'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:13

Het is inderdaad raar dat mensen het als eigen gaan beschouwen. Als je nou een keer zegt 'Mijn schatje' oid (verzorgschatje klinkt niet :+ ), oké, maar doen alsof het paard van jou is gaat me te ver.

Ik zeg overigens meestal 'Ik ga naar stal' of 'ik ga naar de paarden/naam paard.'

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:30

En niet alleen op internet gebeurt dit. Kwam bij ons een nieuw pensionpaard en de eigenaresse heeft een vriendin met kinderen, de oudste (jaar of 12) stond met droge ogen aan mij te verkondigen dat het HAAR paard was. Het was nogal druk op stal dus ik vroeg nog even snel van wie de nieuwe buurvrouw van mijn paard was. De jokkebrok was inmiddels richting toilet geschoven ;(

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:42

De verzorging van mijn verzorgpaard ligt op het moment helemaal in mijn handen en ik zie haar vaker dan haar eigenaar. Dus ja, ik noem haar wel eens mijn paard, onbewust. Maar als mensen er naar vragen zeg ik niet dat het mijn paard is, want dat is het niet. :)

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:09

Ik ben 12 en ik zeg tegen mijn verzorgpony's gewoon verzorgpony's. Ik ging een keer met een meisje van de manege en in mijn klas die ik nu niet meer echt mag, naar de pony's toe, en ze mocht er even opzitten (Dat mocht van de eigenaar :) ) En een dag later op school, stond ze in een groepje te vertellen dat ze die pony's had gekocht en dat ze gister had gegaloppeerd door de bossen. :roll:
Dus ze zei de hele tijd: "Jaa mijn pony's zijn zooo lief, en houden zooo veel van knuffelen enzo" Ze zat de hele middag heel trots in de klas, omdat ze nu 'eigen pony's' had. Terwijl ze gewoon 1 dagje mee mocht. -:(-

IlseW

Berichten: 185
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:30

Ik ben zelf bijrijder en ik snap heel goed je frustratie! Ik noem mijn bijrijdpaard ook altijd mijn paard maar dat komt omdat de eigenaren het ook een beetje zo zien en bijv op facebook berichten plaatsten met ons paardje :+ Maar met beslissingen nemen ga ik altijd eerst naar de eigenaren toe voor dat ik iets doe. Ik heb bijvoorbeeld zijn manen afgeknipt omdat hij last had van zomereczeem, de eigenaren waren op vakantie en ik heb het pas gedaan toen ik toestemming had van de eigenaren. Ik zeg dus dan wel mijn paard, maar met beslissingen ga ik altijd eerst naar de eigenaar toe (zoals het eigenlijk ook hoort!)
Ik heb wel eens ervaren bij vriendinnen dat de verzorgster de manen helemaal had afgeknipt zonder het weten van de eigenaar om. Ze was daar zeker niet blij mee en dat snap ik heel goed!! Maar helaas komt dit steeds vaker voor...
Die meiden inderdaad op afstand houden!! En voornamelijk van te voren afspraken maken wat wel en wat niet mag (ook al zijn eigenlijk heel veel dingen logisch...)

IlseW

Berichten: 185
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:31

Esaqar schreef:
De verzorging van mijn verzorgpaard ligt op het moment helemaal in mijn handen en ik zie haar vaker dan haar eigenaar. Dus ja, ik noem haar wel eens mijn paard, onbewust. Maar als mensen er naar vragen zeg ik niet dat het mijn paard is, want dat is het niet. :)


Hetzelfde hiero! :)

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:57

Inderdaad, zoiets gebeurt van tijd echt onbewust als je er in principe langer mee bezig bent dan de eigenaar. Dit geeft je echter geen excuus om dingen te gaan aanpassen die niet voor jou zijn om aan te passen. Of te doen, laten we zeggen. Ik ben ook, toegegeven, een gratis bijrijder voor een haflingermerrie hier. Haar eigenaar deed er niet veel meer mee, en zocht gewoon iemand om met haar bezig te zijn. Ik verschoot me toch wanneer hij vertelde dat ik zomaar even op elk moment een buitenrit mocht maken. Nu ben ik eraan gewend, maar ja, je moet het maar meemaken, zoveel vrijheid. Ik ben de enige die haar daadwerkelijk poetst, haar weide leeghaalt en haar beweging geeft en verder doorrijd. Ik beschouw haar dus een beetje als mijn eigen paard, maar daar stopt het ook.

Die horrorverhalen van kinderen die zich zomaar even met je paard bezighouden zijn helaas ook waar voor haar. Haar eigenaar heeft het niet graag omdat hij vindt dat ze van mij is, en ik heb het niet graag omdat ik geen vreemden bij haar wil hebben zonder toestemming. Destijds meisjes verjaagd die haar probeerden kunstjes te leren met brokken en een zweep. Vrijheidsdressuur. Excuseer, maar dat doe je toch niet met andermans paarden zonder toestemming? Ze waren ook heel erg hardhandig met haar, en ja, ze mag een tank zijn, maar dan nog. Dan heb ik mij toch ook ferm boosgemaakt... Ik was dan de trut,om het cru te zeggen, en "het is uw paard niet" gilden ze dan. Ja, dan sta je toch deftig op het punt om agressief te worden.

leny_horeman

Berichten: 73
Geregistreerd: 12-01-15
Woonplaats: Dessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:16

Hallo,
Ik ben zelf een 'verzorgster', ik rij bij een ouder man (begin 70) en rij er nu ondertussen al 8j.
Ik heb al veel paarden 'onder' mijn kont gehad die hij in de koets leerde en ik daarna onder de zadel leerden. Wij hebben in het begin goede afspraken gemaakt. En bij ons geld het zo dat ik met de paarden mag 'doen wat ik wil' zolang hij het goed vind. In mijn ogen zijn het ook een beetje 'mijn' paarden. Ik koop zelf al het materiaal, betaal de smid, laat de veearts komen en betaal deze, betaal mijn lessen, ...
Maar dit is in volledig overleg en dit is zo afgesproken met de eigenaar. De paardjes staan 2 straten van mij thuis en ik mag er wanneer ik wil naartoe en mee gaan buiten rijden, lessen, ...
En ik snap jou frustratie, ik heb ook een eigen pony gehad waar toen een kindje op ree (pony stond vlak bij het lokaal van de jeugdbeweging) en ineens kreeg ik telefoon.. Mijn pony had een kind erafgegooid...
De leidster van de jeugdbeweging was de pony uit de wei gaan halen omdat het kind (9j) zei dat het haar pony was en dat zij dat mocht. (ik werk in de horeca en ben op zondag meestal aan het werk) Dusja ik was enorm geschrokken en heb mijn pony daar zo snel mogelijk weggehaald omdat ik achteraf van de staleigenaren hoorde dat dit wel vaker gebeurde..

Ik snap dat mensen zich frustreren in anderen die zeggen 'mijn' over een verzorgpaard. En dit kan ook nare gevolgen hebben. Maar ik vind dat je heel goede en duidelijke afspraken moet maken met je verzorgster en dan kan je zo'n misverstanden voorkomen..
Ik weet namelijk heel duidelijk wat ik wel en niet mag en ik en de eigenaar is heel dankbaar dat ik kom en hem help en zijn 'jonge' paardjes opleer en beweging geef.. Maar dit is natuurlijk in elke situatie anders.

Hierbij een foto van 'mijn' knappe man ;)
Afbeelding

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:48

Sommige verhalen zijn echt bizar :oo De kinderen van tegenwoordig zijn zo brutaal, niet alleen op internet, maar ook tegen hun ouders en zelfs tegen vreemde mensen…

Ik ben zelf 16 en ga al 3 jaar naar mijn verzorgpaarden. De eigenaresse is een patiënte van mijn mama en mama had gevraagd of ik daar eens mocht helpen om me in te laten zien dat paarden houden heel veel werk is. (je kent het wel, 13 jaar en een eigen paard willen). Ik kwam er als 13-jarige manegeruiter met amper ervaring in de omgang met paarden. En ik heb er zooo ontzettend veel geleerd.
Niet alleen heb ik stallen leren uitmesten en opstrooien maar ook heeft ze me enorm veel geleerd over de omgang met paarden, longeren, de anatomie van het paard, de technische kant van rijden, etc. Ik heb haar altijd bewonderd en dat doe ik nog steeds, ze weet zoveel na 40 jaar ervaring.
Al snel volgde de eerste buitenritjes, wat eerst niet de bedoeling was want ik moest het vuile werk doen van mama :D 2 jaar lang hebben we samen buitengereden, soms viel ik eraf, soms viel zij, en altijd bleven we lachen! De pony die meereed is op pensioen, en nu mag ik alleen op pad. Ze vertrouwt me volledig, ik help als ze ziek is, te moe is en als ze op vakantie gaat zorg ik voor alle beestjes en mag ik gewoon gaan rijden! Het geeft me nog steeds een heel fijn gevoel dat ik zoveel mag en ik ben haar enorm dankbaar hiervoor. Ik sta voor haar klaar als ze me nodig heeft en ben blij als ik haar kan helpen. En na het werk gaan we binnen zitten en drinken we gezellig een kopje thee om nog 2 uur verder te babbelen over paarden en andere dingen, iedere vrijdagavond :D

Ik begrijp echt niet waarom de kinderen van tegenwoordig zo met paarden en hun eigenaars omgaan. Ik kan me niet voorstellen dat ik zoiets ooit zou doen...

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:04

Ik ben wel eens naar weides geweest van "verwaarloosde" paarden maar nooit in de weilanden. Echt erg ben ik niet geweest.

Ik rijd nu ook een pony bij een man, die overigens alles voor mij over heeft, maaar dat doet er niet toe.
Ik kom daar 4/5 x in de week en heb eens in de week les. Ik ga ook met de pony op wedstrijd ed.
Maar omdat ik nog niet mag rijden met aanhanger, en ook niet in een auto :+ rijd hij mij overal nog heen. Dus ik blijf hem altijd nog vragen: Kan en wil jij dan en dan etc. Want ik vind dat het nog steeds zijn pony is. Hij wil ook wel dat ze op wedstrijd word uitgebracht , want hij wil er mee fokken later, maar ik wil het ook. Dus eigenlijk werken we mooi op elkaar in :) ik mag zelf wel bepalen wanneer ik de manen ga trekken ed, zolang ik er maar niet te kort doe.

Maar goed. Hij heeft altijd al bijrijdsters gehad maar tegen mn moeder zei hij " Ik heb nog nooit zo een met maakt die de stallen ineens schoon maakt " want ik vind ; ik rijd zijn paard, dat paard maakt zijn stal vies, ik heb tijd over dus ik kan dat wel schoonmaken. Maarik zal nooit in mn kop kunnen krijgen om zomaar te zeggen dat het mijn eigen pony is. Gek idee.

Echt TS ik was zo kwaad geworden he, onbegrijpelijk...

Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:43

Nou hier ook al een tijd terug iets rots gehad meisje had tegen der vader gezegd dat ik gezegd had dat ze niet meer mocht komen en dat had ik nooit gezegd kreeg me toch op me lazerus van die ouwe.
Nou toen ik wel op me strepen staan en zei dan ook en nou move die toon alleen al net of hun baas waren gewoon verschrikkelijk.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:18

Vroeger ik als verzorg meisje van de pony Roosje. Ik helemaal blij natuurlijk! Maarja kwam ik daar aan:
-stal werd nooit gedaan.
-pony had wormen.
- zelf dierenarts/hoefsmid betaald
-zadel/hoofdstel/poetspullen gekocht.
-pony was hoefbevangen.
Want dat deden de eigennaren niet.
Was ik op vakantie met papa en mama.
Na 2 weken vakantie: pony lief had nog geen druppel water meer! Want ze dronk uit zo een hele grote mega emmer. Later kwam ik daar. Waren er 2 andere meisjes van 12 en die gingen met haar longeren, rijden enzo terwel ik daar niks van wist. Wij die eigenaar opbellen bleek dat die andere meiden ook verzorgers waren!! Mocht er toen nooit meer heen van m'n ouders..... Mis haar best nog wel.......

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:28

Ik heb dit topic gelezen, ik heb zelf een verzorgpony van de manege... Er zijn heeeeeel veel kinderen die idd doen alsof de pony van hun is, terwijl het een manege pony is. Veel hebben gwn een verzorgpony terwijl ze hem niet eens doen...

Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:52

Toen ik nog jong was verzorgde ik 2 haflingers 1 was een jonge net ingereden pony die andere was een oude bokkerd een vriendin van mij ging mijn verzorgshet doen dan had zij ook iets en kon ik die haflingers gaan doen helaas was dit maar voor een jaar want die vriendin pikte mijn haflingers in die ik verzorgde en gebruikte mijn tuig.
Ik was dit zo zat tot dat ik op een dag een Arabier kreeg aangeboden de keus was al snel gemaakt.
Nam me spullen mee en ben toen die Arabier gaan doen vriendin toen al geen vriendin meer probeerde Meggie ook in te pikken nou mooi dat die eigenaar dat niet wilde.
Maar als ik eraan terug denk vond ik het echt een rottijd toen was wel blij met me Arabier.
Want die vriendin ging op die jonge pony rijden en ik moest van die boer op die bokkerd.
Toen had ik het wel gezien.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:12

Die vriendin dacht vast, ja lekker zij de haflingers en moet ik de shet verzorgen....Kan best begrijpen dat ze ook 1 vd haflingers wilde doen.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:06

Wat een verhalen hier soms zeg.. Ik heb het op een totale andere manier gehad. Op mijn 10e verjaardag kreeg ik (jaja) een haflinger hengst van 1,5 jaar oud. Een stelletje trutten op bokt (toen nog in het shetlandergekte topic dacht ik zo), geloofde me natuurlijk niet want wat moet een 10 jarig meisje met een haflinger veulen hengst? Ben toen een tijd flink 'gepest' op bokt en zeer voorschut gezet want ja.. Een 10 jarig meisje tegenover 15 jarigen.. Rara wie word er geloofd :+ ?! Die meiden hebben toen allemaal websites en topic's aangemaakt over mijn toenmalige haflinger en lopen rond bazuinen dat hun de eigenaar waren etc etc..

Ook ik ben een bijrijder geweest , altijd gratis gedaan.. Mensen waren altijd dol blij dat ik hun paarden wou doen! Op sommige uitzonderingen na snap ik best dat er een kleine bijdrage gevraagd kan worden.

lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:59

Ik was tot 2 weken super blij! had een verzorgshetje waar ik alles mee mocht en dat meeisje (15) zei ook het is ''jouw paard'' kosten betaal je zelf behalve dierenarts... nooit iets mis meegegaan totdat dat paardje door haar in de wei was gezet terwijl het had gesneeuwd... nouja ik kwam dus aan op donderdag de dag waarop ik dat paardje (onder andere) verzorgde. nouja ik was het terrein nogniet op en er kwam een boze vrouw naar me toe. dat mens had ik nog nooit gezien en zij werd dus boos dat ik zomaar dingen deed met haar paard. ik ben daar nogsteeds best wel ''overstuur'' van want ik voel me zo schuldig. dus dat meisje van 15 heeft me nooit over die eigenaresse verteld dacht eerlijk gezegd dat het haar pony was... maarja ik voel me dus nu heel schuldig en maag het paardje nooit meer aanraken maar als ik op stal kom dan begint ze naar me te hinneken |(

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:41

nou wij hebben het vaak zat meegemaakt dat kinderen zaterdag na de manege lessen met halsters en eigen touwen naar weides gaan en vervolgens op mijn verzorg paarden gingen zitten. De eigenaresse werd hier natuurlijk giftig om en we besloten op verschillende tijdstippen te gaan. waren we samen bij de wei staan daar een stel van die meiden met poetstassen dekjes en touwen. wat denken we te gaan doen dames?? werd er maar eens gevraagd want het waren volbloeden en leuke paarden om te rijden maar wel met de nodige ervaring. Want de zwarte kon vies bokken en de vos kon flink dwars liggen. bovendien kan je paard verpest zijn.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 07:16

Ik heb zelfs een keer de politie ingeschakeld. Meisjes zeiden dat ze het vd eigenaar mochten als voorbijgangers hen aanspraken erover.

Idioten...klommen de wei in, pakten halsters en touwen bij de stal en gingen op mijn pony's door de wei crossen. En dit waren dan veelal dragende merrietjes en enters en twenters..laaiend was ik!

ByCJS

Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 01:27

Ik denk dat het niet eens zo zeer is dat iemand zegt 'mijn pony/paard' maar echt het paard behandeld als eigen paard en ook naar anderen doet alsof het haar eigendom is. Dan wordt het in mijn ogen zelfs een beetje eng, ik snap dat ze graaf fantaseren over een eigen paard, maar mijn begrip vergaat wel op het moment dat er zich taferelen afspelen die in dit topic genoemd zijn (afspraken niet nakomen, zomaar paar uit de stal halen of er zelfs mee gaan rijden)..

Ik zou het bijna eng vinden om mijn paard alleen te laten op de manege, wat gebeurd er allemaal als ik er niet bij ben? Dan heb ik het niet persè over een verzorger, maar ook over de jongere paardenmeisjes die willen aaien, borstelen en evt. voeren.. Ik denk dat het heel belangrijk is om bij de basis hun al aan te leren dat het soms zelfs gevaarlijk tot dodelijk kan zijn om zomaar met paarden van een ander aan de haal te gaan.

Voor de dames die hun paard stallen op een (drukke) manege, hebben jullie iets van een papiertje op de stal hangen met tekst daarop (niet voeren/verzorgen zonder toestemming of iets in die richting), niet dat dit persè helpt, maar toch :P

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 04:18

Wat een verhalen zeg...
Ik heb hiervoor al heel erg vaak verzorgponys gehad maar ik heb altijd wel respect gehad voor de eigenaar/materiaal. Ik had wel een pony die ik echt beschouwde als mijn pony. Ik ging er mee op wedstrijd, buiten,.. Maar dat mocht ook.
Als het 'er op aan kwam' zei ik natuurlijk wel at ie niet van mij was maar het wel zo beschoude.
Toen die uiteindelijk verkocht as (aan mijn buurmeisje), ging ik stiekem in de weide altijd rondcrossen met hem. Ik was natuurlijk echt een pennymeisje, en natuurlijk weet ik nu dat ik dat niet mocht. Maar ende de pony door en door, en deed gewoon hetzelfde met 't buurmeisje!

Jaren later (14-15jarige leeftijd) ben ik bij mensen thuis gaan rijden, die meerdere paarden hadden aan huis (veel geld; eigen paddock, kantine, .. enkel voor een koppel) en zei woonde ook in het hartje van HUN crossarcours, een van de bekendste van belgie. Maar ok dus, daar ben ik gegaan en die paarden beschoude ik echt helemaal niet als mijn paarden! Vond ze wel lief etc, maar daar 'hield het mee op' het was erg proffesioneel zeg maar.

Nu heb ik dan mijn eigen paardje maar voorheen was dat mijn 'verzorgpaard', betaalde ook de volle pot en de eigenaar zei zelf ''doe maar wat je wilt, doe alsof het jouw paard is''. Deedik dus ook :+
Als iemand telang bij mijn paardje staat krijg ik altijd stress. Zo was er eens een meisje, schat mijn lftd, 16 en die stond al echt 5 min glimlachend naarmijn paardje te kijken.. Opzich wel 'schattig', maar toen ik vertrok, en ze er nogsteeds stond had ik echt wal iets van ja zo is ie wel genoeg geweest.. Ik vind het leuk als mensen zeggen dat ik een lief paardje heb maar ze zouden haar bv nooit uit destal mogen halen, in het weiland naar haar toe gaan. Zou ik echt totaal niet mee opgezet zijn. Dat doe je overigens (zonder toestemming!) ook niet!

2IJsjes
Berichten: 256
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:54

Wij hebben sinds kort een verzorgster voor onze twee paardjes. Ze komt om ze te poetsen en om een rondje aan de hand te stappen. Toen ze kwam kennis maken hebben we ook haar vader en moeder ontmoet. De eerste paar keren ben ik iedere keer geweest om haar wegwijs te maken, en haar alles goed uit te leggen. We hebben een schriftje waarin ze schrijft wat ze doet. Wanneer ze dingen doet die wij niet goed vinden, welke duidelijk zijn afgesproken, dan is het klaar met verzorgen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat.

Joelle1996

Berichten: 1339
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Gouda

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:05

Ik heb een tijd een fjord (buddy) verzoorgd en bij mij was het juist andersom die vrouw zei altijd niet vragen gewoon doen hihi. Maar hem zomaar claimen nee nooit. Ik zei altijd wel mijn buddy maar dat was gewoon omdat buddy maatje betekend :+ jammer dat hij nu te oud is maar ik kan zo langsgaan en hem op sleeptouw mee nemen. Het enige wat ik dan moet doen is het voer klaar leggen zodat als ze terug is van werk ze weet dat er iemand is geweest en hij dus geen beweging meer nodig heeft. Maar ik ken die mensen nu al zo lang dus het vertrouwen is er wel gelukkig hihi.

Wat er bij de topicstarter (naam even vergeten) is gebeurt vind ik wel heeeel vaag. Ik was toen ik buddy mog verzorgen zo blij! Daar zou ik echt geen misbruik van maken!

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:59

Hoi,
Oud topic maar ik wil toch nog even reageren. Echt gruwelijk al die verhalen over pennymeisjes die zelfs de eigenaar weg willen sturen. Ik schrok echt van dat verhaal (ik weet niet meer van wie) over dat ze rondcrosste op dragende, enters en twenters. Verschrikkelijk! Ik verzorg zelf 3 minishetjes nu zo'n 2 jaar. De eigenaar heeft helaas erge exemplaren mee gemaakt die de staart en manen zo veel mogelijk knipte. De eigenaar had het zelf enorm druk met zijn bedrijf (nog steeds) en had het pas na een week door. Pony's kaal. Dikke staarten weg. Er stonden toen 2 veulens bij het waren er toen nog vijf. ik moet er niet aan denken dat ze die arme veulenstaartjes afknipten. De wei lag elke dag onder de haren. Toen de eigenaar het door had heeft hij ze woedend weggestuurd. Toen kwamen wij (Vrindin van me en ik) we waren toen 10 jaar en vroegen of we ze mochten poetsen. Dat mocht als we maar van de manen en staarten (die inmiddels weer lang en dik waren) afbleven. Zo kwamen er steeds meer klusjes bij en nu verzorgen we ze echt. Elke dag druk mee we vinden het heerlijk. We hebben het nooit in ons hoofd gehaald om de eigenaar zo te behandelen. We vragen alle dingen zoals staarten bijknippen, buiten de wei lopen enz. Ben het helemaal met jullie eens, maar zeg vaak ik ga naar m'n pony's omdat ik dan vooral bedoel ik ga naar m'n vriendjes en iedereen weet dat ik ze alleen verzorg. Van een 12 jarig meisje

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:24

Wát een verhalen komen er weer bij, zeg. We hebben het voor elkaar gekregen om een stuk van ongeveer een Ha te kopen, maar die weide ligt vlak naast een vaak bewandelde weg. Mits ik mijn verzorgpaard kan overkopen (al wat sprake over geweest) en onze gereserveerde shetlander er kan staan, ga ik me waarschijnlijk een hoop zorgen maken. Niet veel kinders in de buurt, gelukkig, maar het kan altijd. Ik denk dat ik mijn omheining meer ga afsluiten met elektriciteit vanwege de kinderen dan om de paarden binnen te houden :')