Verzorgpony zoeken? Ja of nee?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Verzorgpony zoeken? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 22:01

Hallo lieve bokkers!

Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik wel of niet een verzorgpony zou willen zoeken. Ik had een hele lieve E-pony om te verzorgen, hier ging in 2 x in de week naar toe. Helaas is deze pony verkocht.

Ik zit nu in mijn examenjaar (mavo 4) en dat is ook een rede waarom ik heel erg twijfel hier over. Ik vind het echt super leuk om met paarden bezig te zijn (dus ook de dingen naast het rijden) en ga daarom ook nog gewoon 1 x per week naar de les op de manege. Dit deed ik voorheen, toen ik nog die pony kon verzorgen, 1 x in de 2 weken. Dit omdat wij zelf geen auto meer hebben en met de fiets is het een klein uurtje fietsen naar de manege, ook omdat het best 'afgelegen' ligt en ik pas om 6 uur meestal les heb, ga ik hier dus liever niet heen met de fiets. Met het OV kan ook niet, dan ben je uiteindelijk nog 18 minuten aan het lopen en betaal je veelste veel (naar mijn mening) voor zo een les. Ik moet dus elke week vervoer regelen. Ik moet wel zeggen dat ik een hele lieve opa heb :D . Zodra ik weer een pony heb die ik mag verzorgen, is de bedoeling dat ik dan ook 1 keer in de 2 weken weer bij die manege ga rijden. Maar omdat ik wel in mijn examenjaar zit, weet ik niet of ik wel genoeg tijd heb voor een verzorgpony. Tot nu toe nog wel, maar de examens komen natuurlijk ook weer steeds dichter bij!

Wat denken jullie? Wachten tot na mijn examens met zoeken, of er gewoon nu voor gaan? Ik mis het wel, zo een pony waar je meer mee mag doen naast het rijden.

Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Re: Verzorgpony zoeken? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:04

Als ik jou was zou ik afwachten of er iets op je pad komt. Plaats een advertentie en kijk of er iets binnenkomt. Is het niks? Dan niet doorgaan, want dan verdoe je je tijd. Als je nu iets leuks vindt, ga je daar echt geen spijt van krijgen :)
De eigenaren van de verzorgpaarden die ik tot nu toe heb gehad waren het er allemaal over eens dat school voor ging. Wees dus gewoon eerlijk dat je soms niet zult kunnen door school. Als je het op tijd meld hoeft dat volgens mij geen probleem te zijn.
Veel succes :D !

Mijati

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-04-13
Woonplaats: Tussen de rivieren

Re: Verzorgpony zoeken? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:47

Ik vond de tentamentijd zwaarder en drukker als de examentijd. En je examens zijn 2 weken, plus een week leren, dat is drie weken. Als er nu iets op je pad komt, kan je dat gewoon aangeven. Je weet de data van je examens al. Dus dan spreek je af, dat je die weken 1x komt ipv 2x. Daar zullen maar weinig mensen een probleem van maken.
Ook tijdens jouw examens heb je echt even ontspanning nodig, alleen maar leren werkt averechts.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:42

Ik zou ook gewoon opzoek gaan en kijken wat er voorbij komt. Wie weet wel iets in de buurt en is het een hele fijne eigenaar. Zeker als je van te voren gewoon eerlijk over bent.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:59

Ik weet niet wat je van plan bent om na je examens te doen? Als je daarna doorgaat met (elders) studeren, zou ik het voorlopig even bij alleen de manege houden. Als je daarna gewoon op zoek gaat naar een baan of als je in de buurt blijft zou ik doen als wat hiervoor al gezegt werd: kijk om je heen en kies alleen iets dat echt bij je past. Is het niet helemaal wat je zoekt? Zeg dan nee en zoek nog eventjes verder.

Mijn ervaring is dat de examens erg veel tijd kosten (dit was dan wel op VWO, dus weet niet goed hoeveel leertijd verschil ertussen zit). Maar dit is een korte periode en dus meestal wel te regelen met de eigenaar. Toen ik verder ging studeren ging ik naar Amsterdam en had ik daardoor 3 jaar lang 1.5 uur reistijd s'ochtends en s'avonds en dan met een bijbaantje erbij en huiswerk had ik echt geen tijd meer.

Denk dus goed na over wat je na de examens gaat doen. Het zou zonde zijn als je helemaal gek wordt op een paardje en dan in September moet stoppen omdat het met een nieuwe opleiding niet meer gaat

Veel succes!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Verzorgpony zoeken? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:17

Tip: eerst afstuderen

Kimmie1995
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-02-16

Re: Verzorgpony zoeken? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:21

Waarom zou je geen verzorgpony gaan zoeken? Ik zou het gewoon doen. Als je heel graag een verzorgpony wilt, zou ik er gewoon gaan zoeken.