'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xjulia99x
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-04-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 00:18

'' kinderen in deze generatie '' is wel een beetje breed gezien vind ik.
Ik begrijp heel goed dat het ontzettend naar is als kinderen zoiets bij jouw paard aandoen, maar zo zijn lang alle kinderen uit deze generatie niet. Ik ben zelf 15, en ik zou NOOIT iets met een pony of paard doen wat de eigenaar niet toelaat. er zijn ook kinderen uit deze generatie die WEL goed opgevoed zijn :)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 06:55

Natuurlijk zijn er kinderen / jeugd die wel goed opgevoed worden.

Maar ook ik zie de tendens dat de jeugd / kinderen brutaler worden, onvoorzichtiger met andermans spullen omgaan en het toe eigenen van spullen/ dingen/ dieren die niet van hun zijn.

Daarnaast zie ik ook de agressie niveau stijgen, kinderen / jeugd wordt tegenwoordig eerder aan het mes geregen dan dat het opgelost wordt met woorden.

En of dit nou door gebrek van opvoeding komt of door iets anders. Leuk is het in ieder geval niet.

Polderpaard

Berichten: 325
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:10

Ik zit echt zo :? als ik lees wat sommige kinderen allemaal durven te doen bij andermans paard. Ik heb nog maar beperkt ervaring met bijrijders, maar ben wel heel bewust op zoek gegaan naar een meisje dat ik vertrouw. Dus geen 10 jaar of zo, maar al wat ouder, met ervaring, toestemming van de ouders en al bekend bij bijvoorbeeld mijzelf of mensen van stal. En dan de afspraken op papier zetten! Ik moet er niet aan denken dat er een horde jonge kinderen aan de haal gaat met mijn paard. Als er iets gebeurt ben je nog aansprakelijk ook :(
Mijn twee eerdere bijrijders zijn allebei helaas gestopt door studie, maar hebben nooit iets gedaan wat we niet af hadden gesproken. Ik heb goede hoop dat mijn huidige bijrijder lang zal blijven. Ik heb heel veel aan haar hulp, dus ze mag ook veel, maar er moeten wel duidelijke afspraken zijn +:)+

denisesilver

Berichten: 2895
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:06

DianXX schreef:
denisesilver schreef:
[quote=Dianxx]Ik denk dat het redelijk wat met opvoeding te maken heeft.
Niet geheel, maar wel deels.
Als jij opgevoed bent om respect te hebben voor andermans spullen, en dieren, dan zeg je niet dat het van jou is. Je gaat met respect met de dieren om, en doet niks zonder het eerst te vragen. Want het is niet JOUW pony. Zo ben ik opgevoed, ik heb geleerd dat ik eerst dingen moet vragen, en dat ik niet zomaar dingen mag roepen etc.



Je scheert "kinderen van deze generatie" wel over een kam zo hoor. Ik ben met genoeg kinderen, verzorgers etc. In aanraking gekomen om te weten dat het gros niet zo is.


Ik heb het niet over 'kinderen van deze generatie'?[/quote]


Oeps reactie op het verkeerde bericht sorry! :oo

xPabloBokt

Berichten: 9438
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:23

Ik zeg vaak wel mijn paard omdat dat wat makkelijker uitspreken is dan verzorgpaard of bijrijdpaard, maar ik zal mijn verzorgpaard nooit beschouwen als mijn eigen. De eigenaresse is en blijft zoals de naam al zegt de eigenaresse, en daarmee punt uit. Nu ben ik al wel 17 en vindt ik dat voor mijn leeftijd wel common sense, maar volgens mij gebeurt er ook op mijn leeftijd nog genoeg.

Je mag jezelf gelukkig prijzen als je een paard vindt waar je voor niks al heel erg veel mee mag doen, want er is niet veel meer volledig kosteloos tegenwoordig. Ik rij nu al bijna 2 maanden een Trakehner ruin bij en ik hoef niks te betalen, enige wat ze van me vraagt is de stallen af en toe te doen, de paarden te voeren en uit de wei te halen of op de wei te zetten. Nu ben ik er eigenlijk alleen nog als zij erbij is omdat mijn verzorgpaard er een is met een gebruiksaanwijzing omdat hij behoorlijk druk en concentratieloos is, maar daar ga ik ook niet over zeuren. Haar paard, haar beslissingen. Zo simpel is het gewoon. Ook als zij er niet meer bij is zal ik haar altijd vantevoren contacteren over wat ik ga doen. Paard vertoont iets ongewoons? Eigenaresse bellen. Paard heeft een wondje? Eigenaresse bellen. Niet zeker over wat ik ergens mee moet doen? Eigenaresse bellen.

Zo kan ik wel eeuwig doorgaan, maar als je geen respect hebt voor de eigenaar van het paard, die jou op zijn/haar paard laat rijden terwijl de meeste het toch veel liever zelf doen, dan verdien je ook geen verzorgpaard. Zo simpel is het.

Maximer95

Berichten: 30
Geregistreerd: 19-02-12
Woonplaats: Barendrecht

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:58

Wow. Sommige verhalen hier, wauw.
Ik heb verschillende verzorgpaardjes gehad, zorg altijd dat ik alles in overleg doe. Ik doe nu een nieuw paardje sinds een week of 4, en vorige week was het lekker weer dus had graag even een rondje buiten gestapt, dus aan de eigenaresse gevraagd maar die vond het nog niet zo'n fijn idee om dat nu al te doen. Nou, ook prima, haar paard, dus als zij het niet wil doe ik het niet.

Een paar jaar gereden reed ik een andere pony bij, die was heel druk en schoot er soms om de kleinste dingen vandoor. Vond ik helemaal geweldig, maar de eigenaresse had wel als regel dat ik er niet mee naar buiten mocht en dat er altijd iemand op stal moest zijn als ik reed. Nou, ook helemaal prima natuurlijk.

Zelfs mijn eerste verzorgpaardje die ik had, toen ik 11 was. In het begin altijd met de eigenaar samen en later mocht ik wel alleen komen maar moest wel in de wei blijven. Nou ik deed de gekste dingen met haar hoor, heen en weer rennen door de wei, longeren, sprongetjes bouwen om aan de hand te springen. Vermaakte me prima.

Helemaal raar als je gewoon de wei in gaat om te doen alsof het jouw paard is.. wauw.

nicole_xx

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Arnhem

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:53

Er waren een paar dagen geleden 2 meisjes hier die een eindje verderop wonen en onze wei kunnen zien vanuit hun tuin,
Ze bleven 2 uur lang heel erg dicht in de buurt en gingen als toen ik met mijn pony bezig was gingen ze bij de sloot zitten die achter het weiland ligt en je alles goed in de gaten kan houden.
Ik had dus lekker gereden en m n lekkere poetsbeurt gegeven net toen ik klaar was en hem terug in de wei zetten gingen hun weg.
Ik bleef nog even om daar een beetje op te ruimen
Zag ik ze in hun tuin voor hun hek naar me te kijken.
Er is vaker gebeurt dat ineens mijn pony zijn halster af was en op het tafeltje lag,
Terwijl onze verzorgmeisjes het niet konden zijn want we kwamen elkaar altijd daar tegen.
Dus ik vertrouwde ze niet echt.
Ik ben toen weg gefietst toen ik ze weer die kant op zag lopen.
Het halster had hij nog wel gewoon om.
Ik heb nogal een agressieve houding en uitstraling (Terwijl ik dat helemaal niet ben hoor ;) ze moeten alleen niet aan mijn ponys zitten.
Ze zijn niet meer geweest maar blijf t toch nog ff in de gaten houden ;)

dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:45

Ik heb ook een verzorgpony die ik soms weleens denk van 'ik kan d'r bijna mijn eigen pony noemen'. Simpelweg omdat ik er alles mee mag. En ja, het begon met alleen poetsen/longeren e.d. en ik vraag het altijd als ik iets 'nieuws' wil doen. Bijvoorbeeld pas voor het eerst naar buiten geweest, ook netjes gevraagd. Maar ik ga niet zeggen dat het mijn eigen is, want dat is ze niet, maar de eigenaren doen er serieus niks mee, dus ja..

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:52

Ik heb mijn vz pony nu 6 jaar en ik zeg weleens dat t mijn pony is. Waarom? Dr eigenaren zeggen t zelf! "Op de kosten na is ze in feite van jou". Ik doe alles met dr, en mijn eigen paard staat er.

Lange buitenritten oid zeg ik wel, maar meer uit gewoonte dan dat t moet.

ZowieZo
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-03-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:07

Ik denk dat het ook een stuk onwetendheid is van bepaalde kinderen, en dan maakt het niet uit van welke generatie ze komen. En dan met name als ze wel manege pony's gewend zijn, en het beeld hebben dat elke pony braaf is. En dan heb ik het over de acties van de kinderen hoor!

Ik kan me namelijk herinneren dat ik paarden en pony's vroeger best wel eng vond, pas als ik ze leerde kennen durfde ik erop, en dan ook echt niet helemaal los en alleen. En ook nu, ik ga niet uit mezelf op een beest stappen en er op weg rijden ook al zegt iemand me dat dat heus wel kan, ik wil eerst even zelf er achter komen met wat voor paard ik te maken heb :+ . En dan te bedenken dat kinderen zomaar een weide in lopen om even een paardje te pakken en te gaan verzorgen of zelfs leuk vriendinnetjes er op laten en weet ik veel wat nog meer. >;)

Kan me nog herinneren dat toen ik een jaar of 8 was, ik wel is speelde met een meisje van 5/6, en zij altijd de wildste verhalen had over 'haar' pony, daar geloofde ik dus ook nooit wat van (moet toegeven dat daar ook wel een klein beetje penny jaloersheid achter schuilde :') ) maar als ik nu terug denk aan die verhalen... hopen dat het gewoon dromen waren want ik wist in ieder geval dat er geen sprake was van een echte pony op de naam van de ouders.

Maar jeetje, wat een verhalen zeg. :(

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:21

Hihi, grappig je hier tegen te komen. Las je reactie en had nog niet eens gezien dat jij het was! Maar het kan ook anders lopen:

Ik heb vier jaar een pony verzorgd en gereden, die ik bijna als eigen zag. Ik zei dus ook weleens 'mijn' pony (tussen aanhalingstekens dus), maar meestal zei ik iets in de trant van ' nog niet mijn pony..''

Inmiddels mag ik hem dus echt als mijn pony beschouwen! Sinds 20 mei is mijn verzorgpony, namelijk mijn eigen pony! En Zowiezo (die boven mij postte) was en blijft de verzorger/bijrijder.

ZowieZo
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-03-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:11

Toen ik dit topic doorlas, las ik ook meerdere verhalen als die van jou ja! En dan is het ook wel een ander 'mijn' pony verhaal, een goede en terechte, dan het MIJNpony verhaal en zonder pardon van alles met het beest uit vreten en het jezelf echt toe eigenen.

En ik zal het ook gewoon altijd een verzorg/bijrijdpony noemen, als ik altijd gedaan heb. Zou niet eens de verantwoording van een eigen pony willen haha.

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:23

Tsja, ik moet zeggen dat ik mijn verzorgpaard ook vaak mijn paard noem. Ik kom er veel vaker dan de eigenaar en soms heb je gewoon geen zin om dan mijn verzorgpaard te zeggen ofzo. Helemaal als ik in het Engels moet uitleggen (ik volg een internationale opleiding) is het gewoon mijn paard.

Ik krijg van de eigenaar ook veel vrijheid, zij geeft mij ook meer verantwoordelijkheid en we overleggen eigenlijk alles wel. Als zij uiteindelijk iets wilt en ik denk er anders over dan overleggen we. Ook al is het haar paard. Laatst stond Winston enorm te jeuken, dus heb ik zijn eczeemdeken opgegooid. Ja vond zij eigenlijk allemaal wel goed :) .

Dus ja ik zie Winston wel als mijn paard eerlijk gezegd.

xLein
Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-14
Woonplaats: ranst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:21

Als ze vragen aan mij of ik een eigen paard heb zal ik altijd zeggen dat het mijn halve stal is. Maar eerlijk beschouw ik het ook wel een beetje als mijn eigen paardje. Maar dit zal ik nooit verwoorden als 'mijn' paard. Ik krijg ook heel veel vrijheid en weet ondertussen gewoon ook wel wat mag en niet. Maar ik zou nou nooit dingen doen waarvan de eigenaar heeft gezegd dat dat niet mag. Ook is er wel een verschil dat zij dat paard niet rijd en ze zegt zelf dat ze het niet erg vind als halve stalletjes het beschouwen als hun eigen paard/pony zolang ze zich maar aan de afspraken houden :)

Teadske
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-06-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:56

het hangt er ook vanaf hoe oud de verzorger/verzorgster is. Als je een kind van een jaar of 10 neemt.. Tja die voelen zich nergens verantwoordelijk voor. Als je iemand van 14 neemt is het al weer een ander verhaal, Ze voelen zich verantwoordelijk voor de spullen, het paard en denken er bij na voordat ze iets doen (vragen aan de eigenaar). ik zeg niet dat iedereen zo is, maar leeftijd telt ook mee (voor mijngevoel)

osanta
Berichten: 321
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:11

Ik heb zelf ook verzorgpaarden gehad , maar heb ze nooit beschouwd als '' eigen '' behalve als de eigenaar zei dat ik hem een eigen paard mocht noemen..
en ookal moest ik er niets voor betalen , als de hoefsmid of dierenarts kwam betaalde ik altijd een stukje mee , gewoon puur uit EIGEN bijdrage..

paardenenzoo
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-06-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:35

ik heb zelf ook een verzorgpony en ik weet ook dat ik hem behadel als mijn paardje maar ik weet ook heel goed dat hij dat niet is en natuurlijk verspreek ik me wel is met 'mijn paard' maar ik doe dat niet expres. maar zou nooit iets doen met hem wat niet mag en ik snap ook niet hoe je dat ook in je hoofd haalt de eigenaren zeggen dat niet voor niks! zo hoorde ik ook een keer een verhaal over een meisje dat snachts met haar verzorgpony een buitenrit ging maken en ze scheurde zo hard dat het paard uitgleed en zich verwonde! belachelijk toch :oo ik snap echt niet hoe je dat in je hoofd haalt!
ik snap julie eigenaren helemaal als jullie zo'n soort meisje hadden dat jullie daar gek van werden

QuirineH
Berichten: 132
Geregistreerd: 20-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:11

Wat onbeleefd is dat zeg! Echt erg om dit te horen. Ik wist helemaal niet dat zulke dingen gebeurde, het is jouw paard niet dus je mag niks zelf bepalen en zeker niet zomaar zelf gaan rijden!
Ik heb zelf nu een eigenpaard maar heb hiervoor ook altijd gezocht naar een verzorgpaard, maar ik zou altijd de regels volgen van de eigenaar! Ik ben ook pas 15 en niet zo oud maar ik heb toch wel veel meer verandwoordelijkheid dan al die kinderen bij elkaar!
Het is toch ongelovelijk dat zulke kinderen dat doen!!

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:03

Bij mij is het juist andersom! Ik verzorg 2 geweldige paarden en heb de jongste zelf ingereden. Ben de enige die erop heeft gezeten en heb hem helemaal opgevoed tot wat hij nu is.
Echt een ongelofelijk leuke band met hem en stapelverliefd. Andere paard natuurlijk ook ontzettend lief en kan er ook goed mee werken maar heb een hechtere band met de jonge donder.
Hij is vandaag jarig en had wat fotos op facebook geplaatst van ons (gewoon neutraal, niks met 'mijn' ofzo).. en de eigenaresse zette eronder 'gefeliciteerd met jouw *naam paard*' hahahah made my day!!:D

Anoniem

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:37

Wat een brutale kids zijn er :oo
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik zomaar iets zou doen!
Ik had vroeger een verzorgveulen waarbij ik heel veel mocht. Maar uit de wei halen etc, nog nooit gedaan zonder toestemming! (bijvoorbeeld om te poetsen oid, wat ik meestal toch in de wei deed :) )

Nu heb ik een verzorgpaard en pony. Mijn verzorgpaard kan ik eigelijk alleen maar poetsen, rijden is niet vertrouwd. En hij wil nog wel eens gek doen! Wat ik met hem mag doen is heel duidelijk, en ik zou de ballen niet hebben om hem ineens uit de wei te halen zonder het de eigenaar te vragen!

Maar mijn verzorgpony? Daar mag ik zo goed als alles mee :) Ik mag haar zo uit de wei halen om te langelijnen. Vandaag nog getwijfeld of ik even langs de weg zou, maar ik had de eigenaar niet gezien dus bleef ik mooi in het land naast de oprit. Ook kan ik hem zo pakken om te poetsen of om in de box te zetten (om welke reden dan ook) Maar ik heb nog nooit gezegd dat Dilly mijn pony is, waar halen mensen het vandaan :oo En dan vooral die verhalen dat wanneer je als eigenaar bij je paarden komt, en er mensen zijn die zeggen dat het paard van hun is! Hoe asociaal!

Kan me nog wel herinneren dat er eens een duits meisje op het hek zat en bijna de wei in ging. Op mijn beste duits (wat zeer slecht is :') ) verteld dat het gevaarlijk is om zomaar bij een paard de wei in te gaan. En dat dit paard niet zo lief was als ie eruit zag. Ze wou eigelijk nog de wei in, maar dat heeft ze geweten hoor! Ze heeft door mij niet 1 stap in de wei mogen/kunnen zetten. Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren! Vorige zomer wou Calvano nog wel eens steigeren mocht je hem pakken. Ik wist dat dus bleef altijd aan de zijkant, en kon hem zo straffen. Wat als die meid naar zijn hoofd liep en hem met een onverwachtse beweging aaide/pakte.. Dat was mogelijk niet zo fijn afgelopen!
Maar mocht het misgaan, is de eigenaar van het paard dan aansprakelijk? Dat zou echt absurd zijn namelijk :P

improud

Berichten: 377
Geregistreerd: 10-06-12
Woonplaats: Huissen [GLD]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:42

TheJokerr schreef:
Hee nicole, inderdaad er bestaan wel fatsoenlijke verzorgsters (rijd HAAR pony soms bij als ze dat wil en help haar wanneer het nodig is)
Gewoon voor jezelf opkomen je hebt niks te verliezen, het is tenslotte JOUW paard ;)

Ik ben 17, dit jaar wordt ik 18..
Heb zelf nooit de neiging gehad om een pony naar mijzelf te eigen terwijl ik al dik 10 jaar in de paardenbranche zit :+

Nu verzorg ik dan alweer dik 4 jaar op dezelfde stal en zelfs daar nog nooit het woord MIJN laten vallen.


das knap want je zei altijd tegen Lisa en Mij dat we van JOU pony Lucky af moesten blijven en toen werd je weggestuurd en zogenaamd wij ook. Later bleken die pony's geneens van jou te zijn. Hebben we zo een jaar n paard van iemand anders verzorgt.

Adora
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-07-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:02

Oepsie.. haha!

Ik heb een tijdje een haflinger geleast, en als ik dan op buitenrit was kwam ik wel eens mensen tegen en zeiden dan: ''Hee! Wat een leuk paard heb je daar, is die van jou?'' En dan heb ik wel eens gezegt ''Ja, maar ik moet nu door naar mijn vriendin'' Gewoon omdat ik geen zin hem om uit te leggen van wie die wel is, en waarom ik erop reed, maar toen een vriendin van mij wel eens vroeg van, is hij echt van jou? Heb ik natuurlijk wel gezegd dat ik hem leas, en dat het niet mijn eigen paard is.

Verder zie ik de problemen er ook niet van in als een verzorger, of leaser, een paard als eigen beschouwd. Als de eigenaar heeft gezegt, je mag er alles meer doen wat je wilt, moet je er natuurlijk wel verantwoord meer omgaan, maar het is onzin om te zeggen dat het schandalig is om een paard van iemand anders als eigen te beschouwen. Want misschien is dat ook wel de bedoeling, en soms is dat juist ook wel in het voordeel, zo leer je voor je eigen paard te zorgen, mocht je er ooit een krijgen/kopen.

En natuurlijk zijn sommige kinderen ook wel té. Maar dat zijn lang niet alle verzorgers van deze generatie. Ik ken er zat die een paar keer per week trouw naar hun verzorgpaard gaan. En er verantwoord mee omgaan.

_Anjou
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-07-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:55

Ik noem mijn verzorgpony voor het gemak ook weleens mijn pony, maar ik zal hem nooit beschouwen als écht mijn eigen pony en overleg alles goed met zijn eigenaar.
Het valt me tegenwoordig wel op dat er echt veel kinderen zijn die echt geen fatsoen kennen..

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:15

Ik herken dit. Toen ik 5jar terug begom met mn eerste verzorgpony heb ik een jaar lang alleen mogen poetsen en daarna ook longeren en rijden, ik vroeg het altijd extra na of het wel goed was em of ze haar die dag niet nodig hadden. Terwijl andere meisjes die se welshjes verzorgde, de eigenaar had er een stuk of 10 lopen. Was er altijd ruzir van WIE de pony was en de pony vind mij leuker dan jou enzovoort. Bij mij is het nooit in mijn hoofd opgekomen om andermans pard toe te eigenen gelukkig vond bijna niemand de pony die ik verzorgde leuk xD maar wat een drama... intussen heb ik 2 jaar een eigen paard. En als verzorgsters ongevraagd dingen gaan doen of hem gaan toeeigenen dan krijgen ze met mij te maken pff.

(Nouja in mijn geval is het vooral mijn moeder die denkt dat het haar pony is :') )

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:26

Volgens mij ligt het niet altijd aan de kinderen maar ook aan de opvoeding die ze van huis uit krijgen. Vaak is respect ver te zoeken.

Ik heb mijn Friese merrie een aantal maand bij iemand in pension gehad die haar buurmeisjes wel eens haar eigen paard liet poetsen en doen en dan mochten ze eens in de zoveel tijd eens rijden onder toezicht.

Nou was het een paar maand later kwam ik op stal zag ik tot mijn grote schrik dat mijn paard zeiknat op stal stond met het zadel er nog op, wat bleek nou waren die meisjes komen poetsen en hebben ze gedacht we kunnen ook wel eens een ritje maken maar hebben mij zien aankomen lopen vanover de weg dus hebben ze gauw de benen genomen.

Woest was ik wat ze gedaan hebben geen idee maar ik heb drie kwartier met paardlief rond kunnen lopen alvorens ze wat gekalmeerd was. En drie weken later zaten ze er weer de pensionhouder toen vond dat ik me niet zo moest aanstellen paard zou er heus niet dood aan gaan als ze hem eens zouden pakken dus de volgende dag overgeplaatst naar een andere stal.

Dat zij nou niet wil weten wat er allemaal met de paarden wordt gedaan mij best maar laat mij er lekker buiten waar halen ze de brutaliteit vandaan.