'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:42

Ik denk dat ik geluk heb met mijn verzorgster! Lief klein meisje van 11, ze gaat tegenwoordig lekker zelf heen (naar mn shetje) en neemt wel eens een vriendinnetje mee, maar dat vraagt ze zelfs netjes.
Ze heeft het er juist altijd over hoe trots ze is dat het mijn pony is en zij hem mag verzorgen!
Ik heb een niet zo brutaal kindje getroffen :)

SaschaTiviox
Berichten: 24
Geregistreerd: 29-01-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:15

Ja, ik snap het wel. Op de manege hebben wij ook vaak verzorgsters van pensionpaarden. Die meiden zijn zo arrogant. Ze nemen zelf de beslissingen en zonder ook maar dingen aan de eigenaar te vragen knippen ze de manen of staart, wassen ze met een shampoo (zal je net zien dat zo'n paard dr allergische voor is) geven ze dinge die de eigenaar niet wil hebben en doen ze zomaar dingen ongevraagd.
Als ik zo'n verzorgster zou hebben, zou ik er dr uitzetten.
Maar ja, sommige mensen voeden hun kinderen niet op.... Dat is blijkbaar normaal!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:31

Urion schreef:
Ach maak je niet druk het zijn kinderen. De eerste dag dat mijn verzorgster kwam kijken stond die avond I love Rakker in d'r app naam. Alleen maar leuk. En dan zegt ze dat het haar pony is...ik fantaseerde dat als kind ook. Zo lang het kinderen zijn en zij overzien niet dat fantasie geen werkelijkheid is vind ik het prima. Geeft aan dat ik een leuke pony heb.

Helemaal mee eens. Het is vaak vanuit de liefde van het dier. Hoe je het ook bekijkt ze krijgen toch een behoorlijke band.

Zolang het wederzijdse respect er is ....

Mijn kind zag haar lease niet als haar eigen paard maar kon het wel slecht aan als ze anderen zag die naar waren tegen het paard. (Manegepaard)We hebben haar thuis vaak moeten helpen herinneren dat het niet haar paard is. Inmiddels is het voor ons duidelijk dat ze toe is een nieuwe stap.
Ze is nu samen met mij bezig een eigen paard te ontvangen. Kan ze een band opbouwen zonder dat ze haar hoeft te delen *\o/*

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:33

SaschaTiviox schreef:
Ja, ik snap het wel. Op de manege hebben wij ook vaak verzorgsters van pensionpaarden. Die meiden zijn zo arrogant. Ze nemen zelf de beslissingen en zonder ook maar dingen aan de eigenaar te vragen knippen ze de manen of staart, wassen ze met een shampoo (zal je net zien dat zo'n paard dr allergische voor is) geven ze dinge die de eigenaar niet wil hebben en doen ze zomaar dingen ongevraagd.
Als ik zo'n verzorgster zou hebben, zou ik er dr uitzetten.
Maar ja, sommige mensen voeden hun kinderen niet op.... Dat is blijkbaar normaal!

Nou dat zou ik echt niet goedkeuren hoor als ouder zijnde.
Gelukkig hield mijn dochter zich goed aan de regels /3

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:52

Ymor schreef:
En toch gaat het vroeg of laat bijna altijd mis met bijrijdsters. Vraag me dan toch af waar dat aan ligt.


Waar baseer je deze uitspraak op?

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:20

Overal zie ik "bijrijders en verzorgers"
Bij mij was er niet eens een rijder of verzorger aan te pas..
mijne stond gewoon in een hengstenkudde, en zelfs dan zeggen kinderen dat het hun paard is.
heb nog wel een leuk verhaal.
bailey was toen 1,5.. nouja snap sowieso niet hoe je als ouders zijnde je kinderen tussen hengsten in laat lopen.
waren drie meisjes met een poetstasje.
alle paarden aan het poetsen daar.
ze kwamen van de manege verderop vandaan :+
Dus ik vroeg dames wat zijn we hier aan het doen? Ja paarden poetsen voor de eigenaar.. dus ik zei helaas paard waar je nu heen wilt is van mij, ik heb je geen toestemming gegeven en dat zou je ook nooit krijgen. 'Ja maar van de eigenaar van dit stuk land mochten we paarden poetsen en halsters omdoen' dus ik gebeld met degene waarvan het stuk land is. Die natuurlijk helemaal doorflippen. Dus net zolang gewacht tot die grietjes wegwaren, volgende dag was de boer waarvan stuk land is ze tegengekomen.
sindsdien kwamen ze maar niet meer. :')

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:20

KimD schreef:
Ik kan er niet meer tegen, kinderen die zeggen dat een verzorgpony hun eigen pony is. Je gunt (vaak jonge) kinderen een pleziertje door ze de pony's te laten verzorgen of eens een keertje met ze naar buiten te gaan voor het koetsje of te paard.

Je geeft ze een vinger en nemen twee handen en twee voeten, ze nemen beslissingen, knippen manen en staarten, verweiden de pony's omdat er niet meer genoeg te eten is, gaan zomaar buitenrijden of de dieren beleren of weet ik veel wat. Opeens zijn mijn pony's hun eigen pony's en mogen ze die als eigen beschouwen, ik geloof mijn oren niet! Laatst ben ik op de basisschool moeten komen in een klas om een ruzie te sussen, want daar was een groepje van 5 à 6 meiden die ruzie hadden van wie de pony's in de wei waren. Die gestippelde was van Miep, die kleine van Suus en die andere kleine van Zus, echter werd er ruzie om gemaakt tot slaan toe welke pony van wie was. De lerares had mij gevraagd om even duidelijk te komen maken dat het mijn paarden waren.

Dit is voor mij de reden dat ze bij mij niet meer in de wei komen, waar zijn in godsnaam die opgevoede kinderen van 'mijn eigen generatie' gebleven? Wij vroegen alles netjes, namen vaak een ouder mee en als die niet kon was de eigenaar aanwezig. Nu zeggen ouders mee te gaan maar dumpen hun kinderen om ze 2/3 uur later op te halen. Kinderen kennen geen respect meer voor de dieren, voor spullen of voor mij, de eigenaar. Alles wat ik doe is niet goed en weten die snotneuzen beter. Het ergste vind ik nog dat ik ook een stel meiden van 15 heb gehad waarvan ik dacht dat die wel enig verantwoordelijkheidsgevoel en respect hadden precies hetzelfde waren.

Nu na het zoveelste topic over 'mijn pony's' die toch een eigenaar blijken te hebben ben ik wel eens benieuwd hoe andere eigenaren dit ervaren... :n


Ik ben geen eigenaar :o maar er zijn ook nog wel fatsoenlijke meiden/jongens :D
ik weet donders goed dat mijn* verzorgpaarden niet mijn* paarden zijn en maak ook geen beslissingen zonder de eigenaar ( word hier wel veel in meegenomen)
Ik ben de enige die de paardjes verzorgd en help ook graag met alle klusjes
ik kan niet vaak komen jammer genoeg want het is ver weg en als ik kom in het weekend dan kom ik de hele dag zaterdag of zondag geweldig om lekker bezig te zijn met poetsen rijden klusjes enz.
eergisteren alleen slecht nieuw gekregen een van men verzorgpaardjes Dorien is overleden aan koliek maar ze was ook al erg oud!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:25

Lovepaard 123 sterkte toegewenst.

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:27

Dankje myk_en_shant :) het was een heel lief en sterk dravertje,
die ik altijd poetste en knuffelde.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:29

Ook al is een paard oud, afscheid nemen is altijd moeilijk.
Moet er nog niet aan denken wanneer ik afscheid van mijn oudje moet nemen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:34

Ik denk dat de leeftijd van de verzorgers ook een grote rol speelt. Maar ik ben het met jullie eens dat er meiden (en jongens) zijn die het begrip verzorgen wel erg ruim nemen. Ik ben geen paardeneigenaar, maar ik zou ook zeker geen verzorgertje nemen van jonger dan 16. Ook omdat ik de verantwoording gewoon erg groot vind. Dat ze alleen zeggen dat het hun paard/pony is, heb ik niet zoveel problemen mee. Waar het mij om gaat is dat ze beslissingen nemen zonder de eigenaar op de hoogte te stellen. Ik zie het bij mij op stal vaak genoeg gebeuren.

Ik ben zelf bijrijder van MIJN pony... (sorry kon het even niet laten := ) en ik doe niks ongevraagd. Maar inmiddels is de band zo goed dat ik zelf besluit wat ik train en hoe. En of ik naar het bos ga of niet. Ik ga ook ongevraagd naar de DA als ik merk dat er iets mis is met Fuego. Maar ik vind dat dat moet kunnen. Ik ga niet wachten tot de eigenaar reageert als ik zie dat 'ie koliekerig is of slecht loopt. Maar anders voeren ofzo zou ik nooit doen. Verweiden wel, en dan laat ik de eigenaar even weten waar hij staat. Maar dit is ook onderdeel van de vertrouwensband die wij hebben opgebouwd in de jaren. Voorbeeldje: pony had stalbenen aan het einde van het weideseizoen, ik heb een zak kleefkruid besteld en de eigenaar was blij te horen dat ik het had gedaan, omdat dat ook op haar "to do" stond. Als je elkaar vertrouwd kan je die ruimte best nemen.

Daardoor ben ik het ook niet met Ymor eens dat het "vroeg of later altijd mis gaat" en wil ik ook weleens weten waarop die uitspraak gebaseerd is. Ik rijd Fuego nu al 4 jaar met veel plezier bij en het gaat fantastisch. We gaan goed vooruit en hebben lol. Ik werk net zoals ik zou doen bij een eigen paard. Wat dat betreft is er voor mij geen verschil tussen een eigen- of bijrijdpaard.

Ik vind het zelfs jammer dat er eigenaren zijn die bijrijders zien als mensen die goedkoop willen leasen en alleen de dingen doen die leuk zijn en wanneer het hun uitkomt. Deze eigenaren nodig ik van harte uit eens een dagje met ondergetekende bijrijder mee te lopen om ze het tegendeel te bewijzen :j

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:38

Ohja ik herken het :P
ik ben zelf 12,en ik heb/had een bijrijdstertje (ik noem haar even L )voor mijn shet omdat ik zelf te groot ben/was.
Ze heeft er mee in de lessen gereden netjes op tijd ,goed omgegaan met de pony etc.
In de zomer heeft de pony een maandje op de manege zelf gestaan en toen begon de pret :n
Eerst kwam het meisje netjes als ik er was , op de afgesproken plek/data .
Na een tijdje vroeg een ander meisje (ik noem haar even F )of ze misschien ook eens een keertje mocht rijden, ik heb daar mee ingestemd .Het was een beleefd,vriendelijk kind dus waarom niet ?
L was het daar niet mee eens , ze wou het liefst alleen op de pony rijden! Heb haar meteen duidelijk gemaakt dat IK beslis wie er op rijdt . Ze heeft toegegeven en het is precies een week goed gegaan.Ik was er met F.Belt Lof ze vandaag met Marie ( de pony) mocht rijden. Heb haar verteld dat F vandaag rijdt , kind was helemaal over de rooie . Heb haar toen verteld dat als ze er niet mee kon omgaan , ze helemaal NIET meer reed . Heeft haar uiteindelijk bedaard . Al bleek snel dat er op de woensdagmiddag les nog een heleboel kinderen waren die ook wel eens op pony wilden rijden . Van 1 kindje wist ik dat ze beleefd en netjes is dus haar heb ik toegelaten. Kind ( noem haar even E ) werd helemaal dol en is me om de hals gevlogen , ik weer blij dat ik een kindje gelukkig heb kunnen maken... Alleen wist ik niet dat L en E elkaar continu in de haren vlogen .
Ik heb met hem duidelijk data's afgesproken en dat op een lijstje gezet et dat aan Marie der box gehangen . Vrijdag was een dag dat niemand reed , dat was MIJN mendag. Kom ik aan op stal hoor ik een hels gekrijs uit de stallen komen . Zie ik L en E vreselijk tieren,schelden,vloeken,slaan,schoppen oid. Het ging er over dat E wou wandelen maar dat L dat wou enz. Heb me maar met het gesprek gemengd en hen duidelijk gemaakt dat Marie MIJN pony is en vrijdag MIJN mendag is!
Nu staat ponylief weer thuis,wat een opluchting . Elke woensdag komt ze mee naar de manege,na een lang gespek met hen alle 3 kunnen ze het geweldig goed met elkaar vinden .ALLES doen ze samen ; zijn dikke vriendinnen als we nu wandelen gata een vriendin mee met ook een shet en de oets dan mogen zo om de beurt op de shet of in de koets. Wedstrijden gaan ze binnenkort ook doen , F wil/durft niet en E gaat dressuur rijden en L springen .
Wat een gedoe dat het is geweest , maar als ik zie hoe blij m'n pony NU is en hoe slank dan had ik het er wel voor over :D
(sorry voor de lap tekst :o)
(L is 9 jaar , E 8 jaar en F ook 8 :) )

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:39

myk_en_shant schreef:
Ook al is een paard oud, afscheid nemen is altijd moeilijk.
Moet er nog niet aan denken wanneer ik afscheid van mijn oudje moet nemen.


jaa klopt ik verzorg ze al wat langer dan een jaar en pff mijn wereldje storte in hoor :j

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:43

Gimme_spurs jij kan misschien het schoolvoorbeeld zijn hoe een verzorgster /bijrijder zou moeten zijn.

Maar helaas heb ik en meerdere met mij ook de slechte / waardeloze variant van verzorgster / bijrijder meegemaakt.
Op een gegeven moment ga je onbewust / bewust conclusies trekken, die niet erg positief zijn.

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:43

Gimme_Spurs schreef:
Ik denk dat de leeftijd van de verzorgers ook een grote rol speelt. Maar ik ben het met jullie eens dat er meiden (en jongens) zijn die het begrip verzorgen wel erg ruim nemen. Ik ben geen paardeneigenaar, maar ik zou ook zeker geen verzorgertje nemen van jonger dan 16. Ook omdat ik de verantwoording gewoon erg groot vind. Dat ze alleen zeggen dat het hun paard/pony is, heb ik niet zoveel problemen mee. Waar het mij om gaat is dat ze beslissingen nemen zonder de eigenaar op de hoogte te stellen. Ik zie het bij mij op stal vaak genoeg gebeuren.

Ik ben zelf bijrijder van MIJN pony... (sorry kon het even niet laten := ) en ik doe niks ongevraagd. Maar inmiddels is de band zo goed dat ik zelf besluit wat ik train en hoe. En of ik naar het bos ga of niet. Ik ga ook ongevraagd naar de DA als ik merk dat er iets mis is met Fuego. Maar ik vind dat dat moet kunnen. Ik ga niet wachten tot de eigenaar reageert als ik zie dat 'ie koliekerig is of slecht loopt. Maar anders voeren ofzo zou ik nooit doen. Verweiden wel, en dan laat ik de eigenaar even weten waar hij staat. Maar dit is ook onderdeel van de vertrouwensband die wij hebben opgebouwd in de jaren. Voorbeeldje: pony had stalbenen aan het einde van het weideseizoen, ik heb een zak kleefkruid besteld en de eigenaar was blij te horen dat ik het had gedaan, omdat dat ook op haar "to do" stond. Als je elkaar vertrouwd kan je die ruimte best nemen.

Daardoor ben ik het ook niet met Ymor eens dat het "vroeg of later altijd mis gaat" en wil ik ook weleens weten waarop die uitspraak gebaseerd is. Ik rijd Fuego nu al 4 jaar met veel plezier bij en het gaat fantastisch. We gaan goed vooruit en hebben lol. Ik werk net zoals ik zou doen bij een eigen paard. Wat dat betreft is er voor mij geen verschil tussen een eigen- of bijrijdpaard.

Ik vind het zelfs jammer dat er eigenaren zijn die bijrijders zien als mensen die goedkoop willen leasen en alleen de dingen doen die leuk zijn en wanneer het hun uitkomt. Deze eigenaren nodig ik van harte uit eens een dagje met ondergetekende bijrijder mee te lopen om ze het tegendeel te bewijzen :j


hahaha mogen ze ook bij mij langskomen :9 :)

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:46

myk_en_shant schreef:
Gimme_spurs jij kan misschien het schoolvoorbeeld zijn hoe een verzorgster /bijrijder zou moeten zijn.

Maar helaas heb ik en meerdere met mij ook de slechte / waardeloze variant van verzorgster / bijrijder meegemaakt.
Op een gegeven moment ga je onbewust / bewust conclusies trekken, die niet erg positief zijn.


jaa klopt ik snap iedereen ook wel dat als je het zo vaak meemaakt je er geen zin meer in hebt op een gegeven moment!

de eigenaar van mijn verzorgpaarden wou eerst ook geen verzorgsters meer want veel goeie ervaringen had hij niet , b.v. een meisje dat van alles met de paarden kon mennen dee ze heel vaak maar hij kon alles alleen doen optuigen in de trailer doen naar manege brengen en dan waren ze klaar ging gewoon weer op fietsje naar huis hoor!
(ook bij lol horen moet dingen)
en nu ik bij hem kom zegt hij hahah dat hij het super gezellig vind en dat hij hoopt dat ik nooit weg ga en dat ik een heel bijzonder meisje ben :o :D hahah was daar laatst uitgenodigd voor familie dag erg leuk!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:50

Gelukkig heb ik ook goede ervaringen hoor, het zijn gelukkig niet allemaal slechte.
Maar moet wel zeggen de zoektocht naar een goede is echt een hel.
Voordat je die ene goede vind, heb je al tien slechte gehad.

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:54

hahaha klopt helemaal myk_en_shant als je een goeie hebt mag je zeker van gelluk spreken! en de zoektocht duurt lang...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:56

myk_en_shant schreef:
Gimme_spurs jij kan misschien het schoolvoorbeeld zijn hoe een verzorgster /bijrijder zou moeten zijn.

Maar helaas heb ik en meerdere met mij ook de slechte / waardeloze variant van verzorgster / bijrijder meegemaakt.
Op een gegeven moment ga je onbewust / bewust conclusies trekken, die niet erg positief zijn.


Ik snap je echt hoor, en ik weet dat ik een geschenk uit de bijrijders hemel ben... O:)

Hahaha nee grapje... Heel vervelend dat het vertrouwen van eigenaren geschaad wordt. Maar helaas zitten er overal wel rotte appels tussen... Ik ben zelf ook nummer vier, na drie waardeloze varianten. En ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf als paardeneigenaar (dat gaat ooit wel gebeuren) ook niet jan en alleman bij/op mijn paard laat.

Wat ik wil zeggen is dat ik het ontzettend jammer vind dat er dus mensen zijn die het zo kunnen verknoeien. Want daardoor heeft het woord "bijrijder" wel een beetje een nare smaak gekregen

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:04

Idd een hele nare bijsmaak, gelukkig maken degenen die ik nu heb veel goed. Alleen de zoektocht naar iemand voor mijnruintje lijkt onmogelijk.

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:05

jaa klopt Gimme spurt

en myk_en_shant stiekem ff op je pro geneust :o :D wat is Valentino een mooi paardje!

en gimme spurt , fuego is ook mooi hihi op de eerste foto en die daaronder kijkt die alleen wel een beetje sjaggie :Y)
Laatst bijgewerkt door Woopy_x op 04-02-14 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:06

myk_en_shant schreef:
Idd een hele nare bijsmaak, gelukkig maken degenen die ik nu heb veel goed. Alleen de zoektocht naar iemand voor mijnruintje lijkt onmogelijk.


mag ik vragen waarom het onmogelijk lijkt :+ hihi

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:09

myk_en_shant schreef:
Idd een hele nare bijsmaak, gelukkig maken degenen die ik nu heb veel goed. Alleen de zoektocht naar iemand voor mijnruintje lijkt onmogelijk.


Jammer dat je zo ver weg woont... ;)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:12

Er reageert gewoonweg niemand op mijn advertentie.
Er zijn twee mensen geweest voor proefrijden, bij beide had ik goed gevoel over. Waren ook dol enthousiast en beide meldde zich via whatsapp / sms af met één of andere smoes.
Waarschijnlijk zagen ze het bedrag niet zitten.

En goh wat is 54 euro veel per maand, je mag twee keer per week rijden en krijgt ook nog twee keer per maand privéles van een uur ( hier betaal je die 54 euro voor).

Ik hoop dat zodra het weer beter wordt de vraag ook meer wordt naar een verzorgpaard.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:16

myk_en_shant schreef:
Er reageert gewoonweg niemand op mijn advertentie.
Er zijn twee mensen geweest voor proefrijden, bij beide had ik goed gevoel over. Waren ook dol enthousiast en beide meldde zich via whatsapp / sms af met één of andere smoes.
Waarschijnlijk zagen ze het bedrag niet zitten.

En goh wat is 54 euro veel per maand, je mag twee keer per week rijden en krijgt ook nog twee keer per maand privéles van een uur ( hier betaal je die 54 euro voor).

Ik hoop dat zodra het weer beter wordt de vraag ook meer wordt naar een verzorgpaard.


Ja dat is verelend. Maar dat over het weer is ook tricky. Want wat doen die bijrijders dan als het weer herfst en winter wordt? Het is ook niet mijn hobby om bij -10 de waterbakken te moeten vullen, of stallen mesten in de stromende regen, maar doe het wel... En daar gaat het denk ik bij andere bijrijders vaak mis, toch?