Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kayleigh1200

Berichten: 5
Geregistreerd: 16-03-16
Woonplaats: Hoogezand

Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 09:20

In hoogezand is het moeilijk om aan een verzorgpony te komen.
Het is meestal via via
Beetje irritant.
Maar hoe krijg je een verzorgpony? .
Moet je gewoon aankloppen of op internet.
Bij mij in de buurt zag ik hele leuke trekpaarden staan.
Maar hoe doen jullie het

Desiree_2001

Berichten: 454
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:42


Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:46

Marktplaats.

Janet2003
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-03-16

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:55

Ik woon in Appelscha een klein dorpje dicht bij Oosterwolde het ligt in de provincie Friesland.
Ik lees dat jullie zeggen via marktplaats maar daar kon ik niks vinden dicht bij mijn huis/dorp.
Ik zou heel graag een verzorgpony/paard willen zouden jullie mij willen helpen

Buddyloveyou

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:17

mijn verzorgpony's zijn van m'n tante dus heb er niet echt heel veel moeite voor moeten doen

Hippogriff
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-08-11

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:26

Mijn verzorgpony's heb ik door mijn hond. Deze was weggelopen en door de eigenares van mijn verzorgpony gevonden. Toen ik mijn hond op kwam halen, was ik zo brutaal om te vragen of ik een van de pony's kon rijden, ondertussen loop ik daar alweer 7 jaar rond. Dus ik denk dat je gewoon goed geluk moet hebben.

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:29

Hang bijvoorbeeld in de supermarkten een briefje op, van dat je op zoek bent naar een verzorgpony. Kan helpen!


Ik heb gewoon altijd geluk met verzorgponys/ paarden krijgen :)

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:43

Toen ik nog geen pony had, vroeg ik gewoon bij huizen waar een pony in het weiland stond of ik deze mocht poetsen. De plek waar ik uiteindelijk terecht kwam heb ik nu nog steeds mijn pony staan :-) .

iiJasmijn
Berichten: 38
Geregistreerd: 25-10-15

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:00

Op Bokt :). Ik heb ook een advertentie opgehangen bij een stal om de hoek. Daar loop ik nu ook rond :D! Op marktplaats staat ook regelmatig iets. En Facebook! Daar zijn bepaalde groepen.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:29

Ik werd destijds met mijn vriendin aangehouden op straat door een auto. Wij in onze paardrijkleding in de polder op de fiets waren wel beetje bang. Vrouw vroeg of wij haar paard wilde verzorgen. En na overleg ouders mochten we kijken. Daar stond ze dan het paard:

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels alweer 15 jaar van mij. Afgelopen najaar is ze 40 geworden:

Afbeelding

Afbeelding

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:08

Mijn allereerste verzorgpony's had een klasgenootje gevonden via marktplaats en omdat de eigenaresse twee verzorgers zocht, vroeg ze of ik mee ging. Dat is zo'n veertien jaar terug, marktplaats was net nieuw haha.

Toen ik te groot werd voor één van die twee pony's en de ander werd verkocht, nam de eigenaresse me mee naar de ponyclub in het dorp. Daar kon je naast gewoon lessen ook een paard leasen voor vier dagen in de week (de dagen dat er geen les was, en paard moest minimaal 1 rustdag in de week). Eerst ging ik er alleen lessen maar voor mijn verjaardag kreeg ik van de eigenaresse, met wie ik erg goed op kon schieten, mijn lievelingspony drie maanden te huur, en dat beviel zo goed dat ik hem daarna tien jaar heb verzorgd.

Ondertussen was een vrouw die ik ken van de kerk opzoek naar bijrijder voor haar pony's. Ze vroeg of ik iemand wist, en omdat ik nog het andere paard verzorgde, dacht ik aan iedereen behalve mijzelf :+ Ik had meerdere verzorgers voorgesteld en sommige zijn wezen kijken, maar geen van alle werd het. één van de pony's was nogal kieskeurig en het echtpaar van wie ze waren ook, want je vertrouwd als eigenaar toch een kostbaar iets aan een ander. Ondertussen liep het op de stal waar ik tien jaar rondgelopen had niet zo lekker, ivm slechts communicatie en dingen die essentieel waren voor de pony's maar door eigenaar niet geregeld werden en zo...dat liep zo hoog op en kostte mij zoveel energie dat ik besloot dat ik uit de paarden wereld gegroeid was zoals zoveel mensen van mijn leeftijd...Ik had nooit meer zin om heen te gaan en al helemaal niet om te rijden, ik deed de dingen omdat het moest, niet meer omdat ik het wou. Uiteindelijk na jaren tobben met dat gevoel gestopt met verzorgpony en de lessen daar en besloten geheel te stoppen met rijden, ik vond het immers geen leuke hobby meer.

Toen de vrouw van de kerk hoorde dat ik gestopt was vroeg ze of ik dan alsjeblieft een keer mee wou naar de paarden van haar en haar man, want ze had zo sterk het gevoel dat ik bij hun paarden paste en vooral bij juist die kieskeurige van de twee...Uit beleefdheid en nieuwsgierigheid naar het ras waar ik geen ervaring mee had, ging ik een dagje mee, maar ik geloofde niet dat ik ooit nog aan paardrijden zou beginnen (was toen net twee maanden gestopt, en het had nog negatieve lading voor mij).

En toen kwamen we aan...super gezellige sfeer op stal viel gelijk op, nog voor ik een paard zag :+ bij de wei waar het paard in de groep stond viel hij mij gelijk op. Hij kwam samen met het andere paard van de eigenaar, vrolijk naar zijn eigenaresse stappen, was gelijk nieuwsgierig naar mij en ik was o slag verliefd... Ik ging met hem rijden en wist: ik vind paardrijden nog net zo leuk als toen ik twintig jaar geleden begon! Ik vond het niet meer leuk door het gedoe op de vorige stal, maar dat heeft nooit aan paarden aan zich gelegen!

Sinds die dag verzorg ik hun beide pony's en de liefde tussen mij en dat ene paard is nooit meer overgegaan (maar ik vind de ander ook leuk hoor). Het is de beste keuze die ik kon maken, ik geniet weer met volle teugen, deze paarden leerde me zoveel over mij zelf en de stadgenootjes zijn super. Ik ben de enige verzorger op stal, de rest verzorgd volledig elke dag hun eigen paard, maar nooit merk ik dat ze mij daardoor er niet bij vinden horen.
Ik ben echt helemaal op mijn plek daar.

Dus: soms moet het gewoon toeval zijn. Blijf niet plakken bij een verzorgpaard dat je eigenlijk niet leuk vind omdat het voor je gevoel moet, zo hoort of dat je bang bent geen andere te vinden...Als je eenmaal op de voor jou juiste plek komt met het juiste paard, is dat al het lange wachten meer dan waard :+
Plaats advertenties, maar laat vooral ook mensen weten dat je verzorgpaard zoekt, via via werkt heel goed!

Sorry voor het lange verhaal...Ik werd tijdens typen nogal enthousiast om het keer te vertellen :+

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:14

Ik heb mijn eerste twee via de bokt markt gevonden, bij de tweede had ik zelf een advertentie gemaakt. Mijn huidige heb ik via een Facebook groep gevonden, ik zag haar foto en werd spontaan verliefd <3

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:18

bokt. veel advertenties op het internet en tadaa; verzorgpony

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:19

lailapri schreef:
Ik werd destijds met mijn vriendin aangehouden op straat door een auto. Wij in onze paardrijkleding in de polder op de fiets waren wel beetje bang. Vrouw vroeg of wij haar paard wilde verzorgen. En na overleg ouders mochten we kijken. Daar stond ze dan het paard:

[ [url=m/glyL0f.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bCpPLs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels alweer 15 jaar van mij. Afgelopen najaar is ze 40 geworden:

[ [url=m/UAsNlW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5FNQrd.jpg]Afbeelding[/url] ]
\
40?????????????
prachtig paard dan voor die leeftijd!

nienke05
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:38

echt is jou paard/pony al 40 geworden
en mooi dat ze is!!!!!!!!!!!!
ik wil ook wel zoon mooie en oude pony/paard
echt fijn voor je

nienke05
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:41

heb er nog geen maar wil er wel een
gewoon voor de lol!! WILLEN JULLIE HELPEN ga nu op marktplaats kijken
ASJEBLIEFT !
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 24-04-16 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdaad aan leestekens verwijderd

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:21

zoeken zoeken zoeken.
ik heb 4 jaar gezocht.
iedereen gaat tips geven, maar je snapt wel dat je op marktplaats kan zoeken, als je meer evaring hebt is t al makkelijker, heb je al een verzorgpony of heel veel ervaring met bijrijdpaarden, is t nog makkelijker, over mijn eerste vp zoeken deed ik 4 jaar over, toen ik in de 2e advertentie vertelde dat ik er al een had, kreeg ik er 1 binnen 3 dagen!

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:54

Ik had al advertenties e.d staan, maar de reacties die ik kreeg waren voor mij te ver om op de fiets te doen. Toen besloot ik rond te gaan fietsen met slechts 3 briefjes op zak waar de info uit de advertenties op stond en mijn mailadres. Bij drie verschillende huizen in de bus gegooit, waar dus paarden stonden. Gelijk de volgende dag een mailtje gekregen en nu zijn we een week verder en heb ik een verzorgpaard. Het is voor mij wel weer flink wennen en nu kom ik er dus ook achter dat ik nog veel moet leren. Maar dat is voor mij geen probleem, want ik weet dat ik er uiteindelijk beter in word.

Koper

Berichten: 30356
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:30

Ik heb op verschillende manieren verzorgpaarden/bijrijdpaarden gevonden. Mijn eerste verzorgpaard was het verzorgpaard van een vriendin, en ik ging af en toe mee. Toen de vriendin overleed werd ik één van de vaste verzorgers. Daarna heb ik een paardje gevonden via hyves :+ , en later eentje via bokt waarbij is contact opnam met de eigenaar en nog weer later was er iemand die ook weer via bokt mij pb'de of ik een paard wou komen rijden.

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:43

Advertentie ophangen bij een paar stallen in de buurt, helpt vaak ook !

Idk123
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-05-16
Woonplaats: Ergens in het sterrenstelsel

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:48

Een kennis zei dat ze ergens verzorgpaarden had en vroeg me mee. Toen we daar aankwamen bleek de eigenaar van niks te weten maar we mochten blijven, de kennis was er al gauw weer klaar mee maar ik ben gebleven en doe ze nu nog steeds. ^^

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:14

Idk123 schreef:
Een kennis zei dat ze ergens verzorgpaarden had en vroeg me mee. Toen we daar aankwamen bleek de eigenaar van niks te weten maar we mochten blijven, de kennis was er al gauw weer klaar mee maar ik ben gebleven en doe ze nu nog steeds. ^^


Geluk hebbennn!!! Maar hz zei diegene dan dat ze daar verzorgpaarden had staan??
:') :')

brendy29
Berichten: 61
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:39

Ik ben al 1,5 jaar opzoek, helaas zijn mijn ouders niet bepaald schappelijk in ditsoort dingen. Zelf ben ik een verlegen meisje dat graag leert en elk paard leuk vind. Mijn ouders willen alleen dat ik gevraagd word, of reageer op een advertentie. Een poosje geleden was er een leuke advertentie, had een prima mail-gesprek met de vrouw, maar helaas bedacht ze zich.. Ik weet niet zo goed wat ik moet. Ik aaide ergens een keer een paard en een man begon spontaan me uit te schelden vanuit zijn raam... Dit maakt het voor mij extra lastig om ergens aan de deur te gaan vragen. Iemand die me een tip kan geven? Alvast bedankt :)

xxvera97xx

Berichten: 109
Geregistreerd: 03-04-16
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe hebben jullie je verzorgpony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:43

Ik had een berichtje op marktplaats geplaatst, daarbij had ik er ook bijgezet dat ik ook wel eventueel wilde leasen of een kleine vergoeding betalen. Hetzelfde bericht had ik ook op bokt gezet. Uiteindelijk kreeg ik een mailtje dat ik wel langs mocht komen

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:27

Advertentie geplaats op Mp met succes! :+