wat kopen jullie allemaal voor je lease/verzorg pony/paard ?

 
Profiel   

hoi allemaal ! :)

vroeg me af wat jullie allemaal kopen voor je verzorgpony, omdat mijn moeder altijd zeurt: 'waarom koop je weer een nieuw dekje? je hebt er genoeg' 'een nieuw hoofdstel? schat, de eigenaar hoort dat te kopen' 'paardensnoepjes zijn nergens voor nodig, ze krijgt genoeg te eten' en dat soort dingen :')
ik zelf koop soms wat leuke spulletjes van de bokt markt, en soms goedkoop online voor mijn leasepaard. we moeten niet overdrijven en doen alsof het mijn eigen paard is en ook complete setjes vanaf zadel tot deken van bandages tot borstels kopen, maar soms een leuk nieuw dekje of een mooi goedkoop hoofdstel kan toch geen kwaad? ze word er alleen maar mooier van ;)
dus mijn vraag aan jullie: wat en hoeveel kopen jullie voor je verzorg/lease pony/paard ? dus gewoon een paard wat niet van je zelf is zeg maar.

groetjes lisa
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-13 21:19 



 
Profiel   

Nouja ik heb een hoofdstel en een deken nu dekjes wil ik ook nog en paardensnoepjes waarom niet toch ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-13 22:10 



 
Profiel   

Laatst nog een dekje en pees/kogelbeschermers.
Vond me moeder ook gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-13 22:14 



 
Profiel   

Ik helemaal niets. Nooit gedaan gedaan ook. Wel gebruik ik soms spullen van mijn eigen paard voor de andere paarden op stal. Maar goed dat is andersom ook weleens ik gebruik ook weleens spullen van de eigenaar voor mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-13 09:27 



 
Profiel   

Voor mijn verzorg fjordje heb ik 3 halsters 2 dekjes 4 peesbeschermers 4 kogelbeschermers :)
Voor mijn verzorg shetties heb ik 2 halsters veel poetsspullen 1 longeerlijn 4 touwtjes :)
Voor mijn verzorg paard heb ik tot nu toe nog maar 1 halster :)
En zat paarden snoepies :p

Beetje veel misschien :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-13 14:25 



 
Profiel   

Oja en 1 oornetje :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-13 14:26 



 
Profiel   

Ik heb 6 dekjes(5 gekregen en 1 2e hands gekocht), twee hoofdstellen(eentje nog gekocht toen ik mijn verzorgpaard nog had), peesjes(gekregen samen met 1 dekjes), bandages(gekregen van stage), een oornetje, poetskist met borstels(borstels had ik al jaren, poetskits reeds erbij gekocht) enz, twee halsters met touwen(1 gekregen, 1 gekocht), zweetdeken(gekocht toen ik mijn verzorgpaard nog had), en ik vergeet vast nog de helft x'D
Oh ja, een himalaya steen, likit + houder(allemaal nog in verpakking, was de bedoeling dat ze al in gebruik zouden zijn, maar koop van paardje ging niet door en laat nog steeds op zich wachten :( )
En voor mezelf heb ik 1 paar leren rijlaarzen, 1 paar leren jodhpurs(gekregen van stage), 1 goede cap en 1 oude, reserve cap.
Er staat hier een manshoge 3deurs kast in de garage voor al mijn paardenzooi, terwijl ik op het moment niet eens een paard/verzorgpaard heb :')


Laatst bijgewerkt door Equisync op 21-10-13 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-13 18:42 



 
Profiel   

Mijn bijrijdster heeft een zadel(tje) gekocht, dekjes, borstels (ze gebruikt haar eigen kistje), peesjes, halster.

Ik had er wel een zadeltje voor maar daar zat zij niet lekker in, met haar eigen zadel gaan ze samen ook een stuk beter. Het maakt mij niet uit hoor, als ze maar lol hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-13 18:46 



 
Profiel   

Ik had als verzorgpony een pony die ik als eigen pony kon beschouwen. Dus ik was de enige die er wat mee deed. Ik had heeel veel spullen van ruim 30 halsters tot een sulky , ik had alles wel. En het is niet voor niks geweest want het nu mn eigen paardje geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-13 22:55 



 
Profiel   

Brok en vlas, de rest was hier allemaal al aanwezig.
Maar ik heb dan ook echt niet de drang veel verschillende dekjes, bandages en peesbeschermers te verzamelen zoals sommigen meiden die ik weleens hoor.
Zit er nog wel over te denken om een paardenvoetbal te kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-13 21:05 



 
Profiel   

Best erg, maar ik ben later toch van plan een eigen paard te kopen, dus kan vast wel wat gebruiken. Heb overigens 2 verzorgpaarden.
3 hoofdstellen
beugelriemen
2 martingaals (1 met borsttuig)
Pees en kogel beschermers
Singel
halster + touw
snoepjes
Slowfeeder
miljoenen dekjes

Als ik daar wegga, blijven alleen nog de zadels over en hoofdstellen die helemaal kapot zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 10:50 



 
Profiel   

Een longeerlijn, ik wil namelijk ook graag kunnen wandelen en daarvoor vind ik de halstertouwen te kort. Maar verder helemaal niets, ik vind dat de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Maar er gaat wel veel in overleg.

Laatst dacht ik dat de zadels niet meer goed lagen. Overlegt met de eigenaar, zadelmaker laten komen en inderdaad moesten er nieuwe zadels komen (gebroken boom...). Maar dat betaald de eigenaar toch echt. Ik vind het mijn verantwoordelijkheid om op te merken en eventueel te zeggen, een afspraak regelen en daarbij zijn is ook geen probleem. Maar ik betaal niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 10:56 



 

Longeerlijn, halsters, halstertouw, longeerzweep, aparte poetskist maar die kreeg ik ooit bij de penny, snoepjes en wil nog meer kopen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 11:05 



 
Profiel   

mijn shetlander van 40 word ook nog verwend met dure dingen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 11:06 



 
Profiel   

Ik heb nooit een eigen paard gehad maar ik heb
-poetskist helemaal vol
-acht dekjes
-1 bontje
-5 halsters
-4 touwen
-longeerzweep
-koekjes
-hooinet
-een beenbeschermingsset

volgens mij was dat het

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 11:16 



 
Profiel   

heb voor yta donna laatst nog peesjes halsters deken gekocht en ga nog hoofdstel kopen ^^

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 16:37 



 
Profiel   

LaBull schreef
Best erg, maar ik ben later toch van plan een eigen paard te kopen, dus kan vast wel wat gebruiken. Heb overigens 2 verzorgpaarden.
3 hoofdstellen
beugelriemen
2 martingaals (1 met borsttuig)
Pees en kogel beschermers
Singel
halster + touw
snoepjes
Slowfeeder
miljoenen dekjes

Als ik daar wegga, blijven alleen nog de zadels over en hoofdstellen die helemaal kapot zijn..


+ Uitrij deken en vliegendeken. D;

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 18:05 



 
Profiel   

2 halsters
3 touwtjes
2 dekjes
poetskist
hoofdstel
2 frontriempjes
uitrijdeken
snoepjes
pees + kogel beschermers
stiek
lik steen
dat was het denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 18:13 



 
Profiel   

halster+touw/elastiekjes/snoepjes/overvolle poetskoffer/hoofdstel+bit/1 zadelvorm dekje/1gewoon dekje/bandages/peesbeschermers/frontriem

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 18:22 



 
Profiel   

Ik heb geen verzorgpony, misschien maar goed ook haha. Anders zou ik echt heel veel voor die pony kopen. Ik heb nu voor de paarden op stal niet zoveel gelukkig, moet wel een keer iets kopen vind ik. Halstertje ofzo.

Ik heb zelf alleen :

- Poetskist (inhoud : rosborstel, harde/zachte combi borstel, massage borstel, manenkam, gekleurde elastiekjes, babyolie, 3 sponsjes en 2 zakjes/emmertjes snoepjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 18:35 



 
Profiel   

Ik zoizo niet zulke hele grote dingen , heb genoeg geld besteed aan me vorige verzorgpony die na een half jaar verkocht was :+
Ik vind het zoizo leuk om een hele halster verzameling te hebben :D
En ik ga eerdaags een touwhalsterset bestellen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 20:45 



 
Profiel   

ik heb 2 dekjes, 2 paar peessets, veel te veel poetspullen, snoepjes en halster + touw voor mn verzorgpaard.

edit: en ook nog liksteen en elastiekjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-13 20:48 



 
Profiel   

Ik heb nu een longeerlijn + longeerzweep gekocht, meer eigenlijk nog niet ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-13 11:19 



 
Profiel   

ik mag een paard van iemand anders rijden, mag er mee doen wat ik wil, stalling, voer, dierenarts wordt betaald.. Verder heb ik alle benodigde spullen zelf aangeschaft:
zadelkast, zadel, 2 hoofdstellen, verschillende bitten (1 aangeschaft en de rest had ik nog van mijn eigen paard), slofteugel, bijzetelastieken, martingaal, 4 sets pees/kogelbeschermers, stuk of 8 zadeldekjes, zadelonderlegger, regendeken, winterdeken, 2 zweetdekens, 2 halsters + touw, dressuurzweep, poetsspullen, verder haal ik zelf muesli om bij te voeren, betaal ik zelf de ijzers (aangezien ik cc start in buitenseizoen en sgw..)
hmm, das al een beste lijst eigenlijk.. en nu heb ik nog niet eens al mn rijbroeken, jodhpurs, leren chaps en rijlaarzen, bodyprotector, 2 caps ed genoemd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-13 12:05 



 
Profiel   

Ik heb 2 verzorgpaarden en voor de merrie zijn alle spullen aanwezig(merrie is 13 en heeft een zoon van 3..) die ruin heeft nog helemaal niets aan spullen(ja een kapotte deken en n halster) en moet worden ingereden. Veel spullen kunnen ze delen, maar hoofdstel van de merrie is IETS te duur om op een onstuimige 3jarige te doen..
Dus hij moet gewoon zn eigen spulletjes hebben. Ik koop alle spullen voor hem die hij nodig heeft(winterdeken, fleecedeken, zadeldekjes, longeersingel, hoofdstel, bit, beenbescherming, zadeltje(geen geweldige kwaliteit hoor, gewoon voor het zadelmak maken), touwen, etc.) Heb alles voor hem alleen hemzelf niet hahaha. Maar goed, als de merrie ooit iets nodig heeft dan zal ik daar ook voor zorgen als dat nodig is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-13 15:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen